לונדון עם ילדים (סופ״ש בנובמבר) – סיכום מפורט כולל טיפים חשובים

נסענו לסופ"ש ללונדון עם ילדים בחודש נובמבר, שהתפקשש בגלל משבר בעבודה שחייב אותנו לשבת במלון במקום להנות מהעיר. אז נסענו שוב לפני שבוע לסופ"ש זריז עם הילדים (6,10). זה הביקור המיליון שלנו בלונדון (חוץ מהשנתיים וחצי שגרנו שם).

טיסות סופ״ש זולות ללונדון עם איזי ג'ט ב-174 יורו

טסנו איזי ג'ט (easyJet), הזמנו דרכם בטלפון כי היה לנו שובר של 50 יורו הנחה על הבלגן שהיה לנו פעם קודמת, כי השעות שלהם הכי נוחות לנו ואני אוהבת את גטוויק (עלה לנו 174 יורו לפני ההנחה, לארבעה אנשים, מברלין ללונדון).

דרך אגב למי שמגיע לברלין ורוצה לקפוץ ללונדון מדובר בשעתיים טיסה, נוסעים בבוקר וחוזרים בערב או בבוקר שלמחרת במחירים מגוחכים בדרך כלל, אפילו כאשר מזמינים מעכשיו לעכשיו (במאי טסנו ככה באיזי ג'ט ב- 45 יורו לאדם הלוך חזור).

* למי שטס עם ילדים, ו/או עם צרכים מיוחדים, בגטוויק יש הרבה סיוע ויחס מצוין לבעלי צרכים מיוחדים, ושימו לב שיש מסלול בידוק מיוחד למשפחות שעובר הרבה יותר מהר ובנחמדות מאשר הבידוק הרגיל (ישר אחרי שעולים במדרגות לכיוון הבידוק, מצד שמאל).

בית מלון מומלץ – שדה התעופה גטוויק

ישנו בפמלון פרמייר אין לונדון גטוויק איירפורט (Premier Inn London Gatwick Airport) בתוך הטרמינל הצפוני (יש שני פרמייר אין בגטוויק, אבל רק אחד בתוך הטרמינל), זו פעם שלישית שלנו במלון הזה.

יש לי רק מילים טובות לומר עליו. כרגע מחיר לחדר זוגי / משפחה הוא 39 פאונד ועוד 21 פאונד תוספת לארוחת בוקר למי שמעוניין (הילדים חינם).

החדרים אחלה, המלון נקי ונעים, הצוות מצויין, הפרימיום אינטרנט שלהם עולה 5 פאונד נוספים ל-24 שעות ושווה את זה, והם שדרגו את ארוחת הבוקר בהרבה אז כדאי.

נסיעה לעיר עם הגטוויק אקספרס

נסענו לעיר עם הגטוויק אקספרס (Gatwick Express). הם שדרגו לאחרונה את האתר, ולמרות שלקח לי רגע להתרגל היתרון הגדול של האתר החדש שלהם שהוא מציע את כל ההנחות והאופציות לנסיעה כדי להגיע למחיר הזול ביותר, ככה יצא ששילמתי 20 פאונד פחות פר נסיעה מהמחיר ששילמתי פעם קודמת כי לא הכרתי את כל האופציות מסתבר.

באתר החדש הם מבקשים להגיד את שעות הנסיעה שלכם, זה יותר כדי לדעת את זה Off peak או בשעות העומס. עדיף לנסוע ב-Off peak כי זה משמעותית זול יותר.

בכל מקרה הכרטיסים מודפסים בלי שעות אז אין ממש משמעות לשעה הספציפית שרשמתם (רק לשאלה האם זה peak או off peak). אפשר להדפיס את הכרטיסים בבית, מה שחוסך זמן בשדה התעופה, או להדפיס במכונות בשדה התעופה עצמו (ואז צריך את הכרטיס שאיתו שילמתם ואת מספר ההזמנה).

הרכבת בדרך כלל ברציף 5/6 הנסיעה לתחנת ויקטוריה לוקחת בערך 30 דקות. המחיר של המלון עם הרכבת יצא לנו זול יותר ממלון טוב במרכז העיר, ככה שזה שווה את זה, אבל צריך לקחת בחשבון את זמני הנסיעות.

רכבת תחתית בלונדון

אם נוסעים ברכבת התחתית בלונדון (ולמה לא לנסוע, זה כיף) ויש כרטיס אשראי שעובד Contactless אז אפשר להשתמש בו בלי בעיה – לא צריך לקנות אויסטר או כרטיסי נסיעה, זה אותה עלות כמו האויסטר ופחות מאשר לקנות סתם כרטיס (אלא אם נמצאים כמה ימים או נוסעים הרבה מאד או יש הנחות ספציפיות לאתרים וכאלה ואז כדאי לבדוק כרטיסים אחרים).

בכל מקרה אם מגיעים ללונדון יותר מפעם אחת כדאי להשקיע באויסטר ולא לקנות סתם כרטיס, שיוצא בטווח הארוך יותר יקר.

אינטרנט אלחוטי – Wifi

בלונדון בדרך כלל יהיה WiFi חינם בחנויות (בעיקר הגדולות) ובתי קפה, אבל הוא כמעט תמיד כרוך בהרשמה חד פעמית ובדרך כלל לא מי יודע מה (חוץ מבסלפרידג'ס. שם הוא עובד מצוין גם אם אתם סתם עומדים מחוץ לחנות ומחפשים במפה).

אוכל מהיר בלונדון

אנחנו פריקים של אוכל מהיר בלונדון – הוא זמין, טרי, יחסית זול, ובעיקר טעים. סנדוויצ'ים רק ב- Pret a Manger, אסייתי ב-Itsu, קפה בסטארבקס, לילדים במקדונלדס, ושוקולד במרקס & ספנסר.  ולמי שלא ניסה – דונאטס בKrispy Kreme.

אנחנו אכלנו ב:

  • Itsu – 15 Baker St, London W1U 8EG
  • Pret – 3, Portman Square House, Orchard St, London W1H 6HJ, and at the airport.
  • Starbucks – 23 Princes St, London W1B 2LY (Off the beginning of Regent St)
  • McDonald’s – Victoria Place inside Victoria Station.
  • Krispy Kreme – Victoria Station
  • M&S Simply Food – Oxford St, Victoria Station and Gatwick airport.

שופינג בלונדון

אני עושה שופינג באוקספורד סטריט. אין בלונדון מציאות, כל החנויות ברשתות ימכרו באותו מחיר, לונדונים קונים באותן חנויות כמו תיירים, והשאלה היא איזה קניון ואיזה גודל חנות מעדיפים.

באוקספורד סטריט יש מבחר גדול, חנויות גדולות בדרך כלל, והרגשה לונדונית.

לילדים – פריימרק (אצלנו הדברים שלהם מחזיקים הרבה יותר מעונה אחת), ונקסט.

למבוגרים – נקסט, מרקס אנד ספנסר (אחלה בגדים תחתונים במחיר סביר ובאיכות נהדרת), Oasis (בעיקר בסיילים כי הבגדים נהדרים אבל המחירים…), זארה (בגדי גברים נהדרים, בעיקר בחנות שבאמצע אוקספורד סטריט – 333 Oxford Street. כל חנות שלהם מחזיקה דברים אחרים), קלארקס (נעליים), BHS (קולקציית מעילים נהדרת), בוטס (קוסמטיקה, תרופות, וכו' תמיד יש מבצעים, תמיד שווה להכנס, בעיקר לבוטס הגדול שב- 361 Oxford St). כמובן שיש עוד, תלוי טעם, תקציב וסגנון לבוש.

חנות הצעצועים החדשה (יחסית) באוקספורד סטריט שנקראת The Toy Store ונמצאת בדיוק מול החנות של דיסני (381 Oxford St, London W1C 2JS) יותר מוצלחת, ויש יותר מבחר באותם מחירים. אז אם לא באים עם ילדים שחייבים לראות את שתי החנויות, אלא רק רוצים לקנות מתנות – עדיף להכנס לחנות הזו ולסיים את זה יותר מהר.

 

מחזמר וויקד (מרשעת)

הלכנו לראות את המחזמר "מרשעת" (Wicked). קנינו את הכרטיסים יומיים מראש דרך האתר lastminute.com.

המחיר היה מצוין יחסית למה שנשאר באתר הרשמי. אבל הם לא נותנים את המקומות, אלא מבטיחים "את המקומות הטובים ביותר שאפשר", ככה שצריך לרוץ לתיאטרון ועד אותו רגע אין לך מושג איפה אתה יושב.

בשבילנו זה די קריטי כי הבן הצעיר שלנו צריך לשבת מקדימה, ושילמנו על זה.

בסופו של דבר לא ישבנו מאד מקדימה, לא נורא והסתדרנו. אבל אם מזמינים כמה שבועות מראש (בערך חודש) המחיר באתר הרשמי הוא אותו דבר כמו ב- Lastminute ואפשר לבחור את המקום שבו יושבים.

חשוב לדעת:

  1. אין מה להגיע לתיאטרון מוקדם. היצע האוכל מזעזע, אין מקום לעמוד, יש תור לכניסה לאולם כאילו מחלקים חתימות של השחקנים חינם. בקיצור – עדיף להגיע ממש לפני תחילת ההופעה.
  2. אם באים עם ילדים כדאי לשכור (תמורת 1 פאונד שלא מקבלים חזרה) בוסטר כי זה עוזר להם לשבת בגובה שממנו הם יכולים לראות.
  3. המשקפות (שגם אותם שוכרים תמורת 1 פאונד) לעומת זאת, קטנות ומעצבנות.

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן