סיפור דרך: טיול משפחתי בהולנד עם תינוקת בת שנתיים כולל אטרקציות ואתרים

חזרנו לפני 10 ימים מהולנד זוג + ילדה בת שנתיים. אתמקד במידע שחיפשתי בנרות לפני הטיול שלנו – התאמה של האטרקציות השונות לגיל שנתיים ועוד כמה טיפים לגיל זה.

אטרקציות במהלך הטיול:

כפר נופש – אנחנו היינו ברביט היל. כן, אני רואה בזה אטרקציה. מקום מדהים, מבחינת הילדה המקום היה מושלם וכאילו מתוכנן לגילה (בכלל לילדים קטנים) – ג'ימבורי ענק, בריכה מחוממת עם מגלשות לילדים, מגרשי משחקים, אופניים להשכרה, פינת חי, סנאים וארנבים מסתובבים ביער ועוד.

אנחנו ניצלנו את הכפר והיינו בו יומיים מלאים (יום ההגעה ועוד יום שאשתי לא הרגישה טוב). אלה היו יומיים מדהימים לילדה. המלצתי החמה היא להקדיש לפחות יום שלם לכפר, זו הזדמנות מעולה ליום קליל יותר, מהנה לא פחות, שמאפשר להכניס שנת צהרים של הקטנים במיטה שלהם.

אם אתם עם ילדים קטנטנים בלבד ולא מתכוונים להקדיש יום לכפר אז חבל לדעתי על הכסף, כי בניגוד לגדולים יותר, הם הולכים לישון מוקדם יחסית ולכן ניצול הכפר לאחר יום הטיול פחות רלוונטי. כמו כן, אם אתם בלי ילדים גדולים מיותר לדעתי ללכת לכפר נופש עם פארק מים גדול.
ציון מבחינת התאמה לבת השנתיים – 10
ציון הכולל התחשבות גם בחוויה להורים – 10

הוחא ולואה – כיף גדול, מרכיבים את הקטנה והיא עושה חיים. מוסיפים פיקניק עם האכלת ברווזים ליד האגם וקיבלתם יום כיף בטבע במדינה שרוב האטרקציות בה אינן ממש בטבע. אנחנו לקחנו את האופניים עם העגלה מקדימה (בתשלום נוסף). לדעתי מיותר, די מקשה על הנסיעה.

למרבית האופניים יש כסא לילד רק מאחור, אך יש גם כאלה עם כסא מקדימה והם הכי מתאימים להרכבת ילדים קטנים (אלא אם אתם לא רוכבים מנוסים ואז האופניים עם העגלה בטיחותיים יותר).
ציון מבחינת התאמה לבת השנתיים – 8
ציון הכולל התחשבות גם בחוויה להורים – 9

יוליאנה תורן – מושלם לגיל שנתיים ובכלל מותאם לילדים קטנים. המקום קטן ומנוצל היטב. יש בו עשרות מתקנים וכ-90% מהם מתאימים לגיל שנתיים. התוצאה היא מעבר מהיר בין מתקנים ותורים קצרים עד לא קיימים (והיינו ביום שבת בסוף אוגוסט). איך שמסיימים מתקן כבר רואים את כל המתקנים האחרים מסביב והריצה למתקן הבא בלתי נמנעת. כשיש הופעה קשה לפספס אותה כי הכל בטווח ראייה.

אם אתם באים עם הרבה אנרגיה אפשר להספיק המון המון מתקנים ביום מלא. המתקנים ברובם לא מיוחדים כמו באפטלינג (ראו בהמשך) אבל בהחלט מושקעים ולחלוטין עושים את העבודה לקטנים. קחו בחשבון שלהורים לילדים קטנים שלא יכולים לעלות לבד המשמעות בחלק מהמקרים היא להידחס למתקן קטן. בשני מקרים שהיה לנו קשר עין מלא נתנו לבת לעלות למתקנים לבד והיא הגיבה כמו גיבורה.
ציון מבחינת התאמה לבת השנתיים – 10
ציון הכולל התחשבות גם בחוויה להורים – 9.5

אפטלינג – שאלת השאלות – האם ללכת זוג עם ילדה בת שנתיים לאפטלינג? חודשים של התלבטויות ושינויי תכניות נגמרו בהחלטה ללכת על זה. גם בשבילה וגם בשביל אבא ואמא. ההחלטה הייתה מעולה! הילדה נהנתה בטירוף ועברה חוויה קסומה!!! ברמת האיכות, המתקנים באפטלינג מאוד מושקעים ונותנים חוויה מאוד מיוחדת של מקום מהאגדות.

התלונות על מרחקים בין המתקנים מוגזמות, אבל נכון שביחס ליוליאנה תורן המעברים לוקחים יותר זמן. זה יוצר חוויה ייחודית מכל מתקן. בזמן שביוליאנה תורן טסנו ממתקן למתקן, באפטלינג לכל מתקן קראנו "הפתעה" והבת התרגשה לקראתו. אני לא מבין את אלה שאומרים שאין שם מתקנים לקטנים, היינו מהפתיחה (10:00) עד סגירה (20:00) ביום ללא תורים ארוכים ועלינו על מלא מתקנים.

פרט לשעה וחצי שהיא ישנה ואני רצתי בין רכבות ההרים, כל היום היינו במתקנים המתאימים לגיל שנתיים. בניגוד ליוליאנה תורן, הפארק מאפשר להורים ליהנות בעצמם (ולא רק מהחוויה של הילד), שכן כל המתקנים מותאמים גם למבוגרים מבחינת גודל המושבים ומכיוון שהמתקנים ממש מושקעים הם אטרקטיביים גם למבוגרים.
ציון מבחינת התאמה לבת השנתיים – 10
ציון הכולל התחשבות גם בחוויה להורים – 10

חיטהורן – יעד שהוא קונצנזוס ואני לא מתכוון לומר אחרת – מקום יפה ומיוחד, לגמרי עומד בציפיות הגבוהות. הילדה עפה על השייט בסירה והאכלת הברווזים. קשה לי להבין איך ממצים את השייט בשעה, לקחנו שעתיים ובדיוק התאים. הכי חשוב – תבואו עם מלא לחם לברווזים!!! אנחנו קנינו בדקטלון חליפת מצופים לבריכה והשתמשנו בזה בחיטהורן כחליפת הצלה, מאוד הרגיע אותנו בהקשר של הקירבה למים (אם כי המים מאוד נמוכים).

ממליץ להתחיל שם את היום, ככה מסיימים את השייט בדיוק בזמן להירדמות של הילדה בעגלה, מה שמאפשר טיול שקט בעיירה המקסימה.
ציון מבחינת התאמה לבת השנתיים – 9
ציון הכולל התחשבות גם בחוויה להורים – 10

עמי ותמי – "קודם הייתה בובה ישנה ליד שעון גדול". המשפט הזה עליו חזרה הבת שלי שוב ושוב לפני השינה מאז הביקור בעמי ותמי היה התגלמות הפחד הראשונה שלה בעולמנו היפה (מתאר בובת מכשפה שניגנה כל כמה דקות בכלי מוזר ליד שעון ענק כשבסיום הנגינה עברה למצב שכיבה).

המקום מדהים, מושקע ומלא בהפתעות מגניבות בפנים ועם משחקיה שווה בחוץ, אבל לגיל שנתיים החלק הפנימי מאוד אינטנסיבי ומוצף יותר מידי בהסחות דעת וריגושים וכן באלמנטים מבהילים ומפחידים של מכשפות. קשה לי להמליץ שלא ללכת לשם, כי המקום מדהים ואולי זה רק החוויה הפרטית שלנו, אבל אם אתם רק עם ילד/ילדה בגיל שנתיים אולי אפשר לוותר.
ציון מבחינת התאמה לבת השנתיים – 8
ציון הכולל התחשבות גם בחוויה להורים – 7

זאנסה סכאנס – מקום נחמד, לא מרגש במיוחד לילדים. להורים זה מאפשר לסמן וי על מאפיינים של הולנד – טחנות רוח, ייצור נעלי העץ, חנות גבינות ענקית הכוללת הדגמה, ביגוד מסורתי ועוד כמה מקומות נחמדים והכל במקום יפה מאוד ופסטורלי. הילדה נהנתה כי אין סיבה שלא – היא עם אבא ואמא, סה"כ המקום יפה ופתוח ויש שם עיזים, תרנגולים וברווזים שאפשר להאכיל. אבל לא נרשמה התלהבות יוצאת דופן וזה היה בעיקר בשבילנו. היה שווה עבורנו את השעתיים שהוקדשו למקום.
ציון מבחינת התאמה לבת השנתיים – 6
ציון הכולל התחשבות גם בחוויה להורים – 7

מוזיאון הרכבות באוטרכט – הייתה לנו התלבטות גדולה לגבי המוזיאון הזה, החלטנו ללכת והכי נורא לחתוך למוזיאון מיפי (מוזיאון בנושא הדמות מיפי באוטרכט שמתאים לקטנטנים, בסוף לא היינו). לשמחתנו, היא ממש נהנתה במוזיאון הרכבות. באופן כללי היא בשלב שמתלהבת מכלי תחבורה ולכן זה היה בול.

מה יש שם לקטנים? רכבת לילדים שנוסעת בחלק החיצוני של המוזיאון במסלול של כמה דקות (הורים לא יכולים לעלות, אז ליווינו איפה שיכולנו ברגל ובחלק שהיה חסום למעבר שלנו הילדה נשארה ישובה כמו ילדה טובה), רכבות צעצוע שנוסעות על מסילות וניתן להפעיל אותן, סימולציה מגניבה לאללה של נסיעה ברכבת, מתקנים נחמדים ומלא רכבות אמיתיות מתקופות שונות שהילדה התלהבה מהן אפילו יותר מאיתנו. היה לה ממש כיף שם.
ציון מבחינת התאמה לבת השנתיים – 9
ציון הכולל התחשבות גם בחוויה להורים – 8

טיול באזור החנויות לאורך התעלה באוטרכט – אזור מאוד יפה, הילדה נהנתה והיה קל לנו להתפצל ולהיכנס לחנויות בזמן שבן הזוג השני בחוץ מטייל עם הקטנה לאורך התעלה היפה.
ציון מבחינת התאמה לבת השנתיים – 7
ציון הכולל התחשבות גם בחוויה להורים – 8

יום קניות באאוטלט בטאביה סטאד – הילדה התעקשה על האאוטלט. סתם, אחד היתרונות בטיול עם ילדה אחת בגיל שנתיים הוא שאפשר לעשות יום שמוקדש להורים והילדה (יחסית) זורמת. אנחנו חובבי מותגים, אז החלטנו לקפוץ לשם ונשארנו כמה שעות טובות. הילדה בילתה שם קצת בגן השעשועים, ראתה פה ושם תכנים בטאבלט ועשתה המון סדר בבגדים בחנויות. כנראה שזה היה יום פחות מרגש עבורה, אבל היא הייתה בסדר גמור ואנחנו נהנינו. המסר – עם ילד אחד אין בעיה להכניס גם תכנים שמיועדים בעיקר להורים, כל עוד לא מגזימים.

כמה דברים כלליים:

עומס אטרקציות – אומרים את זה מלא ואני קצת חוזר על דברים, אבל אטרקציות לוקחות הרבה זמן ועם ילדים קטנים קשה לרוץ. אני לא רוצה לחנך אתכם, כל אחד מתחבר לסגנון אחר, אבל עם ילדים קטנים זה פיזית לא עובד אז תרגיעו את התכניות. אטרקציה גדולה אחת ביום, בחלק מהמקרים ניתן לשלב אטרקציה נוספת קטנה יותר.

טיסות – יום של טיסה הוא יום משוגע. הילדה לא ישנה והסיטואציה של שהייה ארוכה במקום סגור אינה פשוטה. זה המקום לאפשר דברים שבדרך כלל לא מאפשרים – יותר טאבלט, יותר חטיפים וכמה שיותר פעילויות יצירה וצעצועים חדשים שירגיעו את הקטנה.

נסיעות – לא פשוט. הבת שלנו נוחה מאוד בארץ, אבל שם הייתה לה פחות סבלנות. סך הכל נסיעות של למעלה משעה אינן קצרות וצריך להיות מוכנים. מצד שני זה גם לא נורא. אנחנו לראשונה שחררנו את אפשרות הצפייה בטאבלט במהלך הנסיעה. לא קורה בכלל בארץ, שם אפשרנו. אחרת היה הרבה יותר קשה. בשלב מסוים היא התמכרה לזה וברגע שחזרנו לארץ גמלנו אותה במהירות (היה קל כי ההבדל בין הארץ לטיול בהולנד היה לה מאוד ברור).

שנת צהרים – אנחנו תכננו את ימי הטיול כך שבימים של יותר מאטרקציה אחת יכללו נסיעה משמעותית שתאפשר שינה בדרך. רעיון לא רע לדעתי. רק מה, זמן קצר לפני הטיסה הילדה הפסיקה להירדם ברכב וקלטנו שזה לא יעבוד. טסנו עם חשש ובפועל הילדה ישנה בלי בעיה בעגלה. בישראל העגלה נכנסה למחסן בגיל שנה וקצת, אבל אל תשקלו אפילו להשאיר אותה בבית כשטסים לחו"ל.

אוכל – לא נרשמו בעיות בכלל. קנינו לה בסופר את הדברים שהיא מכירה מהארץ (גבינות, פסטו, ביצים וכו') וזה עבד מצוין לארוחות בוקר, ערב וסנדוויצ'ים. בצהרים אכלנו במסעדות והיא תמיד הצטרפה בשמחה.
מעבר בין מקומות לינה – אנחנו דוגלים ברעיון של מינימום מעברים בין מקומות לינה עם ילדים קטנים. מעבר כזה מאפשר לצמצם מרחקי נסיעה, אבל גם דורש אריזה של כל הציוד ופוגע בחיבור של הקטנים למלון הלינה. הבת שלי קראה ליחידה בכפר הנופש "הבית שלי בהולנד" ואני מאוד מרוצה מההחלטה שלא לעבור בין מקומות לינה.

קניות בגדים לבת – המחירים בפרימרק ממש אטרקטיביים והאיכות טובה מאוד. לא יצא לנו לקנות לעצמנו שם, לבת קנינו חצי חנות. גם ב-h&m היה אטרקטיבי וקנינו לה לא מעט.

להרשמה לטיול בעברית בהולנד לחצו —> כאן 

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן