4 ימים בברצלונה – טיול בספטמבר כולל שייט חופים ומשחק של ברצלונה בקאמפ נואו

טסנו ביום ראשון (2.9) בשעה 7:30, וחזרנו ביום חמישי (6.9) בשעה 23:05 (הטיסה חזור התעכבה ובפועל המראנו בשעה 1:30).

טיסה לברצלונה וולינג

טסנו עם חברת התעופה Vueling, הטיסה הלוך הלכה חלק, בלי עיכובים, בלי איבודי מזוודות, ונחיתה בזמן, אך בחזור הטיסה התעכבה אבל לא בגלל חברת התעופה עצמה אלא בגלל עומס שהיה בנתב"ג באותם ימים. בגדול החוויה שלנו מהחברה הייתה בסדר גמור.

מזג אוויר בברצלונה בספטמבר

מבחינת מזג אוויר בברצלונה, לא היה כ"כ חם, היו שעות ביום שבהן הייתה לחות וחם אבל לא יותר מישראל, מה שכן, בלילות הייתה לחות יותר מביום, רצוי להביא סווצ'רט לערבים בכל מקרה.

האנשים בברצלונה חמים מאוד ואוהבים לעזור, אוהבים מאוד ישראלים, אל תהססו לבקש מהם עזרה, אבל את האנגלית שלהם קחו בעירבון מוגבל, קצת קשה להבין אותם והם לא הכי יודעים לדבר באנגלית.

בתי מלון בברצלונה ליד כיכר קטלוניה

היינו במלון שנקרא HCC Regente , עם 4 כוכבים, שנמצא כ 10 דק הליכה מכיכר קטלוניה , בדיעבד היה כדאי לקחת מלון שממש על הראמבלס, אבל לא קריטי (הורדנו קלוריות)

המלון עצמו מאוד נחמד, הצוות ממש נחמדים ועזרו לנו בכל מה שרצינו (כמו כל הקאטלונים)

מלונות באזור הראמבלס:

מהלך הטיול 4 ימים בברצלונה

קאמפ נואו, למשחק של ברצלונה

יום ראשון :

הגענו בסביבות 14:00 למלון, התמקמנו קצת ויצאנו לטיול בראמבלס כדי להכיר את האיזור. ביום ראשון רוב החנויות סגורות (זה היום שבתון שלהם) אבל בכל זאת יש תנועה בעיר וחנויות פתוחות.

בשעה 17:30 בערך תפסנו כיוון לקאמפ נואו, למשחק של ברצלונה מול הואסקה (כן כן , ההוא עם ה8-2).

אני ממליץ לכל אחד ואחת, גם מי שסולד מכדורגל, ללכת למשחק, כי מעבר לכדורגל, זה ממש אווירת חג אצלם וזו חוויה בפני עצמה.

ממליץ גם להגיע לאצטדיון לפחות 40 דק לפני שריקת הפתיחה , הגענו ממש על הדקה ולא פשוט שם להתמצא מבחינת מקום ישיבה וכו.

אחרי המשחק החלטנו לצאת למשהו רגוע ויצאנו להארד רוק קפה – מומלץ בחום, בעיקר לאוהבי מוזיקת רוק. זה פאב-מסעדה שמתמקד במוזיקת רוק (לא בהכרח ישנה) ונמצאים בפנים המון פריטים היסטוריים של אמנים חיים/מתים (כמו חולצה של מייקל ג'קסון, גיטרות וכו..)

סיור רגלי בעיר

יום שני:

יום שהקדשנו כדי "לנשום" את העיר, טיילנו בשדרות הראמלבס המפורסמות, שוק לה בוקריה – מאוד מומלץ, שוק מקורה שיש בפנים רק דוכני אוכל, מכל הסוגים, החל מפירות טריים ועד בשרים, יש הרבה דוכנים שאפשר לקנות משהו לנשנש ולהסתובב.

השוק עצמו מאוד נקי, מסודר, צבעוני ויפה, אך גם צפוף, אז היזהרו מכייסים. אח"כ הלכנו לרובע הגותי, שגם שם יש המון חנויות, מסעדות, דוכנים וכו, כמו בראמבלס, רק ששם פחות המוני (שם נמצאים גם המון דוכני צ'ורוס מפורסמים).

אחרי שהתעייפנו, נסענו לפארק המבוך, נסיעה של כ- 20 דקות מהמרכז.

בדרך למבוך עברנו ליד סגרדה פמיליה, מבנה מדהים ביופיו, שאנחנו ממליצים גם להסתכל מבחוץ, כניסה עולה 18 יורו והתור ארוך, ולדעתנו מספיק להתפעל ממנה גם מלהסתכל מבחוץ.

פארק המבוך מקום מאוד יפה ומושקע, שמרוחק מהעיר ולא מפוצץ באנשים. מתאים בעיקר לילדים אבל אם תתנו לילד שבכם לצאת – גם אתם תהנו.

הפארק עצמו בנוי מהמון עצים שמסודרים בצורה של מבוך, וכיף ללכת בפנים "ולהאבד" (ממליץ לשחק מחבואים בפנים)

בפארק עצמו יש המון מקומות ישיבה, יש נחל שממש כיף להסתובב ולשמוע אותו, ויש פארק שעשועים קטן מחוץ לפארק. ראו הוזהרתם מיתושים!!

הלכנו לישון מוקדם ביום השני, כדי לקום ביום שלישי מוקדם ומלאים באנרגיות.

קוסטה בראווה

יום שלישי: נסענו עם חברת ארטוריזם לסיור בקוסטה בראווה עם המדריכה אלינור (למי שמתלבט איזו חברה לקחת – גם ארטוריזם וגם הולה שלום זה אותו הסיור בדיוק, והיינו יחד לאורך כל הסיור, וגם אותו מחיר, אז זה פשוט לעשות אנדנדינו).

התחלנו את היום ביקב מקומי, שם טעמנו מעל 30 סוגי יינות מחביות, וגם כמה קוקטיילים וליקרים נחמדים (לטעמי – הספרדים לא משהו ביינות, אבל מאמין שאוהבי המתוק יתחברו), ויש במקום גם טעימות של גבינות, אחרי הסיור ניתן לקנות במחיר מאוד זול גבינות ויינות.

יורט דה מאר גירונה, ספרד

המשכנו לעיירת יורט דה מאר – עיירת חוף יפייפיה, ומלאת חיים. יש גם "טיילת" סמוך לחוף, ממש מומלץ לטייל שם ולהקדיש זמן לקנות שטויות, גם המחירים הרבה יותר זולים מברצלונה עצמה.

אח"כ עשינו שייט חופים שבסופו הגענו לעיירת טוסה דה מאר. אותו קונספט כמו יורט דה מאר, רק עם הרבה יותר מסעדות, אנחנו אוכלים כשר לכן תפסנו חושה ליד הים, פתחנו שימורים ונשנשנו מהגבינות שקנינו ביקב.

הגענו בסביבות 18:30 חזרה למלון, שנ״צ זריז, ומשם הלכנו לקזינו ברצלונה. מקום ענק, 2 קומות, מושקע מאוד, ואחד המקצועיים שיש. תביאו איתכם דרכון, ולאוהבי ההימורים שווה להכנס עם הרבה כסף (גם להפסיד זה חוויה).

רציתי מאוד להכנס לשולחן של טקסס הולדם, אך מינימום כניסה זה 100 יורו, אז תבואו מוכנים.

הקזינו נמצא בנמל, סמוך להמון מועדונים וברים, אנחנו הלכנו למועדון ה – Opium, המוזיקה בפנים בעיקר פופ, ראפ, טראפ, רגאטון (פחות אוהבים טכנו וכו, לכן בחרנו באופיום).

כניסה חינם לבנות ברוב המועדונים, ולי עלה 10 יורו כניסה כולל משקה ראשון חינם, מאוד שווה. חזרנו בערך ב-4 בבוקר עם מונית, יצא לנו עד למלון סביבות 13 יורו , בהחלט שווה את זה.

האקווריום של ברצלונה וקניון מארה

יום רביעי: קמנו מאוחר יחסית , אכלנו ארוחת בוקר במסעדת שקשוק, וישר יצאנו לכיוון הנמל.

התחלנו את היום באקווריום ברצלונה – ממליץ מאוד!! חוויה של שעתיים בכיף במקום, חוויה ששווה גם אם אין ילדים שכלולים איתכם בטיול. רואים חיות שלא חשבנו שקיימות וזו באמת חוויה מרהיבה לכל אחד.

המשכנו אח״כ לקניון מארה מגנום, הרבה חנויות מותגים ושווה להגיע עם הרבה כסף ולהנות מהבזבוזים.

מהקניון המשכנו לגלידת Eyescream שהקנוספט שלה נחמד ביותר-גלידה עם עיניים, משלב גלידה עם יוגורט ביחד ושתי תוספות לבחירה על הגלידה.

כדאי לציין שזה באיזור הנמל ושיש הרבה חנויות באיזור, מסעדות, מקום עם הרבה אנשים ודוכנים.

מזרקת הקסם בברצלונה בהר היהודים

התחלנו לתפוס כיוון לרכבל שלוקח אותנו להר היהודים כדי לראות את המופע של מזרקות הקסם, אבל הבאסה הייתה שהרכבל האחרון יצא בשעה 19:30 והמופע הראשון התחיל בתשע וחצי אז היינו צריכים לשרוף שם שעתיים ולא כ"כ היה מה לעשות שם, אז מי שמעדיף לוותר על הרכבל, עדיף להגיע סמוך למופע ולהגיע מספיק זמן לפני כדי לתפוס מקום כי יש שם המוןןן אנשים.

אפשר גם להגיע מוקדם יותר ולהגיע לכיכר אספניה הסמוכה והיפייפיה ומשם להגיע למזרקות הקסם או להפך.

משם סיימנו את היום שלנו בכיכר ריאל – כיכר שמלאה בברים וחיי לילה תוססים ונמצאת 3 דקות הליכה ממרכז הראמבלס.

שופינג

יום חמישי הקדשנו לשופינג ולרגיעה בבריכה של המלון.

הקדשנו כשש שעות לשופינג ביום הזה (לא הספיק לנו) ולחלק את הזמן לפי המקומות שבהם עשינו את השופינג, חלק מהקניות נעשו בחנויות שיש על הרמבלס ובקניונים שנמצאים עליו, וחלק מהזמן הקדשנו לפריימארק שנמצא בקניון דיאגנול מאר.

בסוף לא יצא לנו להיות בבריכה של המלון בגלל גשם שהפתיע אותנו ביום האחרון.

מסעדות כשרות מומלצות בברצלונה

אנחנו אוכלים כשר, ולכן רוב הארוחות שלנו היו במסעדת "מכבי", מסעדה כשרה שיש בה מנות ראשונות המציעות מנות מפנקות, והמנות העיקריות בה היו דגים ובשרים, חשוב לציין שהאוכל שם ממש טוב ואיכותי, לא כ״כ יקר אבל השירות היה פחות טוב, וקצת מבולגן.

מסעדת "שקשוק"- מסעדה שבה אכלנו גם באחת מהפעמים, נשמעת שם מוזיקה בעברית ויותר בסטייל ישראלית, כשרה למהדרין וגם מאוד נחמדה, אך אישית אהבנו יותר את מסעדת מכבי.

"פסטה מרקט"- לא מסעדה כשרה אבל בבעלות ישראלית עם תפריט בעברית עם קונספט נחמד של הרכבה אישית של סלטים/פסטות עם יחס מאוד חם ואישי ומצוין. טעים מאוד לאוהבי האיטלקי במחירים ממש טובים(ממוצע של 10 יורו למנה מפנקת).

גלידריה שאין לנו מושג איך קוראים לה, נמצאת בין שוק לה בוקריה לבין מסעדת מכבי, מציעה המון קינוחים מושחתים שלא יכלנו שלא לבהות בה כל פעם שעברנו ליד. אחד הקינוחים שממש אהבנו הוא הבאבל וופל(מצורפת תמונה), וופל בלגי עם בועות בפנים והמון תוספות שרק אפשר.

תחבורה בברצלונה

אנחנו התניידנו בעיקר ברגל ומוניות.

ניתן להתנייד עם מטרו/ אוטובוסים כמעט מכל מקום אך העדפנו לחסוך זמן ולהספיק כמה שיותר אז למקומות רחוקים או כשכאבו הרגליים התניידנו במוניות.

טיפים לטיול מוצלח בברצלונה:

1. חרוש, אבל היזהרו מכייסים, אנחנו למזלנו לא נתקלנו בכך אבל תמיד כדאי להיות עם היד על הדופק.
2. אל תהססו להסתמך על מוניות, זה דיי זול, יש בשפע וחוסך המון זמן.
3. לקאמפ נואו לא מכניסים בקבוקי שתייה אז עדיף לזרוק לפני.
4. לשופינג מאוד מומלץ ללכת לשדרה שנמצאת במקביל לרמאבלס ומתחבר לכיכר קטלוניה, הרבה יותר חנויות ובמחירים יותר טובים.
5. מומלץ להביא אלתוש לפארק המבוך.
6. תיעזרו במקומיים לכל שאלה, הם מאוד נחמדים ואוהבים לעזור.
7.אם אתם קונים משהו מכהיי העור שברחובות תתמקחו איתם על המחיר, זה לא כזה קשה איתם.
8.מומלץ להסתובב ביום עם כ 100-150 יורו ולהיות בראש שקט, זה מספיק בהחלט.
9.גוגל מאפס-חובה, עוזר מאוד, לא צריך אינטרנט.
10. סים קנינו בVodafone, אל תתפתו למבצעים שלהם, קנינו 1 ג'יגה והספיק די והותר.
11. טאקס פרי – בכל קניה שלכם בחנויות בגדים וכו תבקשו מהמוכרים Tax free form , בברצלונה המקומיים משלמים המון מיסים ותיריים יכולים לקבל החזר מס שהוא בין 10 ל 20 אחוזים מסך הקנייה.
מומלץ לעשות בכיכר קטלוניה ולא בשדה תעופה, ולחסוך הרבה כאבי ראש של אחר כך, תביאו איתכם את כל הקבלות ואת הפתקים של הטקס פרי חתומים, ודרכון.
12. לאוכלי הכשר, מומלץ להביא גם חטיפים ושימורים מהבית שיהיה למקרי חירום.

סיכום הטיול 4 ימים בברצלונה

אנחנו נהננו ונשארנו עם טעם של עוד, מומלץ לתכנן את הטיול טוב טוב ולהכיר לעומק את כל ברצלונה ולדעת לאן כדאי ללכת ולאן לא, כמו ששמתם לב אנחנו פחות אנשים של אמנות, כנסיות ומוזיאונים אבל מי שבעניין, ללא ספק שווה ללכת ולהתפעל מהיצירות של גאודי.