טיול תרמילאים בניו זילנד – הכתבה המפורטת ביותר לטיול של חודשיים וחצי

טיילנו 2 חברות ברכב שכור, התחלנו באוקלנד בצפוני וסיימנו בקרייסטצ'רץ בדרומי (תחילת פברואר עד אמצע אפריל). הזמנו דרך About New Zealand שסיפקו רכב של Apex. ניתן לכלול בתשלום גם את הכרטיס למעבורת בין האיים (אפשר לתת תאריך פיקטיבי ולשנות אותו במהלך הטיול דרך שירות הלקוחות של החברה).

אנחנו הזמנו רכב קטן, כרטיסים למעבורת וביטוח שמכסה הכל. כמו שאתם מבינים בתחום הרכב בחרנו להיות הכי ראש שקט, זה חשוב כי נוסעים המון והרכב צריך להתאים לצרכים שלכם. כשהגענו לחברת ההשכרה גילינו ששודרגנו לטויוטה ראב 4, רכב מדהים אבל גדול וצורך יותר דלק, בחרנו לא להתעקש איתם על זה כי היה נראה שיש להם מספיק בלאגן באותו רגע, בדיעבד אנחנו שלמות עם זה.

טיפים נוספים בנושא השכרת רכב:

1. אם יש לכם רכב חדש יחסית תשתמשו בקרוז קונטרול. בניו זילנד המהירות המותרת היא 100 בכבישים הראשיים והם מאוד מקפידים. בעקיפה כמובן אפשר לעבור את המהירות אבל אחרי צריך לחזור ל100. אני קיבלתי דוח על 117 קמ״ש, זה 120 דולר ניו זילנדי וסיטואציה לא מאוד נעימה. מאותו מקרה השתמשתי בקרוז קונטרול ולא נתקלנו יותר בבעיות מהסוג הזה.
  2. צריך להוריד את המפות של ניו זילנד באפליקציות כמו גוגל מאפס ומאפס מי מראש, ככה תוכלו לנסוע כשהטלפון במצב טיסה ולא לבזבז סתם אינטרנט (שהוא מצרך יקר מאוד בניו זילנד) ובכל מקרה לא תמיד תהיה לכם קליטה וזה לא נעים להיתקע עם זה במיוחד בהתחלה כשתהיו בשוק.
  3. תמיד תקחו את ה-Scenic route, בניו זילנד קל לעקוב אחרי שילוט וממילא תמצאו את עצמכם נוהגים מאות קילומטרים על כביש ישר. הכבישים המוגדרים כסקניק הם היפים ביותר וזה שווה את העיכוב.
  4. המקומות היחידים שתמצאו בהם כבישים עם כמה נתיבים זה באזור הערים הגדולות. חוץ מזה בניו זילנד אין ממש פקקים והתשתיות מובנות כדיי לעשות מינימום נזק לטבע, לרוב אין שוליים בכבישים הראשיים ולכן צריך להיות ערניים ולהזהר.
  5. לנהיגה בצד שמאל מתרגלים ממש מהר, אל תחששו מזה בכלל ושזאת לא תהיה הסיבה לוותר על השכרת/רכישת רכב! התחבורה הציבורית בניו זילנד לא טובה מספיק ולא מאפשרת לחוות עד הסוף את הארץ הזאת.

דלק בניו זילנד:

אנחנו עשינו כרטיס הנחה של AA דרך Countdown (רשת סופרים גדולה בניו זילנד), הכרטיס צובר הנחות בכל קנייה בסופר או תדלוק בתחנות של Caltex וbp. מחירי הדלק משתנים ממקום למקום, באי הצפוני זול יותר מהדרומי אבל בצפוני נוסעים מרחקים ארוכים יותר בזמן קצר יותר וההוצאות בהתאם.

לינה בניו זילנד:

ניו זילנד קצת מתקשה להתמודד עם הגידול בכמות התרמילאים (והמטיילים בכללי) שמגיעים כל עונה, לא בכל מקום שתגיעו אליו יהיה מבחר של מקומות לינה במחיר שאפשר לחיות איתו בשלום..

למי שבוחר לישון בהוסטלים כדאי לעשות כרטיס חבר ל- YHA או BBH, שני מועדוני ההוסטלים הגדולים של ניו זילנד. ההוסטלים ברשתות האלה הם ברמה הכי גבוהה, נקיים, נוחים ומרווחים. אנחנו עשינו חברות ב-YHA כי היא הייתה זולה יותר אבל בדיעבד היינו משקיעות ב-BBH כי יש להם יותר הוסטלים ובפריסה יותר רחבה מ-YHA.

אם אתם מטיילים בעונה ולא מזמינים מספיק זמן מראש סביר להניח שלא תצליחו לנצל את החברות שלכם ב-YHA כי ההוסטלים שלהם תמיד מלאים, תמיד כדאי לתכנן קצת קדימה אם אתם יודעים לאן אתם ממשיכים (לא אומרת להזמין חודש מראש אבל כן להיות עם היד על הדופק), וגם לשים לב לחגים המקומיים, השנה ליל הסדר יצא באותו סופ״ש כמו האיסטר ופשוט לא היו מקומות לישון! שווה להתקשר להוסטלים ולא להסתמך על מה שכתוב באפליקציות ובאתר, לפעמים זה כותב שההוסטל מלא ואז מתקשרים ומגלים שזה לא המצב.

בתחילת הטיול כדאי להצטייד גם באוהל למקרה שלא תמצאו מקום בהוסטל, בניו זילנד יש יחסית הרבה Holidays parks שהם כמו קאמפסייטס רק מאובזרים וברמה מאוד גבוהה, בחלקם יש אפשרות לינה בחדרים ובחלקם תוכלו לפתוח אוהל וליהנות משירותים, מקלחות ומטבח משותפים. המחיר בהתאם לפסיליטיס.

האפליקציה Campermate תעזור לכם למצוא מקומות לינה בכל אזור אליו תגיעו.

אתר אינטרנטhttps://www.campermate.co.nz/welcome/index

אפליקציה לאנדרואיד – https://play.google.com/store/apps/details?id=nz.co.campermate&hl=en

אפליקציה לאייפון – https://itunes.apple.com/nz/app/campermate/id465040067?mt=8

סופרים וקניות בניו זילנד:

בניו זילנד יש כמה סופרים שצריך להכיר, כשהתחלנו את הטיול באוקלנד מצאנו רק סופרים של סינים וזה ממש לא מצא חן בעיינינו, ואז גילינו את countdown, Pack&save, New world, Fresh choise וFour squer. בכל עיר או עיירה שתגיעו אליה יהיה את אחד מהסופרים האלה.

אנחנו ממליצות לקנות ב-Countdown כדי לחסוך במחירי הדלק או ב- New world, יש להם גם כרטיס הנחות לתיירים והוא מוריד את המחיר בכל קנייה.

סים ניו זילנדי:

תשתיות האינטרנט והוויפי בארץ הזאת לא מהטובות שראינו. אנחנו עשינו חבילת מטיילים ברשת הסלולר ספארק. בדיעבד הייתי צריכה להשקיע קצת יותר כסף ולקנות חבילה נורמאלית עם כמה שיותר אינטרנט כי עשיתי הרבה אקסטרות במהלך הטיול וזה עולה לא מעט כסף.

כשאתם מגיעים לעשות סים פריפייד אתם צריכים לקחת את הזמן ולקרוא על כל החבילות, לא לרוץ לקנות את החבילת מטיילים. מה שטוב בספארק זה שיש להם נקודות וויפי בכל מיני מקומות וזה נחמד להסתובב במקום ופתאום להיות מחובר לווייפי סתם ככה. כדיי לעדכן את החבילה/להוסיף לחבילה צריך לגשת לסניף של ספארק או לפתוח משתמש באתר/אפליקציה וזה ממש פשוט.

אתרי אינטרנט ובלוגים לתכנון הטיול בניו זילנד:

לתכנון נעזרנו המון באתר של ניצן שעושה סדר בראש בעיקר להתחלה, אחר כך האתר של הדוק הוא הכלי המרכזי לתכנון הטיול, הזמנת מקומות ללינה בבקתות או בקמפסייטס וכו׳. אנחנו אהבנו שני אתרים נוספים, אחד של תרמילאים בניו זילנד והשני הוא בכלל בלוג אבל הוא נותן שם המלצות שוות לטיולי יום באי הדרומי.

ציוד ואביזרים לטיול בניו זילנד:

בכל מקום תוכלו למצוא סניף של Wharehouse, זה ה-מקום להתאבזר לפני היציאה לטיול, זה כמו האייס הישראלי ותוכלו למצוא שם הכל החל ממזרונים וציוד קמפינג, פתרונות אחסון, כלי בישול ובקיצור הכל. שימו לב שחשוב להבין איך אתם רוצים שהטיול שלכם יראה לפני שאתם ממהרים לקנות הרבה ציוד, אנחנו קנינו ציוד לבישול ובקושי יצא לנו לבשל בשטח.

בקבוצות בפייסבוק הרבה מטיילים מפרסמים שהם מוכרים את הציוד שלהם במחיר סמלי/מוסרים וזה תמיד משתלם! בכל מקרה תמיד אפשר לעצור לקנות משהו אם גיליתם שחסר לכם, זה לא כזה סיפור.

ציוד לטיולים וטרקים לדעתי עדיף לקנות בארץ, החנויות בניו זילנד לא זולות ובארץ תמיד יש מבצעים. בכל מקרה ממליצה לכולם להצטייד במקלות הליכה, גם אם אתם בכושר שיא זה יותר בריא לגוף. בנוסף בלי מעיל גשם אין לכם מה לצאת לטרק, הגשם יכול להפתיע בכל שניה ביום ולא כיף לחזור לאוטו כשכולך ספוג מים..

רשימת ציוד לניו זילנד לבנות, בנים תעשו התאמות 🙂

1. מוצ'ילה עד 70 ליטר (חברות מומלצות- גרגורי, אוספריי, דיוטר, לואו אלפיין)
  2. תיק יום עד 40 ליטר עם מערכת גב טובה יחסית
  3. כיסוי גשם למוצ'ילה ולתיק יום (לרוב זה מובנה רק צריך לוודא)
  4. כיסוי מוצילה- זה כמו צ׳ימידן ענק שאפשר להכניס לתוכו את המוצ'ילה וזה בעיקר להגנה בשדות תעופה (שלא יקרע או יתלכלך, בנוסף אפשר לדחוף לתוכו דברים שלא נכנסים למוצ'ילה בלי לחשוש שהם יעלמו בדרך. יש שני סוגים של כיסויים (אחד שהוא כמו שק גופות ואחד שאפשר להעביר דרכו את הרצועות של המוצ'ילה והוא ממש יושב על התיק, אני ממליצה על השק גופות)
  5. נעלי הליכה טובות לטיולים
  6. נעלי ספורט
  7. סנדלי שורש
  8. כפכפים (לא חובה אם יש סנדלים אבל זה נחמד)
  9. גרבי טיולים (4 זוגות לפחות) + גרביים גבוהות רגילות
  10. מעיל גשם ורוח (לא פונצ'ו)
  11. מיקרו פליז
  12. סופשטל
  13. חולצה ומכנסיים תרמיים
  14.  מכנס טיולים ארוך שמתקצר (אחד לפחות)
  15. 2 טייצים (עדיף טובים של ספורט)
  16. כובע צמר
  17. כפפות
  18. חם צוואר
  19. בגד ים
  20. כובע רגיל (עדיף רחב שוליים ממצחייה)
  21. 2 חולצות דרייפיט, אחת קצרה ואחת ארוכה (כדאי לטייל עם חולצה ארוכה כדיי להגן מהשמש)
  22. 2 חולצות ארוכות מאווררות (של היינס או הודיס)
  23. טופים וחזיות
  24. גופיה
  25. בגדים נוספים לפי טעם ומקום במוצילה (גינס, חולצות, מכנסיים קצרים…)
  26. תחתונים
  27. מנעולים קטנים עם תו תקן של שדה תעופה
  28. תיק כלי רחצה – עדיף כזה שנתלה
  29. פנס ראש
  30. אלכוג׳ל
  31. ערכת עזרה ראשונה עם פולידין, גזה, פלסטרים.
  32. שלוקר 2/3 ליטר
  33. שק כביסה
  34. מגבונים
  35. קוצץ ציפורניים + פצירה + מספריים קטנים + פנצטה
  36. מקלות לניקוי אוזניים
  37. תחבושות וטמפונים- עדיף להביא מהארץ כי פה יש סוגים שונים משלנו
  38. מברשת קטנה לשיער
  39. כדורים- משככי כאבים + תרופות – אישי
  40. שפתון (ממליצה על של ד״ר עור עם מקדם הגנה)
  41. מקלות הליכה
  42. שק״ש וליינר
  43. ארנק
  44. בקבוק רב פעמי
  45. קרם הגנה

1. מצלמה ועזרים- מטענים סוללה כרטיס זיכרון
  2. פלאפון ומטען 54. מצלמה ועזרים- מטענים סוללה כרטיס זיכרון
  3. אטמי אוזנייםםםם (חשוב נגד נחרנים בהוסטלים)
  4. כרית צוואר לטיסות ולנסיעות ארוכות
  5. מגבת שמתייבשת מהר
  6. כלי רחצה- שמפו, מרכך, סבון, דאודורנט, סבון פנים, קרמים, מברשת ומשחת שיניים, מראה קטנה.
  7. סיכות בhטחון
  8. משקפי שמש
  9. תיק מסמכים
  10. רhשיון בתוקף ובינלאומי
  11. דרכון וצילום דרכון (לראות שבתוקף)
  12. כרטיסי טיסה
  13. הזמנת מלונות
  14. ביטוח רפואי
  15. תמונות פספורט
  16. 2 כרטיסי אשראי בינלאומיים עם מסגרת טובה
  17.  פנקס חיסונים בינלאומי
  18. תווי זיהוי למוצ'ילה ולתיק יום (בכתובת לכתוב מייל ולא כתובת של הבית)
  19. עט ומחברת/פנקס
  20. ספר לימי גשם שאתה נרקב בהוסטל!!
  21. אוזניות

ארגוניות למוצ'ילה (אפשר לקנות את הקייס של סנדלי השורש או ארגוניות אחרות בכל חנות מטיילים). המלצה לחלוקת ארגוניות:

@ תחתונים וגרביים

@ טופים חזיות גופיות ובגדי ים

@ מכנסיים

@ חולצות

@ ביגוד חם

@ תרופות (עדיף לחלק בין המוצילה לתיק הקטן)

טיול בניו זילנד סיפור דרך:

אני לא ארשום פה סיפור דרך של ממש כי אנחנו עשינו זיגזגים לאורך ולרוחב המדינה ברדיפה אחרי השמש. מזג האוויר הוא שמכתיב איך יראה הטיול שלכם, צריך לזכור שאנחנו לא עשויים מסוכר וזה לא נורא לטייל בגשם (במיוחד למפלים או אם ההליכה לא חשופה).

אם אתם מטיילים חצי לא בעונה כמונו אתם תהנו משינוי בצבעים של העצים ואם יצא לכם לעשות את אותה דרך פעמיים תופתעו לגלות שהיא לא תראה אותו דבר! בסוף הטיול גם נהננו משלג שירד באזור קרייסטצ'רץ׳. צריך לזכור פשוט שלכל עונה יש את הקסם שלה ואל תצפו להגיע לפה בקיץ ולא לספוג ימים של גשם ועננים, הקיץ פה הרבה יותר לא צפוי מהחורף הישראלי…

אטרקציות בניו זילנד:

בניו זילנד יש המון סוגים של אטרקציות, אנחנו מצאנו שמה שהוא לא אקסטרים או שייט הוא דיי מעפן אבל כל אחד צריך לשפוט בעצמו.

חובבי אקסטרים יוכלו להנות מהדברים הבאים:

• ג׳ט בואט
  • סווינג

ועוד ועוד….

קווינסטאון היא בירת האקסטרים הרשמית של ניו״ז והמחירים בהתאם! אנחנו ממליצות שמה שאפשר לעשות במקומות אחרים (צניחה חופשית, רפטינג, ג׳ט בואט) תעשו במקומות אחרים, זה יהיה זול משמעותית וכיף באותה מידה אם לא יותר. מה שלא כדאי לוותר עליו זה אטרקציות בסגנון הסווינג שאין במקום אחר בניו״ז או הפוקס שאין בעוד מקום בעולם!! (פוקס זה נפילה חופשית לזיפ-ליין מעל קניון). בכל מקרה תמיד כדאי לבדוק באתר Bookme אם יש הנחות לזמנים שמתאימים לכם.

אטרקציה מדהימה נוספת, בעיקר אם מטיילים עם ילדים, היא שהות בחווה. לעזור לבעלים לטפל בחיות, לשמוע מהם איך החיים בניו זילנד, איך הם סופגים את השגעונות של מזג האוויר… לנו היה סופר מעניין.

פארקים לאומיים בניו זילנד:

ניו זילנד מורכבת מאוסף של פארקים לאומיים, בכל אחד מהם אפשר לעשות טיולי יום וטיולים ארוכים, צאו מנקודת הנחה שאי אפשר להספיק הכל וצריך להחליט לפני על מה לא מוותרים! זה אומר שצריך לשבת הרבה על האתר של ה-Doc (רשות הטבע והגנים הניו זילנדית).

בכל מקרה במהלך הטיול שווה להתחיל במרכז המבקרים של הפארק בו אתם נמצאים, לקבל המלצות מאנשי הדוק וממטיילים אחרים, זה יותר נוח ורלוונטי מהאתר בהרבה מקרים. כמו כן מזג האוויר כל הזמן משתנה ושווה להתעדכן לפני יציאה לטיול ארוך, לפעמים חלקים מסויימים ממסלולים נסגרים למבקרים וכדאי לדעת את הדברים האלה מראש.

מלונות מומלצים בניו זילנד:

אנחנו כאמור התחלנו מהאי הצפוני וירדנו לדרומי:

האי וואהיקי/Waiheke island

האי הירוק והיפה הזה נמצא במרחק של מעבורת מאוקלנד, כרטיס למעבורת עולה 40 דולר בנמל אבל שמענו שאפשר גם לקנות באינטרנט ולהוזיל עלויות. האי הזה קטן ויפה להסתובב בו, יש בו יקבים וגם אוטובוס תיירים שיכול לקחת אותך בין האטרקציות של האי, אנחנו פשוט בחרנו להסתובב ועברנו בין החופים דרך שדות וחוות, אפשר להעביר שם יום בכיף או להשאר לישון בריזורטים.

טה אורוורה/Te urewera

הנסיעה הכי יפה שעשינו בניו זילנד בפער, כדאי להתכונן לזה שהיא תיקח יותר זמן ממה שהגוגל מאפס אומר כי הדרך ברובה משובשת. הפארק הוא בית לטראק שנקרא Lake waikaremoana. הוא נחשב גרייט ווק ואפשר לעשות אותו בחמישה ימים או בפחות. אנחנו עלינו לבקתה הראשונה וירדנו ביום למחרת.

בדיעבד אפשר לעשות אותו טיול יומי, להתחיל ב-Onepoto, לעלות ל-Luff (לא תפספסו את הנוף המטורף), ולרדת באותה דרך לאוטו. אם בכל זאת תרצו לבלות לילה בבקתה, ההליכה אליה מהבלאף היא בתוך בוש. חוץ מזה האזור שומם לחלוטין ומרוחק מהציוויליזציה, וזה כל הקסם שלו…

טונגרירו/Tongariro

בפארק הזה יש המון מה לראות! אפשר לעשות את הגרייט ווק של ה-Tongariro circuit או לעשות את ה-Tongariro alpine crossing. הקרוסינג הוא יום מתוך הסירקיט והיום שנחשב ליפה ביותר, זה בין המסלולים השווים של האי הצפוני ולגמרי חובה, בגלל שהוא כזה תצפו לכמות מטיילים רצינית…

אחרי שהתרגלתם להליכה בטור כמו בטיול שנתי זה לא כזה נורא.. המסלול מתחיל ומסתיים בנקודות שונות אז אם לא מוצאים מישהו עם אוטו נוסף לעשות איתו את המסלול כדאי להזמין שאטל מחניון הסיום לתחילתו. כשתסיימו האוטו יחכה לכם שם ואתם תשמחו לראות אותו! את השאטל אפשר לסגור דרך ההוסטל שתשנו בו או באינטרנט. אם עשיתם את הקרוסינג שווה להקדיש יום נוסף לטיול בפארק. הטונגרירו ממוקם במרחק של שעה שעה וחצי מאגם טאופו, האגם הגדול בניו זילנד, טאופו עצמה זאת עיירה ממש כיפית שאפשר להיזרק ולנוח בה כמה ימים.

הר אגמונט/ Mt egmont

כמו שכולם מכירים אותו, הפארק של הטאראנקי. אנחנו הגענו לשם במזג אויר לא מדהים.. גם שם יש מגוון מסלולים ורק צריך לבחור אם בא לכם לטפס עליו, לטייל לצידו, או בכלל לנסוע לצד השני של הפארק לבריכות ולמפלים מהממים. יש הרבה אופציות שמוצגות בבירור במרכז המבקרים, בכל מקרה ביום יפה שווה להגיע מוקדם כדיי להספיק לטייל.

נלסון לייקס/Nelson lakes

במעבר חד לאי הדרומי. הפארק הזה פשוט מדהים! הטראק הכי יפה שעשינו היה בפארק הזה ונקרא Angelus hut track. אפשר לעשות אותו מעגלי, להתחיל בעלייה לרכס ולרדת לעמק או הלוך חזור דרך הרכס, בכל מקרה חייבים לעשות אותו במזג אוויר טוב כדיי להנות מהנוף וכי ההליכה ברכס יכולה להיות מסוכנת אם יש רוחות וגשמים… חוץ מזה יש עוד הרבה מסלולים קצרים וארוכים באזור. אנחנו עשינו הליכה קצרה לוויסקי פולס, היה נחמד מאוד.

לייק סאמנר והופ וואלי/ Lake summner&hope valley

לטיול במקום הזה ממש לא הכנו את עצמנו, מצאנו אותו על הדרך בכביש שנקרא Lewis pass (לנקודה קוראים Windy point) וחזרנו אליו יום למחרת בשעה נורמאלית, יש שם כמה מסלולים חמודים, אנחנו עלינו לנקודת תצפית על העמק ופשוט רבצנו שם בנהר, צריך להצטייד בספריי נגד סנדפלייס אבל חוץ מזה זה חלומי. הפארק הזה לא נמצא במסלול הרגיל של רוב המטיילים, הוא קרוב לעיירת נופש עם מעיינות חמים שנקראת Hanmer springs. גם אם לא בא לכם לטייל באזור, העיירה הזאת שווה יומיים של להירגע בכיף. אנחנו עוד חזרנו אליה בסוף הטיול כשהיא הייתה מושלגת.

הר קוק/Mt cook/aoraki

בעייני זה הפארק הכי יפה בניו זילנד, מאגמי התכלת שתעברו בדרך (טקפו ופוקאקי- Tekapo, Pukaki) ועד לכפר עצמו. בפארק אין הרבה אופציות ללינה אם לא באוהל, אנחנו ישנו בעיירה טוויזל שנמצאת במרחק 50 דק׳ נסיעה. עלינו ל-Mueller hut ביום מעונן אבל עדיין נהננו מההליכה, זה טיפוס ארוך אבל ממש כיף.

הניו זילנדים המציאו שהשיר Stairways to heaven נכתב על הטראק הזה, ואכן צריך לטפס 2000 מדרגות רק כדיי להגיע לחצי הדרך למעלה אבל הנוף מדהים. הרבה אנשים נשארים לילה כדיי לראות את השקיעה/זריחה, אנחנו ירדנו באותו יום למטה. בפארק יש גם טיול קצר שנקרא Hooker valley, זה יהיה הטראק הקצר הכי מתגמל שתעשו בניו זילנד, נופים מטורפים בכל פינה, גשרים, נחלים, קרחונים ואגמים. צריך להוסיף?

הר אספירינג/Mt aspiring

פארק הזה ענק ויש בו מלא אופציות להגשים את כל החלומות. אנחנו עשינו מסלול שיוצא מהמתוקיתוקי וואלי (Matukituki valley) וישנו ב-Aspiring hut. המסלול נקרא Pylon והוא חלק מהטראק המועדף על הישראלים שנקרא Cascade saddle. אנחנו לא סיימנו את הדרך לקסקייד כי לא היה לנו מספיק זמן אור ומסוכן מאוד לרדת את הדרך בחושך.

הנופים מלמעלה על העמק שווים את העלייה הקשה אבל אם אתם מחפשים טיול יותר רגוע גם סתם ללכת בעמק עד לבקתה זה כיף ויפה ממש. יום למחרת עלינו ל-rob roy, הרבה אנשים עוצרים בתצפית הנמוכה ולא עולים עד למעלה, אז שלא יעבדו עליכם – צריך לעלות עד למעלה כדיי לראות את הקרחון באמת! שימו לב שלאזור הזה של הפארק קצת קשה להגיע עם רכב נמוך בתקופה שאחרי גשמים. הגישה לרכבים לא ממש טובה וצריך לעבור בנחלונים קטנים כדיי להגיע לחניון וחזרה.

וואנקה/Wanaka

המקום האהוב עלינו!!! וואנקה זה המקום המושלם לטייל ולהיזרק, בעיירה ליד יש הוסטל שנקרא הזולה והוא מארח ישראלים בחינם ל-3 ימים, הוא מבוקש אז צריך להזמין מראש. אם אתם רוצים לחקור את האזור יש כמה פיקים שאפשר לטפס אליהם ולקבל נוף מדהים של האגם.

אנחנו עלינו ל-Roys peak, המפורסם שבהם. הטיפוס לשם ארוך מאוד, הכי ארוך שהיה לנו בניו זילנד. מה שכיף בטראק זה שהוא חשוף לכל אורך הדרך (בניגוד לרוב הטיולים שאתה הולך בתוך בוש עד שאתה יוצא ממנו ונשקף לך הנוף של האזור). הרבה אנשים עולים לשם לזריחה, אנחנו עשינו אותו בשקיעה אבל היה מעונן יחסית ולא ראינו אותה ממש יפה. בכל מקרה לא משנה באיזה שעה תעלו, ביום יפה יהיה לכם נוף היסטרי! חוץ מרויס פיק עלינו ל-Rocky mountain, טיפוס קצר יותר ומרוחק יותר מהאזור של הרויס אבל גם הוא מספק נוף מטורף של האגם, מתאים גם להליכה עם ילדים ותינוקות.

פיורדלנד/Fiordland

הפארק המפורסם של ניו זילנד שמכיל 3 מהגרייט ווקס הכי מבוקשים. השייט במילפורד סאונד היה חמוד אבל חייבת להודות שציפיתי למשהו קצת יותר מרשים, במקום הזה זה לגמרי תלוי ביום שאתה מגיע, אם עוברת לידכם להקת דולפינים או אם ירד הרבה גשם ומכל חור יורד מפל, אנחנו עשינו את השייט ביום רגוע בלי גשם, לא היה מאוד מעניין. מבחינת טיולים, אנחנו עשינו 2 טיולי יום קצרים בפארק ואת הקפלר. את הקפלר עשינו בסערה מטורפת, הייתה חוויה לכל החיים!

בגלל שהטרקים מאוד מתוחזקים ומסודרים אפשר לעשות אותם כמעט בכל תנאי, זה רק דורש מספיק רצון. אנחנו עשינו את הקפלר ב-3 ימים ע״י קיצור של היום האחרון ב-10 ק״מ. לקחנו שאטל מ-rainbow reach ל-Kepler car park, השאטל יוצא באופן קבוע בעונה בשעה 15:00, אם אתם מגיעים מאוחר יותר לנקודת האיסוף תצטרכו להזמין את השאטל במיוחד (יש אפשרות לאיסוף ב-16:00 וב-17:00).

לטיולי יום עשינו את Lake Marian – היה לנו יום מושלם!! האגם האלפיני הזה אחד היפים! עשינו גם את ה-Key summit שהוא טיול צד כחלק ממסלול הרוטברן המפורסם ואמור להיות ממש יפה אבל פה מזג האוויר לא היה איתנו ועד שעלינו למעלה פשוט הסתובבנו בתוך ענן.. על המילפורד רואד יש עוד כמה נקודות עצירה לתצפית ולצילום. אפשר לקחת מפה מהמרכז מבקרים של הדוק ולעצור כמעט בכל נקודה בדרך. שימו לב שאחרי טה אנאו (העיירה שממנה יוצא טרק הקפלר) אין קליטה סלולרית.

הקייטלינס/The catlins

הזכיר לנו ממש את האי הצפוני, פשוט פארק לנסוע בו ולצאת להליכות קצרות למפלים, היה לנו יום גשום, שמנו מעיל גשם ועשינו את זה בלי שום בעיה. אחלה מקום למזג אויר רע.

קורה טוואהיטי/Kura tawhiti

זה החלק הצפוני של פארק הארת׳ורס פאס, לפאס עצמו לצערנו לא הגענו כי פעמיים עברנו שם במזג אוויר רע. האזור הזה נחשב קדוש מאוד לשבט הWaitaha, השבט הראשון ליישב את ניו זילנד (עוד לפני המאורים). יש שם מסלול קצר שנקרא Castle hill, או כמו שהמקומיים קוראים לו Birthplace of the gods, הדלאי לאמה הגדיר אותו כמרכז הרוחני של העולם והוא באמת מרגיש ככה כשמסתובבים בין הבולדרים המטורפים שיוצאים מתוך הגבעות הירוקות. המקום היה הלוקיישן לסצנת הקרב בסרט נרניה הראשון. בקיצור ממש שווה לעצור שם, יורדים מהשביל המסומן ומטפסים בין הבולדרים, לוקחים נשימה ומעכלים את הנוף.

לסיכום

יש עוד כל כך הרבה לכתוב ולהגיד אבל זה הדברים שהיה חשוב לי להעביר הלאה למטיילים הבאים בניו זילנד, מקווה שתהנו ממנה כמו שאנחנו נהננו! מוזמנים לשאול ולהתייעץ על כל דבר בתגובות לכתבה, בפורום או בקבוצת הפייסבוק.