טיול כוכב בהרי הטטרה בסלובקיה 9 יום עם עצירה בבודפשט ווינה

סיכום טיול כוכב בהרי הטטרה בסלובקיה. סוף יולי עד תחילת אוגוסט. ההרכב: 2 משפחות עם ילדים + מתבגרים + סבא סבתא שהצטרפו לחלק המעניין של הטיול.

טיסה לסלובקיה:

אנחנו בחרנו לטוס לבודפשט, ממנה לעלות להרי הטטרה בסלובקיה ומהם לרדת דרך ברטיסלבה לוינה. בהרי הטטרה נפגשנו עם כל השאר. עשינו תוכנית שהיוותה בסיס לשינויים, היא די שונה ממה שיצא בסוף.

מידע כללי על הרי הטטרה:

הרי הטטרה גובלים בצד אחד בהונגריה (החלק היותר משעמם שלה דווקא) ומצד שני בפולין שבאזור הזה שלה יש המון אטרקציות. אנחנו העדפנו לא לעשות נסיעות ארוכות בטיול הכוכב מאחר וההגעה להרים וההמשך מהם היו ימי נהיגה די ארוכים.

מזג האויר הרים בשבוע שבו היינו שם התנהל בצורה מחזורית מאוד – בבוקר נעים, צהריים שמש חזקה כזאת שאפשר לבלות בכיף באגמים, לקראת ערב שוב מתקרר ובלילה גשם זלעפות.

מלון מומלץ באזור הרי הטטרה בסלובקיה:

בהרים ישנו בעיירה שנקראית Ružomberok שנמצאת (מסתבר) בדיוק במקום מעולה לטיולי כוכב. לינה במלון דירות Fatrapark 2 שאורחיו זכאים לכרטיס ההנחות של האזור (הנחות לא גדולות אך בהרכב של 5 אנשים מצטברות בסופו של דבר לסכום יפה). המלון הוא מלון דירות שמציע ארוחות בתשלום במסעדה שלו. אכלנו מידי פעם שם אך העדפנו לרוב לבשל בחדר ארוחות בוקר ולעיתים גם ערב. המלון נמצא למרגלות אתר סקי ולפניו אגם מהמם ביופיו.

למידע והזמנת דירה במלון המצויין לחצו כאן

טיול כוכב בהרי הטטרה בסלובקיה – המסלול

נוחתים בבודפשט בלילה, שאטל חינמי למלון ליד שדה התעופה ויאללה לישון.

יום 1 – בודפשט ו״ברך דנובה״:

בבוקר חברת ההשכרה אוספת אותנו מהמלון למשרדים לקבלת הרכב, תוך כמה דק' כבר היינו בדרכים. בחרנו לא להישאר בבודפשט (שבה היינו פעמיים כבר) ולעלות עוד באותו יום להרי הטטרה. בדרך עצרנו בעיירה Visegrad שנמצאת על "ברך הדנובה" עשינו מגלשות הרים, מסלול חביב לא מעבר לכך, לאחר מכן ביקרנו במוזיאון רטרו קטן אך מלא בהזדמנויות לצילום. מקסים! חשבנו לעלות גם לטירה המשקיפה על האזור אך מכיוון שידענו שעוד 3 שעות נסיעה לפנינו החלטנו להמשיך הלאה. אחה"צ הגענו למלון ונפגשנו עם שאר בני המשפחה המורחבת.

יום 2 – טיול במכרה (Stolana):

קמים לבוקר גשום, בתכנון חשבנו שנעשה ראפטינג אך נציג החברה התקשר ואמר שלא כדאי לנו היום. קבענו לצהרי היום הבא והתחלנו לחשוב מה עושים בימים קרירים יותר? מהר מאוד תיכננו את היום ויצאנו לדרך. עצרנו במכרה ישן שהיום עושים בו טיולים עם פנסים על הראש ונקרא Stolana – טיול של כחצי שעה במכרה. נחמד, לא מעבר. אחריו המשכנו לטיול קצר ביער הצמוד, הרבה מים מסביב, נחמד מאוד.

בהמשך נסענו לאתר מגלשות הרים שלצערינו היה סגור. החלטנו לחזור חזרה למלון, ובדרך עצרנו ב- Tesco לקניות. בדרכנו חזרה התחיל גשם שפשוט לא הפסיק עד למחרת בבוקר.

יום 3 – נקיק Janosikove ולראפטינג

בוקר שימשי! מייד ניצלנו את מזג האויר ונסענו לאחד מהטיולים היותר יפים של השבוע: נקיק Janosikove. במסלול יש המון גשרים מעלה מים וסולמות בתוך הנקיק שבעזרתם עולים מעלה כשמפלי הנקיק לצידכם (מאוד מזכיר את מסלול "שבעת הסולמות" ברומניה למי שמכיר).

לאחר הסולמות ועלייה תלולה של חצי שעה מגיעים לבקתת הרים, אזור למנוחה וצבירת כוחות עם 2 מסעדות קטנטנות שמגישות אוכל מקומי ובירה קרה. מעולה אחרי טיפוס כזה. האוירה כאילו מינימום עלינו לאוורסט עכשיו.
הירידה למטה מקסימה, ניתן לבחור כמה מסלולים, אנחנו בחרנו בקצר ביותר ותוך כ- 20 דק' היינו חזרה בחנייה. הילדים עוד הספיקו להשתכשך במי מפלים.

אחה"צ הגענו לראפטינג מקסים על נהר Vah, הראפטינג רגוע מאוד ומתאים לילדים החל מגיל 5 עם מדריך דובר אנגלית מעולה. אחרי הראפטינג הלכנו למסעדה איטלקית מדהימה.

יום 4 – אטרקציות מסביב לאגם

קמים לבוקר חם ומחליטים שהיום זה יום טוב לבילוי באגם הגדול בהרי הטטרה. לפניו עוד הספקנו להיות קצת באתר מיני סלובקיה (מיותר). הנסיעה משם לאגם קצרה ובדרך אליו יש גם אטרקציה של בית "הפוך" החלטנו לא להיכנס מאחר והיינו בכמה כאלה בעבר.

החוף של האגם נקרא Mara Fun – באגם המים קרים מאוד, יש אזור החלפת בגדים ומסעדות. בילינו כמה שעות טובות תוך שהשכרנו גלשני סאפ ואפילו חצי שעה של אופנוע ים. הקטנים בילו בטרמפולינות שהיו צמודות.

אחרי האגם נסענו למגלשות הרים ולאחר מכן לאטרקציה ממש מקסימה של אולם אשליות (הנחה יפה עם הכרטיס) חזרנו לחדר לאכול.

יום 5 – פארק המים טטרהלנדיה

בילינו כל היום בפארק המים טטרהלנדיה – 30 סוגי מגלשות, המים בבריכות מחוממים מעט, יש גם בריכות מקורות וגם בריכות טרמיות של מים חמים מאוד בחוץ. מקום לא זול אבל מושלם ליום שלם של בילוי.

יום 6 – תצפית ונסיעה לברטיסלבה

עלינו ברכב לפסגת ההר שמעל המלון שלנו לתצפיות נוף מהממות, בפסגה, רכבל כסאות שעולה לפסגה נוספת, עלינו איתו, המתבגרים החליטו לעלות ברגל, עלייה תלולה מאוד. עשינו פיקניק וירדנו חזרה. נפרדנו מהמשפחה והמשכנו בדרכנו לברטיסלבה. בערב טיילנו קצת במרכז העיר העתיק, יש טירה יפה מאוד והאזור שמח מאוד בערב. ישנו בחווה מעולה מחוץ לעיר.

יום 7 – נסיעה לוינה

קמנו מאוחר ונסענו לכיוון וינה, התחלנו בפארק טרמפולינות ענק ולאחר מכן החלטנו להמשיך למלון מאחר ובחוץ היה חם מאוד. אחה"צ יצאנו לטייל במרכז העיר

יום 8 – פארק לאומי ושופינג

טיילנו בפארק לאומי כשעה נסיעה מוינה, שמורת טבע מקסימה עם תצפיות, גן חיות קטן והרבה ירוק בעיניים. אחה"צ הוקדשו לקצת שופינג והסתובבות בקניון אאוטלט מותגים ליד וינה.

יום 9 –  לפנות בוקר טסנו חזרה.

קצת תובנות:

הרי הטטרה מדהימים ומלאים באטרקציות, אנחנו בחרנו את אלו שהיה נראה לנו שיעניינו את כל ההרכב, אפשר היה להישאר עוד כמה ימים טובים בהרים. כדי מאוד לדאוג שיהיה את כרטיס ההטבות של האזור, הוא גם נותן הרבה רעיונות לבילוי. בוינה יש קצת אטרקציות לילדים, אבל כשמגיעים אליה אחרי טיול כזה היא קצת מיותרת בדיאבד היה עדיף לחזור מדרום פולין שיותר מעניינת מבחינת אטרקציות.

לסיכום:

טיול כוכב בהרי הטטרה בסלובקיה הוא חובה למי שרוצה יעד מרתק ומהנה במיוחד!