אתונה בכריסמס – מסלול טיול מפורט כולל טיפים, תמונות והמלצות

אתונה בכריסמס מתאים לשומרי כשרות, בכוונה לקחנו דירה ולא מלון כי בישלנו לעצמנו.

מלון דירות אתנס סנטר פנורמיק (Athens Centre Panoramic Flats)

ביקורת

התארחנו בדירה *מצוינת* של בוקינג- Athens central panoramic flats

במתחם יש 4 דירות, שתיים צופות על כיכר Klafthmonos (ממש 5 דק' הליכה מכיכר סינטגמה) שתיים אחוריות עם נוף לרחוב האחורי. לדעתי לא שווה להשקיע עוד כסף בשביל הנוף. בעלת הדירה מותק! דאגה לנו ממש להכל.
יש וויפיי חינם, מיזוג מעולה, מקרר עם מקפיא, כיריים חשמליות, מדיח, מכונת כביסה (עם הטבליות של כל אחד) מתלה כביסה וקומקום.

למה כדאי להזמין את המלון:

היא אבזרה את הדירה בבקבוק מים, טישו, מפיות, נייר סופג איכותי. (הכל מאיקאה) היה שם פשוט הכל כלים שווים, סירים, מחבת, מצנם, פומפיה, מסחטה ידנית ללימון, *מכונת נספרסו* כולל קפסולות. קיצור הרגיש סופר מושקע.

יש סופרמרקט 2 דק' הליכה.
אחרי שהתמקמנו צעדנו ברגל ועלינו על גבעת ליקאביטוס, ממליצה בחום לא להשתמש ברכבל ולעלות ולרדת רגלית כל כמה מטרים נגלה עוד ועוד נוף עוצר נשימה. ובירידה חזרה פשוט הסתובבנו ברחובות, הכל היה מקושט לקריסמס ופשוט מקסים.

למידע נוסף לחץ כאן

מסלול שלושה ימים באתונה

אוטובוס תיירים

היום השני לטיול – 25.12

קנינו כרטיסים לאוטובוס של חברת Sights of athens (הערת ביניים, שימו לב שיש שלוש חברות, כולן מגיעות לפיראוס בשיטות שונות עם/בלי החלפת אוטובוסים בתחנה של אקרופוליס).

אחרי סיבוב כמעט שלם של אוטובוס התיירים (ממליצה לקנות יומיים ב-16 יורו ולא שלושה ב-20 כי אין צורך ביותר, היתר שווה ללכת ברגל). ירדנו בכיכר מונסטיראקי והתחלנו להסתובב רגלית סביב האגורה (אזור העיר העתיקה של פעם)

עלינו שוב על האוטובוס, ירדנו בתחנה של האקרופוליס וטיפסנו את פיליפאפוס. הליכה לא קשה, בנחת תוך 20 דק' הגענו לנק' הכי גבוה. נוף מקסים ותצפית מצויינת על האקרופוליס.

חזרנו עם האוטובוס לכיכר סינטגמה, צפינו בהחלפת המשמרות של הפרלמנט (משעשע איטי ולוקח כ-10 דק' אז לא נורא להפסיד על זה קצת זמן) תחסכו לעצמכם בטרייה ומקום בזכרון, זה מופיע מיליון פעמים ביוטיוב.

בערב הלכנו לטברנה בכתובת Agiou dimitriou 11 Athensб. לא מצליחה להיזכר בשם המקום, היה מקסים. אווירה נעימה, שלושה נגנים וירטואוזים. רק לקחת בחשבון ששילמנו עבור כל אדם תוספת 7 יורו וגם שהתחילו ב-23 למרות שאמרו שיתחילו ב-22.

פיראוס ואי אגינה

ביום השלישי לטיול 26.12

נסענו עם האוטובוס תיירים לפיראוס ומשם במעבורת לאי אגינה. שימו לב לשעת האוטובוס האחרונה חזרה! אנחנו פספסנו ובזכות טוב לב של נהג מחברה אחרת הצלחנו לחזור לאתונה.

בפראוס עצמה לא נשארנו, לקחנו מעבורת לאגינה, קצת יקר, 26€ לזוג הלוך חזור. אבל היה שווה. ההפלגה נעימה והאי מתוק ומקסים.
אפשרויות נוספות לחזרה מפיראוס (יוון) זה מונית, אוטובוס ציבורי או מטרו. אחרי שחזרנו לאתונה ירדנו באקרופוליס, הלכנו ברגל למלון וקנינו מזכרות למשפחה בדרך. אפילו שזה היה בתאריכים שהכל סגור בגלל הסילבסטר מלא חנויות קטנות היו פתוחות והכל היה מלא אווירת כריסמס נעימה.

אקרופוליס

היום הרביעי והאחרון לטיול 27.12.18

הלכנו ברגל לאקרופוליס, תנו לגוגל מפס לנווט אתכם. איכשהו כל פעם לקחנו דרכים שונות וזה היה תענוג. וגם ידענו שהלכנו במסלול הכי מהיר, אם היה לנו חשוב להגיע לנקודה מסויימת ולא להימרח בדרך. היינו סה״כ שעה וקצת. מרוב שראינו הכל מבחוץ מכל הכיוונים במשך שלושה ימים אז כבר לא כזה עניין אותנו בפנים. שילמנו 10 יורו לאדם ולא רצינו להוציא יותר כסף על הדרכה. קראנו את מה שמצאנו באינטרנט וזה הספיק לנו.

בתי הכנסת באתונה

צעדנו ברגל לכיוון שני בתי הכנסת, הם אחד מול השני. על אף שהגענו בשעות ביקור (שני-חמישי 8:30 עד 13:30 ) לא נתנו לנו להיכנס, האנדרטה לזכר השואה ממש 100 מטר ליד אז הלכנו לראות.

שוק הפשפשים באתונה

משם הסתובבנו ברגל בשוק הפשפשים וברחוב ארמו. אל תתפתו לקנות בכיכר מונסטראקי, מצאנו דברים זולים יותר ככל שהעמקנו פנימה לתוך השוק.

את המוזיאון היהודי פספסנו כי הגענו חצי שעה אחרי הסגירה (14:30) משם המשכנו ברגל לגנים הלאומיים. מקסים! בילינו שם שעתיים. היה לי רק חסר שלא הייתה מפת ניווט או משהו כזה, ואפשר ממש ללכת לאיבוד או לפספס דברים. נעזרנו בגוגל מפס כדי להגיע לאגם הקטנטנן עם הברווזים. היה נהדר.

המלצה נוספת לשומרי כשרות , בבית חב״ד יש אחלה מסעדה (כאשר אנחנו ביקרנו היא הייתה סגורה) אבל יש גם אפשרות לארוחה ממש טעימה ארוזה, יש להם כמה אפשרויות לתפריטים. 23 יורו לארוחה.

שאלות נוספות תוכלו לשאול בתגובות למטה.

שאלות נפוצות לגבי אתונה

המחיר הממוצע ללילה במלונות שלושה כוכבים בסוף שבוע באתונה בממוצע נע בין $70 ל- $114.
מלונות ללילה *4 כוכבים המחיר נע בין $90 ל- $135 ללילה.
חדר במלון חמישה כוכבים תצטרכו לשלם בממוצע החל מ- $220 ללילה.

לפי ביקורות רבות המלונות האהובים ביותר הם:

  1. דירת נופש אנטי'ס הום (Auntie's Home) – ממוקם בלב העיר
  2. דירת נופש SV אקרופוליס רזידנס (SV Acropolis Residence) – מתאים לחובבי בניה ניאו-קלאסי ומיקום מעולה.
  3. דירת נופש אקרופוליס אקסקלוזיב רזידנס (Acropolis Exclusive Residence)מיקום מעולה, ליד מקדש זאוס האולימפי (Temple of Olympian Zeus) ומרחק הליכה קצרה מהאקרופוליס.

לפי האתר בוקינג.קום המלונות למשפחות אשר קיבלו את הדירוגים הגבוהים ביותר באתונה הם:

  1. מלון אונירו סיטי (Oniro City) – נמצא בלב העיר של שכונה יוקרה.
  2. מלון בד אין אתנס (BED in Athens) – ממוקם במרכז העיר.
  3. מלון NLH FIX נייברהוד לייפסטייל (NLH FIX | Neighborhood Lifestyle Hotels) – מקום האירוח אשר נותן חוויה מעולה לאורחים הודות תודעת שירות גבוה.

לפי הבדיקה שעשינו על בסיס ביקורות מאתר בוקינג.קום זוגות ציינו לטובה את המלונות הבאים:

  1. מלון בד אין אתנס (BED in Athens) – נמצא במרכז העיר.
  2. מלון אונירו סיטי (Oniro City) – נמצא בלב העיר של שכונה יוקרה.
  3. מלון סטיל אתנס (Still Athens) – מיקם מעולה במרכז העיר.

במדינות אשר בהן חוגגים את הכריסטמס רוב המקומות סגורים בין התאריכים 24 עד 26 לדצמבר, 27 לחודש זהו יום רגיל עם אווירת כריסטמס עד לתחילת ינואר בד"כ עד ה-6

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
דילוג לתוכן