טיול ללפלנד – שבוע ימים ביעד חלומי בחודש ינואר עם רכב מושכר

זמן הטיול ללפלנד: ינואר 2019
אופן טיול: עצמאי לזוג
אורך הטיול: שבוע מלא (שבת-שבת)
טיסות: ת"א-הלסנקי-רובניימי, רובניימי-הלסנקי-ת"א
לינה: Airbnb ומלון (שדה תעופה)
תחבורה: רכב מושכר (ניסאן קשקאי דיזל)
אטרקציות: חברת ספארטיקה Safartica ו- Polar Explorer

עלויות במהלך הטיול ללפלנד

טיסות – 2427 שח (4 טיסות)
רכב + ביטוח מלא + דלק – 1948 שח (1156 ק"מ)
לינה – (5 לילות Airbnb ו-2 לילות במלון בשדה התעופה בהלסינקי) – 2700 שח

מחירי אטרקציות בלפלנד

מזחלות כלבים: 1285 ש"ח (שעתיים)
אופנועי שלג: 1413 ש"ח (6 שעות)
טראק סנדלי שלג: 521 שח (שעתיים)
שייט בשוברת קרח: 1974 ש"ח (3 שעות)
תקשורת – 6 יורו, כרטיס סים שבועי ללא הגבלה של דאטה (חנות של "R קיוסקי" בשדה התעופה)

מסלול במהלך הטיול ללפלנד

  • נחיתה בהלסינקי (Helsinki) נחיתה בשדה התעופה של הלסנקי בשעה 22:00 לינה בבית מלון בשדה התעופה.
  • רובניימי (Rovaniemi) – טיסה לרובניימי, איסוף הרכב, מזחלות כלבים (שעתיים) ביקור בבית של זוג לאפי לינה Airbnb דירה ברובניימי.
  • קניון קורואומה (Korouoma) – נסיעה מרובניימי למפלים הקפואים Korouoma וחזרה, טראק סנדלי שלג (שעתיים), לינה Airbnb דירה ברובניימי.
  • שלישי בדרך לשוודיה – אופנועי שלג (6 שעות) נסיעה לשוודיה (שעתיים) לינה Airbnb דירה בשוודיה.
  • רביעי רנואה (Ranua) – שייט בשוברת קרח (3 שעות) נסיעה לרנואה ביקור בגן החיות של רנואה לינה Airbnb בקתת גזעים סמוך לרנואה.
  • חמישי רובניימי (Rovaniemi) – נסיעה לרובניימי (Rovaniemi), טיול בעיר ביקור במרכז הקניות המקומי לינה Airbnb דירה ברובניימי.
  • שישי הלסנקי – טיסה להלסנקי טיול בעיר לינה במלון בשדה התעופה.
  • שבת טיסה לישראל.

טיפים טיול ללפלנד:

לא לקחת יותר מידיי בגדים, ספארטיקה שאיתם עושים את האטרקציות נותנים ביגוד מלא, סרבל כל הגוף, נעליים, גרביים, כפפות ובאופנוע שלג גם מסיכת פנים וקסדה. אם עדיין קר אפשר לבקש עוד זוג גרביים והכל נקי ומריח טוב.
הם נותנים ללקוחות לשמור את הציוד למשך כל השהייה בלפלנד וניתן להחזיר להם אותו ביום האחרון.

שמטיילים סתם בחוץ לא הולכים עם ג׳ינס וחולצה, מינוס 18 מעלות לא עושה הנחות.
מומלץ לקחת מעיל, כובע, כפפות, 2 סטים טרמי, פליז עבה, טרינינג מלא, נעלי בית וכפכפים.
הבגדים שבאתם איתם בטיסה ג'ינס וסוודר אלו הבגדים שתשתמשו בהם כל השבוע (אל תדאגו בקושי תגיעו אליהם).

[טיפ חשוב: קצת אבקת כביסה בשקית תמיד יכול לעזור]
כל בגד מיותר שתביאו ישאר במזוודה ויחזור לארץ ישר לארון באחריות.
לא הייתי בונה על שופינג, לפלנד לא יעד זול, המחירים במרכזי הקניות (קניונים) יקרים או שמאוד דומים לארץ, ציפיתי למחירים נוחים בכל מה שקשור לציוד חורף כמו מעילים, מכנסי סקי, כובעים, ציוד טרמי, כפפות וכו אבל לא כך היה הדבר, בארץ אפשר למצוא בהרבה יותר זול, אני הזמנתי דברים מצויינים בעלי אקספרסס לפני הנסיעה (אני אצרף קישור לביגוד טרמי מעולה וזול).

במסעדות המחירים "יפים" לדוגמא שני המבורגרים ושתיה במסעדה עלה 43 יורו (185 ש"ח). מנה עיקרית במסעדה לאפית מסורתית עלתה 27-35 יורו, מנת פתיחה 12-20 יורו + שתייה תעשו את החשבון לבד.
מזון בסופרים (LIDL או CityMarket), יש הכל ובמחירים סבירים, כך שאם לקחתם דירה airbnb ניתן לבשל בעצמכם.
אנחנו העדפנו לקחת דירה גם מבחינת המחיר ובעיקר מבחינת הנוחות, כל הדירות שהיינו בהן היו מאובזרות עד הראש כולל כאלו עם סאונה כך שהיה לנו מאוד נוח לשהות בהן (לא שיש יותר מידיי זמן).

מלונות מומלצים בלפלנד:

אטרקציות בלפלנד:

  • שוברת הקרח Polar Explorer – נמצאת בשוודיה מרחק של שעתיים נסיעה מרובניימי. ניתן להוריד את האפליקציה שלהם ולשמוע את כל הסיור וההסברים בעברית ברמה גבוהה.
    לאחר מספר דקות של שייט האוניה עוגנת במרכז הים, מורידה גשר כדי יוכלו לרדת ולטייל על הקרח המכוסה בשלג ובקצה השני שלה לובשים חליפות הישרדות מיוחדות ונכנסים למים הקפואים.
  • אופנועי שלג – מסע מטורף על מפלצות מכניות דרך אגמים קפואים, יערות ומרחבים בתוליים של שלג רך עם כל האנדרנלין האפשרי, לאחר שעתיים של נסיעה עוצרים בבקתה מתחממים במדורה שותים מיץ חם ומרק בשר איילים עם פיתות וחוזרים בחזרה את כל המסלול שש שעות כ-60 ק"מ.

  • מזחלות כלבים – אטרקציה מדהימה קפואה ומשעשעת, הכלבים מתרגשים לרוץ, בכל פעם שמשחררים את הבלם הם שועטים קדימה במלא המרץ רצים כגוף אחד במרחבים לבנים ביערות ועל האגמים הקפואים. בנוסף עושים סיור בחוות הגידול של הכלבים ניתן ללטף ולשחק איתם מעט.
  • טראק סנדלי שלג – לא רחוק מהעיר רובניימי מטפסים עם סנדלי שלג על גבעה מלאה בשלג טרי בעומק של כמה עשרות ס"מ לתצפית על העיר, בשלב מסויים המדריך מוציא מהתיק שוקו חם ומרשמלו המחזה מדהים והחוויה עצומה.
  • גן החיות ברנואה – עלות כניסה 15 יורו למבוגר, תציינו שאתם מישראל ותקבלו ברושור בעברית. שם אפשר לראות חיות ארקטיות, דובים, עופות דורסים, זאבים, חזירי בר, איילי צפון, מוס, חתול שלג ועוד הרבה חיות מהאזור הזה, בסה"כ סיור כייפי.
  • הלכנו לצוד את הזוהר הצפוני – ארבע לילות חיפשנו אותו, קור מוות בחוץ ואנחנו מביטים לשמים. את הלילה של יום רביעי עשינו בבקתת גזעים ברנואה 80 קמ מרובניימי. בקתה מדהימה עם אח, ממש חלום שהתגשם.
    הבקתה נמצאת על אגם קפוא, השמים פתוחים ואין אור מלאכותי שמסנוור כך שרואים יופי.
    חיכינו בסבלנות קפואים מקור ופתאום ראינו נחש ירוק בשמיים, היינו בשוק, לא האמנו שזה זה אבל זה בדיוק מה שהיה, היינו פעורי פה התחלנו לצלם ואין ספק שזה מחזה מדהים אנחנו זכינו!

תחבורה בלפלנד:

את הרכב הזמנו ב- Rentelcars, הספק בשדה התעופה היא חברה פינית בשם FiRent הדלפק נמצא היכן שאוספים את המזוודות, כך שתוך 10 דקות קיבלנו את הרכב שהזמנו נקי ומלא דלק.

נהיגה על השלג והקרח דורשת סבלנות, יש לעשות הכל הרבה יותר לאט כל סיבוב, כל בלימה, בסבלנות יתרה, צריך לשים לב להגבלת המהירות, בכבישים הסמוכים לרובניימי יש מלא מצלמות מהירות.אפשרויות החנייה: בכל רכב יש אביזר פלסטיק שנראה כמו שעון.

יש שלושה סוגים של חניה:

  • חניה בתשלום – שלט P עם סימן של מטבעות והסימן של יורו במצב כזה מוציאים כרטיס מהמכונה 1.4 יורו לשעה את הכרטיס יש לשים על הדשבורד מעל לוח השעונים. אפשרות נוספת לחניה בתשלום היא ל 24 שעות עבור 4 יורו יש לשים לב לשילוט.
  • חנייה חופשית – שלט P ללא כיתוב תחתיו בד"כ במרכזי קניות עם חניה פתוחה.
  • חנייה מוגבלת בזמן – שלט P עם כיתוב של זמן החנייה (2h, 1h) במצב כזה יש לכוון את השעון פלסטיק לשעה הנוכחית ולשים אותו על הדשבורד מעל לוח השעונים כך שכשיגיע פקח הוא יראה באיזה שעה עזבתם את הרכב אם עברתם את הגבלת הזמן תקבלו דו"ח.
  • בתחנות הדלק קודם ממלאים ואח"כ ניגשים לשלם בקופה.

אם יוצא לישון לילה בהלסינקי קחו מלון (Hilton או Scandic) בשדה התעופה הכל קל ונוח, משדה התעופה יש רכבת 5 יורו לכיוון מרכז העיר שם ניתן למצא מספר אתרי תיירות מעניינים, מרכזי קניות ושוק והכל במרחק הליכה סביר מתחנת הרכבת.

בשורה תחתונה החוויה הייתה קשוחה אך מדהימה, אין ספק שבטיול עצמאי אך מתוכנן היטב יש את היתרון להנות מהאטרקציות ובאותה נשימה להיות חופשיים לעשות מה שאנו רוצים ולעצור היכן שראינו דברים מעניינים שבד"כ שם חווים את החוויות הכי מעניינות. אנו ממליצים בחום או שמא נאמר בהלצה בקור ללכת ולהנות בחוג הארקטי.

כתיבת תגובה

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
דילוג לתוכן