טיול ביער השחור – איך לשרוד טיול משפחתי בחודשי הקיץ

טסנו עם בת 5.5 ובן 2.5 לטיול משפחתי ביער השחור והיה טיול נפלא! לצערנו נגמר לי מהר מדי.

מסלול טיול שלנו ביער השחור 8 ימים:

התחלנו את הימים בסביבות 10 בבוקר וסיימנו אותם סביב 9 בערב.

יום 1 – ציריך-מיינאו-טודנאו

נחיתה בציריך ונסיעה למיינאו, אי הפרחים והפרפרים. הפרחים פחות פרחו, אבל זה עדיין היה מרשים. גם חוות הפרפרים היתה מיוחדת מאוד, למרות החום והלחות שבפנים…

בנוסף כדאי לדעת שיש גינת שעשועים גדולה עם מתקנים וחלקם כוללים גם מים לגילאים שונים, אז שווה להביא בגדי החלפה ליתר ביטחון ויש גם פינת חיות חווה שאפשר את חלקן ללטף. לא טיילנו בכל האי, כי כבר היינו עייפים אחרי לילה לבן ועוד חיכתה לנו נסיעה ארוכה לצימר.

יום 2 – טרייברג-גוטאך

יצאנו בבוקר למפלי טרייברג, נכנסנו בכניסה האמצעית, עלינו קצת למעלה וירדנו עד למטה, בסוף המסלול למטה יש גינת שעשועים קטנה שהילדים ממש נהנו. באופן כללי כמעט בכל חור יש מתקנים לילדים, טיפוס, נדנדות, חבלים. זה נוח ונותן אתנחתא כיפית לילדים.

משם המשכנו למוזיאון הפתוח של גוטאך. הגענו בצהריים בגלל אילוצים ושינויי לוז, אז רוב התצוגות כבר נגמרו. משערת שעדיף לעשות את זה בבוקר ואז יש גם הפעלות שונות לילדים. מודה שזה לא מאוד הפריע לנו, לקחנו את הזמן. עברנו מבית לבית, התנסינו בפעילויות השונות בבתים, הילדים התלהבו מהחיות ויצאנו ממש בסגירה (18:00).

יום 3 – טרייברג-גוטאך

לא הספקנו ביום קודם אז הלכנו לראות את שעון הקוקיה הגדול בטרייברג. מסתבר שיש 2 שרבים ביניהם מי הכי גדול. הגענו לשם ב11 וחצי בערך וחיכינו עד 12 כדי לראות אותו עובד. נחמד כי יש ממול חצר גדולה עם נדנדה וכל מיני פסלי עץ שהילדים התלהבו, בזמן שחיכינו.

משם המשכנו למגלשות בגוטאך. בדרך עברנו באחת החנויות של השעונים, סתם לשטוף עיניים… במגלשות לא היה המון תור ויצא שעלינו ל2 סיבובים וזה היה בהחלט מהנה ומספק. הבנתי שבמגלשות של טודנאו זה לפי גובה ויש המון תור אז ויתרנו. משם המשכנו לעיירה צפונית טיפה בשם דובל, שבה התקיים פסטיבל ימי ביניים.

מסתבר שלגרמנים יש קטע עם ימי ביניים וכל זה, אז ביררנו איפה יש פסטיבל בסופש שבו אנחנו מטיילים הכי קרוב ונסענו לשם – נחמד ממש. הילדים רכבו על סוסים, התנסו בזריקת גרזנים, יריה עם חץ וקשת ונגינה על כלים עתיקים תוך נשנוש של אוכל טעים.

יום 4 – פרייבורג

טיול יום בעיירה. טיילנו בקתדרלה, בשוק וסתם ככה ברחובות העיר העתיקה. קנינו פירו. יער בשוק ומצאנו פינה לנשנש אותם. הלכנו לחפש מסעדה מומלצת לתפוחי אדמה (שהיתה סגורה לצערינו) אז פשוט עשינו פיקניק עם הכריכים שהבאנו על שפת הנחל. בדרך נכנסנו לחנות זולה וקנינו קצת בגדים ושטויות. חזרנו לרכב עם חשמלית – אטרקציה בפני עצמה בשביל הילדים..

המשכנו לרכבל שאואינסלנד, עלינו ב-17 (20 דקות נסיעה לכיוון) כשידענו שהקרונית האחרונה יורדת ב6. למעלה הילדים שיחקו קצת במגלשות ותפסנו את הקרונית האחרונה למטה. אחכ חזרנו לראש ההר עם הרכב ועשינו את הטיול הרגלי למגדל התצפית. הליכה לא קשה מדי בעליה מתונה יחסית. עלינו גם למגדל עצמו – נוף מרשים.

יום 5 – אגם טיטיזי

חנינו מול חוף השחייה ושמנו פתק ליום שלם. טיילנו בטיילת. שכרנו סירת מנוע לחצי שעה – זה לגמרי הספיק לנו – ויצאנו לשייט באגם. אחכ המשכנו לטייל עד האוטו, אספנו את בגדי הים, המצופים והמגבות שהשארנו שם מראש והלכנו לשכשך במים ולנוח. העברנו שם כמה שעות טובות לפני שהתקפלנו.

יום 6 – טיול באזור טודנאו

התחלנו במסלול של טוני התרנגול בהר פלדברג. הדפסתי מראש את הסיפור בגרסה בעברית, היה ממש נחמד כי הילדים התלהבו מהחיפוש אחר טוני ושיתפו פעולה. משם המשכנו למפלי טודנאו. הילדים נרדמו בדרך ומזל כי בדיוק התחיל גשם.. אז חיכינו שיגמר ויצאנו למסלול.

יום 7 – באדפארדייס

העברנו 8 (!!!) שעות בפארק. ועדיין היינו צריכים להוציא את הילדים בעל כורחם מהמקום.. היה מדהים! נהננו בטירוף!

יום 8 – פארק הפסלים

מסלול נחמד והילדים התלהבו להצטלם עם כל פסל ופסל. המשכנו לכיוון ציריך ועצרנו במפלי הריין. עשינו שייט בסירה הכחולה (15 דקות שמתקרבים עד למפלים) זה היה לגמרי מספיק מבחינתנו..

טיפים והמלצות לטיול באזור היער השחור:

ישנו ביחידה בטודנאו, מקום מקסים. Haus am wald מומלץ בחום. מתחת גרים בעלי הבית, זוג נחמד וידידותי.

1. לארגן מלאי של תעסוקה שקל לקחת לדרך. חוברות צביעה ולימוד, צבעים, מדבקות ושאר ירקות. וכן גם אוכל הוא תעסוקה… ילדים שבעים נוטים להיות רגועים יותר ?
  2. לתכנן טיול גמיש, להחליט מראש על אטרקציה או שתיים ליום, הכי הרבה 3 קלילות. ולעשות אותן באיזי עם עצירות בדרך ובלי לחץ. לקחת בחשבון שלפעמים צריך או כדאי להחליף ימים בין התכנון המקורי, יום עם קצת יותר נסיעה לעומת יום קרוב לבית. מזג אוויר שפתאום דורש אטרקציה מקורה וכן הלאה…
  3. להניח לשעון, שזה גם מתחבר לטיפ 2 – לא להיות בלחץ להספיק כמה שיותר. יש המון מה לעשות, לא חייבים להספיק הכל. אפשר לוותר על דברים לא יקרה כלום.
  4. להניח למצפון, אז הם יאכלו קצת יותר חטיפים ושוקולד. לא נורא זה זמני. תוציאו אנרגיות באיזה מסלול טיול ביער, או טיפוס על מתקנים. אנחנו יצאנו מדי יום עם סנדביצ'ים לדרך (שהכנו ממצרכים שקנינו בסופר) – הכי נוח שיש.
  5. זמן מסכים, כן, קראתם נכון, זה חופש. אז הם ישחקו קצת יותר בטאבלט או יראו קצת יותר יוטיוב. אתם תוכלו להתארגן בשלווה בלי להשתגע.
  6. לקחת בקלות. ולהנות מהדרך.