טיול של 5 ימים סוליקו במדריד כולל סופר קלאסיקו, סיכום ארטקציות, טיפים ותמונות

ביליתי 5 ימים במדריד וכתבתי סיכום של הטיול שלי, יחד עם כמה טיפים למטיילים עתידיים. של מה לעשות, היכן ללון וכיצד להתנייד

טיסה: הלוך – לופטהנזה, קונקשן קצר ונח בפרנקפורט – סה"כ 7.5 שעות.

מסלול במדריד 5 ימים:

יום 1:

מגיע, מתמקם במלון ויוצא לסיור פאבים.

הגעה לגראן ויה באמצעות המטרו, משלמים 3 יורו מס שדה וקונים כרטיסיה של 10 ניקובים לכל השהיה. פשוט מהיר אבל 2 החלפות עד הגראן ויה והמון מדרגות, לי התאים כי הייתי עם מזוודה צנועה, לא בטוח שתמיד לכולם. האלטרנטיבה – מונית ב-30 יורו פיקס.

מלון: Petit Palace Triball – מלון 3 כוכבים מדהים, התמורה הכי טובה EVER לכסף, 300 יורו ל-4 לילות כולל ארוחת בוקר, סים מקומי לכל זמן השהות וצ'ק אאוט מאוחר בימי ראשון. הזמנתי דרך האתר שלהם, הזמנה קלה ובטוחה ללא עמלות מתווכים. ארוחת בוקר מגוונת מאד, יש הכל ובשפע יחסית לאירופה.

המלון ממוקם על הגראן ויה וממש מול הפרימרק, אהוב מאוד על הישראלים שגילו אותו בגדול לאחרונה. הצוות אדיב ועדין דובר אנגלית שוטפת. קיבלתי חדר צופה לגראן ויה בקומה 4 (נוף מדהים).

יום 2

סיור בעיר, סיור טאפסים ו- Pub Crawl, את סיור בעיר הזמנתי סיור חינם באינטרנט באתר של חברת Sandemans new madrid יום לפני, שהרעיון הוא שבסוף הסיור אתה נותן טיפ למדריך לפי ראות עינייך, ולכן כדאי לו להנגיש לך את העיר בכיף. הסיורים מתקיימים הן באנגלית והן בספרדית בשעה עשר ואחד עשרה בבוקר, כל בוקר.

המדריך היה מצחיק ומאוד אינפורמטיבי, הקבוצה הייתה אחלה. הסיור חינם מכסה את החלק המערבי של העיר. ישנו גם סיור לחלק המזרחי בעלות של 14 יורו (מראש, לא בטיפ).

מאותה חברה הזמנתי בסיור גם סיור טאפסים ו-Pub Crawl – קומבו של שניהם עלה 30 יורו והתגלה כמאד יעיל לחיי הלילה שכן ניתן לחזור על הסיורים כמה פעמים שתרצה ולכן בשאר הימים חזרתי על ה-Pub Crawl.

סיור טאפסים – ביקור, טעימות ומשקה ראשון חינם ב- 3 טאפסים ששונים אחד מהשני והסבר של המדריך על המהות והאפשרויות, המקום שהכי הרשים במגוון היה Inclan.

סיור Pub Crawl – ביקור בשלושה פאבים/מועדונים מקומיים. בכל מקום מקבלים משקה ראשון חינם, כניסה מהירה ללא תור ואפשרות לשתיה ללא הגבלה ב-10 יורו. המוזיקה השולטת כמובן היא הרגאטון הלטיני, בואו נגיד שאני עכשיו מכיר את כל השירים של Maluma בעל פה ולפני שבוע לא ידעתי מי זה. חזרתי על הסיור בכל שאר הימים והיה מדהים כל פעם מחדש כי החבר'ה התחלפו והכרתי מלא אנשים ובעיקר מדרום אמריקה והיה מגניב. אחד הפאבים נקרא Commo ויש לו 600 סוגי צ'ייסרים מגניבים, 2 יורו לצ'ייסר.

יום 3

סיור יומי לטולדו וסגוביה הזמנתי דרך חברת Busvision Madrid – עלה 59 יורו. סיור באנגלית וספרדית משולב (הרמה של האנגלית הייתה לעיתים ירודה) מתחילים את היום בטולדו (Toledo), שהייתה הבירה הקודמת לפני מדריד, עיר נחמדה, מלאה היסטוריה יהודית עשירה.

בזמן החופשי של הסיור בעיר הלכתי לחקור את הנקודה היהודית והתעמקתי ברובע היהודי הישן ובבית הכנסת שהוסב למוזיאון ה- El transito. בניין קטן ועתיק שמסכם עבר מפואר אשר לצערנו חרב.


*מי שחשוב לו סיור בעברית ושמתמקד בעיר בזווית היהודית של העיר שלא יקח חברה שאינה ישראלית. בנוסף, ישנה אומגה מגניבה שנקראת Fly Toledo – חוויה מטורפת מעל הנהר. לצערי לא הספקתי אבל שמעתי חוויות טובות מאחרים. לאחר מכן שעתיים וחצי נסיעה (בול מתאים לי סייסטה ספרדית שניצלתי לשינה עמוקה) ומגיעים לסגוביה.

עיר מגניבה עם אמת מים רומית ענקית, קתדרלה עצומה (לא מעניין אותי) וטירת אלקזר (מצורפת תמונה) שנקראת כמו טירה מהאגדות מבחוץ, מבפנים זה סוג של מוזיאון לאומנות (פחות התחברתי).
ב- 19:00 בערב עזבנו את סגוביה (Segovia) חזרה למדריד, אכלתי סושי ב-Miss Sushi ליד הגראן ויה ושוב Pub Crawl.

יום 4

ה-משחק, אל קלאסיקו – ריאל מדריד מול ברסה. חוויה מדהימה , לדעתי חובה גם למי שלא אוהד כדורגל. האווירה מחשמלת. הגעה פשוטה מאוד במטרו מהגאן ויה – שעתיים לפני. לאחר מכן, חוזר לגראן ויה ואוכל במסעדת Rosi La Loca – אחלה מסעדה עם תפריט יומי ב-12.9 (מצורפות תמונות)
בלילה שוב – Pub Crawl!!

יום 5

טיול בבוקר בפארק בואן רטירו  (Parque del retiro), קניות למשפחה ופרידה מהעיר המגניבה הזו שלה הבטחתי שאחזור בהקדם כי התאהבתי. צו'רו אחרון עם שוקולטה וטיסה חזרה הביתה עם Swiss , קונקשן קצר בציריך – סה"כ 7.5 שעות.

לכבוד חג המולד Swiss איחדה כמה טיסות ויצא ששידרגה אותי למחלקת עסקים, אז טסתי חזרה כמו מלך עם כורסה מפנקת, ארוחת שף וכפתור פלא אחד שנקרא Massage. אחלה מתנה לסיכום חוויה מדהימה.

9 טיפים:

    1. הספרדים מגניבים , מצחיקים, סופר חברותיים ומאוד מזכירים את הישראלים, אבל מדברים בעיקר ספרדית ומעט מאוד אנגלית, ולכן רצוי מאד ללמוד קצת אחרת מחמיצים את כל האווירה, במיוחד אם אתם בטיול לבד.
      אני נעזרתי באפליקציה Duolingo ורעננתי את הספרדית שלי כל יום שעה במשך 3 חודשים וזה השתלם מאוד. (הייתה לי רמה בסיסית לפני)
    2. חי הלילה במדריד מתחילים ב-1 בלילה עד 5 בבוקר…זאת אומרת שב-23:00 או 24:00 הפאבים והמועדונים כמעט ריקים. צריך לתכנן את היום בהתאם.
    3. צו'רו הכי טוב שטעמתי היה ב-San Gines שצמוד למועדון Joy Eslava – כמה מטרים מ-Puerta Del Sol. פתוח 24/7 , טעים וזול.
    4. הספרדים מאד דתיים ולכן חגים כמו חג המולד או השנה החדשה הם יותר משפחתיים ורוב העיר סגורה. שווה לדעת מראש ולא להתבאס על כך.
    5.  כרטיסים למשחקים – רק דרך האתר של ריאל מדריד, יומיים שלושה לפני תמיד יהיו כרטיסים בודדים ובמחירים הוגנים שהם בערך רבע ממה שתשלמו בארץ. אני נדפקתי הפעם בקלאסיקו ולמדתי את הלקח. היו יומיים לפני המשחק כרטיסים בקטגוריה שאני קניתי בארץ ב-300 יורו פחות! במשחקים רגילים אחרים, תמיד יהיו כרטיסים בודדים.
      לגבי קבוצה או זוג – כנראה שאם רוצים לשבת ביחד זה פחות רלוונטי.
    6. אל תפחדו מקונקשנים קצרים עם לופטהנזה או Swiss – אומנם טיסה ישירה יותר קלה וכיפית אבל ההפרש בזמן שאני הייתי היה 150 דולר!
    7. לאכול ארוחה עיקרית בצהריים, המחיר חצי. לבקש Menu Del Dia (ארוחה עסקית)
    8.  הבירה המקומית שרוב הספרדים אמרו לי שהם אוהבים היא Mahou
    9. ללכת לחנויות על הבוקר, אח"כ מפוצץ.

אם יש לכם שאלות נוספות, מוזמנים לשאול בתגובות.

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן