מילאנו בדצמבר – סיכום של 5 ימים קסומים ביעד חלומי!

סיכום חמישה ימים קסומים במילאנו בדצמבר לפני בכריסמס. טיסת אל-על מעולה למלפנסה יצאה ונחתה בזמן. החלטנו לא לקחת מונית או הסעה לעיר במחיר 120 יורו ובמקום זה קנינו כרטיסים בשדה לרכבת הישירה Malpensa Express לתחנת Cadorna בעיר במחיר 13 יורו לנוסע. נסיעה של חצי שעה והיינו במרכז העיר. משם מונית למלון ב- 10 יורו.

מי שאין לן מזוודות גדולות יכול בכיף לקחת את המטרו המצוין. ישנו במלון Radisson Collection Palazzo Touring Club במיקום מושלם 5 דקות הליכה מהדואומו ומאזור הקניות. ממליצה בחום על סים וירטואלי של Airalo למכשירים תומכים. השתמשתי כבר מלא פעמים ועובד מעולה! רכשתי חבילה של 5 ג'יגה ב- 14.5 יורו ובקושי סיימתי חצי ממנה.

אז מה עשינו במילאנו?

העיר כולה מקושטת לפני הכריסמס, כל חלונות הראווה מקושטים בעצי אשוח ואורות מנצנצים. ביקרנו בשוק הכריסמס המהמם מסביב לדואומו עם אינספור דוכנים של ממתקים, מאכלים, קישוטים ומה לא. רכשנו בכניסה לדואומו כרטיסי כניסה ועלייה במעלית לתצפית מהממת מגג הדואומו. אפשר לרכוש אונליין יש מלא אופציות. אנחנו לקחנו את הכרטיס עלייה לתצפית במעלית ב- 15 יורו.

חרשנו את הרחובות המקיפים את הדואומו ועשינו מלא שופינג בכל המותגים המוכרים – MAC, UNIQLO, PRIMARK, NIKE, H&M, ZARA MANGO, INTIMISSIMI, VICTORIA SECRET, ALDO וכמובן אינספור חנויות איטלקיות מהממות בלי סוף. ביקרנו בחנות הכלבו Rinascente – שבע קומות של מותגים, איפור, בגדים, אוכל, ריהוט ומה לא, ובקומה ה- 7 אכלנו צהריים במסעדת Maio המשקיפה על הדואומו.

הלכנו לכיוון הפארק וראינו את מצודת ספורצקו המהממת המוארת כולה בלילה. בחרנו לא להיכנס לפארק אבל זו לגמרי אופציה לטייל למי שאוהב.
טיילנו בגלריה וויטוריו עמנואל ה- 2 וראינו את עץ הקריסמס המשגע של סוורובסקי. מול בניין האופרה לה סקאלה יש עץ אשוח מהמם ומקושט של Dior.

לקחנו סיור מודרך עם Keren Golan Avni המקסימה, ישראלית שגרה במילאנו עם משפחתה כבר 3 שנים ועושה סיורים נהדרים בעיר. טיילנו איתה באזור San Babila, מרובע הזהב, רחוב MonteNapoleone שבו כל החנויות של המותגים הכי יוקרתיים – כל חנות מקושטת יותר מקודמתה, רובע Brera היוקרתי, גלרייה ויטוריו עמנואל השני וכמובן הדואומו, כולל כניסה למוזיאון מקומי וביקור בבית הקפה המפורסם Cova ושמענו מפיה מלא הסברים מאלפים על ההיסטוריה של העיר. הסיור ממש ממש מומלץ.

ההיילייט של הטיול היה ביקור בספא QCTerme במרכז מילאנו. ה-חוויה בהא הידיעה במילאנו. במרחק 3 תחנות מטרו מהמרכז (Duomo) שוכן לו ספא מהמם. יש כל מיני חבילות, אנחנו בחרנו בחבילת 3 שעות בצהריים ללא טיפולים. במחיר כלול לוקר ובו כפכפים חלוק, מגבת ותיק נשיאה קטן. הגענו ביום גשום מה שהעצים את החוויה. יש אינספור חדרי סאונה, בריכות מחוממות חיצוניות ופנימיות, מפלי מים חמים, חדרי מנוחה בכל פינה, מסעדה מצוינת וכמובן טיפולי מסג' מכל סוג. מומלץ בחום!

נסענו לשכונת Navigli – אזור עם מסעדות ברים ובתי קפה על גדות תעלות. נראה לי שבקיץ זה הרבה יותר כיף, בחורף היה די עצוב קר וגשום וריק מאדם.

ביקרנו במדרחוב Como Corso ובשוק האוכל המקורה Eataly (כמו בניו יורק למי שמכיר) שבו אינספור דוכנים של כל סוג אוכל איטלקי שניתן להעלות בדמיונכם. לידו ביקרנו בחנות עיצוב מגניבה לבית (סטייל סוהו בארץ) בשם High Tech ובהמשך המדרחוב גילינו בית קפה-מסעדה וחנות מעצבים יוקרתית מסתתרים בתוך חצר מקסימה – Como Corso 10. ביקרנו ב-STARTBUCKS RESERVE סניף ענקי וממש מיוחד של סטארבקס שניתן לראות בו איך מכינים את הקפה, ולאכול מאפים מיוחדים. גם למי שלא אוהב את הקפה שלהם שווה לבקר.

לסיכום

מילאנו עיר אירופאית מהממת, מלאה בשופינג, אוכל טוב, והרבה קלאסה. נהדרת לסופש קצר או כמובן כנקודת יציאה לטיולים באזור האגמים, קומו, גארדה וכמובן הדולומיטים המשגעים אבל זה כבר לפוסט אחר..