סיפור דרך של 4500 ק"מ לאורך החוף המערבי בארה"ב ב-30 יום

החלטנו לטוס סה"כ לתקופה של 34 ימים (כולל טיסות) לאזור החוף המערבי בארה"ב. הזמנתי טיסה שמצאתי לבד לפי חישוב ימים כללי ביותר.

המסלול בקצרה: סן פרנסיסקו > לוס אנג'לס > סן דייגו > פארקים לאומיים > וגאס > טיסה לניו יורק > הביתה.

פירוט הטיול

טיסה לסן פרנסיסקו, שם בילינו 3 ימים.

התחבורה הנוחה ביותר לדעתי היא Uber. להוריד אפליקציה להזין כרטיס אשראי/ PAYPAL וזהו.

הנסיעות מאוד זולות והרבה יותר זולות מלנסוע עם הרכב ולהחנות בתשלום (חניה יקרה מאוד בחניונים (15-20$) והחניה ברחוב היא לשעתיים בכל פעם.

נסיעה של 7-8 ק"מ או 20 דקות נסיעה – בערך 5$ ב- UBER.

יש חברה מתחרה נוספת דומה שקוראים לה LYFT. אותו רעיון, שתיהן קלות מאוד לשימוש.

כתבה על נהיגה בארה״ב תמצאו כאן

מלונות שבהם התארחנו בטיול:

אטרקציות בסן פרנסיסקו

טווין פיקס (Twin Peaks) – נקודת תצפית בשולי העיר. מאוד מאוד יפה אבל ביום שלנו היה מעונן אז הנוף כנראה לא היה בשיא שלו.

גולדן גייט פארק – והמוזיאון במרכזו.

הרציפים – ישנם מספר רציפים יפים ליד הים, גם עם פארק שעשועים קטן וגם מקומות לצפות על כלבי ים ואריות ים מקרוב.

כלא אלקטרז – סיור מגניב של בערך 3 שעות כולל שייט למקום. חייב להזמין מקום מראש. הכרטיסים נמכרים הרבה מראש ואם תגיעו ותצפו לכרטיס, יתכן ותופתעו לרעה.

לדעתי 3 ימים מספיקים ללא ספק לסן פרנסיסקו.

ביום הרביעי – לקחנו את הרכב ששכרנו מראש ונסענו תחילה צפונה לכיוון יער מיור (Muir Woods National Monument) סן פרנסיסקו.

פארק אדיר עם עצי הסקויה הכי גבוהים/עבים בעולם. באמת מקום שאסור לפספס. צריך להקדיש למקום לפחות שעתיים כדי לפחות ללכת את המסלול הפשוט הלוך חזור.

אפשר לשרוף שם בכיף יום מלא!

יש מלא טיולי הליכה רגליים החל מ-800 מטר למסלול הפשוט ביותר ועד 15 ק"מ למיטיבי לכת.

***חשוב מאוד*** הכניסה לרוב הפארקים של ה- NPS – national park service עולה כסף! בערך 10 דולר לאדם או 30-35 דולר לכלי רכב!

ניתן בכניסה לפארק הראשון שאתם פוגשים לקנות כרטיס America the beautiful. הכרטיס עולה 80$ והוא מקנה כניסה חינם לרכב שלם לכל הפארקים שתרצו במשך שנה שלמה (אנחנו ביקרנו סה"כ ב-7 פארקים שעולים כסף, כלומר בערך 200-250 דולר היה צריך לעלות לנו, אבל יצא 80 בלבד והכרטיס עדיין אצלנו).

טיפ חשוב – יש מצוקת חניה בפארק ואם לא הזמנתם מקום מראש לחניה אי אפשר לחנות שם, אבל זה בסדר כי יש למרגלות הפארק חניה חינמית גדולה ומשם יש שאטלים לתוך הפארק.

השאטל עלה 2 דולר אם אני לא טועה, שווה לגמרי ויותר זול מהחניה במקום.

משם נסענו דרומה חזרה דרך הגולדן גייט ברידג' לכיוון ה- Mystery Spot שנמצא באזור Santa Cruz.

גם לשם מומלץ להזמין כרטיסים מראש כי כשהגענו בשעה 14:30 למקום היו אנשים שקנו במקום כרטיסים לשעה 18:00 בערך, לא נעים.

מדובר באטרקציה של שעה בערך שמראים בקתה עם סודות בשדות המגנטיים שלה (אף אחד לא יודע להסביר, תגיעו תגלו חח). לדעתי מקום נחמד ששווה לעצור וליהנות קצת.

משם המשכנו למלון שלנו ב – Watsonville, מלון דרכים פשוט שהיה קרוב לאאוטלט הראשון שביקרנו בו – Gilroy outlets.

הלכנו לשם במשך כחמש שעות ולדעתי עברנו את הרוב, לא יכול להגיד שהיו מבצעים מטורפים שהדהימו אותי, אבל כל אחד והתקציב שלו.

ביום החמישי – נסענו לפארק לאומי פוינט לובוס (Point Lobos State Natural Reserve) קליפורניה. שמורת טבע מדהימה.

גם שם יש מסלולי הליכה בקשיים שונים. ישנן תצפיות על כלבי ים וחיות ים אחרות.

משם המשכנו לכיוון מסלול מירוצים Mazda raceway laguna seca. אני חולה נהיגה אז הייתי חייב את זה ברשימה שלי. מראש ידעתי שהיה את Monterey car week שיומו האחרון (והשווה ביותר) היה במסלול המרוצים עם אלפי מכוניות מירוצים ישנות מכל השנים וכל הקטגוריות – סופר סופר מיוחד!

אחרי כמה שעות במסלול התחלנו לרדת את כל כביש 1 היפייפיה (ללא ספק הכביש הכי טוב שנהגתי עליו בחיים).

נופים משוגעים לאורך כל הדרך ומלא נקודות תצפית שיש רכבים שעוצרים בצד הדרך. נסענו לכיוון Morro Bay כדי ללון בדרך ללוס אנג'לס.

**חשוב לציין** אפשר לנסוע את הדרך הזאת דרך כביש מהיר בנסיעה של פחות משעתיים, או לנסוע בכביש 1 האגדי והמיתולוגי במשך 3 שעות נטו או 4 שעות עם עצירות כדי ליהנות מהנוף. אני בחרתי ללא ספק בכביש 1. בסוף לינה ב Morro Bay.

ביום השישי – נסענו ל – Morro Rock עם טיול רגלי קצר ומשם המשכנו לסנטה ברברה ולאחר מכן לסנטה מוניקה ללינה וטיול במזח של סנטה מוניקה.

ביום השביעי – כבר היינו בכניסה ללוס אנג'לס ופה היינו 6 ימים מלאים. אני לא אפרט הכל ב- LA אבל אני אגיד לכם מה מאוד נהנינו. קודם כל הדבר הכי מטורף שעשיתי פה היה "סיקס פלאגס מג'יק מאונטיין" (Six Flags Magic Mountains). ללא ספק פארק השעשועים הכי מטורף שהייתי בו! דמיינו סופרלנד אבל הכל כפול מיליון בעוצמה ובגודל.

  • דיסנילנד – טיול לכל המשפחה, וגם אנחנו זוג נשוי בגילאי ה-20 מאוד נהנינו.
  • יוניברסל סטודיוס

**טיפ חשוב** יש כרטיס שנקרא Go card. יש אותו בכל עיר גדולה בארה"ב, זה בעצם קופון שמקנה או מספר ימים של פעילויות חינמיות מהרשימה או מספר פעילות בלי הקצאת זמן. הכרטיס יצא לנו מאוד מאוד משתלם בגלל שלושת הפארקים שהלכנו אליהם ב-LA. כל פארק שעשועים עולה בערך 100 דולר, חלק יותר חלק פחות. הכרטיס ללא ספק משתלם מאוד מאוד מאוד!!

6 ימים בלוס אנג'לס.

מלון בלוס אנג'לס: Hotel Ventura

מלונות בדרך:

ביום 13 – נסענו לסן דייגו, שם יש את גן החיות שלהם ו-San Deigo Sea World אבל החלטנו לא ללכת אלא במקום זאת לטייל בעיר עצמה משום שהיה לנו רק יום אחד שם.

ביום 14 – יצאנו לכיוון הפארקים הלאומיים. התחלנו בג'ושוע טרי נשיונל פארק (Joshua Tree National Park) עם לינה לידו.

ביום 15 – תכננו לנסוע ל- Mojave National Preserve אבל ויתרנו בגלל שהנסיעה הייתה ארוכה לכיוון (כ-3 שעות) ומשם עוד 3 שעות למלון הבא אז נשארנו במלון קזינו שלנו ונחנו בבריכה במקום.

אחר הצהריים יצאנו לכיוון Seligman ו Kingman שנמצאים על Route 66 האגדי שעליו נסענו כל הדרך. ישנו ב- Kingman.

מי שראה את הסרט המצויר Cars אז כל העיירות על Route 66 נראות כאילו הן מתוך הסרט, משהו ממש מגניב. בקינגמן יש מוזיאון נחמד של רכבות צעצוע שעולה 2$ ועוד מוזיאון על כביש 66 – שווה ביקור.

ביום 16 – נסענו לגרנד קניון – מיותר לתאר כמה המקום הזה מטורף וכמה אסור לוותר עליו בשום אופן!! ללא ספק אחת משלוש נקודות השיא של הטיול הזה מבחינתי!

משם נסענו ל- Sedone, עיירה מקסימה עם הרבה טיולים רגליים מסביב (שלא עשינו כי הגענו מאוחר בלילה למקום).

ביום 17 – תכננו לנסוע ל- Slide Rock Park שנמצא קרוב אבל קראנו ביקורות שנית וראינו שהאבנים בפארק מכוסות באצות והן מחליקות מאוד והרבה אנשים נופלים, חוץ מזה גם המים מאוד קרים (גם בתחילת ספטמבר) אז החלטנו לוותר והיתפנקנו במלון שלנו שהתגלה כהפתעה נעימה מאוד!

משם נסענו בצהריים ל-"פרסת הסוס" (Horseshoe Bend) שזה מקום מדהים כ-20 דקות הליכה מהחניה שבו רואים פרסה של 270 מעלות של נהר הקולורדו בקצה המזרחי של הגרנד קניון.

ביום 18 – נסענו לסכר Glen Canyon, הסכר השלישי בגודלו בארה"ב שנבנה בשנות ה-30. יש במרכז מבקרים סרטון על הבניה שלו שווה לצפות.

חוץ מזה יש גם סיור מודרך בסכר בעלות של 5$ אם אני לא טועה לאדם. שווה לחלוטין רואים דברים ממש שווים!

משם המשכנו לסיור מודרך שהזמנו מראש לקניון אנטילופ תחתון (Antelope National Preserve).

סיור בעלות של כ- 50$ לאדם במקום מדהים שאי אפשר להגיע לשם בלי סיור מודרך, צירפתי תמונה אחת גם משם.

אנחנו היינו ב- תחתון (Lower Canyon) ויש גם את העליון (Upper Canyon) שלא ביקרנו בו אבל לפי מה שאומרים מדובר ב"מכה" של הצלמים בכל העולם והתמונות הכי יפות בעולם יצאו משם.

אחרי זה טיילנו ב-אגם פאוול (Lake Powell) שהוא אגם מלאכותי שנוצר בעקבות הסכר, ישנה אפשרות להשכיר במקום סירות מנועים או אופנועי ים.

אנחנו לקחנו סירת משוטים כי לא היה לנו הרבה זמן לבזבז שם, לדעתי סירת משוטים היא בזבוז זמן מפאת הגודל של המקום, עדיף להשקיע כ- 300$ לאופנוע ים או 500-600$ לסירת מנוע ל- 6-10 אנשים.

משם נסענו בלילה ל- Bryce כדי לישון במקום.

ביום 19 – נסענו לפרק הלאומי ברייס קניון (Bryce Canyon National Park) , ארצות הברית שזאת שמורת טבע ענקית מהיפות שראיתי בחיים (מצורפת תמונה). באמת שווה ביקור! מלא מסלולים רגליים ששווה ללכת ברגל לראות את היופי של המקום.

ביום 20 – נסענו ל- הפארק הלאומי ציון (באנגלית Zion National Park) שזה במרחק של שעתיים מ- Bryce וגם שם שווה לבזבז לפחות יום אחד כדי לראות את המקום.

הפארק הלאומי ציון (באנגלית Zion National Park) נמצא בדרום-מערב מדינת יוטה.

משם נסענו ל- Mesquite לכיוון וגאס.

וגאס

ביום 21 – התחלנו לצמצם לכיוון וגאס

נסיעה של שעתיים בכביש הראשי או שלוש שעות בכבישים שאני ממציא (אשתי תודה שהכבישים יפים בסופו של דבר) והגענו – לסכר ההובר (Hoover Dam bridge) ליד לאס וגאס, זהו הסכר השני בגודלו בארה"ב.

באמת מקום מדהים אבל לדעתי מי שיבקר ב- Glen Canyon יכול לוותר על הסכר הזה, החניה פה עולה כסף, הכניסה עולה כסף, הסיור המודרך עולה כסף, ויש כמה סוגים של סיורים שכל אחד עולה סכום כסף שונה.

בקיצור אם זה הסכר הראשון והיחיד שלכם, אז שווה להיכנס.

משם נסענו בלי עיכובים מיותר לוגאס והגענו למלון שלנו סיזרס פאלאס (Caesars Palace).

המלון נמצא ממש במרכז של הסטריפ ובמיקום ממש טוב. המלון ענק ענק ענק בגודל שלו מבפנים וכאשר חנינו בחניון החיצוני (לא Valet) אז הייתה לנו הליכה של בערך 20 דקות בתוך המלון עצמו עד שהגענו לקבלה.

למידע נוסף לחצו כאן >>>

בוגאס כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה ויש מלא אטרקציות, אנחנו לקחנו גם פה כרטיס Go card ליומיים שהקנה לנו 2 הצגות ומלא דברים חינמיים בין לבין.

חוץ מזה הלכנו גם ל Cirque Du Soleil למופע O show. מדהים מדהים מדהים מה שאנשים עושים בתוך אולם סגור!

שווה להזמין כרטיסים מראש, גם מוזיל את המחיר וגם סביר להניח שביום האירוע לא יהיו כרטיסים (יקר מאוד ד"א, כ-250$ לזוג כרטיסים ולא היינו קרובים לכרטיסים היקרים של האולם).

סה"כ היינו 4 ימים  ב-לאס וגאס.

משם לקחנו טיסה פנימית לניו יורק שבה בילינו שבוע שלם.

שבוע שלם לניו יורק לא מספיק לדעתי, יש ממש הרבה מה לראות. אנחנו לא אוהבים מוזיאונים אבל אם יש מישהו שכן אוהב, הוא יכול לשרוף שבוע שלם רק עליהם.

יש ממש הרבה מה לעשות ואני לא ארשום את הכל, רק אמליץ גם פה לקחת Go card שהוא מוזיל את העלויות משמעותית.

זהו בערך, אתמול חזרנו אז רציתי מהר לרשום את כל מה שאני זוכר סה"כ מדובר בטיול של 4500 ק"מ נהיגה רק בחוף המערבי.

מוזמנים להשאיר תגובות או שאלות למטה!

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן