קובה: לא רק מכוניות וסיגרים! 2 המלצות חשובות שיעשו את ההבדל

חזרתי לפני שבוע מטיול שני בקובה, הפעם הזאת הייתה שונה ועוצמתית באופן משמעותי מהביקור הראשון שלי למרות שהוא היה קצר בהרבה רק 5.5 ימים.

המסלול בקובה:

  1. נחיתה בהוואנה ( הגענו מבוסטון) ונסיעה ישירה של כשלטש שעות לעיירה ויניאליס, בערב בילוי בקאסה דה לה מוזיקה.
  2. טיול באזור: מערת האינדיאנים, חווה לגידול טבק, חווה אורגנית ( עם פינקולדה אורגנית משגעת), הקיר הפריהיסטורי.
  3. וינאליס – טרינינדד עם עצירה במפרץ החזירים וסיינפואגוס. מי שרוצה ומספיק יכול לעצור גם במפלי אל ניטשו. בילוי ערב בקאסה דה לה מוזיקה.
  4. סיור במרכז ההיסטורי של טרינינדד, טיול לעמק העבדים ותחנות הסוכר, בילוי של אחר הצהריים בחוף אנקון ולסיום שיעור סלסה פרטי.
  5.  טרינינד- סנטה קלרה- הוואנה. נסיעה דרך טופאס דה קוויאנטס- כביש פתלתל השופע במפלים, תצפיות ועיירות ציוריות , ביקור במוזילאום של צ׳ה גווארה בסנטה קלרה ובמפעל מקומי לייצור סיגרים.
  6. סיור מודרך מקיף הוואנה כולל נסיעה של שעתיים ברכב וינטג׳.

טיול מודרך בקובה

טיול עצמאי או מודרך בקובה?

כדי לחוות את קובה האמיתית, לראות אותה ב ״ עיניים קובניות״ צריך להגיע מוכנים והפעם הגעתי מוכנה, את כל הטיולים אני מתכננת לבד, אבל קובה שונה. מצרפת שתי המלצות קריטיות שעשו לי את כל ההבדל וגרמו לכך שהטיול הנוכחי היה חוויה בלתי נשכחת!!

  1. בניגוד להרבה מקומות אחרים בעולם, בקובה יש קושי רב לסגור לבד לינה ורכב מהארץ בדרכים המקובלות, אתם יכולים להזמין…. אך ספק אם תגיע ובפועל ההזמנה תהיה קיימת חייבים עזרה בתכנון וההזמנה עם מישהו מקצועי שמכיר אנשים מקומיים ומכיר טוב את המדינה. אני נעזרתי בשירותיו המקצועיים של שחר גל – My cuba והכל תקתק כמו שעון – איסוף משדה התעופה, נהג צמוד שהוא גם מדריך בחסד, לינה והכי חשוב הוא מאפשר מפגש יומיומי עם האוכלוסייה המקומית- מומלץ בחום!!!
  2. כדי לחוות את קובה ולהבין לעומק את מה שרואים ברחובות ואת והמרקם האנושי המיוחד ממליצה לקרוא על ההיסטוריה והתרבות ועל כל מה שיש למדינה הזו להציע בספרה המופלא של ענת שיוביץ: קובה – נסיכה בבלי דעת הספר משופע בתמונות שהיא צילמה ובמידע רב שסייע לי לראות את קובה בעיניים מקומיות.

טיול עצמאי בקובה

לסיכום:

ממליצה להגיע למדינה המיוחדת והמדהימה הזו שבה תמצאו שילוב של כמה דברים שלא תמצאו באף מקום אחר בעולם מדינה שעדיין נמצאת תחת משטר קומוניסטי ועדיין:

  • ניתן לראות עוני ומחסור אך ללא פשע, אלימות ומקבצי נדבות ברחובות.
  • תפגשו אוכלוסייה מדהימה- אנשים מלומדים ואינטיליגנטיים, חמים וטובים, מוסיקה סוחפת ריקודים ושמחת חיים.
  • הקובנים לא יודעים גזענות מהי וחיים בהרמוניה מופלאה.
  • תגיעו מוכנים, תקראו ותיעזרו באיש מקצוע. במדינה כמו קובה זה עושה את כל ההבדל!!

 

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן