מדריך עזר אונליין לתכנון טיול בגאורגיה

גאורגיה היא מדינה המשלבת היסטוריה מרתקת מאוד של 3000 שנה, חוף ים כיפי אשר היה אתר נופש לאליטה הרוסית במשך שנים רבות, מטבח מופלא, קהילה יהודית חמה, מדבר וכמובן את הרי הקווקז עם הפסגות המושלגות מה שהופך אותה ליעד מצויין לטיולי ג'יפים.

בגאורגיה חיים באזור ה-4 מליון תושבים אשר מתחלקים בין רוב גאורגי אשר קרוב ל90% לבין שאר הדתות כגון: אזרים, רוסים, אוזבקים ועוד..

רוב הכלכלה הגאורגית בנויה על תיירות וחקלאות ועל כן הם מצטיינים בהכנסת אורחים ובהכנת אוכל, אין אדם אשר חוזר מביקור במדינה וטוען שקיבל יחס לא יפה מן האוכלוסייה המקומית, במסעדות תמיד תקבלו שירות אדיב ותהנו מהמטבח הגרוזיני המפנק, במלונות ובאכסניות תמיד יהיו נחמדים איתכם, ברחוב ישמחו לעזור לכם, רק תזהרו כאשר אתם נוסעים בכבישים שכן הגאורגים ידועים בנהיגה לא רגועה.

המטבח הגאורגי מגוון מאוד, תוכלו לבחור בין בשר מעולה לבין גבינות טעימות להפליא וכמובן שהם אלופים בכל מה שקשור לאפייה ולייצור יין כך שבטוח תחזרו עם מעט עודף משקל!

בגאורגיה חיים קרוב ל- 7000 יהודים כך שתוכלו למצוא גם אוכל כשר ומקום להתפלל.

המדינה יחסית זולה לתייר כל שאם חשבתם לטוס לחו״ל ולא לשבור חסכונות גאורגיה היא אחלה יעד, אך חשוב לציין שישנם גם מלונות יוקרה וכמובן מסעדות יקרות מאוד.

כמו שציינו מקודם הנהיגה בגאורגיה היא מסוכנת והכבישים לא תמיד הכי טובים ולכן מומלץ לנסוע במוניות או ברכב עם נהג מקומי במיוחד אם החלטת לטייל בהרי הקווקז.

אקלים בגאורגיה:

האקלים בגאורגיה מגוון מאוד וכולל:

  • אזור הררי מושלג וקר בחורף
  • מזרח המדינה האקלים הוא סובטרופי לח וים תיכוני
  • בקרבת חוף הים השחור המזג אוויר חם מאוד בקיץ

החודשים המומלצים לטיול במדינה הם בין אפריל לאוקטובר. מזג אוויר מאוד משתנה מאיזור לאיזור במדינה ולכן מומלץ לבדוק לפני שאתם טסים את מזג האוויר.

ערי גאורגיה:

טביליסי (Tbilisi):

טביליסי היא בירת גאורגיה והמרכז הכלכלי, תעשייתי, פוליטי, תרבותי של המדינה. היא שוכנת בלב חבל כארתלי במזרח גאורגיה מוקפת הרים ובנויה משני צידי נהר מטקווארי המרשים. 

במהלך ביקור בעיר תוכלו לשוטט בעיר העתיקה המסתורית של העיר וליהנות מביקור בכנסיות יפות ועתיקות לדוגמת קתדרלת סיאוני, בנוסף מאוד מומלץ לבקר במרחצאות של העיר.

בטביליסי תוכלו למצוא את הקהילה היהודית שוקקת חיים ולבקר בבית הכנסת הממוקם ברחוב לסלידזה (Leselidze) ולסיים את היום בביקור טעים בשוק המקומי בזרובה.

בטומי (Batumi)

עיירת נופש השוכנת לחוף הים השחור בדרום-מערב גאורגיה. העיר מזכירה מאוד את אילת ובה אפשר ליהנות ממזג אוויר נוח, חיי לילה תוססים, ספורט ימי וכמובן לטייל בטיילת השוקקת לאורך החוף ובה תמצאו אינספור מסעדות ובתי קפה.

בורג'ומי (Borjomi)

עיירת הנופש המפורסמת בזכות המעיינות הטבעיים שלה. בעיר תוכלו למצוא מלונות המציעים טיפול ספא ויופי וכמובן טבע מרהיב ביופיו.

כותאיסי (Kutaisi)

העיר השנייה בגודלה במדינה ובה תוכלו למצוא אתרי מורשת עולמיים של אונסקו, במהלך הטיול בעיר מומלץ לבקר במנזל העתיק – גלאתי מן המאה ה-12 והקתדרלה המפורסמת בגרטי מן המאה ה-11. ‏ 

קאחתי (Kakheti)

לחובבי היין זהו המחוז שבו אתם חייבים לבקר. במהלך הטיול בעיר תוכלו לבקר ביקבים משפחתיים ולטעום יין גאוגרי משובח, לטייל בין הכרמים המופלאים, לבקר במתחם דוד גארג'ה (David Gareja) שבו ישנן מנזרים ומערות מן המאה השישית.

סוואנטי (Samegrelo-Zemo Svaneti) 

חבל ארץ פראי והררי בצפון מערב המדינה, במהלך הטיול באזור זה תוכלו לבקר במגדלי האבן מהמאה התשיעית וכמובן לחובבי הטרקים אזור זה הוא הטוב ביותר במדינה.

מערות וארדזיה (Vardzia)

אזור מרהיב ביופיו ובו מכלול מערות אשר נחצבו בתוך מצוק במאה ה-12. בשנים האחרונות מערות אלו הפכו למקום חובה לתיירים המבקרים בגאורגיה.

הדרך הצבאית (Georgian Military Road)

המסלול המפורסם ביותר בגאורגיה אשר חוצה את רכס הקווקז ומחבר את המדינה עם רוסיה השכנה, מאוד מומלץ לשכור רכב אם רוצים לעשות את המסלול הזה. את הנופים שתראו בדרך לא תשכחו זמן רב.

מידע חשוב לטיול בגאורגיה:

  • שגרירות ישראל בגאורגיה‏, ‎כתובת: 154 Agmashenebeli Ave., Georgia, Tbilisi.‏,  ‎995-32-2556500
  • המטבע הגאורגי הוא הלארי והוא שווה קצת יותר מן השקל.
  • מי ששוכר רכב יש לנהוג מאוד בזהירות שכן הכבישים מסוכנים והגאורגים נוהגים בצורה מסוכנת מאוד.
  • מומלץ לקנות מים בחנות ולא לשתות מן הברז.
  • להיזהר מכלבים משוטטים.
  • להיזהר מכייסים במקומות הומי אדם.
  • בעלי דרכון ישראלי לא צריך ויזה לגאורגיה אתם תקבלו כניסה ל-90 יום בגבול, חושב מאוד לבדוק שהדרכון שלכם בתוקף לחצי שנה לפחות.

סופ״ש טיול לטביליסי בהרכב משפחתי בחודש נובמבר [כולל תמונות והמלצות]

סיפור דרך מאת: אושיק בלו

סיכום טיול לטביליסי. נסענו לסופ״ש בטביליסי ארבעה מבוגרים, אני 2 אחיותיי ובת זוגתי. סגרנו טיסות עם ארקיע 220 דולר ליחידקרא עוד >

קרא עוד

טרק מסטיה אושגולי בגיאורגיה [סיכום מורחב כולל מסלול וטיפים חשובים]

סיפור דרך מאת: הדר כהן

טרק מדהים בגיאורגיה וזאת ממש העונה שלו: מסטיה-אושגולי סיפור דרך מפורט מאוד מסטיה אושגולי וקצת טביליסי. בשבוע שעבר חזרנו משבוע בגיאורגיה (31.5.22-7.6.22). טסנו בשבילקרא עוד >

קרא עוד

טיול בטומי בחורף (דצמבר) – אופנועי שלג, רייזרים, אוכל מעולה, טיול סוסים ומה לא בעצם?!

סיפור דרך מאת: ספיר מגלניק

טוב אז חזרנו לפני שלושה ימים מבטומי (Batumi) והגיע הזמן לתרום בחזרה. "אז הטיול הזה יצא לפועל בדקה ה-90 לאחרקרא עוד >

קרא עוד

8 יעדים מומלצים לחופשה בחו״ל בחודש ספטמבר 2024

לאן כדאי לטוס בחודש ספטמבר 2024? חופשת הקיץ מאחורינו וחגי תשרי בפתח, וזה בדיוק הזמן לטוס לחו״ל לחופשה מפנקת. בכתבהקרא עוד >

קרא עוד

בטומי – טיול גיסים בחודש אוקטובר בגאורגיה הקסומה

סיפור דרך מאת: אושיק בלו

סיכום הטיול שלנו לבטומי גיאורגיה. טסנו עם ארקיע טיסה הלוך עברה חלק. טיסת חזור איחור של 4 שעות קצת ביאס. טיוליםקרא עוד >

קרא עוד

טיול עם חברים לבטומי – אשר נחשבת לריביירה הגיאורגית ואהובה במיוחד על הישראלים

סיפור דרך מאת: ליאור דהן

חזרתי לפני כמה ימים (חודש נובמבר) מטיול עם חברים בבטומי ומשתף את הסיכום שלי: במרחק של שעתיים וחצי טיסה תגיעוקרא עוד >

קרא עוד

24 אטרקציות מומלצות לטיול משפחתי בגאורגיה בחודש אוקטובר

סיפור דרך מאת: עינת אחיאל

אמש חזרנו מטיול בן 9 ימים בגיאורגיה. נסענו 2 משפחות. הצטרפתם כבר לקבוצת הפייסבוק שלנו ״עזרה ראשונה לטיול המושלם בעולם״? לחצוקרא עוד >

קרא עוד

לא רק בטן-גב וקזינו: בטומי פתרון נהדר לחופשה זוגית בחודש אוגוסט

סיפור דרך מאת: דנה חזן וכרמל רבינוביץ

אחרי הרבה חיפושים ליעד שקצת שונה מהמקומות שהיינו בהם, בן זוגי המהמם הפתיע אותי בטיסה לגאורגיה – ואת האמת? שזה לא היהקרא עוד >

קרא עוד

מסלול לשבוע לגאורגיה – כל מה שצריך לדעת על טיול המשלב טרקים

סיפור דרך מאת: שירן זיני

את גאורגיה המדהימה אפשר לתאר ב-4 מילים: קרובה, זולה, טבע, אורבנית. במהלך טיול לגאורגיה תבינו שבחרתם את היעד המושלם. תחילתקרא עוד >

קרא עוד

טיול חברים בגאורגיה – כתבה על הטרק הדרך הצבאית בגאורגיה הקסומה

סיפור דרך מאת: נמיק בנימינוב

אז למה בעצם בחרנו לעשות את הדרך הצבאית בגאורגיה? בהתחלה חשבנו על יעד מעניין שבוא נוכל לשלב טרקים אבל מצדקרא עוד >

קרא עוד

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן