טיול עצמאי בלפלנד [כולל זוהר צפוני, שוברת קרח, האסקי ועוד..]

טיול עצמאי בלפלנד בתאריך 27.03-02.04.

מידע כללי על טיול עצמאי בלפלנד

אנחנו שתי בחורות בנות 22-23 שהחלטנו לצאת לטייל, העדפנו טיול עצמאי ולא מאורגן. היה מדהים!!! ממליצה על היעד בחום!

  • טיסה ללפלנד סגרנו דרך אל על – טיסת שכר של סן דור, ישירה לרובניימי.
  • מונית מהשדה למלון עלתה לנו 25 יורו לשתינו ומשך הנסיעה כ-15 דק.
  • על האטרקציות קראנו בארץ והכל התבלגן לנו בראש. לפי המלצות בפייסבוק פניתי לשירלי שהייתה ממש מקסימה ועובדת דרך Lapland Private.

סופר – מרחק של חמש דקות מאיתנו היה סופר ממש גדול. פירות וירקות יקרים פי שלושה בערך מישראל. שאר המוצרים היו בעלויות דיי רגילות ושגרתיות. ניתן להשיג הכל.

מסעדות – אכלנו את הרוב בהוסטל ונהנינו ממסעדה אחת – Noodle bar. מסעדה אסייתית במרכז העיר. הייתה אדיבה בשירות, אוכל נחמד וטעים. מומלץ.

מזכרות – העיר מלאה בחנויות למזכרות ומאחר והמחירים לא זולים חיפשנו לא מעט. מצאנו בחור מקסים וזול! החנות שלו היא דוכן מול הבית קפה Espresso house. המחירים שלו זולים משמעותית ביחס למקומות אחרים. הוא פתוח כל יום עד 19 בערב שזו מאוחרת ביחס לשאר החנויות שנסגרות בשעה 17/18. יש גם מספר טלפון על הדוכן כך שניתן להתקשר אליו להבין מתי הוא פתוח. בחור מבוגר ומקסים!

סים מקומי – ביום הראשון נכנסנו לחנות (כמו תחנת דלק) R kioski שבה קנינו סים מקומי. העלות היא 5 יורו ויש עליו אינטרנט ללא הגבלה למשך שישה ימים. יש אפשרות גם של שיחות אבל המחיר הוא יומי וזה קצת משתנה. בכל אופן הסים עולה 5 יורו ויכול לשמש לכל דבר (רק אינטרנט או רק שיחות והודעות אין צורך להוסיף תשלום

אטרקציות בלפלנד

  1. שוברת קרח בשוודיה – Polar explorer. ניסיתי למצוא שייט לשוברת קרח SAMPO אך באתר של experience365 תמו הסיורים לעונה והמחיר והמרחק נסיעה היה זהה. האטרקציה היקרה ביותר שגם מכילה ארוחת צהריים, עלות של 375 יורו לאדם.
  2. סיור לזוהר הצפוני – עם צלם מקצועי שמסביר ומדריך ומצלם כמה שרק רוצים, לוקח למיקום טוב ופרטי והכל בקבוצה קטנה (אנחנו היינו שישה). דרך שירלי עם חברה שנקראית wild about Lapland. עלות של 110 יורו לאדם.
  3. טיול למפלים הקפואים – דרך שירלי עם חברה שנקראית wild about Lapland. היינו ארבעה עם מדריך נחמד והטיול היה מקסים! הולכים ביער קסום ומגיעים למפלים. עלות של 125 לאדם.
  4. סגרנו דרך Nordic Odyssey – מזחלות כלבי האסקי. עלות של 150 יורו לאדם ל-10 ק״מ, הטיול כלל נסיעה של שעה לחווה, רכיבה של 40-50 דקות, ליטוף הכלבים, נקניקייה ומשקאות חמים וגבעה קטנה שעשינו מזחלת שלג. מומלץ מאד.
  5. Safartica – אופנועי שלג, ביקור בחוות איילים וטקס שמאן- עלות של 156 יורו לאדם. הרכיבה על האופנועים הייתה באזור 45 דק לכיוון. בחוות איילים היו מקסימים והסבירו וענו על שאלות.
  6. Santa Claus village – נסענו באופן עצמאי באוטובוס מספר 8. למען האמת אחרי שעתיים ממש מיצינו את המקום. הביתנים יפים והרעיון נחמד אבל בכל אחד מהביתנים יש חנות תיירים. עוברים בין החנויות וזה מעיק מאד. נקודות אור- אפשר לקבל חתימה בדרכון של החוג הארקטי, ניתן לעשות סיבוב במזחלת איילים ולהצטלם עם סנטה. שמרנו את זה ליום האחרון ומזל כי זה היה קצר וקליל לפני הטיסה.
  7. Ranua zoo נסענו עצמאית באוטובוס. נסיעה הלוך ושוב 28 יורו לאדם וכניסה לגן חיות 23 לאדם. 3 שעות מספיקות כאן. יש מסעדת בופה שנראתה בינונית ברמת האוכל אך ארוחה חופשית במחיר 15 יורו לאדם וחנות שוקולד סמוכה.

לינה ברובניימי

לאלו שמנסים לחסוך עלויות ישנו בהוסטל מקסים, ממש משפחתי וביתי – Guesthouse Arctic heart. חדר ממש גדול, נקי ויפה, מטבח מתוחזק עם ציוד שבישלנו בו כמעט כל יום. החסרון היחידי שמקלחת יש רק אחת ומן הסתם היא לפעמים תפוסה..
פרט לזה המיקום היה מאד נוח וקרוב למרכז – 5 עד 10 דקות הליכה מכל נקודה שהגענו ברגל.

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן