טיול בסין עם אבא – כתבה מפורטת מאוד על טיול לא ארוך בסין המדהימה

חודש אחרי שחזרנו עם אבא מטיול מהמם בסין, החלטתי לחלוק כמה תובנות וחוויות לאותם אלו שכרגע בדיוק מתכננים את הטיול שלהם בסין או לטובת אלו שחולמים יום אחת לעשות טיול בסין!

תחילת טיול בסין – חלק ראשון

בייג'ינג והשדה

  •  די בטוח שמי שבירר גילה את זה, אבל כל סיפור המוניות מהשדה זו תרמית מאורגנת אחת גדולה. המחיר שאתם צריכים לדרוש הוא 120-130 RNB בעוד שהם יבקשו מכם 300 – 400. אל תוותרו להם ותהיו אסרטיבים.
  •  בשלושת הימים הראשונים היינו במלון ב- Xidan שהיה מאוד קרוב לתחנת רכבת תחתית עם אותו השם. על אף שהמלון היה עם שירות סבבה יחסית והקרבה לתחנה הוכיחה את עצמה כיעילה, הסביבה עצמה נראית מאוד מוזנחת. ריח של ביוב, הומלסים, אתרי בנייה ועוד. אחריו החלפנו למלון נוסטלגיה שהוא מדהים לגמרי ומשקף את הציון שלו בטריבאגו. לכו אליו אם אתם בביג'ינג.

למידע נוסף והזמנת חדר במלון נוסטלגיה לחצו כאן 

  • שווה מאוד ללכת לשוק המשי (שוק הזיופים), אבל קחו בחשבון שתצטרכו להצטייד בהרבה סבלנות ויכולות מיקוח כי הם ייתנו לכם מחיר גבוה פי 10 מהרגיל (ואם תתעקשו מספיק הם גם ירדו פי 10 בחזרה).
  • האטרקציה הראשונה שלנו הייתה החומה הסינית, אתר Mu – Tian – Yu. מקום יפייפה ופוטגני מאוד, רק קחו בחשבון שתצטרכו קרם הגנה, שתייה וכובע, כי השמש מאוד חזקה וממגדל למגדל יש שיפועים מאוד גדולים. אם יש לכם אפשרות רדו בטוגובאן, זה כיף חיים.
  • האטרקציה השניה הייתה Temple of heaven. שווה להתעכב על המקום, הוא יפייפה ובנוסף להיותו מקדש ואטרקציה תיירותית הוא גם פארק ציבורי להרבה אנשים שגרים באיזור. תוכלו לראות אנשים בחוגי ספורט וריקוד שונים, טאי צ'י, ואפילו נגנים.
  • לגבי כל האיזור של כיכר טיאנמן והעיר האסורה: תיאזרו בסבלנות כי יש תורי אבטחה לא קטנים בכניסה. במקרה הטוב תחכו 10 דקות. לדעתי האישית ההמתנה לא שווה את כיכר טיאנמן, אבל את העיר האסורה בהחלט כן.
  • העיר האסורה מרהיבה ביופיה. קחו את הזמן ותצלמו הרבה ותתנו לעצמכם להנות בתוך הקומפלקס המדהים הזה. יש כניסה צדדית לפני הכניסה הראשית לעיר האסורה (איפה שהציור הענק של מאו), שם תיירים זרים יכולים להיכנס ולעקוף הרבה תיירים סיניים שנכנסים מהשער הראשי, תנצלו את זה.
  • גם ארמון הקיץ מדהים, לי אישית יצא להיות שם כשהיה טפטוף (חם כמובן, הלחות והגשם לא משאירים הרבה מקום לנוחות) ולקראת סגירה, אז נהניתי מהמקום שהיה כמעט ריק. שווה לטפס עד המקדש שנמצא מעל הארמון, יש תצפית מאוד יפה.

המשך טיול בסין – חלק שני

  • לאנשים שעושים טור בסין ומתלבטים באיזה ערים לבחור, שיאן זו בחירה חכמה מאוד. העיר מלאה באטרקציות, תרבות ופשוט יפה באופן כללי. אנחנו היינו במלון Si Hai Yi Jia Botique hotel, שהוא מלון מדהים מבחינת הכל – ארוחות בוקר מערביות יחסית וטעימות, שירות יוצא מן הכלל וחדרים מדהימים. בנוסף יש קניון מאוד גדול ליד שהעביר לנו את הזמן לא מעט.

פגודת האווז הגדולה Old Goose Pagoda (פגודה בשיאן).

האטרקציה הראשונה שביקרנו בה הייתה Old Goose Pagoda הגענו מאוחר מדי כי המתחם נסגר, אבל המסביב היה מעניין בהרבה.

הפגודה נמצאת בהתחלה של רחוב ענקי שכולו מלא במסעדות, היכלי תרבות, קולנועים ועוד. מוצגים שם פסלים המתארים את המורשת הסינית, ההיסטוריה והחיים היומיומיים של אנשים לפני מאות שנים.

הר הואשן

ביום שאחרי לקחנו רכבת Bullet להר הואשן. זו הייתה חוויה מעורבת מאוד, שהייתה מדהימה ומבאסת בו זמנית. ראשית כל, המלצה שלי: תבדקו את מזג האוויר באיזור לפני שאתם מגיעים. ביום שהגענו היה ערפל ואובך כבד שהסתיר את כל ההר ולא יכולנו לחזות ב2.8 ק"מ של אבן מולנו.

יקחו מכם שם כסף (והרבה) על כל דבר: האוטובוס, הכניסה למתחם, רכבל הלוך, רכבל חזור, you name it. אם אתם ממש חייבים לעשות את זה, תכינו איתכם הרבה כסף. החוויה על ההר עצמה הייתה מדהימה בלי קשר לזה שעננים הסתירו הרבה.

לא מומלץ להיתקע כמונו בלי מספיק כסף לרכבל חזור ואז לרדת שעתיים לרכבל הנמוך והזול יותר, בגלל שהמסלול פשוט מסוכן ונדרשת הרבה סיבולת לעבור אותו.

אחרי החוויה בהואשן לא מיצינו את ההרים, ולקחנו רכבת לשאולין. מקום חובה לבקר בו אם אתם בסין. המופעים, המקדש, הנזירים, זה פשוט מדהים לשמוע על המקום המיסטי והמסתורי הזה כל החיים ואז אחרי כל זה להגיד "הייתי שם". חוויה מדהימה ומומלצת מאוד.

אם אתם כבר בשאולין, תקנו כרטיס לShaolin Zen Music Ritual שנערך יחסית קרוב לשם. זה המופע ללא ספק הכי מושקע וגרנדיוזי שראיתי בחיים, והרמת הפקה, מוזיקה והכנה שמושקעת במופע הזה (שמתקיים באופן יומי דרך אגב) היא מעבר לכל דימיון.

צבא הטרקוטה

אטרקציה כיפית אחרונה שהיינו בה הייתה צבא הטרקוטה. הדבר המדהים בו זה שאתה מבקר באתר אריכאולוגי פעיל, שכן הצבא התגלה לפני 40 שנה (!) ועדיין ממשיכים לחפור ולגלות דברים.

המילה צבא היא ממש לא מוגזמת, וצריך להיות שם בשביל להבין את המימדים העצומים של כל צבא פסלי החימר. בנוסף המתחם כולל מוזיאון מודרני עם אטרקציות מתחלפות, לנו יצא להיות בתערוכה שמלמדת על החיים בפומפיי ועל פיצוץ הר הגעש שהרס אותה, ככה שקפצנו לחצי השני של העולם לאיזה חצי שעה.

תוותרו על השוק המוסלמי, מזעזע שם. Enough said.

עוד כמה הערות והמלצות כלליות לטיול המושלם בסין

    • תדאגו שתהיה לכם חבילת אינטרנט ואפליקציית תרגום טובה בהיכון.
    • אם יש לכם מכר סיני שיכול לעזור עם הכרטיסים ועם תקשורת – זה בונוס מטורף.
    • אני צמחוני ולא קל בסין, ואם אתם רוצים לאכול משהו שהוא קצת יותר מסלט (גם סלטים תקחו בעירבון מוגבל).
    • תבקשו טופו – בסינית מבטאים Toaf. לטבעונים יהיה הרבה הרבה יותר קשה, בגלל שגם אחרי כל הבשר יש גם ביצים להיפטר מהן, וזה משהו שורשי בבישול הסיני.

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן