מסלול לשבוע לגאורגיה – כל מה שצריך לדעת על טיול המשלב טרקים

את גאורגיה המדהימה אפשר לתאר ב-4 מילים: קרובה, זולה, טבע, אורבנית. במהלך טיול לגאורגיה תבינו שבחרתם את היעד המושלם.

תחילת הטיול בגאורגיה:

חיפשתי יעד זול שיכלול גם טיולי טבע – טרקים וגם טיול עירוני מפה לשם החלטתי על טיול לגאורגיה המדהימה, לטיול של 10 ימים.

המטבע בגאורגיה הוא לארי ששווה ערך לשקל וחצי, סים קנינו בעיר 4 ג׳יגה עלה לנו כ- 20 לארי, מונית מהשדה תעופה כ- 30-40 לארי, אני פחות התחברתי לאוכל הגרוזיני, אני צמחונית ופחות מתחברת לכל הבצקים, במלונות המערביים היה לי ממש קל להסתדר מהבחינה הזו.

טביליסי

עיר מקסימה, יש בה את העיר העתיקה ואת החדשה והמודרנית יותר, אנחנו שילבנו טיול עירוני, מוזיאון, רכבל ושיטוטים. מהעיר ניתן לצאת לטיולים יומיים או לנסוע למספר ימים ליעדים מסביבה.
בעיר טביליסי ישנו בשלושה מלונות (כי כל פעם יצאנו וחזרנו אליה).

מלונות בטביליסי:

• Hotel Check Point מלון אינטימי מגניב מעוצב וזול, ממקום בעיר העתיקה, ישנו טיפוס למלון אז מי שלא בקטע שיוותר ויעבור למלון הבא.
  • Hotel Rustaveli Palace מיקום נהדר, שירות נהדר, ארוחת בוקר נהדרת.
  • Fabrika מלון שהוא חוויה! הוא רחוק טיפה ממרכז העיר אבל כשמונית עולה 5₪ זה לא קריטי בכלל
    המלון הוא מפעל ישן בצורת מלבן מעוצב אורבני, פתאום התבלבלתי וחשבתי שהגעתי לפלורנטין, ברחבה המרכזית עשו שדרת מסעדות, ברים וחנויות, אוכל נהדר! יש שם חדרים זוגיים, חדרים משותפים עם מיטות קומותיים, בקיצור מה שתרצו יש שם. מלון נוסף מומלץ הוא Rooms Hotel Tbilisi

בורג׳ומי

נמצאת במרחק נסיעה של כשעתיים מטביליסי, אנחנו לקחנו מרטושקה (סוג של מונית שירות) שעולה כ-6 לארי (+- 9₪). ישנו בגסט אאוס שהגענו אליו בהמלצה, בעל המלון (תותח בשש בש אבל לא יגיד לכם אלא יפתיע אתכם במשחק) שמו Nikusha Khvedelidze. אני סטרילית מאוד ומפונקת ומודה שהיתה ממש אחלה חוויה!

בעיר עשינו את המעיינות החמים וטרק של יום אחד של השמורה שהגדרתי אותה כיער פיות, הטרק עצמו לא פשוט, טיפוס של כ-3 שעות, תצפית מעלפת חושים וירידה חדה מההר, לא למתחילים.

קזבגי

הנוף שונה לחלוטין! הרקע של ההר המושלג כשאתה שותה כוס יין במסעדה זה משהו שאני לא יכולה להעביר במילים.
את הדרך הלוך עשינו עם נהג פרטי ועם 4 העצירות המקובלות של הדרך הצבאית, בגדול היתה עצירה אחת מעניינת וכל השאר לדעתי סתם בשביל לתמחר לכם את זה יותר גבוה.

עשינו שם את הטיול של עמק סנו שיוצא מהכפר ג׳וטה, טיפוס ראשוני דיי קצר בערך חצי שעה והשאר הליכה רגלית קלילה, מאודדדדד ממליצה לקחת לילה במלון Fifth Season მეხუთე სეზონი הבטחתי לעצמי שבפעם הבאה כשאגיע לשם אשן שם! ישנו במלון שאני לא אפרט עליו פשוט תכנסו לעמוד שלו ותזילו ריר: Rooms hotel

קחאתי

אזור היין של טביליסי, לקחנו טיול של יום עם נהג פרטי, קצת הרגיש לי כמו טיול פנסיונרים בגאורגיה או טיול משפחות באורגיה, עשינו סיור בשני יקבים (אולי בגלל שעשיתי טיול יקבים באיטליה אז פחות התלהבתי פה).