טיול בר מצווה בארה״ב – טיול משפחתי הכולל דיסני וקרוז לקריביים

זהו סיכום של טיול בר מצווה בארה״ב והקריביים בחודש ספטמבר 2018, טיסה 001 לניו יורק נחיתה ב- JFK בשעה 5:00. בשעה 8:00 יצאנו לדרך לכיוון הרשי.

טיול בר מצווה בארה״ב  המסלול המלא:

הרשי (Hershey)

עצרנו לאכול ארוחת בוקר קצת אחרי סטטן איילנד (מקדונלדס) והצטיידות קלה בחטיפים בסופר. הגענו להרשי בשעות הצהריים, עיירה עוצרת נשימה ביופיה. בתים ציוריים, חוות ואינסוף שדות תירס.

Hershyes lodge – מלון משגע, ענק. קיבלנו חדר המיועד ל-6. 2 מיטות זוגיות וספה נפתחת למיטה זוגית. מרווח, נוח ונקי.

יצאנו לאכול צהריים (צ׳יפוטלה), ומשם למוזיאון הרשי.

הסיור במוזיאון היה חביב וקליל ובסיומו התיישבנו בבר טעימות שוקולד מומס בצ׳ייסרים. היו שם 6 סוגי שוקולד מפולי קקאו במקומות שונים בעולם. נחמד מאוד (10$ לטעימות של 6 צ׳ייסרים).

התכוונו להיכנס להרשיס פארק, אבל מכיוון שהיה יום גשום ויתרנו הם זיכו אותנו בכרטיס אשראי.

אחה״צ הלכנו ל- Water work – מתחם בריכות ומגלשות מים מקורה ומחומם. היו שם מגלשות ומתקני מים לכל הגילאים, וג׳קוזי לוהט. בנוסף יש שם מסעדה קטנה המגישה נשנושים וקצת ג'אנק פוד. חתכנו לחדר לישון ולדעתי כבר ב- 19:00 צללנו לשינה עמוקה… עד 7:00 בבוקר!!! נראה שהתגברנו על הג׳טלג.

מפעל השוקולד של הרשי:

ארוחת בוקר זריזה במלון ויציאה לכיוון עולם השוקולד של הרשי. התחלנו בסרט 4D אשר משתף את הקהל. כלומר, אם הדמויות בסרט שואלות שאלה ואני הרמתי יד והגבתית, הדמות עונה לי אישית בחזרה. לאחר מכן נכנסנו לסדנת טעימות שוקולד – משעשע וטעים. ואז סיור ברכבת שמדמה סיור במפעל השוקולד,  כל אחד יצר חטיף שוקולד אישי משלו.

התחנה האחרונה היתה סיור באוטובוס ״טרולי״ ברחבי העיירה הרשי, שלווה בהסברים על חייו של מילטון הרשי והתפתחות מפעל חייו. בין התחנות ביקרנו בחנות הענקית וגם קנינו שוקולדים – לא הרבה, כי כל הזמן, בכל תחנה, חילקו שוקולדים מגוונים וללא הגבלה.

ארוחת צהריים – אכלנו במסעדת ״פיצה סורנטו״ טעים ונעים (4 מגשי פיצה קטנים, ברוסקטה וסלט קיסר- 60$ כולל טיפ).

מכאן ממשיכים לאאוטלט לקנות בגדים חמים כי קר משציפינו. האאוטלט התגלה כממש ״שווה״ ובעיקר הפגזנו קניות ב״אולד נייבי״.  הצטיידנו בבגדים חמים בהתאם למזג האוויר הלא צפוי שפקד אותנו בהרשי. ארוחת ערב אכלנו ב-Applebeez.

נסיעיה לכיוון קנדה

בסביבות 9 בבוקר, יצאנו לכיוון מפלי הניאגרה. הדרך אמורה היתה לקחת משהו כמו 5 שעות, אבל נסענו ממש באיזי, עם כמה עצירות בדרך, לפיפי, לנשנושים וגם לוולמארט. קנינו פירות וירקות לנשנש באוטו (טוב נו, וגם חטיפים…).

עצרנו בערך באמצע הדרך לביקור במפעל הזכוכית קורנינג, ונהננו מכמה הדגמות של ניפוח זכוכית, ושבירת זכוכיות. טיילנו בין מיצגי הזכוכית היפים במוזיאון וכמובן גם בחנות.

את מעבר הגבול לקנדה מבאפלו עברנו ממש מהר, בערך כמו הזמן שלוקח להחתים את הדרכונים בכל שדה תעופה ובכלל לא היה תור.

למלון שלנו בצד הקנדי של ניאגרה פולס, Embassy suites by hilton הגענו מעט לפני שהחשיך. שידרגו אותנו לסוויטה בקומה 36 (מתוך 42) עם ג'קוזי ונוף מטורף למפלים. תמורת 25$ קיבלנו wifi חינם בכל מתחם המלון, כרטיסים לכל קווי אוטובוס התיירים שמקיף את העיר, גישה לבר נשנושים ושתיה חופשית (שלא ניצלנו…) בנוסף קיבלנו כרטיסים למתחם Funzone לילדים.

חתמנו את היום בארוחת ערב במסעדת T.G.I Fridays שנמצאת בלובי המלון והסתפקנו בתצפית לילה על המפלים מחלון חדרנו.

מפלי הניאגרה

קמנו בבוקר ה-4 לנוף מטורף של מפלי הניאגרה, הקנדים והאמריקאים. ארוחת בוקר במלון הייתה בינונית, נטולת ירקות (ונטולת שוקו!!) ועתירת שומנים. אבל חלון חדר האוכל השקיף על המפלים וזה היה מדהים!

נשנשנו ויצאנו לכיוון קולנוע איימקס. צפינו בסרט בקולנוע 180 על המפלים, ומשם צעדנו דרך רח׳ קליפטון היל המגניב לכיוון האטרקציות של המפלים. קנינו כרטיסים לשייט בספינת- Hornblower ממנו נהננו מאוד (אזהרה – למרות שמקבלים שכמיות ניילון, בכל זאת נרטבים).

לאחר השייט חזרנו לארוחת צהריים קלה ברח׳ קליפטון היל. הרחוב עמוס באטרקציות, אולמות משחקי וידאו, מסעדות ושלל פיתויים לילדים. הכל עולה כסף, ולא מעט. נסענו באוטובוס תיירים לראות את שעון הפרחים המפורסם בצפון המפלים. היה נחמד, לא ממש שווה חצי שעה לכל כיוון. בחזור ירדנו ממש סמוך למפלים ומשם ברגל חזרה למלון.

מנוחת אחה״צ קלה לנו, קצת בריכה/ג'קוזי לילדים ושוב יוצאים. מתחם Funzone ליד המלון, עצרנו למשחק לייזר טאג וגם מתחם רדוף רוחות די מפחיד.

(תכלס לא ניצלנו את כל האטרקציות שקיבלנו במסגרת הדיל של המלון… היו שם אינסוף אפשרויות אבל הסתפקנו בשתיים). עברנו בחנות המייפל הרשמית WMF וטעמנו 4 סוגים של מייפל, וגם בירת מייפל וסוכריות.

ארוחת ערב מגניבה ביותר אכלנו ב- Margaritahvill ומשם חזרנו עייפים ומרוצים למלון. המפלים עוצרי נשימה ואי אפשר שלא לעצור בכל הזדמנות, ביום ובלילה להסתכל ולהתפעל.

• בכל מקום באזור המפלים אפשר להשתמש בדולר אמריקאי, אבל שערי ההמרה גבוהים. לא יצא לנו להמיר בצ'יינג׳ אבל אם מתאפשר, בהחלט מומלץ.

קניות באפלו Buffalo

בבוקר לקחנו את הזמן ועזבנו את המלון רק לקראת 11. עברנו בזריזות את הגבול חזרה לאמריקה, ונסענו עם הרכב השכור ל – Buffalo fashion outlet אאוטלט מצוין ובו כל המותגים. קצת שופינג להעביר את הזמן ומשם לשדה התעופה של באפלו לעלות על טיסה לאורלנדו (סאות׳ווסט).

דיסניוורלד אורלנדו

נחתנו בסביבות 7 בערב באורלנדו ושוב שכרנו רכב (Alamo) מסוג דודג׳ גרנד קרוואן. בדרך למלון עצרנו בוולמארט (הכי קרוב למלון עפ״י Waze), הצטיידנו במצרכים לשבוע הקרוב. כמובן שכמעט בכל יום עצרנו שם להשלמות, אבל את הקנייה הגדולה עשינו ביום הראשון.

קנינו מים, בירות, פחיות שתיה קלה, דברי חלב, גבינות, יוגורטים, שוקו, לחם, ירקות ופירות וגם ממרחים ופסטרמה לסנדוויצים שעוד יבואו.

הגענו למלון Holiday inn orange lake resort והדירה שלנו במלון התגלתה כמהממת!!!

דירת 2 חדרי שינה ענקיים, כל אחד מהם צמוד לחדר אמבטיה גדול ושירותים, מטבח גדול ומאובזר ומתוקתק, סלון ענק עם פינת אוכל מרווחת, סידרנו הכל במקום והכנו ארוחת ערב מאוחרת מהמצרכים שקנינו. למחרת התחיל המירוץ.

בכל יום התעוררתי בשעה 6:00 להכין צידה לדרך, 2 תיקי צידנית שהבאנו מהארץ עמוסים בכריכים מגוונים, ירקות, פירות ונשנושים, בנוסף לפחיות שתיה ובקבוקי מים מינרליים שהקפאנו לילה קודם, שתפקדו כקרחונים, וגם נשארו קרים לשתיה עד סוף היום.

מים בפארק זה דבר יקר (3$ לבקבוק קטן), בעוד שאנחנו קנינו 3 פעמים חבילות של 24-36 בקבוקים, שכל אחד עלה 8 סנט. לשמחתינו העמסנו הכל על עגלת טיולון שהבאנו מהבית (ניתן לשכור עגלות נוחות בכל פארק ב-18$ ליום).

המתקנים הפארקים המומלצים בחותר שבהם ביקרנו:

אנימל קינגדם דיסניוורלד אורלנדו

המתקן הכי שווה שרק בשבילו כדאי להגיע לפארק זה אווטאר! כל היתר מקסים ונחמד, אבל התורים בפארק הזה היו לא קלים. וגם כנראה שלקח לנו זמן להתאפס ולהבין איך מתפעלים את עניין הפאסט פאס. בערב מיד אחרי הפארק נסענו למתחם ״דיסני ספרינגס״ זהו מתחם ענק של מסעדות וחנויות, טיילת יפיפיה ואווירה תוססת. אכלנו ארוחת מצויינת ב״פלאנט הוליווד״.

מג'יק קינגדום

מתקנים בפארק של דיסני

מתקנים מקסימים!!!! בדיוק כאשר היה אמור להתחיל המצעד הגיע גשם מבול והתהלוכה בוטלה לצערנו, אבל מופע הזיקוקים בסוף מעל הטירה היה עוצר נשימה.

בנוסף, לא פגשנו בכלל במיקי/מיני מאוס וחבריהם, ומעבר לכך שהפארק מקסים, מטופח ונהדר, התחושה היא שקצת אבד הקסם של דיסני. הכל עכשיו סביב דמויות חדשניות יותר כמו סטיץ׳, מפלצות וגם נסיכות. אבל, נהננו מאוד. ביום הזה אכלנו בפארק, הבנים נהנו משוק הודו – פולקע ענקי צלוי.

וולקנו ביי (פארק מים של יוניברסל)

הוכרז כהיום הכי כיף באורלנדו,  זה לונה פארק של מתקני מים, לא דומה בכלל למה שאנחנו מכירים כפארק מים. משוכלל, עם מתקנים מפתיעים וסוחפים. לא הפסקנו לצלם ולהתפעל מכל פינה ומכל מתקן! מתאים לכל גיל, אצלנו גם הקטנה (6) נהנתה ממגלשות אקסטרימיות, מגלשות אבובים משפחתיים, נהר אבובים, נהר עם חליפות ציפה בזרם חזק, ורכבת הרים רטובה.

וכמובן שהיא נהנתה במתחם לילדים קטנים עם המון מגלשות ומתקנים רטובים. הבנים (13, 10) עפו על מגלשות ואקום בעמידה, ממש צניחה מגובה מטורף! ועוד מגלשות מפחידות ממש (אותי…).

נסענו למלון להתקלח ומשם עם חברים (משפחה נוספת) שוב לדיסני ספרינגס. אכלנו במסעדה Fulton’s crab house שנמצאת בתוך ספינה ישנה על האגם, היה מעולה וטעים.

אולפני יוניברסל אורלנדו

רוב המתקנים הם סימולטורים/סרטי 4D, מהממים אחד אחד.

יוניברסל איילנד אוף אדוונצ'ר

פארק עם מתקנים קצת יותר אקסטרימיים והמון גיבורי על. בכלל, העיצוב של הפארקים של יוניברסל פשוט עוצר נשימה! רחובות שלמים שכמו נלקחו מתפאורת סרטים, מחולקים לנושאים. החלקים של הארי פוטר בשני הפארקים מאוד מאוד מרשימים, גם בשביל אחת כמוני שלא חובבת הז'אנר.

חשוב לציין שבאדוונצ'ר יש כמה מתקנים שיוצאים מהם רטובים ממש כאילו טבלנו בבריכה. אבל, בחום של אורלנדו מתייבשים תוך כדי תנועה.

אפקוט דיסני

פארק יפה ומרשים, המתקנים מרתקים ומעניינים, אולי קצת יותר למבוגרים מאשר לילדים. אבל, הילדים היו שם בעננים כי סוף סוף הצליחו לפגוש ולהצטלם עם כל דמויות דיסני! מיקי, מיני, דונלד, דייזי, פלוטו וגופי.

המתקן הכי הכי שווה שם הוא הסוארין – ריחוף מעל נופים נחשבים בעולם.

אזור הארצות מסביב לאגם משגע ובעיקר אהבנו את מקסיקו ואת דנמרק, שם היה המתקן של פרוזן! לא הספקנו את כל הארצות כי התחיל מבול והחלטנו למצות את היום. סיימנו את היום הזה בארוחת ערב במסעדת ״רד לובסטר״ שהייתה מצויינת.

המלצות נוספות:

בנוסף בילינו באמצע השבוע במסיבת האלווין במג'יק קינגדום (Mickey's Not-So-Scary Halloween Party).

ביום של המסיבה התעוררנו מאוחר, בילינו בפארק מים שבמלון שלנו, בדרכנו לדיסני עברנו בוולמארט להצטייד באביזרים לתחפושת. הגענו לפארק מחופשים. רוב האנשים היו מחופשים והיו המון תחפושות ממש מושקעות!

בכל פינה בפארק מקבלים שקית אותה ממלאים בממתקים Trick or treat.

מעט מאוד מתקנים הספקנו ביום הזה, כי הפארק היה מאוד עמוס ביחס למה שתיארו לנו. והעניין היה יותר המסיבה פחות המתקנים,  הכל היה מקושט להאלווין פשוט מדהים. בערב הייתה תהלוכת האלווין מאוד יפה וכיאה לדיסני – מופע זיקוקים מטורף! הערב הזה היה בעיקר מלא באווירה מיוחדת.

פורט לודרדייל

לאורלנדו ארזנו את חפצנו ונסענו לכיוון פורט לודרדייל. הנסיעה לא ארוכה (בערך 3 שעות), אבל עצרנו באאוטלט של אורלנדו, ואיך לא- בוולמארט, בקוסטקו, וגם במקדונלדס. הגענו לפורט לודרדייל בשעות הערב, פרקנו את הדברים במלון Galleryone doubletree suit by hilton, קיבלנו סוויטה עם 2 חדרים ומטבח קטן. (בצ׳ק אין מקבלים עוגיות שוקולדצ׳יפס מעולות). יצאנו לאכול במסעדה איטלקית שהוריי המליצו –  Bravo ristorante והיה פשוט מעולה!

שייט תענוגות בספינת הרמוני אוף דה סיז מבית רויאל קריביין

בבוקר ארוחת בוקר קלה בקניון הצמוד למלון, ומשם לנמל לכיוון שייט תענוגות בספינת Harmony of the seas של רויאל קריביאן. העליה לספינה מתוקתקת ונעימה. החדר שהזמנו היה מסוג Boardwalk balcony.

שני חדרים זהים עם דלת מקשרת בקומה 12 (12711, 12713).

החדרים נוחים ומרווחים יחסית להפלגות אחרות שחווינו, ולא חסר מקום גם בארונות. המזוודות הריקות נכנסו מתחת למיטה. הופתענו למצוא בחדר מכתב, בו כתוב שבסוג החדר שלנו אנחנו זכאים לחבילות שתיה קלה מוגזת (חיכו לנו כוסות מיוחדות של קוקה קולה), ארוחה במסעדת ג'וני רוקט (מסעדה בתשלום על הספינה) וטיפוס מודרך על הקיר טיפוס בספינה.

ההופעות גריז וקולומבוס היו מהממות, וגם מופע המים Fine line. הבריכות מגוונות, האטרקציות – מיני גולף, מתקי גלישה, זיפליין (אומגה), קיר טיפוס, מגלשות מים (גם לגדולים וגם מתחם לקטנים), הכל היה מושלם לילדים! הג׳קוזי לוהטים כפי שצריכים להיות, שירות המלצרים מעולה (גם באזור הבריכות!), והאווירה נהדרת.

אוכל בספינת הרמוני אוף דה סיז – כמעט ולא נכנסנו לבופה, בד״כ היה עמוס, גם באוכל וגם באנשים. פחות התאים לנו.

כן נהננו מבופה בוקר אינטימי במסעדה הרשמית (קומה 3), ששם זה שולחנות עם מפות, הקפה מוגש לשולחן ויש שירות מלצרים בנוסף למזנוני האוכל. הבופה שם אמנם מצומצם אבל לא חסר דבר.

בוקר אחד התעוררנו לפני הילדים ואכלנו במתחם הסולריום למבוגרים בלבד. תענוג! הפיצריה בקומה 5 מצויינת (יש גם בר אנטיפסטי נפלא).

בתי הקפה בקומה 5, וגם בסנטרל פארק בקומה 8 נהדרים ומגישים כריכים, סלטים, מרקים, מתוקים ועוד. המסעדה הפורמלית בערב בהגשה מלאה הייתה אלגנטית והשירות מעולה!!! האוכל מגוון והכי נהננו בערב לובסטרים.

*טיפ חשוב – אם עולים על שייט בהרכב של כמה משפחות, מומלץ להחליט יחד איזה מס׳ חדר נותנים בכל פעם שמצטלמים בספינה/בירידות.

הם מצלמים המון. והתמונות מוצלחות מאוד! חבילת תמונות של כל התמונות על דיסק און קי עולה 300$.

• 10 תמונות 150$
  • 6 תמונות 99$

הכי משתלם לחלוק עם עוד משפחה חבילה של כל התמונות, ולהעביר. הם נותנים דיסק און קי וגם מעבירים לנייד (באיכות טובה מאוד) אז מאוד קל להעביר בין כולם.

פיתוח תמונה בגודל A4 עולה 5$.

פירוט נקודות עצירה בקרוז הקריבי:

בירידה מהספינה בכל עצירה יש דוכן מגבות חוף,  מעבירים את הכרטיס ובירידה חייבים להחזיר.

לבאדי האיטי

אי בבעלות רויאל קריביאן, שפע של אטרקציות מוצעות מטעם הספינה.

אנחנו הזמנו מראש לילדים כרטיסים לשעה ב Arawak water park – פארק מתנפחים אתגרי בתוך המים. הסיפור הזה עלה 20$ לילד וסיפק לנו המבוגרים שעה של שקט בים המדהים הזה, הילדים חזרו מבסוטים אששש!

חשוב לציין שהבאנו מהבית מזרוני ים ואבובים שרכשנו במקסטוק בסכום פעוט. מזרן ים להשכרה במקום עולה 20$. בחוף מגישים ארוחת צהריים עשירה בבופה, שכוללת גם שתיה קרה (מים ומיצים) וגם מבחר גדול של פירות. בנוסף, מי שיש לו חבילת משקאות יכולה לקבל בברים מה שהוא זכאי על הספינה. בנוסף לזה, יש ברים שמציעים למכירה אננס וקוקוס ממולא במשקאות טרופיים וגם מחוזקי אלכוהול לבחירה. (ברור שקנינו.)

המקום יפה, הים טורקיז, והכל אקזוטי ומפתה. יש שם שוק (שמעטס) מקומי, לא עצרנו.

פלימות׳ ג'מייקה:

עפ״י המלצות שקיבלנו ואחרי ההצלחה המסחררת בחוף של לבאדי, החלטנו לעשות עוד יום רביצה על חוף הים, הפעם חוף שנקרא Doctors cave. החוף נמצא בערך 45 דק׳ נסיעה מהנמל. הירידה לנמל מקסימה, שפע של חנויות מקומיות, ומעיין שוק פולקלוריסטי.

לקחנו מונית גדולה (יחד עם משפחה נוספת) ושילמנו 30$ למבוגר, 25$ לילד. הנהג ליווה את הדרך בהסברים על המקום והיה מאוד נחמד. הוריד אותנו בחוף וקבענו איתו שעת איסוף, הוא הגיע בזמן וגם המתין שנקנה שתיה וחטיפים לדרך חזרה, התשלום עבור הנסיעה תתבצע דרך חברת המוניות והיה אמין ובטוח.

החוף היה מושלם! ים טורקיז וחול לבן, ג'מייקנים נחמדים על החוף שמוכרים פירות, אגוזי קוקוס לשתיה (שאח״כ חותכים ומפרקים את ה״בשר״ של הקוקוס למאכל), בחורות שעושות צמות בשיער (עשינו), שייקים, קוקטיילים וכו׳.

היתה גם מסעדה, לא נכנסנו. צמוד לחוף יש סטארבקס.

קוזומל, מקסיקו

מקסיקו: הזמנו מראש יום כיף של שייט בסירה עם שנורקלים וארוחת נשנושים מקסיקנית, דרך חב׳ Barefoot cozumel. בשעה 9:30 שעת קוזומל (10:30 שעת ספינה), נפגשנו עם יוני המדריך מחוץ לספינה.

יוני אסף אותנו עם נהג וואן ונסענו למרינה. עלינו על הסירה (לא גדולה) 2 משפחות, 10 אנשים. תוך כדי שייט קיבלנו הסבר והדרכה. על הסירה היה מדריך נוסף וקפטן. הציוד היה איכותי ונקי.

כל אחד קיבל זוג סנפירים, משקף ושנורקל, שגם תוך כדי השייט, בין עצירה לעצירה, נוקו וחוטאו במים עם סבון.

עצרנו ב-4 אתרי שנירקול, בשמורות תת ימיות מדהימות, אחת מהן הייתה עם מים רדודים וחתולי ים ששחו בינינו. המים היו בצבע טורקיז בהיר עוצר נשימה והנוף טרופי מעלף! במשך כל היום עמדה לרשותינו צידנית עם קרח ומשקאות קלים מגוונים ובירות.

בזמן שאנחנו השתעשענו במים, הקפיטן ואחד המדריכים הכינו לנו שולחן מפנק שכלל גוואקמולי טרי, סביצ'ה, סלט פיקו דה גאלו (עגבניות), טורטיות, נאצ'וס, ועוד נשנושים, עוגיות ופירות.

הכל בהתאם למגבלות – צליאקי אחד ושני צמחונים. היה יום מושלם!!!

*ממליצה בחום, לכל הטיול, להצטייד בנרתיק לסלולארי שאיתו אפשר להירטב/לצלול ולצלם במים! גם בפארק מים באורלנדו, גם בבריכות בספינה, בים, במתקנים הרטובים ביוניברסל – זה מאפשר לתעד ולא לחשוש.

נכון שרוב הניידים היום יכולים להירטב, אבל הנרתיק תלוי על הצוואר והידיים חופשיות גם במגלשות מים. קניתי את שלנו בוולקנו ביי ב- 30$. לא זול, אבל עמד בכל הטיול בגבורה. חברים שקנו בוולמארט ב- 5$ התאכזבו כשהנרתיק נקרע כשהיינו בים. וגם התמלא אדים בזמן הצילום במים.

ביום הירידה מהספינה, בסיום הקרוז, חזרנו לאותו מלון בפורט לודרדייל (אגב, השארנו שם חלק מהמזוודות שלנו), ואחרי פריקה זריזה נסענו לאאוטלט Sawgrass mills.

בילינו שם בערך 9 שעות, קנינו די הרבה. בגדים, נעליים ועוד. המקום עצום.  אכלנו שם ארוחת ערב במסעדה צ'יזקייק פקטורי, היה מצויין!

בבוקר שאחרי ארזנו (אריזה מורכבת שכללה שקילה מדוקדקת של המזוודות לקראת טיסת פנים…), עצרנו לקפה בסטארבקס ונסענו לשדה התעופה בפורט לודרדייל, טסים לניו יורק!

ניו יורק

אז נחתנו בשלום לה גווארדיה בסביבות 15:30, טיסת סאות׳ווסט מצויינת.

אובר XL שהזמנו במקום הגיע לאסוף אותנו ונסענו לעיר. המלון שלנו (מילניום טיימסקואר) ממוקם בין 44-45 על ברודווי. פריקה קלה בחדר וירדנו לכיכר הכי נוצצת בעולם. הסתובבנו בין החנויות, אכלנו במסעדה סינית (Main noodles).

למחרת בבוקר, ארוחת בוקר בDeli ליד המלון, נסיעה ברכבת התחתית לכיוון דאונטאון. עלינו על הפיירי החינמי לסטטן איילנד הלוך ומיד גם חזור ובדרך השקפנו על מנהטן מנהר ההדסון וכמובן הצטלמנו עם פסל החירות.

משם עלינו ברגל לכיוון אנדרטת התאומים ומגדל One world שנבנה במקומם, קנינו אונליין (במקום) כרטיסים וחסכנו עמידה בתור. עלינו לתצפית (Observatory) שהייתה מדהימה! תמורת 20$ קיבלנו 3 טאבלטים להדרכה מסודרת של הנוף מהמגדל.

לאחר מכן ביקרנו בקניון Oculus היפיפה שנבנה צמוד לאנדרטה ומשם עלינו על סאבווי לצ׳יינה טאון. שיטוט ברחובות הסיניים ובין החנויות והדוכנים, וברגל עברנו דרך ״ליטל איטלי״ (אכלנו קנולי…). ברכבת נסענו לרח׳ 34 והשלמנו קצת קניות לנשמה. בערב ארוחת ערב במסעדת סושי מצויינת Ajisai.

למחרת – עלינו ברגל לכיוון סנטרל פארק על שדרת ברודווי. נכנסנו לפארק מכיכר קולומבוס שוטטנו בו ארוכות. הילדים התלהבו מכמות צבי המים באגם והצטלמנו המון!

משם המשכנו למוזיאון ההיסטורי לטבע. שילמנו בכניסה תרומה של 1$ לאדם (לבחירתינו) וטיילנו בין קומות המוזיאון בערך שעתיים. ירדנו דרך רח׳ קולומבוס עד לפינה הדרומית של הפארק ומשם צעדנו לכיוון השדרה החמישית.

טיילנו להנאתינו בין החנויות וכמובן שעצרנו להצטלם במרכז רוקפלר היפה. בערב אכלנו במסעדה מקסיקנית dos caminos, בסניף של שד׳ לקסינגטון.

ביום השלישי שוטטנו באזור Midtown, בין השדרות 5,6,7 וברודווי וירדנו עד לאזור האוניברסיטה והווילג׳.

בערב אכלנו במסעדת קרמיינס׳, האיטלקית המפורסמת. המשך שיטוט לילה בין רחובות וחנויות הטיימס סקוור כי אף פעם לא נמאס… עוד בוקר אחרון להשלמת שופינג סידורים אחרונים ו… הופ אנחנו על המטוס בדרך לישראל.

סיכום

היה טיול מושלם!!!! אחרי שנה וחצי של תכנון טיול בר מצווה בארה״ב מוקפד ומדוקדק אפשר להגיד שהכל ענה על הציפיות ויותר! ולבסוף… אין כמו בבית.