סיכום טיול של 14 ימים בקרינתיה וסלובניה עם נחיתה בוינה

מפל פלבך קרינתיה

קנינו כרטיסי טיסה לוינה, והתלבטנו רבות לאן לטייל. בזלצבורג כבר טיילנו, ולכן חיפשנו משהו אחר. בסוף החלטנו על קרינתיה וסלובניה, והרי הסיכום.

קרינתיה עם ילדים

רכב שכרנו מארביקס, מסלובקיה, ולכן לא חיכינו בתור בהשכרת רכבים. כשיצאנו מהטיסה נציג החברה חיכה לנו עם שלט ביד. וכמובן שהרחבנו את ביטוח הרכב לביטוח שכולל הכל. קנינו כבר בארץ את כרטיס קרינתיה לשבוע, כי לא רצינו להתעכב באוסטריה בחיפושים אחר מקום לקנות אותו. בנוסף, נחתנו בסוף שבוע, ולא ידענו אם נמצא מקום פתוח. הדפסנו את הכרטיסים, אבל בכל מקום הצגנו את הכרטיסים בטלפון וזה הספיק. כשהגענו לאתרים באוסטריה ביקשנו את הספר של כרטיס קרינתיה. בספר יש מפה של כל האטרקציות, עם פירוט של כל אטרקציה, ונעזרנו בו לתכנן את הטיול. ילד מתחת לגיל 6 לא מחוייב בכרטיס, ונכנס בחינם לכל האטרקציות.

בדרך לקרינתיה עם ילדים

Molltaler

מקום הלינה שבחרנו בקרינתיה היה בסיבודין, כי היא קרובה לרוב הדברים שרצינו לעשות. מי שרוצה יכול לחלק את הלינה בין סיבודין ואננהיים.

נחתנו בשעה 16:00, ולא רצינו לנסוע באותו היום ישירות לסיבודין בקרינתיה. חשבנו שפחות מתאים לנהוג 4 שעות אחרי הטיסה, וחיפשנו מקום לישון בו באמצע הדרך. החלטה שהתבררה כמשתלמת שאיפשרה לנו לאכול ולנוח כמו שצריך. הזמנו מקום לינה בעיירה Bruck an der Mur שנמצאת בסטרייה.

נסענו לעיירה, שם אכלנו ארוחת ערב, ובילינו את הערב בכיכר העיר, שם נערך פסטיבל המערב הפרוע. מוזיקה, ריקודים, משחקים, מתנפחים לילדים ואווירה כייפית. אחרי שאכלנו גלידה, נסענו דקות ספורות למלון שלנו, JUFA HOTEL, שהיה מקסים. קיבלנו חדר גדול, עם יציאה ליער, וביער כמובן מתקנים לילדים. במלון יש ג'ימבורי קטן, קירות טיפוס קטנים, באולינג.

קרינתיה אוסטריה

יום 2 – קמנו ב-Bruck an der Mur, אכלנו ארוחת בוקר במלון, ויצאנו לטיול רגלי לאורך הנחל שמחוץ למלון. הזמינו אותנו להשאר במקום, להשתתף בפסטיבל נוסף שנערך ביער, אבל רצינו כבר להדרים. אז אכלנו ארטיק ויצאנו ליעד הראשון בקרינתיה:  הרי טוראכר (Turracher Höhe) ונוקי פליצר. עולים להר ברכבל (חינם בכרטיס), הנוף למעלה עוצר נשימה. בוחרים מסלול ומטיילים. בנוסף יש את מסלול נוקי לילדים, והמון מתקנים. יש גם מסעדה. כמסיימים את הבילוי על ההר, יורדים במגלשה האלפינית נוקי פליצר למטה. (מי שרוצה יכול להמשיך את היום בטיול רגלי שיוצא מול תחנת הרכבל התחתונה, או בטיול בהיידי בת ההרים) אנחנו נסענו למקום הלינה שלנו בסיבודין. לאחר הצ'ק אין הלכנו לטייל בסיבודין על גדת האגם.

יום 3 – מסלול נקיק רגשלוכט. מדהים מהמם ועוצמתי! היינו עם ילדה בת 5 שעשתה אותו בקלילות. אני חושבת שלא הייתי עושה אותו עם ילדים קטנים יותר, רק בגלל החשש להחלקה. המסלול הוא על מדרגות גשר עץ רטוב שנמצא מעל הנקיק. חזרנו דרך היער, וקינחנו בתפוחים שגדלים בכל מקום העצים, ובארטיק. (הנקיק בחינם בכרטיס) אחר כך המשכנו לקרחון מולטראל. עולים ברכבת חצובה בתוך ההר, ואחר כך ברכבל, לגובה 2800. למעלה נוף מדהים, מסלולי טיול ושלג. אפשר גם לרדת ברגל, אבל אנחנו התעכבנו כל כך למעלה במשחקי השלג, שכבר היינו חייבים לרדת ברכבל. (הרכבל והרכבת בחינם בכרטיס קרינתיה). ובערב שוב טיול בסיבודין על גדת האגם.

יום 4 – מפל פולבאך

מפל פולבאך ( Fallbach Wasserfall ) בקרינתיה

מקסים מקסים מקסים!!! ללא הליכה משמעותית. אפשר להגיע ממש עד המפל. שווה ממש ממש! לידו יש גן שעשועים נחמד בתשלום. ארטיק והמשכנו לכביש הנוף מלטה (חינם בכרטיס), מהכביש רואים לאורך הדרך מפלים. מומלץ לעצור מדי פעם ולצאת מהרכב. אנחנו לא עשינו מסלול הליכה, למרות שיש אפשרויות לאורך הדרך. בסוף הכביש מגיעים לסכר מלטה – שם טיילנו על הטיילת, ואף ירדנו למרפסת השקופה ששמורה לאמיצים בלבד. המחזה מרשים מאד, למרות שאנחנו מעדיפים את יצירות הטבע  נשארנו ואכלנו במסעדה של המקום. כשסיימנו, הרגשנו שאנחנו רוצים עוד משהו לפני שנסיים את היום. פתחנו את ספר כרטיס קרינתיה וראינו שבמרחק של כמה דקות נסיעה הם מציעים חווית חץ וקשת לכל המשפחה, בחינם כמובן עם הכרטיס. באנו בלי ציפיות, אבל זאת היתה הפתעה נעימה.

הגענו לבחור חייכן עם המון סבלנות, שלימד כל אחד ואחת מאיתנו (כולל הילדים) איך לכוון ולירות בחץ וקשת. לאחר שהתאמנו על המטרות הוא שלח אותנו למסלול מסומן ביער בו יש 20 בובות של חיות. ונתן לנו כמובן גם כלי כתיבה כדי לסכום את הנקודות. או כמו שהוא אמר "אתם תהנו בכל מקרה!". זאת היתה חוויה מגבשת, כייפית, מפתיעה, והכי חשוב – כמובן שלא פגענו בשום חיה אמיתית. סיימנו שם, ושוב היינו רעבים, אז הוא שלח אותנו לאכול פיצה בטאבון בקמפינג מלטה.

Turracher Hohe

יום 5 – רכבל גולדק (חינם בכרטיס). ולמעלה על ההר: נוף משגע, אבובי קיץ – כיף גדול!! מסלול הליכה של כשעה וחצי לתצפית בפסגת ההר – מהמם!, ומסלול פטריות. וסיימנו בקינוחים בבר שעל ההר. משם השכנו לנקיק Groppensteinschluct – מהמם מהמם מהמם! אולי זה המסלול הכי יפה של הטיול.

יום 6 – גשם! ניצלנו את היום לנפוש בפארק המים של פילאך. בפארק יש כמה מגלשות, ללא תור בכלל, בריכות פנים ובריכות חוץ. כמובן ששחינו בחוץ בגשם  אנחנו נחנו והילדים עשו חיים.

סלובניה

Turracher Höhe trek

יום 7 עד יום 11 – סלובניה. סלובניה בקצרה: ישנו בבלד.

יום 7  – לובליאנה
יום 8 – מערת פוסטוינה ומצודת פרדיאמה.
יום 9 – אגם בוהיני, הר ווגל, מפל סביצ'ה, ערוץ וינטגאר – יום עמוס וכייפי.
יום 10 – שמורת טריגלב: לפנה (Šunikov vodni gaj – חובה!!), מפל קוז'אק, קניון טולמין, רכבת המכוניות. יום עמוס ומעייף מדי. כדאי לפצל ליומיים, ולהוסיף ראפטינג.
יום 11 – בלד
יום 12 – יום 14 – וינה

וינה בקצרה

• בתכנון: גן החיות שונבורן, מוזאון ארמון הילדים, לונהפארק פארטר. מרחצאות וינה, בית הפרפרים, אקווריום, מוזאון האשליות.
  • בפועל: בתי קפה, מסעדות ושיטוט ברחובות וינה המהממת.

אשמח לענות על שאלות בתגובות למטה.

ליאור 25 ינואר 2023 14:20 at

היי, נשמע טיול מרהיב. אנחנו עם ילדים קטנים בני 4 ושנה וחצי.
    אני אשמח להמלצתך (:
    אנחנו נוחתים בוינה באוגוסט ואני מתכננת ללון לילה בדרך לסלובניה ואז לישון כשבוע באיזור אגם בלד, לעבור ללוגרסקה דולינה ל2 לילות ואז לסיים באיזור קרינתיה לעוד כמה ימים ומשם לחזור לטיסה בוינה. איפה את ממליצה לישון עבורינו בדרום אוסטריה? העיירה שאתם ישנתם מומלצת?