סיכום של טיול משפחתי בפורטוגל עם רכב שכור בחודש יולי – 12 ימים של חוויות

נסענו לשבועיים (12 ימים נטו). זוג הורים, 3 ילדים (15, 12, 7.5) וסבא וסבתא.
לסבא וסבתא זה לא היתה הפעם הראשונה (היו כבר כמה פעמים בפורטוגל) ולכן הרשיתי לעצמי לשחרר ולתת לאבא שלי להוביל את הטיול. טסנו עם אלעל. חייבת לציין שאני מהנמנעים בדרך כלל לטוס איתם (תקלות מהעבר) אבל הטיסות התאימו לנו ולכן הם נבחרו.
הדיילות בטיסות הפתיעו ביג טיים כשלקחו את הקטנה לעזור להן, היא הייתה איתן כל הטיסה (כולל הגשת שתיה ואוכל) ואפילו זכתה לביקור בתא הטייס!! רכב גדול הושכר דרך אופרן בחברה מקומית (CRC). המשרד שלהם ממוקם מחוץ לשדה, יש הסעות ועבד ממש בסדר.

המיקום הראשון שלנו היה באריסיירה. עיירת נופש וגן עדן לגולשים. מלא חתיכים וחתיכות. (הוילה שישנו בה אינה רלוונטית להשכרה). בחנות הבילבונג המקומית מתקיימים מדי פעם מסיבות. מוזיקה טובה ושתיה. ליד יש גם פיצה טובה שאפשר לקחת (או לאכול שם – טלפיצה).

מהלך הטיול בפורטוגל:

ביום הראשון – אריסיירה

טיילנו באריסיירה ומשם נסענו לקאבו דה רוקה (שם גם נתמזל מזלינו וראינו להקת דולפינים.

ביום השני – אובידוש ונזרה

לרדת למטה בקניון לראות את הים מתנפץ מקרוב.

יום שלישי – Almendres Cromlech

יער של אבנים גדולות מהתקופה הניאוליטית, אזור על עצי שעם לייצור. משם, נסענו ל- Evora – כנסיה עם גולגלות.

יום הרביעי – חצי יום קניון דולצ'ה ויטה

פרימרק קטן, כל שאר הרשתות הרגילות. קניון ענק! את אחר הצהריים בילינו בקשקאיש כולל ה- Boca do Inferno – איזור יפה על הים.

יום החמישי – סינטרה

ארמון פנה והפארק שמסביבו. החננו את האוטו למטה בחניון שלא היה עמוס, עלינו באוטובוס ורכשנו כרטיסים בקופות. הגענו ברבע לתשע והיה תור יחסית סביר, התקדם מהר מיד כשפתחו את הקופות. גני קינטה דה-רגליירה – פשוט ללכת לאיבוד בשבילי הגן הקסום. אחר הצהריים, הילדים קפצו בפארק טרמפולינות בשם Bounce portugal. הבכור המומחה אמר שהוא טוב יותר מפארקי הטרמפולינות בארץ. בערב אכלנו במסעדה הודית משובחת Red Chilli – יש להם גם אוכל איטלקי כך שמתאים גם לילדים..

היום השישי – ליסבון

החננו את הרכב בתחנת הרכבת ומשם לקחנו רכבת למרכז העיר, לקחנו את קו 28 עד המצודה למעלה. בדיעבד, אפשר היה לחסוך את ההמתנה אם היינו מתקדמים לתחנה הבאה שלו (אבא שלי צדק…). הם ממלאים כל קרונית כזו ומשאירים כמה מקומות בעמידה לתחנות הבאות. משם המשכנו לתצפית יפייפיה על הנוף מ- Castelo de s. Jorge כמובן שהסתובבנו ברחובות, הסמטאות והכיכרות.

יום שביעי – חוף גולשים בארסיירה Ribeira Dilhas

שם גם טיפסנו בשביל במעלה הצוקים לנוף מקסים מלמעלה. עיירה קטנה וחמודה – סנטה קרוז ופניצ'יה. בערב הסתובבנו באריסיירה. מסעדה מקסיקנית טובה – Calavera.

יום שמיני – הסתובבנו באיזור בלם

ארמון, מבצר, פסל מגלי הארצות והמפה של כיבושי הפורטוגזים). מאפיית בלם ברחוב מימין לארמון. ממליצה להיכנס פנימה. מלא חדרים וחלון למאפיה. שירותים יפים, לומר את האמת? אכלנו פסטל דה נטה טובים יותר… אבל חייבים להיכנס. את הנסיעה חזרה עשינו לאורך החוף וטיפסנו בכביש בשמורת Park and Palace of Monserrate בדרך עצרנו במפרה במקום של חוזה פרנקו. אתר מלא בחדרים בנושאים שונים עם פינות חמד ויצירה בחימר לילדים. מומלץ לעצור למי שיש ילדים. Typical village of José Franco

יום תשיעי – קוימברה

הסתובבנו בין בנייני האוניברסיטה – עליה למגדל השעון, כנסיה וספריה (קונים כרטיס לשעה מיועדת. הכניסה היא לכ 20 דקות) אנחנו רכשנו כרטיס משולב לכל הנ"ל כולל למוסיאון המדע שבדיעבד לא היה כזה מלהיב. הילדים הסתובבו קצת ויצאנו.. נסענו לווזלה – נכנסנו למלון יפה שההורים שלי ישנו בו באחד הטיולים שלהם והוא מומלץ Casa Museu לא היה בו מקום לכולנו הפעם אבל אם יוצא לכם, המלון מעוצב כמו בית רוחות רפאים והבעלים אישה מקסימה. אכלנו בווזלה במסעדה טובה בשם Refugio de ponte מומלץ תבשיל עגל לינה בסאו פדרו – Palace hotel & spa Monte Rio, מלון ארבעה כוכבים חביב. מעולה ללינה ללילה אחד כולל ארוחת בוקר.

יום עשירי – נסיעה לכיוון עמק הדורו

עצרנו בעיירה למגו, שם טיפסנו במעלה המדרגות (הרבה!) לכנסיה. הנוף מלמעלה היה שווה את הטיפוס. משם נסענו לאורך נהר הדורו. עצרנו בטיילת מקסימה ליד מוזיאון הדורו (פסו דה רגוע) ומשם זרמנו בנסיעה לכיוון פורטו לאורך הנהר. בפורטו לקחנו דירה BS Villas Porto כקילומטר הליכה מהמרכז. לדעתי מיקום מצויין ליד קניון עם סופר ושוק אוכל שכלל גם מסעדה כשרה (לא אכלנו שם, לא אוכלים כשר, אבל מי שמחפש…) וכן, בופה טבעוני שם אכלנו והיה טוב, האוכל מתחלף כל יום והמנות מיוחדות ואפשר לאכול כמה שרוצים. מעבר לזה, יש שם מגוון ענק של מאכלים מכל הסוגים.

יום אחד עשר – הסתובבנו ברחובות פורטו

הגענו מהדירה עם רכבת תחתית ירידה בתחנת טרינידד, צילום עם שלט העיר ונכנסנו לכנסיה פלוס עליה למגדל לראות את הנוף והגגות מלמעלה. טיילת לאורך הנהר שם חצינו דרך הגשר התחתון לגדה השניה ודרך הסמטאות טיפסנו עד לגשר העליון. שם יש גם נקודת תצפית מקסימה.

יום שניים עשר – יציאה מפורטו לכיוון שדה התעופה בליסבון

בדרך עצרנו באוויירו, עיירה מקסימה (לדעתי יפה אפילו מוונציה) לקחנו שייט גונדולה בתעלות.

לסיכום:

פורטוגל מקסימה! אנשים מדהימים ונעימים! כמובן שמעבר לכל מה שכתוב, הסתובבנו מלא ברחובות הערים והעיירות. הנוף מקסים ומשתנה בין החלקים.