ברלין בדצמבר: חופשה חורפית עם חוויות משווקי כריסמס ומקומות מיוחדים בעיר

רבות דובר על ברלין, אבל רוצה לשתף בכמה מקומות שהיו מיוחדים בעיניי יותר מה"סטנדרט" ובמיוחד בברלין בתקופת הכריסמס (חלק מההמלצות ניתנו ע"י חברתי השווה ביותר שמתגוררת בברלין שנים רבות. כל המלצה בול בפוני).

בית מלון ליד המוזיאון להיסטוריה של הטבע, ברלין

מלון מושלם עבורנו: Garden Living boutique hotel בצפון שכונת המיטה קרוב לפרצנלאאורברג. מלון בוטיק קטן, מבנה עתיק עם חצר פנימית. עיצוב יפהפה, צוות אדיב ונעים, נקי ובכל בוקר קיבלנו הפתעה לכריסמס… אושר.

בקרבת המלון תחנת רכבת תחתית, טראמים ואוטובוסים. ליד המלון הרבה בתי קפה, פאבים מדליקים ומסעדות מצויינות. כ-130 יורו ללילה. ללא ארוחת בוקר.

להזמנת חדר במלון גרדן לווינג המבוקש לחצו כאן

שווקים בברלין בחודש דצמבר

שוק אוכל לילי – בכל יום חמישי בשכונת קרוייצברג מתקיים שוק אוכל מגוון וטעים בשם Markthalle Neun. טעמנו מאכלים מיוחדים כגון: אוכל רחוב סורי, דים סאם טיבטי, ואוכל מגאנה.

השוק שוקק, לא תמיד מוצאים מקום לשבת ולאכול אבל האווירה שמחה ומעניינת. הערה: השכונה מעניינת מאוד אבל בלילה פחות נעים להסתובב שם. בטח שלא לבד.

שווקי פשפשים

יש בשפע ברחבי עיר. היינו בשוק Mauer Park שהיה די עמוס ולא זול אבל… בדיוק ממול למאואר נמצא מתחם יותר אינטימי ואף זול מעט ממאואר. אך אם תלכו עוד כ- 7 דקות לכיוון Arkonaplatz ישנו שוק פשפשים קטן יותר ואינטימי, מלא הפתעות ובמחירים ממש הוגנים. (למשל תקליטי ויניל שעולים בין 5-20 יורו במאואר פארק תוכלו למצוא בסביבות 3 יורו בארקונפלץ).

שווקי קריסמס בדצמבר

פחות אוהבת שווקים גדולים ועמוסים בתיירים בעיקר. המלצותיי:

  • בשכונת פרידריכסהיין מתקיים במתחם Raw שוק קריסמס קטן יחסית בסגנון ימי ביניים. המתחם מעוצב ככפר בימי הביניים, מתחממים מסביב למדורות הפזורות ברחבי הכפר, ברקע מופעים ומוזיקה בסימן ימה"ב, דוכני אוכל שונים. אווירה מדליקה ביותר. חוזרים למלון עם ריח של מדורה כאילו היינו בחאן בדואי בערבה. הכניסה בתשלום: 2 יורו לאדם.
  • שוק קריסמס בדגש על המסורת הנורדית Lucia – בתוך מבשלת בירה לשעבר וכיום מרכז אומנות ותרבות בשם: Kulturbrauerei בשכונת פרצנלאאורברג האהובה עליי במיוחד. המוזיקה, התפאורה והאוכל גם הם מסקנדינביה. בשוק זה שהוא שכונתי ואינטימי תוכלו לראות אבות חתיכים במיוחד נושאים את ילדיהם הזעירים והבלונדיניים במנשאים התפורים למעיליהם כמו קנגורו בקור הברלינאי. ברחבי השוק ישנם מתחמי חימום עם מעילים ויקינגיים ענקיים מפרוות גריזלי או משהו דומה ומדורה במרכז. פשוט ניתן להשתחל לתוך המעיל המתוח ולהתחמם בפרוותו הסמיכה.

לרשימה המלאה ועדכנית על כל שווקי קריסמס בברלין, חודש דצמבר 2023/2024 בקרו באתר הזה visitberlin.de/christmas-markets.

https://www.visitberlin.de/en/christmas-markets-berlin

מוזיאונים בברלין:

  • מוזיאון מרתק במיוחד על מזרח גרמניה נמצא באותו מתחם של שוק הקריסמס Kulturbrauerei. בשכונת פרצנלאאורברג. חיי היום יום והעבודה מוצגים ומומחשים שם באופן מצמרר. אפשר לבלות שם שעות רבות. כניסה חינם.
  • ארמון הדמעות: תחנת גבול מזרח גרמנית אשר תפקידה היה לבדוק באופן קפדני את כל העוברים ממערב ברלין למזרח בזמן המלחמה הקרה. במקום זה נפרדו בדמעות אלו שיכלו לעבור לצד המערבי והחופשי של העיר ואלו שנאלצו להישאר בדיקטטורה הקומוניסטית. כניסה חינם.

שכונות מעניינות

  • פרצנלאאורברג – שכונה בורגנית, מנומנמת מעט אבל נעימה מאוד. שלל בתי קפה ומסעדות ואנשים מעניינים. חזרנו אליה פעמיים במשך שהותנו הקצרה.
  • בכיכר Kollwitzplatz – בשכונה מתקיים שוק קטן ואם לא שתיתם שוקולטה עם בקבוקון רום באמצע היום לא ידעתם שמחה מה היא. בשכונה מתקיים גם שוק איכרים ושוק אקולוגי כדאי לבדוק באיזה ימים ושעות.
  • שכונת פרידריכסהיין – שכונה בועטת, מלאה בכתובות גרפיטי במיוחד בבנייני הסקוואטים. גם מתחם ה Raw (היכן שנמצא שוק הקריסמס בסגנון ימי הביניים) מקסים ומגוון בשלל כתובות הגרפיטי והמבנים הישנים. פשוט מומלץ להסתובב ברחובות וליהנות מהאווירה. בכיכר Boxhagenr בשכונה מתקיים ביום שבת שוק איכרים מקסים וביום ראשון שוק פשפשים שכונתי. הכל קרוב לאיסט סייד גאלרי שגם הוא שווה קפיצה.
  • אם נקלעתם לקודאם הסואן מומלץ להיחלץ מההמולה ע"י כניסה למתחם Bikini Berlin – מתחם קניות קטן של חנויות עיצוב ושיק. לא חייבים להגיע במיוחד אבל בשביל אתנחתא קלה זה חביב. בקרבתו ישנו מלון בעיצוב לא שגרתי בשם 25 hours. כדאי לעלות במעלית לקומה השלישית ולהתרשם מהלובי ומהעיצוב. אם תעלו לקומה 10 ל- Monkey Bar תוכלו לזכות בתצפית פנורמית יפה על העיר, כשמסביבכם צעירים ברלינאים אופנתיים בדייט לוהט בפאב בעוד שאנחנו ה"סאחים" עם שקיות של Pull & Bear.

אוכל בברלין:

רוצה להמליץ על 3 בתי קפה לארוחות בוקר או סתם לספוג אווירה ברלינאית היפסטרית:

דיסטריקט קופי (Distrikt Coffee) – בית קפה מתוק, מעוצב יפהפה, אוכל טעים ואווירה נהדרת. בתחילת שכונת פרצנלאאורברג.

האוס אוף סמול וונדר (House Of small Wonder) בית קפה משוגע, כמו ג'ונגל של ממש. מנוהל ע"י יפנים/גרמנים. הגענו בשעה 9:00 עם פתיחת המקום ובשנייה התור התארך והתארך. האוכל משובח, האווירה והשירות גם כן.

נוטהפט קפה ( Nothaft cafe) – בית קפה עם אוכל מעולה ועיצוב מרתק. גם בשכונת פרצנלאאורברג.

ההפתעה הגדולה ביותר בתחום הקולינרי היתה דווקא בקרבת המלון – מסעדה קטנה ולא מבטיחה, עם שלט מואר בשם: Express Akito Sushi. החלל כל כך קטן שאפילו שירותים אין שם או מקום לשטוף ידיים. אבל האוכל… כל כך מדוייק, טעים, טרי אני חושבת שזה האוכל היפני הטוב ביותר שאכלנו אי פעם.

מסעדות ויאטנמיות פזורות לרוב בברלין – התנסינו, האוכל בויאטנם טעים לנו יותר.

כשתשו כוחותינו משום שהלכנו כ-10 קילומטרים ביום, באחד הלילות עלינו על אוטובוס קו מספר 100 שעשה סיבוב בין האתרים המרכזיים בעיר. אם האוטובוס הוא קומותיים מומלץ לשבת בקומה למעלה.

קניות בברלין:

לא היו בראש מעיינינו אבל אם חשקה נפשכם במוצרי ספורט – חנות ספורט במחירים הוגנים יחסית לחנויות האחרות: Karstadt sport (ליד הקודאם).

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן