סופ״ש בבודפשט – כל מה שצריך לדעת לפני חופשה קצרה בבודפשט

אחותי ואני חזרנו מטיול קצר בבודפשט, לפני שאפרט על מסלול הטיול שעשינו, מספר מילים כלליות:

מטרת הנסיעה שלנו היתה ביקור באתרים, לספוג וללמוד את תרבות המקום וללמוד על ההסטוריה של ההונגרים.

המטרה לחלוטין לא היתה שופינג ולמרות זאת מהתבוננות קצרה בחלונות הראווה התרשמנו כי המחירים לא זולים במיוחד ודי דומים לאלו שבארץ וכי גם המבחר הוא לא מהגדולים ביותר (אבל שוב, לא התעמקנו בזה יותר מידי ויתכן שאנחנו טועות).

מידע כללי על בודפשט:

1. ההונגרים – התבררו כאנשים מאוד נחמדים, מוכנים תמיד לעזור, חייכנים. רובם יודעים לדבר אנגלית ואלו שלא- דיברו פנטומימאית מושלמת. בכל מקרה, נעזרנו באפליקציה בשם "Voice translator" ששווה להוריד לטלפון.
  2. כסף – ברוב המקומות לא מקבלים יורו לכן כדאי להחליף לפורינט.
  3. נסיעה משדה התעופה – הגענו וחזרנו בשעות לילה מאוחרות ולכן לא לקחנו אוטובוס. שחר יצר עבורנו קשר עם אלכסנדרה ואיתה נסענו הלוך ושוב במחיר הוגן של 15 יורו לכיוון.
  4. תקשורת – קנינו כרטיס סים מקומי ב- Vodafone במחיר של 60 ש״ח 5G שהספיק לגמרי לכל הטיול.
  5. מזג אוויר – מעולה! חם בצהריים מעט קריר בבקרים ובערבים.
  6. תחבורה ציבורית – מטרו, אוטובוסים, חשמליות מכל מקום לכל מקום. כדאי לקנות כרטיס חופשי.
    אם קונים כרטיס לנסיעה אחת חשוב חשוב חשוב לתקף אותו מחוץ למטרו כדי לא לקבל קנס!!!!!!
  7. אוכל – ממליצה מאוד לאכול במסעדות צדדיות, קטנות מקומיות ולהתנסות במאכלים מקומיים.

ממליצה מאוד לקרוא בכל מקום שאליו מגיעים קצת באינטרנט. מעשיר את הידע ומאוד מעניין.

דירתו של שחר

שכרנו את דירתו של שחר Shachar Mangelus הממוקמת כ- 5 דקות הליכה מהמטרו.
הדירה נקייה ונעימה, במיקום שקט, מאובזרת ונוחה מאוד. שחר היה שירותי מאוד, זמין תמיד, ענה על כל שאלתינו, עזר מאוד כשיכל.
למרות השעה המאוחרת, חיכתה לנו השכנה שהסבירה לנו בסבלנות ועם חיוך על הדירה ונתנה לנו מפתחות (הכל נעשה בפנטומימה מאחר והיא לא מדברת אנגלית). כל זה עבור מחיר הוגן ביותר.
צמוד לדירה ישנה מכולת קטנה שהקלה עלינו להצטייד בכל מה שהיינו צריכים.

מלונות מפנקים לסופ״ש ארוך בבודפשט

• Sofitel Budapest Chain Bridge – מלון סופיטל בודפשט צ’יין ברידג’ הוא מלון חמישה כוכבים מפואר המוקם בלב בודפשט, על גדת נהר הדנובה (Danube), ומציע נופים מרהיבים של גשר השרשראות (Chain Bridge) ושל הארמון המלכותי (Royal Castle). זהו מלון יוקרתי הנמצא במרחק הליכה נוחה מרחוב ואצי (Vaci), תיאטראות ואטרקציות מרכזיות, ובסמוך אל אזורי העסקים והקניות המרכזיים. אמצעי תחבורה ציבורית נגישים בקלות ממקום האירוח.
  • Mercure Budapest City Center – מלון מרקיור בודפשט סיטי סנטר מלון ארבע כוכבים ממוקם על המדרחוב המפורסם רחוב ואצי (Váci Utca), הנמצא בלב בודפשט (Budapest), במרחק של 2 דקות הליכה מנהר הדנובה (Danube River), מי שמחפש מלון מצויין במחיר טוב אזי זאת אחלה אפשרות.
  • Danubius Grand Hotel Margitsziget – מלון דאנוביוס נבנה בשנת 1873, והוא שוכן באי שליו וירוק  (Margaret Island), אשר במרכז בודפשט (Budapest). מלון ארבע כוכבים זה כולל ספא שבו תוכלו להנות מג’קוזי, שתי בריכות, סאונות שונות וטיפולי יופי. מחלקת האבחון מציעה מבחר טיפולים רפואיים.
  • Four Seasons Hotel Gresham Palace Budapest – מלון פור סיזנס היוקרתי ביותר בעיר וכל מילה נוספת רק תגרע!

מסלול בודפשט 4 ימים

יום 1

• בית הכנסת הגדול. חשוב להכנס – לא לפספס! כולל סיבוב מסביבו לבית הקברות והערבה הבוכייה.
  • בית האופרה. למרות שהאולם המרכזי סגור לשיפוץ כדאי להכנס ולקחת סיור (יוצא בשעות 14, 15 ו-16) עם מיני קונצרט על המדרגות הפנימיות.
  • נסענו לצד השני של הדנובה (אוטובוס קו 16) למוזיאון ההסטוריה הצבאית. המוזיאון מלא במוצגים מדהימים אבל הכיתוב עליהם שטחי ולא ממצא.
  • בית החולים בסלע. אחד המקומות שלדעתינו אסור לפספס! הדרכה מצויינת באנגלית. מעניין מאוד!
  • חזרנו לצד של פשט ברגל דרך הגשר התלוי ונכנסנו לארמון גרשהאם לראות את הלובי. היום המקום משמש כבית מלון. נחמד.

יום 2

1. התחלנו את היום בצד של בודה עם כנסיית מטיאש ומצודת הדייגים. כנסייה יפהפיה ונוף מרהיב!
  2. לאור ההמלצות החמות שקראנו פה בפייסבוק הלכנו לאכול קרמשניט ברוזוום. האמת שכגודל הצפיה כך גודל האכזבה. טעים, לא מדהים ולא מיוחד.
  3. המשכנו לכיוון רחוב hold utc למסעדה מקומית ומיני קניון אוכל (מזכיר מעט את שרונה מארקט). שווה קפיצה למקום קטן ונחמד.

יום 3

• סנט אישטבן הבזיליקה הגדולה. בדרך לבזיליקה עברנו דרך חנות מקרונים בשם "Chez dodo" ברחוב Sas utc. מקרונים מדהימים במבחר טעמים גדול.
    בבזיליקה אפשר לעלות למעלה (הרבה מדרגות) לראות את הכיפה מבפנים ואת הנוף.
  • בית הפרלמנט. אחד המבנים המרהיבים והמרשימים ביותר בבודפשט! צריך להזמין כרטיסים מראש באתר שלהם. מומלץ בסיום הסיור לצאת ולהקיף את המבנה לצד של הדנובה ולראות את הבניין מצידו השני הלא פחות יפה ומרשים.
  • מוזיאון האתנוגרפיה. נמצא ממש מול בית הפרלמנט ומאוד רצינו להכנס אבל מסתבר שהוא סגור לשיפוצים. בשום אתר ואפילו על הבניין עצמו לא כתוב שהוא סגור. במקרה מישהו שעובד שם אמר לנו. אכזבה גדולה למרות שהבנין מבחוץ מאוד יפה!
  • אנדרטת הנעליים. עצוב. כדאי לעבור שם על מנת לזכור ולא לשכוח.
  • הלכנו לאורכו של רחוב אנדרסי, רחוב הקניות היוקרתי.
  • בית הטרור. מוזיאון המסביר על היסטורית המלחמות של הונגריה, הכיבוש הנאצי ולאחריו הכיבוש הסובייטי. מוצגים עלובים ולא מעניינים. ברובם עדויות מצולמות של ניצולים אך יחד עם זאת, האודיו גייד היה מעניין וטוב. אחרי 20 דקות מיצינו את המקום ויצאנו. די חבל על הכסף והזמן.
  • כיכר הגיבורים. אחת האנדרטאות המפורסמות של בודפשט. לסמן v היינו.
    משם לקחנו תחבורה ציבורית למסעדה מומלצת ביותר ברחוב Rakoczi. מסעדה הונגרית מקומית, קטנה עם אוכל נפלא וזול. שם המסעדה: "Rakoczi restorant". יושבת על פינת הרחוב.
    חובה לאכול שם גולש!!!

יום 4

נסענו לצד של פשט שם יש דרכים שונות לעלות למעלה: ברגל, ברכבת או בהשכרת אופניים חשמליים דמוי אופנוע.

• ארמון בודה. אם אין כוונה להכנס למוזיאונים במקום, העליה לשם היא רק למטרת תצפית נוף. הבנין עצמו… ראיתי יפים ממנו.
    ירדנו חזרה למטה ורצינו להכנס למוזיאון ההסטוריה של הרפואה אבל מסיבות שונות אישיות בחרנו בסוף לא להכנס.
    בדרך למוזיאון הרפואה עברנו על פני חנות קטנה וחדשה של מעצבת חמודה ומוכשרת בטירוף, שקיבלה אותנו בחמימות.
    היא רוקמת על בד ואח״כ מעבירה את העיצוב שלה להדפסה על בדים ומעצבת כריות, תיקים, ריפודים לכסאות וכורסאות.
    כנסו לאתר שלה להתרשמות ומי שאוהב את הסגנון שווה מאוד להכנס www.agnestoth.eu.
    חצינו את הדנובה דרך גשר אליזבת והמשכנו לאורכו של רחוב וואצי. רחוב מלא בחנויות מזכרות לתיירים ומסעדות.

חזרנו לדירה להתארגנות לטיסה חזרה.