טיול בלאוס – סיפור דרך הכולל מסלול, טיפים, מחירים ותמונות

טיול בלאוס של שלוש בנות חולות קפה מכונה ומזג – תקציב בהתאם 🙂 שבועיים וחצי עם פיצול בדרך (19 יום) ומעבר גבול קרקעי לסין.

הקדמה על טיול בלאוס:

  • לקחת את סיפור הדרך בערבון מוגבל ולחפש עוד אטרקציות. הגענו כבר בסוף העונה (תחילת מאי-חום וגשמים) וגם בגלל שעשינו הרבה אטרקציות לפני בוייאטנם וקמבודיה הרגשנו ממש בנוח לוותר על חלק מהאטרקציות בלאוס. בנוסף- קצת מיהרנו כל אחת ליעד הבא שלה אז החלטנו להתמקד בעיקר בצפון.
  • רוב הברים בכל לאוס נסגרים בשעה 23:00. צאו לשתות מוקדם 🙂
  • באיים תקבלו 8,100 עבור דולר אחד (שער המרה קצת נמוך אבל סבבה יחסית).
    דולר אחד = 8,315 קיפ.
    בערים המרכזיות – שער ההמרה כמעט ללא עמלה (8,300).
    משיכה מכספומטים- הסכום המקסימלי למשיכה הוא 180$ שזה מליון וחצי קיפ. כל משיכה כרוכה בעמלה של 20,000 ולכן עדיף להמיר מדולרים (בשער של 8,300)
  • אפליקציית maps.me – פשוט הכי טובה שיש. חשוב לדעת שהיא מאתגרת מסלולית לפעמים.
  • אפליקציית XE אם אין לכם כוח לחשב בראש את המעבר מקיפ לדולרים/שקלים.

הסתדרנו טוב מאוד גם בלי סים בהתחלה כי יש וייפיי בכל מקום אבל אם בכל זאת אתם צריכים סים (לנסיעות נגיד או אם אתם מתפצלים ליום) אז יש את חברת Unitel (שלט כתום) עם כל מיני חבילות.
אני אישית עשיתי חבילה של 5 ג'יגה ב-50,000 קיפ. ואחרכך קיבלתי "מתנה" של עוד 2.5 ג'יגה. הסים עצמו עולה 10,000 קיפ.

2 המילים העקריות שתשתמשו בהן:

  • סאבאיידי- שלום
  • קופצ'אי ללה – תודה רבה (בהתאמה)

כל כניסה לכל אטרקציה עולה כסף (לפעמים גם לחצות גשר מעל נהר עולה כסף). תאלצו להפרד מ-5,000-15,000 קיפ בכל כניסה למפל, לגונה ומערה.

  • אין דבר כזה באמת נסיעה ישירה אקספרס. תמיד יהיו לכם הרבה עצירות וזה מאריך כל נסיעה בשעה לפחות ( אם לא יותר). קחו בחשבון.

המסלול בלאוס:

4000 האיים-דון דט (2 לילות) > פקסה (2לילות)> (תוספת מידע על טה קק)> ואנג ויאנג (5 לילות)> לואנג פראבנג (6 לילות)> נונג קיאו (3 לילות)> מעבר לסין (קונמינג)

דון דט:

הגענו עם מעבורת שסגרנו מראש עוד בקמבודיה לדון דט.

אי יפייפה!! אחד מיני רבים ב-4000 האיים. הוא ועוד אחד שצמוד אליו היחידים שמיושבים ויש בהם מסעדות, מה לראות ומקומות לישון.
שווה לקחת אופניים ולהקיף אותו (יש שבילים) ואפשר גם לחצות לאי הקרוב דרך גשר ושם יש שמורות של מפלים (בתשלום). אפשר גם להסתובב ברגל אבל זה ייקח לכם יום שלם.

  • לינהdalom guesthouse. סגרנו מראש 2 לילות בחדר פרטי עם מזגן ומים חמים- רצינו נחיתה רכה (: 24 דולר כולל ארוחת בוקר.. כלומר 140,000 קיפ ליומיים לאחת. כמובן שיש מקומות הרבה יותר זולים (הבנו בדיעבד).. הרוב המוחלט בלי מזגנים.
    *משהו שלמדנו מבעלת הגסטהאוס המהממת שלנו בלילה הראשון – רוב המשקלים באי (של הכביסה) לא מכויילים טוב!! נראה לכם שזה על 0, שמים את שקית הכביסה ומגיעים ל-4 קילו כשבפועל יש לכם רק 2 (שקלנו מראש אצלה ואחר כך במקומות אחרים!) בקיצור- הזהרו מרמאויות!! דרך טובה לבדוק היא לשים קודם בקבוק מים גדול מלא – לראות שהמשקל הוא אכן קילו וחצי ואחר כך לשים את הכביסה.

אטרקציות בדון דט

  1. מלבד אופניים – כל דוכן שני באי מציע שיט כזה או אחר בין האיים ביום או בזמן שקיעהלראות את הדולפינים המיוחדים של המקונג (לא תמיד מצליחים לראות אותם). אפשר לשכור אבובים ולשוט בנהר בין האיים ותכלס התפננות בגסטהאוסים שעל הנהר שיש בהם אחלה נוף לשקיעה. באמת אחת השקיעות היפות שראיתי בטיול (תמונה מצורפת).
  2. המלצה!! על אחד השיקיים הטובים ששתינו שלא פיצצו אותו בקרח אלא באמת באחלה פירות ואחלה חלב קוקוס (שייק בננה קוקוס). The garden of Nang. בחורה מקסימה עם אנגלית טובה. יש "חוף פרטי" צמוד למסעדה שהנהר עובר בו. קצת מזכיר את הירדן בארץ.. זרימה איטית וכיפית, קריר ונעים, צמחיה ירוקה מסביב ואדמה (לא חול ים). אחלה פינה…

פקסה:

נסיעה לפקסה – 50,000 קיפ כולל סירה מהאי ב-11:00 (שעה עם כל ההתארגנות מסביב) ואוטובוס למרכז העיר (3 שעות נסיעה כולל העצירות בדרך). כל סוכנות מציעה אותו דבר באותו מחיר ואותה שעה.. פשוט תחפשו את האוטובוס בתמונה שנראה לכם הכי סבבה.

עיר עם אופי של כפר. קטנה, שקטה ואין הרבה לעשות בה. האטרקציה המרכזית היא הלופ שיוצאים אליו עם אופנועים. הכל נסגר כאן מוקדם.

לינה– ממה שראינו- הכל טוב! תרדו מהאוטובוס ולכו למקום הראשון שאתם רואים. אנחנו ישנו ב- Pakse hotel & restaurant. זה היה מלון נהדר ויקר (: פחות לתרמילאים. גם אכלנו שם את כל הארוחות (המפנקות) שלנו.
אפשר גם לישון קרוב למפלים שזה בכפרים מחוץ לעיר ואז אפשר ללכת רגלית לחלקם.

אטרקציות בפקסה

  1. הלופ – כל מקום שמשכירים בו טוסטוס ייתן לכם מפה.
  2. מפלים – תדקרו נקודות במפס מי ופשוט תגיעו אליהן (כל מפל וכל Viewpoint). דרך שמסומנת בלבן לרוב תיהיה נוחה לרכבים וטוסטוסים. דרך מקווקות עשויה להיות שביל הליכה נוח ולעיתים מיני טרק מפתיע במיוחד אם רוצים להגיע לנביעת מים או תחילת המפלים (: בעיני המקומות הכי יפים הם אלה שהיה הכי מאתגר להגיע אליהם.. ותמיד תזכרו שאם הדרך מסומנת כנראה שמישהו כבר עשה את זה לפניכם ומצא משהו יפה, גם אם נראה לכם שאין באמת שביל.
    המלצה על נהג טוקטוק חמוד – (למי שלא רוכב) – VON.
    020 22 274 591 איש ממש מקסים!
    כל מפל מתחיל במרחק של 40 ק"מ מהעיר ולכן הטוקטוקים יהיו יחסית יקרים. סיורים מאורגנים בכלל יקרים בהגזמה.
    וון לקח לנו 240,000 סך הכל לכל היום שזה 80 לכל אחת וזה ממש לא נורא. הספקנו רק 2 מפלים כולל טרק קצר אבל באמת שאת היפים ביותר בגלל הגשם שתפס אותנו באמצע היום.
    Tad fane (כולל מסלול הליכה מאתגר למטה), Tad yuang שגם אפשר לרדת עד למפל. וכל הסביבה מלאה בבתי קפה שאפשר לעצור בין. מפל למפל ואם אתם יוצאים ללופ אז פשוט נשארים לישון בגסטהאוסים שקרובים למפלים.

טה קק:

כל הלופ בטה קק (דילגנו) מספר חבר שפגשנו בטיול
דיסהמלצה – לא להשכיר ב- Travel lodge.
ליד אחת הכיכרות אתם תיראו סוג של שוטרים במדי בז' שישרקו לכם וירצו לעצור אתכם בצד כדי לתת להם 100,000 (כי אין לכם רשיון מקומיבינלאומי) פשוט תמשיכו לנסוע. הם עצלנים מידי כדי לנסוע ויקחו לכם סתם כסף אם תעצרו (מנסיון של שניהם).

היום הראשון לא כ"כ קשוח, עצרנו בשתי מערות ומפל:

  1. Xieng liap cave
  2. Pha in cave

המערות ממש מגניבות. כשאתם חושבים שאתם מסיימים את המערה, תמיד יש עוד משהו לראות בהמשך גם אם אין מדרגות או משהו (בשניה עצרנו שוב מרוב שהיא הייתה מדהימה).
ולקראת סוף המסלול, בערך אחרי 80 ק"מ יש מפל מדהים, tad song aouk, ממש מגניב עם מקום של 7 מטר לקפיצה.

משם נוסעים עוד 20 ק"מ לטאלאנג, תישנו ב- Sabaidi, מקום ממש כיפי עם המון מטיילים.

ביום השני, יום דיי קשוח!
עצרנו ב- Dragon cave – גם כשנרא לכם שנגמר, יש המשך…
Cool springs- מדהים
ממליצה לכם להמשיך לנהוג עד שאתם מגיעים צמוד למערה, במקום לישון לפני ה40 קילומטר האלה כדי לעשות את המערה בבוקר ולהשאיר את שאר היום לנהיגה.(אפשר גם לישון מחוץ לכביש הזה, אבל כנראה לא תספיקו לחזור באותה דרך ותיסעו למחרת מהכביש הראשי).
הדרך של היום הזה מדהימה, נוהגים לצד היער שהוצף, כל רגע עצרנו לצלם.
וישנו אחלה מקום Thong dam.

יום השלישי – נכנסנו למערה, מגניב, תביאו בירות בתיק וכאלה, ונסענו את כל הדרך חזרה ל- Sabaidi, אותו מקום שישנו בלילה הראשון, נסיעה ארוכה, אבל אתה חוצה את היער המוצף בשקיעה וזה מדהים.

מול הגסטהוס, מעבר לכביש יש משפחה עם שני ילדים קטנים:
Kampeng הבן
kaulong הבת
חמודים מאוד שיחקתי איתם שעות.

ביום הרביעי נסענו חזרה לטה קק ועצרנו ב- Pha in. שוב וזהו.

טיפים:

*תיזהרו מגשם, מופיע לפעמים, ותנצלו חלונות ללא גשם (למרות שהגשם יוצר קשתות יפייפיות)
*בחלק מהכבישים, בעיקר ב 40 ק"מ בדרך ל- Khone lore cave יש בורות, לא משהו מוגזם אם אתם נוהגים בזהירות, אז תיזהרו.
*אם היה לכם כבד היום השני, תמיד אפשר לחזור דרך הכביש המהיר ולעשות את זה בשלושה ימים, אנחנו מאוד נהננו מהדרך, ושוב, השקיעה לצד היער המוצף-אין דברים כאלה.

נסיעה מפקסה – סליפר לואנג ויאנג דרך המלון שלנו- 230,000 קיפ- יוצא ב-20:30 מפקסה, מגיע סביבות 7:00 בבוקר לויאנטיין ומשם יש ואן שלוקח אתכם לואנג ויאנג. אתם מגיעים בצהריים (נסיעה מתישה אבל אחלה סך הכל).

ואנג ויאנג:

עיירה יפייפיה מוקפת הרים מותמרים וגבעות ירוקות ובמרכזה חוצה נחל. עיירה שקטה, נוחה לטיול רגלי/אופניים/נסיעה בטוסטוס.

לינה pany hotel. נשארנו כאן 5 לילות. על הכביש המרכזי (קרוב ל-Nana). חדר פרטי עם מזגן מים חמים וארוחת בוקר- 7 דולר (55,000 קיפ ללילה לאחת). קפה זמין 24/7 והזוג שמנהל את המקום פשוט מקסימים!! עזרו לנו בכל דבר שהיינו צריכים כולל הזמנת טוקטוק ללגונות בזול.

אוכל:

  1. Bamboo tree -אחלה מסעדה, גם אוכל מקומי וגם מערבי. המבורגר צמחוני מצוייין!
  2.  Victor's place – בחור מקומי שאוהב ישראלים, אחלה אוכל, אחלה אוירה ושידור מתמיד של Friend's. מי שלוא צמחוני- פירה ושניצל מטריפים! מי שכן- גם האוכל המקומי מצויין (קאריאורזפאד תאי) וגם הסלט השקשוקה והחומוס פשוט מעולים.
  3. Il tavolo – מסעדה איטלקית לכל דבר! הפיצות הכי טעימות שאכלתי עד כה במזרח והכי מזכירות את הפיצות של איטליה!
  4. Cafe parisian – רשת שאפשר למצוא בכל לאוס ויש בה הכל מהכל – יש להם סלט עם רוטב מעיף וגם הפסטות והפיצות מעולותת.
  5. Prince cafe – בייגל שמנת אבוקדו מפחיד!! וקערת סמוט'י מוזלי מטורפת לגמרי!

אטרקציות:

  1. Tubing – השכרת אבובים ויציאה לשיט בנהר כשמצידי הנהר יש פאבים מגניבים, ועושים את המסלול דיי שיכורים (אבל זהירים)
    יש 2 פאבים בהתחלה ועוד 2 בהמשך. הפאבים המקומיים לרוב בלי מוזיקה וזולים יותר מהפאבים של התיירים. הכי חשוב- להזהר מסלעים ולהרים את התחת!!!
    בסוף המסלול של האבובים יש את The island bar – מקום שאפשר לשבת בו בסבבה כמה שעות בערסלים, או בדקים הקטנים.
  2. Blue lagoon – השכרנו אופניים (15,000) ועשינו יום טיול אל הלגונה הכחולה (במפס מי זה Swimming lagoon)
    דרך הכביש זה 7 ק"מ, בערך חצי שעה עם האופניים וזה ממש קליל וכיפי. אם את רוצים לאתגר את עצמכם ולהגיע לעוד כל מיני נקודות יפות בדרך- סעו דרך השטח עם כל הפרות והטרסות (תמיד יש שביל קטן לטוסטוסים מקומיים) וקחו הרבה מים!
    הלגונה מאוד מתויירת אבל הגענו בערך ב-3 בצהריים ולאט לאט אנשים תחילו ללכת.. ב-4 וחצי כמעט אין כבר אף אחד(ב5 וחצי נסגר)
    מתוך הלגונה אפשר גם לטפס למערה שיש פה פסל בודהה ענק.
  3. Blue lagoon 3-4-5 – השכרנו טוקטוק ונסענו ללגונות הרבה פחות מתוירות מהראשונה. לפצל ליומיים:
    יום א- לגונה 3 ו-5 קרובות אחת לשניה וב-3 תמיד תוכלו למצוא אנשים. יום ב'- לגונה 4 מרוחקת ולדעתי אנשים לא מכירים אותה בכלל.
    לגונה 3- לגונה מגניבה עם הרבה אטרקציות- אם מגיעים מוקדם היא גם לא תיהיה מתויירת. טרזן, אומגה, אבובים, קייקים, הליכה על קורה ופינות ישיבה- היא מרובעת ויש מדרגות כניסה למים- לא גדולה במיוחד.
  4. לגונה – מקום מהמם (הכי שווה בעיני מכל השאר) עם טרזן ואומגות אל המים, אבובים ורפסודות צפות במים, פינות ישיבה, יכלנו להשאר שם יום שלם. נראה כמו גן עדן ורחוק מכל השאר.
    המלצה המלצה המלצה
    על אחד מנהגי הטוקטוק החמודים והאלופים שיש!!! קוראים לו נוי
    ביקור ב- 3 לגונות (3-4-5) יעלה לכם 350,000 קיפ לא משנה כמה אנשים אתם.
    בסוף יצא שפיצלנו את זה ליומיים בגלל הגשם (ללא תוספת תשלום) אז ככל שאתם יותר ככה כל אחד ישלם פחות (:
    בקיצור שווה! 020 56 683 776+

  1. לקחת באגי או טוסטוס ולצאת לשטח ולהרים! ליד מאפיית לואנג פראבאנג (כן זה השם שלה) יש סוכנות נסיעות שמשכירה טוסטוס אוטומטי ב-50,000 ובאגי ל-3 שעות ב-320,000 (לרוב המחירים יותר גבוהים). כמובן שמי שרוכב-עדיף לקחת אופנוע! זה גם יותר מהיר גם יותר זול וגם יצא לכם יותר זול להשכיר לכמה ימים ברצף (ומשתלם מבחינת דלק).
  2. Kaeng nyuei waterfall – עצרנו בדרך במפל מהמם שיש בו כמה נקודות שאפשר להשתכשך בהן- הדרך לא אידאלית להרכבה כי רובה עפר חצץ ואבנים. מי שמרכיב יצטרך לנסוע לאט מאוד.
  3. מקדשים (בימים גשומים) – יש 3 מקדשים במרחק הליכה בתוך העיר. ממש יפים אם המסורת הבודהיסטית מעניינת אתכם.
  4. שקיעות (קרוב לsmile bar). לא זוכרת איך קוראים למקום אבל יש בו ספות שמוצבות אל מול ההרים והשמש ומהמם לראות שם שקיעה. יש גם מוזיקה טובה וגלידת קוקוס טעימה.
  5. בערב בערך ב5 נפתח ה- Walking street – שוק לילה ממש נחמד וזול!! הרבה עבודות יד. נסגר ב-22:00
  6. מסיבות וברים – יש ברים ממש נחמדים בלילה ולפעמים גם יש מסיבותבמה פתוחה! Irish pub, Viva bar, Sakura bar.

דברים שלא עשינו אבל קיבלנו המלצות:

  1. Pha ngeun view point – נקודת תצפית משוגעת, העליה קצת קשה.
  2. Adams climbing school – אפשר לתאם חצי יום / יום שלם של טיפוס בהרים של ואנג ויאנג.
  3. כדור פורח בשקיעה – עולה בערך 88 דולר.
  4. יש שלל מערות מיוחדות בנוסף בכל האזור, שאנחנו פחות התעניינו בהן (כמובן שכל מערה עולה כניסה של 10,000 קיפ).

נסיעה מואנג ויאנג ללואנג פרבאנג, 80,000 קיפ דרך בית חב"ד, 5 שעות נסיעה בואן.

לואנג פרבאנג:

עיר עם מלא פרברים מסביב, תחומה בנהר. מקום מקסים שקט ורגוע. אני אישית התאהבתי! נשארנו 6 לילות (כולל שבת שפשוט בילינו את כולה בבית חב"ד במנוחה אוכל ולימוד טוב!).
לינה – סגרנו דרך בית חב"ד האלופים! חדר פרטי זוגי עם מזגן במרכז העיר ב-80,000. הוספנו מזרן נוסף ב-20,000 וישנו שלוש בחדר. Mano guest house.

אוכל:

  1. בית חב"ד – מרחק הליכה מהגסטהאוס ואחלה שקשוקה! והסלטים עם החלה בשבת פשוט מזכירים טעם של בית!
  2. שוק לילה -יש מבחר עצום.. תעצרו איפה שנראה לכם טוב! שימו לב שנסגר ב-22:00. יש גם מסעדות מערביות מעולות וגם שוק לילה מקומי רק של אוכל (בסמטאות הצרות).
    המלצה על קינוח- Novelty cafe- פאי שוקולד לבן!!
  3. Joy’s restaurant – מסעדה טובה, תפריט קצת לא ברור אבל מגוון, מרחק הליכה מהגסט האוס.
  4. לאורך כל המקונג יש מסעדות עם נוף משקיף לשקיעה.. פשוט מטריף.
  5. Joma – על הרחוב של שוק הלילה בצד השני. בייגל סלמון שמנת מפחידדד! יש חלב סויה ואחלה של אייס קפוצ'ינו. יש עוד סניף על הנהר.
  6. Nisha – מסעדה הודית חריפה אש למי שאוהב!

אטרקציות בלואנג פרבאנג

  1. מפלי Kuang is – נקראים בפי הישראלים ״המפלים הגדולים״. כמה שתסעו יותר מוקדם ככה המקום יהיה פחות מפוצץ באנשים. יש תורך בהשכרת טוקטוק שיקח אתכם לכניסה לאתר, יחכה במקום ויחזיר אתכם – אנחנו סגרנו ב-180,000 ל-5 אנשים. הכניסה לאתר עולה 20,000. המפלים מדהימים נראים כמו ציור!! המים קרים אבל שווים כניסה!! תלכו את כל המסלול עד למעלה, אל תעצרו בהתחלה. ממליצה לבוא מצויידים מראש עם פירות ושתייה.
  2. מפלי Tad Sae – יעני ״המפלים הקטנים״. המליצו לנו לא ללכת בגלל שהגענו בעונה היבשה ואין כלכך מה לראות (במיוחד אחרי שכל מה שאתה עושה בלאוס זה לטרק ולהשתכשך במפלים)
  3. בבית חב"ד – אחלה של חוויה ישראלית ואופציה להכיר ישראלים ללכת איתם למפליםבאולינגסדנת סכיניםסדנת חלילים:) הזוג – שלום ותמי – מדהימים!!!! יעזרו לכם בכל מה שצריך ותמיד ימצאו את המחיר הכי טוב בעיר לה-כ-ל! תסגרו דרכם נסיעות, גסטהאוס, סדנאות ובאמת פשוט תבואו לשבת ולהתפנן עם המתנדבים המקסימים.
  4. יוגה באוטופיה בר – הבר באופן כללי מלא גריות ומזרני ישיבה, מקום יפה ואחלה אוירה. יש יוגה כל יום ב-7:30 בבוקר עם מדריכה מקומית באנגלית- 40,000 קיפ לשיעור- ממש כיף(: אחרה"צ אותה מורה מעבירה באיזור שוק הלילה שיעור ב-17:30.
  5. באולינג – בסביבות השעה 23:00 מתחילים לזרום לשם כל התיירים בעיר, אחלה של בילוי לילי. פתוח עד 2:00. יש גם קליעה למטרה עם חץ וקשת.
  6. סדנת חלילים (מבמבוק) – בסוף לא עשיתי כי הבחור לא ענה וכבר סגרתי סכינים. אבל תדעו שיש.
  7. סדנת סכינים – שווה כל שקל!!! צריך מינימום 4 אנשים ורק אז אפשר להתחיל להתמקח… אנחנו היינו 3 ועלה לנו סביבות ה-260 אלף קיפ לאחת. 300 אלף ל-2 סכינים. תיהיו יותר ויעלה לכם פחות. אתם יכולים לבחור איזה עיצוב שבא לכם ולהראות לו (פינטרסט)! הם באמת מקצוענים.. הם מכינים לכם גם כיסוי מעץ שתואם לידית. זה ממש סזיפי!! היינו תפוסות כל היום למחרת.
  8. סדנת תכשיטים ב Garden of eden – מרחק הליכה ממרכז העיר (צריך לחצות ברגל גשר במבוק שעולה 5,000). יש כל מיני אופציות לסדנאות ואנחנו עשינו אחת שמשלמים בה על התוצר הסופי (טבעתצמידשרשרת) זה לא באמת זול אבל החבר'ה שמלמדים אתכם להכין את התכשיטים פשוט מקסימים ומסורים! טבעת תעלה סביבות ה-70 אלף קיפ.. צמיד/שרשרת נעים בערך באותם המחירים ומעלה. הכיף הגדול הוא שאתם רוכשים מיומנות לעשות את זה לבד ברגע שיש לכם אבן יפה וחוט גולדפילד.
  9. להשכיר אופניים (טוסטוס סתם יקר פה) ולשוטט ברחבי העיר בעיקר לאורך הנהר ולעצור בכל המקדשים בדרך.. פשוט יפה פה! וגם מישורי ונוח להסתובבות. אל תשלמו יותר מ-15,000 קיפ ל-24 שעות.

נסיעה מלואנג פרבאנג לנונג קיאו, 60,000 קיפ, 4 שעות נסיעה (סגרנו דרך בית חב"ד).

נונג קיאו:

עיירה קטנה ופסטורלית על גדת הנהר, עם נופים מטורפים, הרים עוצמתיים וטיולי יום במרחק שיט קצר!
האוטובוס יוריד אתכם במרכז העיירה, ריכוז הגסט האוסים נמצא בצד השני של הנהר. טוקטוק מהתחנה המרכזית יעלה 5,000 קיפ לאדם לצד השני.
לינה – תסתובבו ותחפשו גסט האוס במחיר טוב המחירים נעים בין 60,000-120 לחדר פרטי.

  1. Pha noi guesthouse – צמוד לגשר ונוף לנהר. חדר פרטי לשלוש עם מזגן ומים חמים- 150,000. קיפ
  2. Delilah's (אחלה הוסטל שבעולם) – אווירה כיפית, ספריית סרטים וטלוויזיה שאפשר לראות בה סרטים עד 23:30. קינוחים מפחידים!!! במיוחד בנופי ופאי לימון!!
    חדר פרטי ל-3 ב-75,000 קיפ, מאוורר ומים חמים (שירותים מקלחת משותפים). אפשר גם להזרק בחוץ על המזרנים ב-25,000 ללילה. (הייתה מכת פשפים בדורמס אז הם לא נתנו לישון שם). בעל הבית קצת משוגע אבל תזרמו איתו.

אוכל:

בכל נונג קיאו לוקח לאוכל שעה לצאת. לפחות שעה!!

  1. Delilah’s – המסעדה פתוחה רק עד 15:00 עם אוכל מצויין וזול. החל מהשעה שלוש יש רק קינוחים ושתייה.
  2. MECARA – מסעדה מקומית, קרובה לבריכה, אוכל מעולה! אחלה מחירים. ממליצה על הקארי בוטנים.
  3. Alex – טעים מקומי וזול!!
  4. מול האלכס יש מסעדה שאני לא זוכרת איך קוראים לה אבל הפאד תאי פשוט מדהים!! עם פירורי במבה או עוגיות חמאת בוטנים… מטריף. פתוחים מ-7 בבוקר עד עשר בערב.

אטרקציות

  1. טרק 100 המפלים – אומרים שעדיף לעשות בסוכנות ולשלם קצת יותר (150,000 לאדם) כי לא חוקי לעשות את הטרק ללא מדריך מוסמך. המשטרה בודקת תיירים ומדריכים ובמידה והמדריך לא מורשה מקבלים קנס כספי.בפועל לא פגשנו שום שוטר והכפר שממנו יוצאים לטרק היה ממש שומם.
  2. טרק דרך סוכנות – איסוף ב-9:00 וסיום ב-17:00 (אנחנו סיימנו באיזה 14:00 כי טקטקנו את הטרק). היום כולל נסיעה של קצת פחות משעה בסירה בנהר לכפר בו נמצא הטרק, מדריך מקומי שיוביל אתכם במסלול, ארוחת צהריים מצויינת (פאדתאי) בחצי הדרך בנקודת תצפית, וסירה של שעה חזרה מהכפר.
    *מי שבכל זאת רוצה לעשות את הטרק לבד יכול ללכת ל-Boat office בצד של הנהר, לסגור סירה לכפר של הטרק ( Donkhoun), הסירה הקטנה תעלה סביבות ה 250,000 הלוך חזור(לא משנה כמה אנשים). בכניסה לכפר תהיה סככה בה תצטרכו לשלם 10,000 לאדם כדי לצאת לטרק ואפשר לבקש מדריך מקומי (סתם מישהו מהכפר) שיוביל את הדרך – משלמים למדריך 50,000 סה״כ. לרוב לא תמצאו מישהו שיודע אנגלית ואתם מסתכנים בקנס או שפשוט לא תמצאו מדריך ולא תדעו לאן ללכת..
    רצוי להביא – בגד ים (יש נקודות השתכשכות שאפשר לעצור בדרך), שורש חד משמעית- רוב המסלול הוא בתוך המפלים עצמם בטיפוס על הסלעים. בהליכה במים לא נרטבים יותר גבוה מהברך אבל אם רוצים להרטב יותר- ממש אפשר. פגשה אותנו רק עלוקה אחת בדרך אז אם אתם מפחדים אפשר מכנס ארוך ונעליים סגורות.
  3. ViewPoint העיירה – בזריחה או בשקיעה, לוקחת שעה וחצי, עם שתי נקודות מנוחה בדרך. בכל אופן תביאו איתכם פנס לדרך הלוך או לחזור. עליה קשהההה ומתישה אבל שווה את זה. כמובן שאפשר לעשות יותר עצירות בדרך. יש עוד Viewpoint בצד השני של הגשר (עליה פחות קשה).
  4. יום אומגות וסנפלינג – בכל הסוכנויות אפשר לסגור חצי יום של ספורט אתגרי בג׳ונגל עם מפלים, אומגות, טיפוס, סנפלינג, המחירים נעים בין 30-40 דולר.
  5. בריכה – יש אם עוברים את הפניה ל-Viewpoint וממשיכים ישר יש בריכה שאפשר לשלם אליה כניסה.
  6. עיירה (muang ngoy) – עיירה שנמצאת שעה שייט בסירה מנונג קיאו, חוויה טובה של הום סטיי אוטנטי ויציאה לטרקים, אפשר להשקיע שם שני לילות – אנחנו עשינו רק טיול יום כי רצינו לחצות לסין (: שכרנו סירה הלוך חזור ב-75,000 לאדם (היינו 3).
    יש 2 נקודות תצפית בעיירה, במרחק הליכה של חצי שעה יש מערה קארסטית יפייפיה עם נביעת מים צלולה בטירוף!! אפשר לשבת ולהשתכשך במים ופשוט להנות מהפרפרים והיופי מסביב. המקומיים לוקחים 10,000 כניסה כדי לשפת מסביה ולבנות גשריםמדרגות. ממש תרומה… המקומיים באים לפעמים לעשות כביסה מקלחת עם הבגדים. אף נפש לא יודעת אנגלית כמובן.
    יש אנשים שממשיכים ללואנג נמתה לטרק – אנחנו ויתרנו כי רצינו להמשיך לסין.

נסיעה מנונג קיאו לקונמינג בסין!!

550,000 קיפ – סליפר של 24 שעות. מיניואן שיוצא ב-8:00 בבוקר לנקודה שנקראת Pakmong (עיירה חצי סינית חצי לאוית).

משם האוטובוס שבתכלס יוצא מלואנג פראבאנג אסף אותנו ואיתו חצינו לסין!!! זה הזמן להתחיל לדבר סינית.

כמובן שצריך שתיהיה לכם ויזה לפני… אין איפה להוציא ויזה לסין בלאוס ובטח שלא במעבר גבול עצמו.

מקווה שעזרנו (: תהנווווו מלאוס החלומית!!

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן