טיול זוגי במדריד – מסלול מפורט כולל מפת אטרקציות

חזרנו מחמישה ימים מלאים של טיול זוגי במדריד: אווירה, נקודות ציון היסטוריות אוכל ובילויים. חווינו את העיר דרך הרגליים, כמעט 17 קילומטר הליכה כל יום אבל קחו בחשבון שאפשר לחלק את המסלולים ליותר ימים או להיעזר במטרו. נסענו זוג, בלי הילדות שנשארו בקייטנת סבתא וסבא כך שההמלצות לא כוללות דברים לילדים, למרות שבמפה סימנתי גם את אלו.

אנחנו לא חובבי כדורגל ולכן לא נסענו לאיצטדיון או למשחק וגם לא חובבי מוזיאונים אז ויתרנו על כניסה למוזיאונים. העדפנו לעשות דברים אחרים. מדריד עיר מודרנית ועוצרת נשימה עם המון מבנים היסטוריים, כיפית ומזמינה. המדרידאים עצמם נחמדים מאד אבל רובם לא יודעים אנגלית. היינו בהלם מכמה נחמדים הם וכמה מעט מהם יודעים אנגלית אבל הנחמדות של המקומיים מחפה על הכל. אפילו המוכרים בחנויות אדיבים עד הרגע האחרון, גם בתשע בערב. אל תהססו לשאול ולבקש עזרה. ברוב המקרים הם יציעו לכם עזרה כזו בעצמם.

טיסה למדריד

אייר אירופה. לא הכרנו אותם אבל הם הפתיעו לטובה סה״כ: מטוסים נוחים, לא צפופים מדי, דייקו בזמנים, צוות מסביר פנים. הארוחה לעומת זאת הייתה זוועה. לא אכלנו. מצד שני למי איכפת מהארוחה הזו.

הגעה משדה התעופה למרכז העיר

מחוץ לכל טרמינל בשדה התעופה עובר אוטובוס מספר 203 שיש בו גם מקום מיוחד למזוודות. יש עצירות בכמה מקומות כולל פלאסה סיבלס. משם אפשר ללכת ברגל לגראן ויה. אופציה נוספת היא המטרו אבל קחו בחשבון שיש עליה בהרבה מדרגות עם המזוודות. מונית לשדה התעופה או בחזרה תעלה 30 יורו. בהלוך לקחנו אוטובוס וצעדנו מפלאסה סיבלס (תבדקו את המרחק למלון שלכם אם רחוק קחו מונית) ובחזור לקחנו מונית.

מלון מומלץ במדריד [ליד גראן ויה]

המלון בו התארחנו נקרא 7 islas hotel (שבעה איים) והוא ממוקם ב- Calle valverde 14. מלון בוטיק עם חדרים מרווחים ומיקום מעולה מאד קרוב גם לגראן ויה וגם לרחוב הקניות השני, פואנקאראל. לא ניסינו את ארוחת הבוקר (עוד נגיע למה כן עשינו) אבל המלון עצמו מדהים. יפה ושקט. הצוות אדיב מאד ותמיד שמח לעזור ולתת המלצות לבילוי. תמסרו ד״ש לרובן ומיגל.

למידע נוסף על המלון לחצו כאן 

מסלול מומלץ לטיול זוגי במדריד של חמישה ימים

אנחנו חילקנו את המסלולים בעיר לשלושה ימים עיקריים. היום הרביעי היה אמור להיות מוקדש לטולדו (Toledo) והיום האחרון היה יום א׳ אז הלכנו לשוק הפשפשים שפתוח רק באותו יום (צפוף ומיותר, אפשר לוותר) ועוד השלמות שופינג ובילוי.

יום 1 מדריד ההיסטורית

מכיכר סול ועד מקדש דבוד. מתחילים את המסלול בכיכר סול עם סמל העיר פסל הדוב ועץ התות, סימן האפס קילומטר ממנו נמדדים כל הכבישים בספרד, מגדל השעון ופסלו של המלך קארלוס השלישי על הסוס. ממשיכים בהליכה לכיכר מאיור הענקית ומשם לנשנוש קל בשוק האוכל המקורה, שוק סן מיגל. טאפאס וסנגריה, התרשמות מהשוק ומנוחה וממשיכים לכיכר העירייה Casa de la villa בדרך לארמון המלך וקתדרלת אלמונה עוצרי הנשימה.

מי שבוחר לעשות זאת יכול להכנס לסיור בארמון ולקתדרלה. מה שאסור לפספס זה את הגנים שמאחורי הארמון, Campo del moro שדורשים הקפה רגלית של. הארמון כדי להכנס אליהם אבל מהווים הפסקה ירוקה קסומה מהמסלול העירוני. טווסים, ברווזים והמון צמחיה כשמעל הכל משקיף הארמון במלוא הדרו. נמשיך בסיבוב מסביב לארמון ונכנס לגני סבטיני שנמצאים מצפון לארמון ומשם לכיכר אוריינטה המרהיבה שמשקיפה על התיאטרון ובית האופרה של מדריד.

משם נעבור בפלאזה איזבל ה-2 ונמשיך לכיכר ספרד Plaza de espania שם ממוקם פסלו של הסופר סרוונטס כמשתיתיו פסלי ברונזה של גיבורי ספרו דון קישוט וסנצ׳ו פאנצ׳ה. הכיכר משקיפה על בניין שמשלב בניה מודרנית ואלמנטים מסורתיים ה- Edificio espana. את הסיבוב הארוך במדריד ההיסטורית נסיים במקדש דבוד, מקדש מצרי עתיק שהועתק למדריד ומהווה פנינה שונה בנוף המדרידאי.

מי שרוצה יכול לקנח בשופינג בקניון Principe pio שממוקם ליד או לחזור לכיוון הגראן ויה שאינו רחוק משם. המסלול ארוך ואם תכנסו למקומות לאורכו כמו לסיור בארמון, אפשר בהחלט לחלקו על פני יום נוסף.

יום 2 ביקור בשכונות צ׳ואקה ומלאסניה

אחרי יום של צעידה ארוכה בשדרות ההיסטוריה של מדריד, התחלנו את הבוקר בקצת שופינג על מנת לתת לשכונות להתעורר ולנצל את השעות הפחות עמוסות. לאחר מכן עברנו במלון להשאיר את הדברים ויצאנו לסיור רגלי בשכונת צ׳ואקה שידועה בקהילת הגייז שלה, שכונה טרנדית עם המון ברים, בתי קפה, חנויות מעצבים ולא שכחנו גם ביקור לטעימות בשוק האוכל סן אנטון שנמצא בתוכה. הרחובות המעניינים הם Hortaleza, prim ועוד. משם המשכנו לכיוון שכונת מלאסניה המלאה בגרפיטי וחנויות וינטאג׳ והמון שיק.

הסיור בשכונות אינו סיור עם כתובת ברורה ולכן גם לא מתאים לכל אחד. כל אחד מכם יגיע למקומות אחרים ויחווה את השכונות האלו בצורה שונה. יושבים בבתי הקפה, אוכלים במסעדות ונכנסים לחנויות העיצוב והבגדים השונות. הרחוב המעניין ביותר במלאסניה הוא רחוב Espiritu santo שם גם אכלנו ארטיקי סורבה נהדרים ב- Lolo polos, ויש שם גם בית קפה יפהיפה שנקרא Lolina vintage cafe, מסעדה עם קומה שלמה עם חול ועיצוב של חוף ים שנקראת Ojala ועוד.

גם בשכונה הזו יש שוק אוכל שנקרא לוס מוסטנסס אבל הוא לא פתוח בצהריים (תבדקו בגוגל מפבכשתהיו באיזור) ויש גם אזור מלא בחנויות ומסעדות סיניות לאמיצים. לשכונות האלו שווה להגיע גם בערב אז הן ממש מתעוררות לחיים.

יום 3 מכיכר סיבלס לפארק רטירו ולמשולש המוזיאונים

גם את היום הזה התחלנו עם שעה של שופינג. לתת קצת למזג האויר להתחמם לפני שנגיע לפארק. בדרך לכיכר סיבלס עברנו בתצפית המרשימה מראש בנין Circulo de bellas artes. לוקחים 4 יורו לאדם ותהיו שם בדיוק 10 דק אבל הנוף מהמם, בנין מטרופוליס והגראן ויה מצד אחד וכיכר סיבלס מצד שני. נוף פנורמי מהמם של גגות מדריד. שווה ביותר. יש שם גם בר למי שרוצה להישאר יותר.

לאחר שירדנו מהתצפית המשכנו לכיכר סיבלס שם יש את אחד הארמונות המרשימים בעיר, פלאסה סיבלס ולפניו מזרקה מרשימה לא פחות. אחת הכיכרות המפורסמות והיפות בעיר. המשכנו לאורך שדרת אלקלה עד לשער אלקלה שנראה כמו שער הניצחון ומשם נכנסו לכמה שעות של ירוק בעיניים בפארק רטירו המהמם ביופיו. שם אפשר גם לשוט באגם ובעיקר אסור לפספס את ארמון הקריסטל. אחד המקומות היפים בעיר. יש אפשרות גם להביא מצרכים ולעשות פיקניק בגן, לא תהיו היחידים. משם כל אחד לפי בחירתו.

הגן הבוטני קרוב וגם משולש המוזיאונים. אנחנו לא נכנסו אליהם. למי שפחות מתחבר לאמנות של מוזיאון פארדו או ריינה סופיה יש אפשרות גם ללכת למוזיאון המודרני ה- Caixa forum. אחרי סיור באזור שהוא באמת יפה הלכנו לאכול ב-Cerveceria cervantes המפורסמת וחזרנו למרכז. ביום הזה הזמנו מקומות למופע הפלמנקו המוקדם יותר של שעה 20:00 ב- Casa patas ולאחריו הסתובבנו באזור כיכר אנה שם חיי הלילה עשירים במיוחד.

יום 4 טולדו

היה אמור להיות מוקדש לנסיעה לטולדו אבל הוא לא יצא לפועל בגלל שהתחיל לרדת גשם ביומיים האחרונים שלנו במדריד. החברה עם החולצות האדומות Sandemans new europe, שמוציאה סיורים חינמיים מכיכר מאיור וגם סיור טאפאס וברים בתשלום, מוציאה גם סיורים לטולדו בשעות 9 ו-12 לכשמונה שעות במחיר של 25 יורו. נסיעה ברכבת תעלה 21 יורו הלוך חזור אז זה אחלה דיל. אפשר להזמין דרכם או ישירות באתר של החברה שדואגת לסיור הזה Busvision. אם תזמינו 48 שעות מראש תקבלו 10% הנחה נוספת.

היום החמישי

שלנו היה יום ראשון. הלכנו לשכונת לטינה לשוק הפשפשים שפתוח רק בימי א׳. הדוכנים לא מרגשים והצפיפות איומה. בהחלט אפשר לוותר. בדרך החוצה נתקלנו במקום מדהים וצבעוני שנקרא Mercado de la cebada שגם בו היה שוק אמנות פתוח. לא יודע אם זה נמצא שם כל יום א׳. המקום עצמו מלא בגרפיטי ומיוחד. נקודת אור בקפיצה לשוק אז אם אתם באיזור שווה לקפוץ גם לשם. חזרנו במטרו בגלל הגשם והמרחק. הפעם היחידה שנכנסנו למטרו לאורך כל הטיול.

אוכל ומסעדות במדריד

  • שוק סן מיגל – שוק אוכל מודרני יפה וכיפי. מה לא נאמר עליו עדיין. שווה לעבור שם במסלולים לאכול ולשתות משהו קטן ולהמשיך. מעולה לשעות הבוקר מאוחר/ צהריים מוקדם כי צהריים אוכלים מאוחר. שתינו שייקים וסנגריה. אכלנו טאפאסים וגם פאייה. שימו לב לשמור קבלה כי בשירותים במקום חינם רק למראי קבלה.
  • ארוחת בוקר – אנחנו לא אנשים של ארוחה גדולה ובופה ולכן לא לקחנו את ארוחת הבוקר במלון. אנחנו כן צריכים את הקפה שלנו בבוקר ומשהו קטן לידו. כבר ביום הראשון כשראינו את התור הגדול והמחירים השערורייתיים של הסטארבאקס, גילינו לידו וממש קרוב למלון שלנו סניף של רשת שנקראת Pans & company שיש בה קפה טעים ואחלה מיני סנדביצ׳ים וקרואסונים שונים. ב-10-12 יורו שתינו ואכלנו שם כל בוקר. לא מחליפים מקום מנצח. יש סניף נוסף בצד השני של הגראן ויה בכיכר Callao.
  • שוק סן אנטון – בשכונת מלסניה, שוק יותר שקט ויותר מסודר עם דוכנים לפי סוגי אוכל ובר יפהיפה על הגג שמשקיף לאזור.
  • Odon – לאוהבי האוכל היפני. מסעדת אוכל מהיר אבל איכותי. מרקי אודון חובה ראשונות מעולות וכמובן גם מנות עם איטריות. יש שני סניפים אחד בצ׳ואקה אחד ליד כיכר סול. אנחנו אכלנו פעמיים בצ׳ואקה.
  • Oven – מסעדה איטלקית על הגראן ויה, חביבת הישראליים ובצדק. אכלנו בה פעמיים פיצות ממש כמו באיטליה. מקום נעים יפה וטעים.
  • Taste gallery – מסעדה ממש מול שוק סן מיגל שהגענו אליה במקרה ואכלנו בה את מנת הבשר הטובה בטיול. מקום שיקי וטעים להפליא. שווה ביותר.

  • Lateral – רשת ידועה עם מספר סניפים בעיר. בפלאסה אנה ובפואנקאראל למשל. תפריט גדול ומגוון. לא זולה אבל מתאימה גם לארוחה קלה של כמה מנות קטנות. התלהבנו בעיקר מהמנות האסיאתיות כמו טטאקי טונה ורינג רולז אבל יש בה הכל.
  • Mu! – el placer de la carne – מקום של בשר. ממש ליד הגראן ויה. מקום קז׳ואל וקטן לאכול בו סטייק ארגנטינאי טוב במחיר מעולה.
  • Restaurante la cabana argentina – מקום יותר מכובד וגדול. אליו באים לבושים יפה לאכול בשר. הסטייקים שם מעולים אבל הארוחה יוצאת יקרה יותר כי צריך להזמין בנפרד תוספות ליד הסטייק. הם גם מגישים מראש מנת לחם וממרחים ומחייבים עליה 2 יורו לאדם בלי להגיד מראש. לא יפה ומייקר את הארוחה אבל המסעדה מעולה.
  • Cerveceria cervantes – אחד הטאפאס ברים / מסעדה המומלצים במדריד. מאד אותנטי. עם תפריט גדול שלפעמים קשה להבין. אכלנו בו את ה-Tostades גרסא גדולה יותר של טאפאס הטובים ביותר שאכלנו בטיול. לא זול אבל מומלץ.
  • Yakitoro by chicote – מסעדת טאפאס יפנית שיקית ומעוצבת מאד שכל התפריט בה מורכב מהשיפודים היפניים (יקיטורי). תפריט פיוזן מאד מגוון וטעים. לא זולה אבל מיוחדת מאד וטעימה.
  • Lolo polos – מקום צבעוני וטעים לאכול בו ארטיק סורבה פירות הורס. טעים להפליא.
  • Horno de san onofre – מאפייה/פטיסירייה ותיקה וטעימה. מקום מעולה לקפה ומאפה עם אחלה פטיפורים קטנים ומאפים.
  • San Gines chocolate – המקום הכי מפורסם לאכול בו צ׳ורוס עם צ׳וקולטה. יש עליהם הרבה דאווין. אבל זה נחמד. לא מעבר.

המלצות בילוי ערב במדריד

הבירה הספרדית טעימה, אבל ברוב המקומות יציעו לכם מהחבית בעיקר את הבירות הזולות של Mahou שהן לא מיוחדות. מי שמחפש חוויה טובה יותר יכול לקפוץ לבר שנחשב הטוב במדריד ה taproom. אנחנו לא הספקנו. עוד מקום מעולה נמצא קרוב לגראן ויה: מבשלת בירה קטנה עם בר שמוכר את הבירות בוטיק המעולות שמבושלות במקום. שווה ביותר. קחו בחשבון שזה מקום בעיקר לשתות בו ולהמשיך הלאה. אבל הבירות מדהימות. המקום נקרא Fabrica Maravillas הכתובת שלו Calle de velverde 22.

הופעת פלמנקו יש שני סוגי הופעות פלמנקו במדריד. הופעות גדולות וממוסחרות עם הרבה רקדנים וזמרים והופעות יותר אותנטיות ואינטימיות. בהמלצת הקבלה במלון הלכנו להופעה אינטימית יותר במקום שנקרא Casa patas ומאד נהנינו. המחיר היה 38 יורו לאדם כולל משקה אחד. המופע היה מאד אינטנסיבי, דרמטי וחושני. רקדן אחד ורקדנית אחת עם להקה של שני זמרים ושלושה נגנים. מוזיקה ספרדית טובה והופעה מעולה. נהנינו. ממליצים בחום ללכת למופע אחד כזה גם אם אחר, בזמן שהותכם ולחוות קצת את התרבות המקומית. במפה מסומנים עוד מקומות מפורסמים לראות בהם מופעי פלמנקו הרבה מהם באזור הפלאסה סנטה אנה.

פלאסה סנטה אנה הוא אחד האיזורים הפופולאריים בערב כמו גם שכונות צ׳ואקה ומלאסניה הצעירות. שווה לקפוץ לשם ולהכנס למקומות ההומים באיזור. ברים, טאפאס ומסעדות.

אם השעות מתאימות לכם, כאמור יש מועדונים שמתחילים בהם המסיבות החל מחצות. חלק מהם מסומנים במפה ובאיזור פלאסה אנה יחלקו לכם פליירים להרבה מסיבות כאלו. Teatro kapital נחשב לאחד המועדונים הגדולים והותיקים.

שופינג במדריד

המחירים במדריד מעולים ומעבר למבצעים מתחילים כ-30% יותר נמוך מהארץ. יש רשתות ספרדיות כמו מנגו, זארה וחברות הבת שלהן ויולטה, לפטיז, סטרדיווריוס, פול אנד בר ועוד רבות אחרות. שופינג יש בערך בכל מטר. כולל כל חנויות האיפור Mac, Kiko, Nyx וגם Sephora. חנויות ספורט של המותגים אדידס, נייק ניו באלאנס וגם דקתלון לא מרשים ואחלה חנות ספורט שנקראת Decimas.

יש גם קניון אחד ממש קרוב למרכז ליד מקדש דבוד ואפשרות לנסוע יותר רחוק לאאוטלטים אם זה מעניין אתכם. אנחנו מצאנו הכל בעיר. יש גם את כלבו Corte ingles בסגנון המשביר שלנו ואת הרשת Ale hop שמזהים לפי הפרה בכניסה, שהיא רשת של אקססוריז זולים מכל הסוגים קצת כמו טופ טן של הארץ.

וכמובן שיש את המקדש הישראלי ה- Primark בן שש הקומות שאם יש מקום שבו יש סיכוי לפגוש מכר זה שם. החנות ענקית ומתישה. תבואו לשם לשעה על הבוקר ב-10:00 איך שפותחים כשהתורים סבירים והחנות עדיין מסודרת ותחזרו שוב כל פעם לחלק אחר בחנות ביום אחר על הבוקר או בערב. זו הדרך הכי טובה לצלוח את החנות.

טיפים כלליים

  1. מרכז העיר מדריד מתפרס על שטח של כמה קילומטרים. אפשר להגיע לכל מקום ברגל וזו בעינינו גם הדרך הטובה ביותר לחוות את העיר
    תשתמשו בגוגל מפס שמראה כיצד להגיע ממקום למקום, זה הכי קל.
  2. אחרי השעה 18:00 ועד השעה 20:00 יש כניסה חינם למוזיאונים וגם לארמון יש שעות כניסה חינם. זה מתאים למי שרוצה סיור בקטנה. אתם לא היחידים שיבואו אז הכי טוב לבוא 30-40 דקות מאוחר יותר ולהכנס מהר. זה ישאיר לכם שעה למוזיאון. תהיו ממוקדים במה שמעניין אתכם.
  3. החזר המס הוא על כל קניה בחנות מעל 90 אירו ואפשר לשלב קבלות מכמה ימים. כלומר אם אתם יודעים שתחזרו לחנות כלשהי תשמרו את הקבלות ביחד עם הדרכון ותבקשו בקופה טופס זיכוי מס בפעם האחרונה שתהיו בחנות על כל הקבלות ביחד. הסבר כיצד מתבצע תהליך הזיכוי בשדה התעופה: צריך להחתים חותמת של המשטרה בדוכן שנמצא לפני הצ׳ק אין. תבואו מוכנים עם הטפסים לאחר שמילאתם אותם מראש. בטרמינל 1 הם רק עד 22:00 בלילה. בטרמינל 4 יש 24 שעות. אחרי שהחתמתם עוברים את כל תהליך הצ׳ק אין מסירת המזוודות וביקורת הדרכונים ורק בסיום כשהגעתם לדיוטי פרי יש 2 חברות שונות שבהן מוסרים את הטפסים ומקבלים כסף במזומן או לכרטיס האשראי. אחת נקראת Global blue והשניה Premier tax free. כל חנות עובדת עם חברה אחרת. בידקו בטופס שקיבלתם לאיזה מהן אתם צריכים לגשת ולכו לתור הנכון. יש כמובן מצב שתצטרכו לעמוד בשני התורים. קחו בחשבון שזה לוקח זמן.
  4. השעות במדריד שונות מאד. הכל מתחיל רק ב-10 בבוקר. והחנויות פתוחות עד 22:00 בלילה. ארוחת צהריים אוכלים רק בשעה 14:00-15:00 בדרך כלל וערב. ב-21:00. מועדוני הלילה נפתחים רק בחצות והרוב באים לשם ב-2 בבוקר.
  5. למי שבונה על שימוש בסים מקומי, בטרמינל 1 בו נחתנו בלילה לא היה איפה לקנות. לנו הייתה חבילת גלישה יומית והפעלנו אותה כשנחתנו. אם רוצים עוד טלפון אז אםשר להפעיל נקודת גישה והשני צריך להישאר על מצב טיסה ולהתחבר כמו ווייפיי בדיוק לטלפון של בעל החבילה. בעיר יש סניפים של וודפון ואורנג׳ וסים מקומי של 2 גיגה מחירו כ-20 יורו.

והנה לינק למפת אטרקציות של מדריד: https://goo.gl/aFGrfP. אם יש שאלות אשמח לענות למטה.

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן