צפון איטליה ביוני 8 ימים ברכב משפחתי שכור כולל ביקור קצר בדרום שוויץ

אז אחרי טיול משפחתי לא פחות ממושלם בן 8 ימים, בסוף יוני תחילת יולי בצפון איטליה הנה המדריך המלא למשפחה המטיילת!

טיול משפחתי הוא דבר לא פשוט בכלל לארגון ולכן הטיפ הכי חשוב שיש לי להציע לכם הוא לגוון! כל אחד אוהב משהו אחר ולכן המטרה היא לטעום קצת מכל דבר ולשמור על כולם מרוצים.

את הטיול שלנו ניתן לחלק ל-3 חלקים וכך גם אחלק את ההסברים המפורטים, יום באיזור אגם גארדה, 3 ימים בדולומיטים ו-4 ימים באיזור אגם קומו, מאג'ורה ודרום שוויץ שיום אחד מתוכם שימש למעבר בין האיזורים עם עצירת לינה בגארדה ושופינג כי איך אפשר שלא.

מסלול לצפון איטליה ביוני

אגם גארדה והסביבה:

אחרי נחיתה באזור 19:00 בשדה התעופה ברגמו אספנו את הרכב השכור ונסענו כשעה לעבר אגם גארדה.

את הלילה הראשון העברנו במלון מעולה בקרבת סירמיונה בשם Hotel Riel, חדר מרווח, חניה מסודרת וארוחת בוקר מפנקת ביותר!

חסרון יחיד למלון אין מעלית והחדר היה בקומה השלישית.

למידע נוסף אודות מלון מומלץ ליד אגם גרנדה לחץ כאן >>>

את היום הראשון התחלנו כמובן בסירמיונה המקסימה, עיירה ציורית מוקפת מים מכל כיוון.

כוונו את הווייז לחניון Parcheggio Auto e Camper בכניסה לעיר העתיקה שם תמצאו מבצר מרשים (Rocca Scaligera), משם המשיכו ללכת בין הבתים העתיקים לכיוון חוף ג'מייקה (jamaica beach) המדהים. בדרך תמצאו המון גלידריות, מהן בחרנו באחת שנראתה לנו טוב ובה אכלנו את הגלידה שלדעתי הייתה הטובה בטיול.

ורונה

אחרי עצירה לקוקטייל בחוף חזרנו לאוטו ונסענו לורונה (Verona) הלא היא העיר של רומיאו ויוליה. על מנת להגיע כוונו את הווייז לחניון Parcheggio Saba Arena בכניסה לעיר.

משם טיילנו לכיוון הארנה של ורונה (Arena di Verona), מעין דגם מוקטן של הקולוסיאום הרומאי שמוצב בכיכר המרכזית.

הנקודת חובה הבאה היא כמובן הבית של יוליה מהמחזה רומיאו ויוליה, ניתן לשלם ולעלות לתמונה במרפסת לזוגות ביניכם.

נקודת ציון אחרונה היא כיכר ארבה (Piazza Delle Erbe) שם תוכלו למצוא גם שוק מזכרות והמון מסעדות.

אחרי ארוחת צהריים במסעדה מעולה בשם Ristorante Greppia, חזרנו לאוטו והמשכנו ליעד הבא.

מונטה באלדו

הר שמשקיף על האגם ועל הגבעות באיזור עם נוף פסטורלי, ירוק בעיניים וכבשים שמטיילות בחופשיות. הרכבל להר יוצא מהעיירה מלצ'ינסה (Funivia Malcesine monte baldo ) ועולה כ-22 יורו למבוגר. שימו לב הירידה אחרונה מההר היא בשעה 18:15, בנוסף מומלץ להגיע באיזור השעה 15:00 ולהימנע מהתורים הארוכים.

ריבה דל גארדה

העצירה הבאה הייתה לארוחת ערב בעיירה ריבה דל גארדה במרחק של כחצי שעה נסיעה. עיירה ציורית נוספת על גדת אגם גארדה ובצלע ההרים

.חניה מחוץ לעיר העתיקה בחניון Parcheggio ex ospedale. אכלנו במסעדה Ristorante Pizzeria Maffei, המסעדה שבה זכינו לשירות אולי הכי טוב בטיול! אוכל מדהים ומלצרים נחמדים וחייכניים.

הכיכר המרכזית בעיר נקראת Piazza 3 Novembre.

אחרי ארוחה מהנה המשכנו לדירה שכולנו הסכמנו שהיא השיא של הטיול!

טנו

מקום האירוח וילה ג'ויה (Villa Gioia) – דירה מהממת על אגם טנו (Teno), אגם תכלת מדהים בין ההרים! הנסיעה לשם קצת מאתגרת ודורשת נהג מנוסה ואין מזגן אבל הנוף והשקט שווים את הכל!

למידע נוסף אודות מלון דירות מומלץ ליד אגם טנו לחץ כאן >>>

הרי הדולומיטים

אז קמנו לבוקר מדהים על אגם טנו, בעלי הדירה המקסימה אישרה לנו לעשות צ'ק אאוט מאוחר ובילינו חצי יום ברחצה באגם. אחרי התארגנות ויציאה המשכנו לעבר העיירה מולבנו (Molveno) על גדות אגם מולבנו.

מולבנו

יש המון חניונים באיזור הטיילת מצאנו אחד פנוי וחנינו בו. אכלנו צהריים במסעדת Osteria del Maso, טיילנו בטיילת המטופחת אכלנו גלידה והמשכנו לעבר הדירה בעיירה אורטיזי (Urtijëi ) שבדולומיטים.

הדולומיטים

רכס הרים הדולומיטים (Dolomites) צפון איטליה (חלק מהרי האלפים).

עיירה מדהימה בין הרי הדולומיטים עם מרכז עיר מטופח ממנה אפשר לצאת לטיולי כוכב באיזור. ישנו במלון דירות בדרגת 4 כוכבים בשם Residence Prapoz, קיבלנו כמו שביקשנו דירה עם נוף מרהיב של כל העיר וההרים מהמארחת המקסימה, דירה גדולה עם מטבח מאובזר, אומנם שוב לא היה מזגן אבל המזג אוויר בערב נעים ולכן לא היה צורך באחד.

למידע נוסף אודות מלון דירות מומלץ באורטיזיי לחץ כאן >>>

אכלנו ארוחת ערב במסעדה האיטלקית שלדעתנו הייתה הטובה בטיול – Mauriz Keller, שירות מעולה פיצות ופסטות מעולות ומחירים נוחים. מעל המסעדה תמצאו בר יין (Cërcia Enoteca) שנחמד לסיים בו את הערב.

טיול כוכב בדולומיטים

אז קמנו בבוקר ויצאנו לטייל בהרי הדולומיטים, נסענו בין מעברי הרים – הנקודות הגבוהות ביותר בין הרים בהם ניתן לעצור ולטייל.

נסענו למעבר סלה (Passo sella), חנינו בחניון בתשלום במלון Passo sella ויצאנו לטייל קצת באיזור. ההרים המרשימים באיזור מגיעים לגובה של 2200 מטר והנוף עוצר נשימה!

משם המשכנו לעבר מעבר ההרים הבא, מעבר פורדוי (Passo pordoi), עצרנו להצטלם באיזור והמשכנו ליעד הבא, יעד שעשה לנו את היום והוא חובה לכל מי שבא לאיזור- הרכבל!

רכבלים העולים להר בגובה 3300 מטר לפסגת בהמרמולדה – הרכבל יוצא מהעיירה מלגה צ'יפלה (Malga Ciapela), עולה 25 יורו לאדם לפסגה הכי גבוהה אבל שווה כל יורו חניה ב- (Località Malga Ciapela, 46 Parking).

הגענו ממזג אוויר חמים לפסגה המושלגת (בתחילת יולי!) ונתקלנו בסופת שלגים מטורפת – חוויה בפני עצמה, הצטלמנו בנוף ההרים המרהיב, שתינו שוקו חום ואכלנו עוגת תפוחים מעולה. שימו לב בין 12:30 ל-13:15 הרכבל ב"הפסקת צהריים". ירדנו בחזרה לאוטו והמשכנו לעיירה המרכזית השנייה הגדולה באיזור – העיירה קנזאיי ( Canazi) – שם סיימנו את היום עם ארוחת אחר צהריים עם פיצות מעולות במסעדת La Cantinetta.

למידע נוסף אודות מלון מומלץ בהרי הדולומיטים לחץ כאן >>>

את היום האחרון בדולומיטים הקדשנו לטיול אגמים ב-2 האגמים היפים ביותר שראינו בטיול.

אגם בראיס

תחילה נסענו כשעה וחצי לכיוון אגם בראיס (Lago di Braies), חנינו בחניון P3 – Parking lake "Lago di Braies.

האגם הירוק כחול בין הפסגות המושלגות מדהים ביופיו ובו ניתן להשכיר סירת משוטים ולשוט באגם במחיר של כ-15 יורו לחצי שעה או 20 יורו לשעה. שטנו, הצטלמנו בסירה והמשכנו ליעד הבא.

בולצאנו

צפון איטליה

העיירה בולצאנו, שם אכלנו צהריים בעוד אחת מהמסעדות הטובות שהיינו בהן בטיול, מסעדת Wirtshaus Vögele, מסעדה אוסטרית איטלקית עם אוכל מצוין ושירות מעולה. חנינו בחניון Central Parking בכניסה לעיר העתיקה.

אחרי המסעדה חיפשנו קינוח אז ישבנו לקפה וקינוח בבית הקפה של לואקר במרכז העיר – אכזבה ענקית! קפה קר, וואפל בלגי יבש ולא טרי ושירות מזעזע, לא מומלץ בכלל, גימיק ולא יותר.

אגם קארזה

לאחר מכן המשכנו לאגם ששוב כולנו הסכמנו היפה ביותר בטיול! אגם קארצה (Lake of Carezza), הדולומיטים – כחצי שעה נסיעה מבולצאנו, אגם עם מים טהורים מוקף בעצים והרים שמשתקפים על מי התכלת שלו, אומנם לא תוכלו להיכנס אליו אבל תצאו עם תמונות מדהימות! חנייה בVia Carezza, 123 Parking, במחיר של יורו לשעה.

משם המשכנו ללילה ב"דירת ביניים" בעיירה דסנזאנו דל גארדה בדרום אגם גארדה בשם Case vacnza garda.

דירה מדהימה מעוצבת בטוב טעם עם מטבח מאובזר, מרפסת גג עם נוף לאגם ומארחת חיכיינית ומקסימה שאישרה לנו צ'ק אאוט מאוחר, החיסרון היחיד הוא שוב המחסור במעלית בדירה שבקומה הרביעית.

למידע נוסף אודות הדירה בא דסנזאנו דל גארדהלחץ כאן >>>

מרכז העיר דסנזאנו בקרבת הדירה מלא בברים ופאבים, שלצערנו היו ריקים, כנראה כי הגענו באמצע השבוע.

מדסנזאנו המשכנו לעבר הדירה האחרונה בה לנו 4 ימים בעיירה קומו שבאגם קומו, בדרך עצרנו לשופינג בקניון IL centro המטורף שבקרבת העיר, קניון עם כל המותגים המוכרים לנו ואיך לא הפריימרק שאנחנו הישראלים כל כך אוהבים.

קומו

משם המשכנו לעבר הדירה היחידה ממנה התאכזבנו בטיול, Masia Holiday Apartment, המיקום היה מנצח, הדירה הייתה ענקית ומרווחת, החניה הייתה פרטית, אבל וזה אבל גדול המאחרים היו לא מסבירי פנים בכלל!

הם דרשו 300 יורו פיקדון במזומן ובמהלך הצ'ק אאוט הם בדקו את הדירה לפרטים ומצאו ענב על הרצפה וסיגריות במאפרה במרפסת והחליטו תוך כדי פרצופים זועמים לקחת 50 יורו מתוך הפיקדון כי הדירה מלוכלכת עם טענות הזויות כמו "למה לא שטפתם את הרצפה".

לא היה מזגן בדירה אלא רק מאווררים, שלא מספיקים בחום ובלחות הגדולה ששוררת באזור בחודשי הקיץ ורעש מכוניות חזק שבוקע מהרחוב למקרה שתרצו לפתוח חלון.

מלונות מומלצים בקומו >>>

קומו מרוחקת 50 קילומטרים ממילאנו

יצאנו לעת ערב לטייל במרכז העיר קומו, המוני מסעדות, חנויות וגלידריות וחיי לילה הטובים ביותר שמצאנו בצפון איטליה!

המוני צעירים באיזור הבר Pure vida, שליד הטיילת ופסטיבל הבירה המקומי שהתרחש בתאריכים בהם היינו. אכלנו את הפיצה אולי הטובה בטיול במסעדת Locanda Barbarossa וחזרנו מרוצים למלון.

אגם קומו

את היום למחרת הקדשנו לאגם קומו, נסענו לעבר I Giardini di Villa Melzi, וילה עם גנים רחבי ידיים בקרבת העיר בלאג'יו, ישנה חניה חינם ליד הגנים. אומנם ראיתי גנים מרשימים מזה בחיי אבל נחמד לראות את הוילה שבעבר הייתה בית פרטי של אחד מעשירי האזור.

בלאג'ו

מול הרי האלפים

משם המשכנו לעבר העיר העתיקה של בלאג'יו, חנינו ב-Parcheggio residenti, קנינו כרטיסים למעבורת הרכבים לכיוון Mennagio ויצאנו לטייל בעיר, אכלנו גלידה מעולה ב-Gelateria del Borgo וחזרנו למעבורת שאיתה תוך פחות מ-10 דקות כבר הגענו לצד השני של האגם.

ממנאג'יו (Menaggio) אגם קומו, המשכנו לעבר נקודת תצפית מדהימה על הגבול של שוויץ ואיטליה בשם Balcone D' Italia, מרפסת שמשקיפה על הגבול עם שוויץ ממנה ניתן לראות את כל אגמי האיזור.

מילאנו

חזרנו לעבר המלון, נחנו קצת ויצאנו למילאנו, חנינו בחניון Parcheggio ATM Famagosta, חניה מעל תחנת מטרו במחיר של עד 2 יורו ליום, ונסענו במטרו ירוק לכיוון מרכז העיר עם החלפה באמצע למטרו אדום לכיוון תחנת Dumo, נסיעה של כרבע שעה בעלות של 1.5 יורו לכיוון. טיילנו בכיכר הDumo המרכזית, בגלריית ויטוריו אמנואלה ובין החנויות במרכז העיר, ממליץ לא לפספס חנות הממתקים הענקית Ods ומיצינו אחרי כשעה וחצי את העיר, אולי אחת הפחות מרשימות שראיתי באירופה והלכנו לאכול במסעדה הטובה ביותר שהיינו בה בטיול.

מסעדת סושי בשם Yokohama sushi – הסושי אולי הטוב שאכלתי בחיי! מחירים לא זולים של בין 12 ל-14 יורו לרול אבל כל רול הוא הצגה בפני עצמו, רולים עם ציפוי של זהב ופטריות כמהין, רולים עם סשימי דגים, שמנת ובוטנים ועוד! שבעים ומרוצים חזרנו למלון.

דרום שוויץ:

לוגאנו

לוגאנו היא עיר בקנטון טיצ'ינו בדרום שווייץ, השוכנת לחופיו הצפוניים של אגם לוגאנו.

את היום למחרת הקדשנו לדרום שוויץ, נסענו לעבר העיירה לוגאנו שנמצאת על גדות אגם לוגאנו. עצרנו אחרי הגבול לקנות את מדבקת האוטוסטרדות הלא היא ה-Vignette, אחרי שהבנו שהיא תחסוך לנו כשעה וחצי של נסיעות במחיר של 40 פרנק שהם כ-36 יורו בתחנת הדלק הראשונה שמצאנו. חנינו ב-Autosilo Palazzo Dei Congressi, בקרבת הטיילת וטיילנו בעיר המטופחת והנקייה, מפארק Ciani, דרך הטיילת לכיוון הכיכר המרכזית Piazza Riforma, שם ישבנו לקפה וחזרנו לרכב להמשך המסלול.

עמק ורזסקה

המשכנו לעבר עמק ורזסקה (Valle Verzasca) המדהים, עצרנו בסכר ורזסקה (Verzasca Dam), סכר בגובה מטורף ממנו יש גם קפיצת בנג'י לאמיצים ביניכם וגם לעשירים אם לשפוט לפי המחיר.

המשכנו לנסוע לצד הנהר עד לעצירה הבאה, המקום הכי מדהים שהיינו בו בשוויץ פונטה דיי סלטי (Ponte dei Salti), גשר עתיק מעל הנהר התורכיז המטורף, מומלץ להביא בגד ים ולרחוץ במים הצלולים והקרים.

אחרי כשעה באיזור הגשר המשכנו לעבר הכפר העתיק סונוניו Sonogno, עיירה יפה עם בתי אבן עתיקים. נעשנו רעבים ופה עשינו טעות גדולה ואכלנו באחת מהמסעדות בכפר בשם Grotto Redorta, מהרגע שהזמנו את האוכל הבנו את הטעות בכפר יש מכת זבובים נוראית שהחמירה איך שהגיע האוכל ולא היה ניתן לשבת לרגע בשקט בטח שלא לאכול, זה מלבד המחירים המופקעים של שוויץ!

ממליץ בחום לבוא עם סנדוויצ'ים ואוכל מהדירה לטיול בעמק, או לעשות עצירות לפאסט פוד בדרך לפני שמגיעים לעמק מכיוון שאוכל טוב או מחירים נורמלים לא תמצאו בו.

חזרנו חזרה לעבר איטליה אחרי הביקור בכפר ובדרך עצרנו לעוד גלידה יחסית יקרה בעיר לוקרנו שבה במרכז העיר יש המון חנויות מוכרות ואפילו זולות כמו New York new York.

אגם מאג'ורה

את היום האחרון הקדשנו לאגם מאג'ורה (Lake Maggiore), נסיעה של כשעה לעיירת הנופש סטרזה (Stresa), חניה בחניון Parcheggio Lido, משם יוצאת גם המעבורת לאי איזולה בלה וגם הרכבל להר המטרונה.

הפלגנו לאי איזולה בלה 5 יורו הלוך חזור ועוד 17 יורו כניסה לגנים עצמם של הארמון שבאי.

לאחר מכן עלינו לרכבל להר המוטרונה (Mottarone), במחיר של 20 יורו לאדם ועשינו את רכבת ההרים המטורפת ה-Alpyland במחיר של 5 יורו לאדם בראש ההר.

המשכנו לארוחת צהריים במרכז העיר ואכלנו גלידה מדהימה ב-L'Angolo del Gelato!

טיפים והמלצות נוספים:

השכרת רכב:

  1. שכרנו רכב דרך Autoeurope, יצא לנו 500 יורו ל-9 ימים עם ביטוח ביטול השתתפות עצמית, קיבלנו פולקסווגן Passat, רכב עם תא מטען ענק שהספיק לכל המזוודות שלנו.
  2. חברת Europcar, להם יש דוכן ביציאה משדה התעופה, קיבלנו והחזרנו בלי שום בעיות, שילמנו פיקדון באשראי 500 יורו.
    יש צורך ברישיון בינלאומי אז תוציאו לפני באחד מסניפי ממסי.

כללי נהיגה באיטליה 

שימו לב לאיטליה כמו לאיטליה כללי נהיגה משלה, מצלמות פזורות בכל 500 מטר ומהירויות לא עקביות בכבישים שיכולות להשתנות 3 פעמים בקילומטר, אז שימו לב למהירות המותרת, ממליץ על אפליקציית camsam שמזהה כמעט את כל המצלמות בניגוד לווייז. המהירות ברוב הכבישים הבינעירוניים עומדת על כ-70 קמ"ש ובכבישים המהירים 130 קמ"ש.

בנוסף, בכל מרכז עיר יש איזור אליו אסור להיכנס עם שלטים באיטלקית, Zona traffico limitato, שימו לב לאן אתם נכנסים!

לבעלי אנדרואיד ישנה אפליקציה שמתלבשת על הוייז ומזהה אזורים כאלה שניתן להוריד מהאינטרנט (apk) בלינק: apkpure.com

ממליץ לתת לאדם שליד הנהג לכוון עם הווייז ולבדוק שלא נכנסים לאזורים אסורים, מה גם שלא תמיד הפניות ברורות ויכולות להיות 3 פניות ימינה ב-50 מטר.

  • כבישי אגרה – לא זול במצטבר בין 2 ל6 יורו לנסיעה אבל משתלם אם זה חוסך זמן משמעותי של נסיעות קשות, שימו לב להיכנס ולצאת במסלול הלבן – מסלול המזומן ולא במסלול הצהוב.
  • חניה – בצבע כחול צריך לשלם במדחן ולשים בשמשה מקדימה, לא בחלון! בצבע לבן בחינם וצהוב אסור לחנות.

טיפים נוספים:

  • טיסות – טסנו עם ריינאייר הלוך חזור לברגאמו, 250 יורו לבן אדם עם מזוודה. לואו קוסט אבל משתלם, הקדמנו את הזמנים הלוך וחזור, אז שווה את המחיר הזול.
  • שימו לב להספיק לאכול ארוחת צהריים לפני 14:00 כי אחר כך רוב המסעדות נסגרות ותתקשו למצוא מקום לאכול בו, ממליץ להשתמש בגוגל מפס ובטריפ אדוויזור וככה למצוא מסעדה עם ציון טוב באיזור בו אתם נמצאים.
  • בדרך חזרה לדירה או למלון בכל יום חפשו סניף Lidl בדרך, סופר מרקט ענק וזול משמעותית מכל הסופרים האחרים באיזור. ישנם סניפים פזורים בכל צפון איטליה. בכל הדירות היה מטבח ויכולנו להכין ארוחת בוקר ולצאת לטייל.
  • תביאו ספריי ליתושים באיזור האגמים יש מכה של יתושים, אז מדובר במצרך חשוב.
  • תביאו קצר ארוך ומעיל לרכבלים הגבוהים בדולומיטים לכו תדעו איזה מזג אוויר יתקוף אתכם.
  • כרטיסי סים רכשנו בשדה התעופה ב-Forexchange, קנינו 2 כרטיסי סים של 18 ג'יגה כל אחד ב-15 יורו לכרטיס, הספיק בדיוק ל-5 אנשים עם שימוש בנקודות גישה. ממליץ בכל מקרה להוריד מפה באופליין בגוגל מפס ולנווט באמצעותה בהתחלה מכיוון שלוקח כשעתיים עד שהסים מתחיל לפעול.

זהו, צפון איטליה מדהימה ממליץ לכל משפחה לנסוע ולחוות אותה!

תמונות נוספות תוכלו למצוא באינסטגרם של עומר – omer_zitzer

כתיבת תגובה

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
דילוג לתוכן