ברצלונה למטייל – כל מה שחייבים להכיר לפני הטיסה לאחת הערים המרהיבות בעולם!

העיר ברצלונה (Barcelona) נחשבת לאחד היעדים האהובים על התיירים ולא רק על הישראלים והסיבות לכך רבות ועליהן נדבר למטה. אך מצד שני רבים חושבים וטועים שכל מה שיש בברצלונה זה כדורגל (נכון שבברצלונה הם מאוד אוהבים כדורגל אבל זה לגמרי לא העיקר). הכתבה הזאת על ברצלונה למטייל הישראלי תעזור לכם לתכנן את החופשה הבאה באחת הערים המיוחדות והמעניינות באירופה ואף בעולם כולו ותקבלו פירוט על האטרקציות בברצלונה, מסעדות בהן מומלץ לאכול, איפה לישון, איך להתנייד ועוד.. חשוב מאוד לציין, העיר מתאימה מאוד לטיולי משפחות, לצעירים, טיולי בר ובת מצווה, לחובבי ספורט, גיל הזהב ובעקרון לכולם.

קצת רקע על ברצלונה

ברצלונה היא הבירה והעיר הגדולה ביותר של קטלוניה, קהילה אוטונומית הממוקמת בצפון מזרח ספרד. זהו יעד תיירותי פופולרי הידוע בהיסטוריה התרבותית העשירה שלו, הארכיטקטורה המרשימה, המטבח הטעים והמיוחד וחיי הלילה התוססים שלו. העיר הוקמה במאה ה-3 לפני הספירה ע״י חמילקארת בקרא שהיה אביו של חניבעל, בשנת 15 לפני הספירה העיר הפכה להיות רומית, במהלך ההסטוריה העיר החליפה ידיים רבות ואף נכבשה על ידי נפוליאון בונפרטה במאה ה-17.

בברצלונה נמצא אחד הנמלים הימיים הפעילים ביותר באירופה בזכות המיקום הנהדר שלה לחופי הים התיכון והשדה תעופה השני בגודלו בספרד, זאת העיר השנייה בגודלה בספרד.

ברצלונה היא בירת קטלוניה ורבים מתושבי העיר והאיזור מחשיבים את עצמם יותר כקטלונים מאשר ספרדים, במהלך השנים הם נלחמו בצורה אלימה נגד השלטון הספרדי למען עצמאות מה לצערם לא עזר רבות, בשנים האחרונות הם מנסים להתנתק בצורה דיפלומטית אך גם זה לשווא. לברצלונה יש הסטוריה יהודית מפוארת וכיום מתגוררים בעיר באזור ה-5000 יהודים ובה תוכלו למצוא בתי כנסת רבים.

טיסה מתל אביב לברצלונה

ישנן טיסות ישירות מתל אביב לברצלונה של מגוון רחב של חברות הפועלות כל השנה. הטיסה ישירה של חברת אל על או המקבילות אליה אורכת כ-4 שעות ו-15 דקות. כמובן שניתן להגיע בקלות עם טיסות קונקשן עם כל יעד באירופה עם טיסות לואו קוסט לדוגמא.

מזג אוויר בברצלונה

עונת השיא בברצלונה היא בדרך כלל מאפריל עד אוקטובר, כאשר מזג האוויר חם ושטוף שמש. עונה הפחות מתויירת היא מנובמבר עד מרץ, כאשר הטמפרטורות קרירות יותר ויש סיכוי גבוה יותר לגשם. עונה מאוד מומלצת לבקר בברצלונה היא עונת הכרימס וסוף השנה שכן העיר מקושטת מאוד ומלאה במופעים מיוחדים, ישנם סיילים בחנויות ובקניונים והאווירה היא מיוחדת במינה עם מזג אוויר נוח שמאוד מזכיר את ישראל.

מה לעשות בברצלונה?

בעיר תוכלו למצוא מוזיאונים מגוונים לצד חוף ים יפה, לחובבי הכדורגל בעיר נמצאת הקבוצה הטובה בעולם ותוכלו לבקר במוזיאון של קאמפ נואו או לבקר במגרש החדש בהר היהודים. האוכל הקטלוני – ספרדי טעים ומגוון מאוד עם טאפסים בשריים, צמחוניים, טבעוניים ובעקרון המטבח הקטלוני הוא מאוד נוח גם אם אתם לא אוהבים בשר, אך אם אתם כן אוכלים בשר ברצלונה היא חלום! איך אפשר בלי לדבר על הסנגרייה (יין אדום עם פירות הדר לרוב) שתעזור לכם להעביר את הערב עם אחלה מצב רוח.

בעיר תמצאו כנסיות רבות ובית כנסת מרשים, מי שלא רוצה ללכת לישון מוקדם מועדוני הלילה של ברצלונה נחשבים מאוד בקרב הבליינים לא רק בספרד אלא באירופה כולה. הברים המעולים אשר נמצאים בכל מקום בעיר הם אחלה סיבה להשאר ערים עד השעות הקטנות.

העיר ברצלונה מלאה באינספור אטרקציות ולספר על כולם לא נוכל בכתבה אחת וגם לא ב-10 אבל ננסה לבחור את אלו שממש אסור לפספס.

סגרדה פמיליה – Sagrada Familia

זהו היעד הפופולרי ביותר בעיר לכל הדעות. זוהי כנסייה ענקית אשר תוכננה ע"י האדריכל הנודע אנטוניו גאודי (אליו נחזור בהמשך) הכנסייה הוקמה ב-1883 ואותה פוקדים מליוני תיירים כל שנה. אנו ממליצים גם לבקר בגנים הקסומים לצידה. אם אתם חובבי או חובבות צילום או אינסטגרם ישנו מאחורי הכנסייה סוג של מאגר מים ומאוחריו ניתן לעשות תמונות מרהיבות!

שדרות הרמבלה – La Rambla

השדרה המפורסמת ביותר בברצלונה ואולי אף בעולם כולו! היא מתחילה אי שם בכיכר קטלוניה, במהלך הטיול בה תוכלו למצוא אינספור דוכני מזכרות, אוכל ועוד.. בנוסף ברחוב ישנם אירועים רבים לאורך כל שנה. אל תוותרו על צפייה באומני רחוב המחופשים. חשוב לציין המסעדות ברחוב המרכזי לא תמיד יהיו הטובות ביותר אך אם אתם רוצים להרגיש קצת את האווירה ניתן לשבת בהן. 

שוק לה בוקריה – Bucaria Market

במרכז הרמבלה נמצא אחד השווקים המפורסמים ביותר בספרד – שוק לה בוקריה. אם אתם רעבים וגם אם לא אתם חייבים לבקר בשוק זה שהוא סוג של מקום חובה בביקור בעיר ברצלונה! בשוק תמצאו מסעדות מקומיות מיוחדות לצג דוכני פירות דגים, מאפים מופלאים, פירות ים והכי חשוב אווירה מיוחדת ביותר וטעמים שקשה לשכוח.

פארק גואל – Guell Park

אנחנו שוב חוזרים לאנטוניו גאודי האדריכל המפורסם ביותר בברצלונה ואחד המפורסמים בעולם. פארק גואל נבנה בין השנים 1900 ל-1914 ברובע גרסיה על גבעה בשם אל כרמל וממנו תוכלו לראות את כל ברצלונה. בפארק תוכלו למצוא ארכיטקטורה מרהיבה, יצירות אומנות מיוחדות, מזרקה עם פסיפס, פסלים ואת ביתו של גאודי עצמו אשר כיום משמש כמוזיאון.

הרובע הגותי (Gothic Quarter)

השכונה המיוחדת ביותר בעיר ללא ספק. בשכונה תוכלו ליהנות מאווירה מאוד נינוחה ומיוחדת, לפגוש אנשים צבעוניים, ארכיטקטורה מעניינת, רחובות עם עבר מרתק, חנויות ועוד.. כמו כן ברובע ניתן לבקר בכנסיות, בארמון המלכותי וכמובן בקטדרלה של ברצלונה.

הר היהודים (Montjuïc)

בקטלנית מקום זה נקרא מונז'ואיק וזהו למעשה מקבץ של גבעות המפוזרות בחבל קטלוניה. אל ראש ההר ניתן לעלות ברכבל או ברגל ומן הפסגה ניתן ליהנות מנוסף קסום על העיר ברצלונה. כיום המגרש הכדורגל של הקבוצה של העיר נמצא בהר זה עד שיסתיים השיפוץ באצטדיון המקורי.

חיי לילה בברצלונה

ברצלונה היא עיר הידועה בחיי הלילה התוססים שלה, עם מגוון רחב של מועדונים, ברים ומסעדות לבחירה. בין אם אתם מחפשים לרקוד כל הלילה במועדון אופנתי או ליהנות מערב נינוח בבר מקומי, יש משהו לכולם בסצנת חיי הלילה ההומה של ברצלונה. אזור פופולרי לחיי לילה בברצלונה הוא שכונת גראסיה, הידועה באווירה התוססת ובמגוון הרחב של ברים ומועדונים.

שכונת אל רבאל היא גם מקום פופולרי לחיי לילה, עם שילוב של מועדונים אופנתיים וברים נינוחים. במונחים של אלכוהול מקומי, קאווה וורמוט הם אפשרויות פופולריות בברצלונה. קאווה הוא יין מבעבע המיוצר באזור, בעוד ורמוט הוא יין מחוזק המוגש לרוב כאפריטיף. כדאי לנסות גם בירות מקומיות ויינות מהאזור.

קניות בברצלונה

ברצלונה היא אחת מבירות האופנה העולמיות ובה תוכלו למצוא מגוון רחב של בוטיקים יוקרתיים, שווקים מקומיים ומרכזי קניות ענקיים. כמה אזורי קניות פופולריים כוללים את פסץ' דה גראסיה, הידוע במותגי היוקרה שלו, ושכונת אל בורן, הידועה בחנויות האומנות והשווקים המקומיים שלה. מומלץ לבקר בשווקים הרבים של העיר, עם אפשרויות החל משוק בוקריה ההיסטורי ועד לקניון Maremagnum המודרני. עבור מזכרות ומלאכת יד מקומית, שכונת אל רבאל היא מקום טוב להתחיל בו.

אם אתם או אתן חובבות או חובבי שופינג ברצלונה תגרום לכם לאושר רב!

מסעדה ים תיכונית מעולה בברצלונה Popeye

אם אתם אוהבים אוכל ים תיכוני בשילוב ניחוח קטלוני אנחנו מאוד ממליצים לכם לבקר במסעדה שנקראת Popeye אתם תודו לנו אח״כ. קודם כל השירות הוא ברמה הגבוהה ביותר, המלצרים מדברים אנגלית מעולה לצד ספרדית. התפריט מאוד מגוון אבל המיקוד הוא לים תיכוני/קטלוני וכולל דגים, בשרים, קינוחים והכי חשוב הכל טעים מאוד!

אנחנו ממליצים לכם להזמין מקום מראש מפני שלא תמיד ישנם שולחנות פנוייים ובמיוחד בסופי שבוע. מידע נוסף על המסעדה כולל תפריט תוכלו למצוא –> כאן.

חופים מומלצים בברצלונה

ברצלונה היא ביתם של מספר חופים יפהפיים, שלכל אחד אופי ואווירה ייחודיים משלו. כמה מהחופים הפופולריים ביותר בעיר כוללים:

  • ברצלונטה: ברצלונטה, הממוקמת בלב העיר, היא נקודה פופולרית עבור תיירים ומקומיים כאחד. הוא ידוע באווירה התוססת שלו ובמגוון רחב של מסעדות וברים לצד החוף.
  • נובה איקריה: חוף זה ממוקם ממש צפונית לברצלונטה וידוע באווירה המשפחתית שלו ובמגוון רחב של ספורט ימי.
  • Mar Bella: ממוקם בשכונת Poblenou, Mar Bella הוא חוף פופולרי לצעירים וידוע באווירה התוססת שלו.
  • Sant Sebastià: ממוקם ממש דרומית לברצלונטה, סנט סבסטיה הוא חוף פופולרי עבור מקומיים ותיירים כאחד. הוא ידוע בחופיו הרחבים והחוליים ובאווירה התוססת.
  • Bogatell: ממוקם ממש צפונית לנמל האולימפי, בוגטל הוא חוף פופולרי עבור המקומיים וידוע בחופיו הרחבים והחוליים ובאווירה הרגועה.

בסך הכל, החופים של ברצלונה ידועים בחופים הרחבים והחוליים שלהם ובאווירה הנינוחה, מה שהופך אותם ליעד פופולרי עבור תיירים ומקומיים כאחד. חשוב לציין בחודשי הקיץ החופים מלאים בתיירים.

ונסיים עם הקאמפ נואו (Camp Nou)

זהו המתחם של קבוצת הכדורגל ברצלונה. מעבר לכך שדי מהר תכנסו לאווירה המיוחדת תוכלו גם לבקר במוזיאון, לקנות מזכרות בחנות וכמובן לדרוך על הדשא שעליו דורכים ודרכו אגדות כדורגל כמו מסי, רונלדיניו, אנסייטה ועוד..

מקומות נוספים מומלצים לביקור בברצלונה:

  • פלאזה דה אספניה
  • פלאזה קטלוניה
  • מוזיאון פיקאסו
  • מוזיאון סלבדור דאלי
  • בית הכנסת מאיור – בית הכנסת העתיק בעיר
  • מנזר מונסארט
  • מוזיאון האומנות המודרנית
  • מוזיאון הטבע
  • מוזיאון המדע

מלונות מומלצים בברצלונה

כמה אזורים פופולריים ללינה במלונות כוללים את האזור של פלאזה קטלוניה שהוא המרכז של העיר, פלאזה דה אספניה, הרובע הגותי הידוע בארכיטקטורה מימי הביניים ובאווירה התוססת שלו, שכונת אישמפלה הידועה בשדרות הרחבות ובבניינים המודרניסטיים שלה ואזור החוף של ברצלונטה, שהוא מקום פופולרי לתיירים שכן הוא ממוקם בצמוד לחוף הים. מחירי הלינה בברצלונה יכולים להשתנות מאוד, מהוסטלים בתקציב נמוך ועד למלונות יוקרה. חשוב מאוד לעשות מחקר ולבחור את מה שהכי מתאים לכם והכי חשוב להשוות מחירים כדי למצוא את האפשרות הטובה במחיר שמתאים לכיס שלכם. אנחנו ממליצים לבחור את אחד מבתי המלון הבאים:

מלון חלומי של חמישה כוכבים בברצלונה W Barcelona

אם אתם מחפשים מלון חלומי אנחנו מאוד ממליצים לכם לבחור בו, אתם לגמרי תרגישו כמו אנשי אצולה! למידע נוסף על המלון לחצו כאן

מלון ארבע כוכבים בברצלונה במיקום מצויין ICON Bcn

מיקום מעולה, צוות מצויין, תמורה מצויינת למחיר שתשלמו! למידע נוסף על המלון לחצו כאן

הוסטל בברצלונה ברמה הטובה ביותר שיש Hostal Centric

אם אתם מגיעים עם תקציב מוגבל ורוצים להיות במרכז העיניינים במחיר מצויין תבחרו בהוסטל הזה! למידע נוסף על המלון לחצו כאן

דירה מומלצת בברצלונה

אם אתם מעדיפים דירה ולא מלון אנחנו מאוד ממליצים לכם לבחור ב- White flats Barcelona. הדירות חדשות ומרוהטות בצורה הטובה ביותר ובהן תוכלו להרגיש לגמרי בבית. אם אתם שומרי כשרות או מגיעים לעיר עם ילדים רוצים דירה עם מכונת כביסה, תנור, מדיח כלים ואת כל כלי המטבח אתם מצאו את זה בוויט פלאטס ברצלונה.

למידע נוסף על הדירות לחצו כאן.

אירועים

ברצלונה היא ביתם של אירועים רבים במהלך השנה, כולל פסטיבלי תרבות, קונצרטים מוזיקה ואירועי ספורט. כמה אירועים פופולריים בעיר כוללים:

  • פסטיבל חוף ברצלונה: פסטיבל מוזיקה שנתי זה מתקיים ביולי וכולל מגוון רחב של מופעי מוזיקה אלקטרונית, כמו גם מסיבות ופעילויות לצד החוף.
  • פסטיבל הג'אז הבינלאומי של ברצלונה: פסטיבל מוזיקה שנתי זה מתקיים באוקטובר וכולל מגוון רחב של מופעי ג'אז, כמו גם ז'אנרים מוזיקליים אחרים.
  • מרתון ברצלונה: מרתון שנתי זה מתקיים בחודש מרץ ומושך אליו רצים מכל העולם. המסלול לוקח רצים ברחובות העיר ולאורך חוף הים התיכון.
  • Festa Major de Gracia: פסטיבל שכונתי שנתי זה מתקיים באוגוסט וכולל מגוון רחב של פעילויות תרבות, כולל תהלוכות, מופעי מוזיקה ודוכני אוכל.
  • פסטיבל Mercè: פסטיבל תרבות שנתי זה מתקיים בספטמבר וכולל מגוון רחב של פעילויות תרבות, כולל קונצרטים של מוזיקה, מופעי ריקוד ודוכני אוכל.
  • כריסטס בברצלונה ותחילת השנה האזרחית החדשה: חודש דצמבר הוא חודש מופלא לבקר בו בברצלונה שכן העיר מקושטת מאוד ומלאה בדוכנים, שווקים, מופעים שהשיא מגיע מהתאריכים ה-20 לחודש ועד הראשון בינואר.

מה לעשות מחוץ לברצלונה

יש הרבה דברים לראות ולעשות מחוץ לברצלונה, החל מחקור החופים המדהימים של האזור והעיירות המקסימות ועד לביקור באטרקציות תרבותיות סמוכות. כמה טיולי יום פופולריים מברצלונה כוללים:

  • סיטגס (Sitges): עיירת חוף מקסימה זו ידועה באווירה התוססת, בחופים היפים ובאטרקציות התרבותיות.
  • טרגונה: עיר רומית עתיקה זו היא ביתם של מספר נקודות ציון היסטוריות, כולל אמפיתיאטרון טרגונה וקתדרלת טרגונה.
  • Montserra: רכס ההרים המדהים הזה הוא ביתם של מספר מסלולי הליכה ומנזר מונטסראט, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.
  • ג'ירונה: העיר ההיסטורית הזו ידועה בעיר העתיקה והיפה שלה, עם רחובות צרים וכיכרות מקסימות.
  • קוסטה בראווה: רצועת החוף הזו היא ביתם של מספר חופים יפים ועיירות מקסימות, מה שהופך אותה ליעד פופולרי עבור חובבי חופים.

לסיכום

ברצלונה היא עיר תוססת ועשירה מבחינה תרבותית המציעה משהו לכל אחד. מהארכיטקטורה המדהימה וההיסטוריה העשירה שלה ועד למטבח הטעים וחיי הלילה התוססים שלה, לא חסר מה לראות ולעשות בעיר הדינמית הזו. בין אם אתם מחפשים להירגע על החוף, לחקור את האטרקציות התרבותיות הרבות של העיר, או פשוט לספוג את האווירה התוססת, לברצלונה יש מה להציע לכולם ובכל זמן.

טיול בברצלונה בקיץ עם מיקוד על מסעדות ומלון מומלץ

סיפור דרך מאת: בתאל צנר

אז בברצלונה היינו פעמיים בחצי שנה האחרונה, ולמה? פעם אחת לפני כמה חודשים לטיול ברצלונה יעודי ופעם אחת החודש כחלקקרא עוד >

קרא עוד

סיפור דרך זוגי בברצלונה – כולל מידע על מלונות, מסעדות, קניות ועוד..

סיפור דרך מאת: מור פירו

הגיע הזמן לחלוק קצת טיפים מהשבועיים שהיו לנו בברצלונה! טיסה לברצלונה במקום טיסה ישירה ב-2500 שקל לקחנו טיסה עם קונקשן,קרא עוד >

קרא עוד

8 יעדים מומלצים לחופשה בחו״ל בחודש ספטמבר 2024

לאן כדאי לטוס בחודש ספטמבר 2024? חופשת הקיץ מאחורינו וחגי תשרי בפתח, וזה בדיוק הזמן לטוס לחו״ל לחופשה מפנקת. בכתבהקרא עוד >

קרא עוד

טאפאס והעיר הגדולה – בלוג מורחב על האוכל בברצלונה

סיפור דרך מאת: ליאנה קציר

לא אחת יצא לי לשמוע תיירים ישראלים מתוסכלים ומאוכזבים מהחווייה הקולינרית שלהם בברצלונה. הם לא מוצאים כמעט ירקות בתפריט, טוענים שהמנותקרא עוד >

קרא עוד

טיול זוגי בברצלונה בחודש אוקטובר – אטרקציות מרכזיות, מסעדות ומלון מומלץ

סיפור דרך מאת: פז סלע

אז אחרי חופשה זוגית מושלמת בברצלונה בחודש אוקטובר, אשמח לשתף אתכם במספר המלצות. המלון שבחרנו הוא (מלון אראניאה) Aranea  אטרקציות מרכזיותקרא עוד >

קרא עוד

חופשה זוגית בברצלונה – הפתעה ליום הולדת הכוללת משחק כדורגל של ברסה בקמפ נואו

סיפור דרך מאת: שירן יעקב

החופשה בברצלונה הייתה חופשת הפתעה ליום ההולדת של בן הזוג שלי פלוס משחק של ברסה. מלון מומלץ בברצלונה: מלון: H10קרא עוד >

קרא עוד

רוצים לדעת מה לעשות 8 ימים בברצלונה והסביבה? הכתבה הזאת תסגור לכם את הפינה!

סיפור דרך מאת: איתי כהן

שלום לכולם, לפני חצי שנה הייתי בטיול 8 ימים בברצלונה המדהימה. חייב לציין שברצלונה היא בין הערים המדהימות באירופה. כלקרא עוד >

קרא עוד

ברצלונה בכריסמס (דצמבר) טיול חברות 5 ימים מתאים גם לשומרי כשרות

סיפור דרך מאת: מירי נאורה דיגמי

אז אחרי כל ההמלצות שלכם והפוסטים שקראתי, החלטתי גם לשתף בחוויה שלי. חזרתי בסוף שבוע מטיול מושלם של 5 ימיםקרא עוד >

קרא עוד

קרוז סימפוני אוף דה סיז רויאל קריביאן (ספרד, איטליה וצרפת) – נגיש לנכים

סיפור דרך מאת: אביב קלדרון

חוזרים מחר מטיול מדהים, סופש בברצלונה + קרוז באונייה הגדולה והחדשה בעולם – הסימפוני אוף דה סיז – Symphony ofקרא עוד >

קרא עוד

חופשה משפחתית בספרד עם שלושה ילדים: ממדריד ועד ברצלונה תוך שבועיים ברכב

סיפור דרך מאת: שרון ליבנה

סיכום החופשה המשפחתית שלנו בספרד עם 3 ילדים (14,9,7) סה״כ שבועיים: במדריד + ולנסיה +פורט אוונטורה + ברצלונה. חופשה משפחתיתקרא עוד >

קרא עוד

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
דילוג לתוכן