טיול חברות בוייטנאם – כתבה על טיול של חודש הכוללת מסלול, מחירים והמלצות

זהו סיפור דרך מפורט על טיול בוייטנאם מצפון לדרום מאת 2 בנות צמחוניות בטיול חודש שלם בדיוק!
לרוב לא הסתובבנו לבד אלא עם חבורה וזה תמיד מוזיל קצת עלויות כשמתחלקים (תמיד מכירים אנשים על ההתחלה ותוך כדי) כך שאנח ממליצות לנסות להתבחר לאנשים טובים בדרך!


אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו ״עזרה ראשונה לטיול המושלם בעולם״ בקבוצה תוכלו לשאול שאלות לפני ובמהלך תכנון הטיול בוייטנאם, בנוסף לשתף את החוויות שלכם מהטיולים בחו״ל ואף למצוא שותפים לדרך.

קצת טיפים לנחיתה בכלל ובהאנוי בפרט – (היינו שוקיסטיות רצח)

  • רצוי להגיע בסופש כי יש שווקים מגניבים.
  • העיר ממש חיה בלילה ויש הרבה פאבים ואוכל מקומי תמיד!
  • תקחו בחשבון שבימים הראשונים יהיה קצת יותר יקר כי לוקח זמן להבין את שיטת הכסף (זה עובד באלפים ומליונים). אפליקציית XE– חובה! ממש עוזר בהתמקחות ובלהבין אם עוקצים אתכם או לא.
  • המחיר ההתחלתי של כל דבר יהיה יקר יותר במאות אחוזים. תלמדו להתמקח ויצא לכם טיול זול.
  • לטייל בחבורה זה תמיד יותר זול מלבדזוג… תתחברו ותהיו נחמדים.

קצת על השפה הוייטנאימית:

הויאטנמים לא יודעים אנגלית אז תלמדו כמה מילים חשובות ותשתמשו תמיד בגוגל טרנסלייט ומחשבון! הדרך הכי טובה לתקשר..

שלום להתראות – סין צ'או
טוב מאוד – זה טוט
ארוחת בוקר – אן סאנג
עכשיו – ביי זו Bay zo
לחכות – דוי Doy
כן – Co
לא – kong
סליחה – סין לוי
כסף – Tien
בלי בשר – Kong ko tit
גבינה – Fomat

תאכלו אוכל מקומי (אוכל וייטנאמי)!! מלבד שזה יותר זול זה פשוט באמת טעים.
מחייה ליום (לא התכלבות) יוצאת בערך 30 דולר לאדם.. בלי לחסוך באוכל, חטיפים, בירות, אטרקציות או מקלחת עם מים חמים בלילה. תוסיפו לזה קניות בגדים ואוכל במסעדות מערביות וזה קופץ ל-50.

החטיפים פה לא טעימים (לטעמי)!!! יש להם שילוב הזוי בין מתוק למלוח בכל דבר שהם אוכלים. תביאו מהבית דברים שאתם אוהבים שיהיה לכם לעצירות וישיבות בדגש על: טחינה, ביסלי, במבה, עוגיות ליד הקפה וקפה שחור (יש גם בבית חב"ד). יאמר לזכותם שהקפה פה אחד הטעימים אז לא תצטרכו את השחור מהבית יותר מידי. ויש פרינגלס בכל מקום ועם ציפס קשה לטעות.

אפליקציות לוייטנאם:

תתניידו עם maps.me – אפליקציה מעולה שעובדת גם על מצב טיסה. ברגע שיהיה לכם סים מקומי גם גוגל מפס עושה את העבודה כמובן.

תורידו את אפליקציית Grab – הם קנו את Uber בכל מזרח אסיה אז לאט לאט אובר נעלם. גראב אופנועים זה זול זמין ומהיר, גם המוניות של ה-4 ו-7 לא נורא יקרות, תשלמו במזומן.

לפני שאתם יוצאים לאטרקציות – תבדקו את מזג האויר, ככה תוכלו לתכנן את המסלול טוב יותר. באופן כללי תמיד תבדקו מה מזג האויר זה ממש יכול להפתיע. בנוסף, אפשר להזמין סיורסליפר אוטובוס להשכיר אופנוע ממש מכל מלון או הוסטל שנמצאים בו, החוכמה היא לדעת איפה הכי זול!

מי שעושה את הצפון – אין שום סיבה בעולם לחזור כל פעם להאנוי (מסאפה או הא ג'יאנג) ולעשות מסלול כוכב! יש אוטובוס או סליפר מכל עיר לכל יעד, בטח המקומות המתויירים!

מי שאוהב חופים ומשחקי חוף – תביאו איתכם פריזבימטקותשש-בש. אין כאן בשום מקום! וזה ממש חסר…

כל חוויה וכל סיפור דרך הם אינדיבדואלים. אל תסתמכו על סיפור דרך אחד. תעשו מיקס, תמזגו בין מידע, בעיקר בשביל מחירים. בשביל החוויה האישית שלכם תלכו ברחוב עם העיניים והלב ולכו על מה שמדליק אתכם ומסקרן אתכם! יש הכל מהכל!

המסלול בוייטנאם:

האנוי(2)> הא ג'יאנג(3)> סאפה וסביבת הכפרים(4)> קאטבה והלונג ביי(3)> נין בין וטאם קוק(4)> דאנאג(2)>הויאן(7)> דאלאת(3)> הוצ'ימין(3) ומעבר לקמבודיה.

טיול להאנוי:

אטרקציות בהאנוי:

אני אישית הייתי רק יומיים ולא ניצלתי אותה כי גם לא התחברתי אליה אבל מי שאוהב ערים ממש כדאי להסתובב בהאנוי. בעיר העתיקה, מסביב לאגם, אזור הפאבים והכיכר המרכזית.. עיר רועשת תוססת ומלאת אוכל רחוב מצויין!! יש גם מוזיאונים וסרטים שאפשר ללכת אליהם..צריך לקרוא בגוגל קצת כי לא עשיתי יותר מידי.
מלבד הסתובבות ברחובות כדאי לכם להתחיל מ*סיור אוכל*- תסגרו דרך ההוסטל – (יקר אבל שווה את זה ועוזר לכם להכיר את העיר והמאכלים הטובים) ופשוט ללכת לפאבים בערב ולשבת על הרחוב.

סים ואוטובוסים – הלכנו ל*סוכנות של רוז* ר-ק בשביל סליפר. ובדרך קנינו סים לטלפון באיזה דוכן צדדי ליד רוז (18 ג'יגה ב-7 דולר של Mobifi – עבד מעולה לאורך כל החודש ואפילו נשארתי עם 12 ג'יגה במעבר לקמבודיה).

לופ בהא ג'יאנג, ווייטנאם

אטרקציות בלופ הא ג'יאנג

מחוז יפייפה!! פסטורלי.. דרך מעולה להתחיל את הטיול בשבילנו כי ממש הרגשנו שאנחנו עם מדריך צמוד (הנהג שלנו) שעזר לנו לתרגם למקומיים בשווקים ובעצירות.
סגרנו סליפר שיוצא ב-21:00 – מוצ"ש דרך רוז רק הלוך מהאנוי להא ג'יאנג 11 דולר לכיוון (איסוף מהמלון במיניבוס לסליפר שעה לפני) מגיעים סביבות 4 לפנות בוקר לעיירה ונשארים לישון עד 6, לנו פרגנו אפילו עד 7 וקצת.

נהג האוטובוס הקפיץ אותנו לסוכנות של Mr. Hung בתוך העיר ונראה שהוא דיי שולט שם בכל העניינים המחוז – יש לו הוסטלים ומסעדות מפוזרות ברחבי הלופ.

לופ בג'יפ – מחיר כולל 3,800,000 דונג לא משנה כמה אנשים ל-3 ימים ו-2 לילות מי שרוצה אופנוע זה 530 אלף ליום. בלי קשר צריך לשלם 590 אלף לאדם למחיה (אוכל ולינה) לימים האלה. כלומר היינו 3 אנשים בג'יפ ויצא 80 דולר לאדם לכל הלופ הכל כלול.

אופנוע – אתה חווה את הלופ הרבה יותר.

גם ג'יפ זה אחלה – ממש סתלבט.. צחוקים עם הנהג מוזיקה ואתם שולטים בעצירות. הנהג לרוב מקומי אז הוא פשוט יודע מתי ואיפה לעצור. הנהג שלנו היה אלוף, זרם על ללמוד קצת עברית ואנגלית ולעצור איפה שבא לנו.. באמת אחלה של בחור. השארנו טיפ בסוף כי באמת שזה כסף קטן ומגיע לנהג שנמצא איתכם 3 ימים ברצף וזורם איתכם והוא רחוק מהבית והמשפחה.

כמובן שיש הסכמים קבועים לסוכנויות עם מסעדות..כל מקום שעצרנו בו היה ברמה גבוהה מבחינת איכות האוכל ואיכות החדרים. אפשר גם לעשות את הטיול עצמאית בלי שום סוכנות, רק אופנועים ולבחור על הדרך איפה לאכול ואיפה לישון (לא חסר) – זו גם בטוח אחלה חוויה מסוג אחר.

כשחזרנו בסוף הלופ להא ג'יאנג, עשינו לילה בבונגלו אצל מיסטר האנג. 70 אלף ללילה. יום למחרת יצאנו לסאפה ישירות מכאן (מיותר לחזור להאנוי, זה 6 שעות נסיעה מהא ג'יאנג) עם מיניבוס ששכרנו 7 אנשים ב – 2.5 מליון (360 אלף לאדם)
אפשר גם לנסוע ב-Local bus ולשריין כרטיס דרך מיסטר האנג ב- 200 אלף ולצאת ב- 8 בבוקר. אנחנו העדפנו להתעורר באיזי, לנסוע בנוחות וגם לשמור על הציוד שלנו בטוח.

בסאפה המאמא שלנו (מאמי מיי) חיכתה לנו בתחנה המרכזית של סאפה והזמינה לנו וואן לכפר שלה Hau Thao.
מאמא מיי מדהימה! יפייפייה, מצחיקה, מבשלת מושלם ומדברת אנגלית מעולה (עם מבטא כמובן). נשארנו 2 לילות ויש כאלה שבחרו אפילו לעשות לילה נוסף. לימדנו אותה להכין שקשוקה.. מעניין אם היא תכין גם לכם (: הנוף של הכפר מטריף.. (למרות שמזג האויר לא היה לטובתנו והיתה ראות לא טובה ומעוננת) עשינו איתה טיול של כמה שעות טובות, עצירות קפה, קניות ממקומיים וים תמונות. היה באמת כיף גדול..

מרגע ההגעה אתה משלם 500 אלף דונג ל- 24 שעות הכוללות כביסה, 3 ארוחות ביום לינה וטיול בכפר (אנחנו שילמנו מליון ליומיים) בערב לקחנו מונית מהכפר לסאפה (200 אלף) ועשינו לילה בסאפה המגניבה!

טיול לסאפה:

לינה בסאפה:

מלון במרכז העיר, על שוק הרחוב (גם רצוי מאוד לבוא בסופ"ש!) 5 דולר כל אחת לחדר של 2 (Sapa center hotel) מיטה לכל אחת, מרפסת שווה, תנאים מעולים!

אטרקציות בסאפה:

בערב- פשוט להסתובב בעיר.. בשווקים, ליד הכנסיה והאגם.. יש אלפי מאמות שמוכרות דברים יפייפיים בעבודת יד (אל תשכחו להתמקח על ה-כ-ל). זה המקום לקנות מעיליםחולצות ומה שרוצים.. כל חנות שניה היא חנות של ציוד טיולים.

בבוקר למחרת עשינו טיול ב-Catcat (הלכנו ברגל מהמלון).. מסלול יפה עם מפלים ומלא בקתות, ערסלים, עוד קצת שווקים ומסעדות. הצלחנו להתמקח שם על צעיפים ולהגיע ל – 50 אלף לצעיף (אצל המאמות בתוך העיר ובכפרים הן רוצות 100 לפחות אם לא יותר). המסלול מאוד מתוייר אבל ממש כיפי ויפה (כניסה 70 אלף אבל אנחנו עשינו איזה מסלול עצמאי בטרסות מקומיות לפני ופשוט נכנסו מדרך אחרת לאמצע המסלול ולא שילמנו).

אוכל- מקומי ברחוב או לשלם ביוקר (יחסית לרחוב) במסעדות. יש פיצות פסטות ומה שבא לכם.

מסאפה לקחנו סליפר בלילה ישירות לקאטבה (20 דולר) בערך 12 שעות כולל פקקים.
המחיר כולל יציאה ב-20:00 בערב מהמלון עם מונית לתחנה של הסליפר, סליפר של כמה שעות טובות עד היי פונג ומעבורת לאי קאטבה. הגענו ב-8 וחצי בבוקר (סליפר ארוך אבל אפשר לישון ממש טוב אם מתעייפים בסאפה ביום לפני :)) חשוב לוודא עם המלון שאפשר לעשות צ'ק אין מוקדם (זה בלי תוספת תשלום).

קאט בה:

אי מדהים. לא לפספס. כיפי לאללה, שווה להשכיר טוסטוס ב- 3 דולר ליום ולהסתובב..

לינה בקאט בה:

Catba island hotel – אחלה מקום, 5 דולר ללילה, מיטות נוחות ורכות, קרוב להכל וצוות מקסים! נשארנו שלושה לילות וגם עשינו כביסה עם ריח טוב.

אטרקציות בקאט בה:

יש שמורת טבע יפייפיה (40 אלף כניסה) עם מסלול הליכה בפנים וטיפוס גבוה להרים .. טיפוס בכמה עשרות מדרגות ששווה לגמרי את הנוף מלמעלה. היינו שם רק שעתיים כי המקום נסגר ב- 17:00. אפשר לבלות שם לגמרי יותר זמן!
האי עצמו מגניב..יש מסעדות ופאבים ואחלה אוכל ואחלה חופים!

אפשר להסתלבט במפרצים בחופים עם קצת פריזביכדור נוצה וסתם להסתובב. האוירה באי פשוט רגועה וממש אפשר להתקע בו (אבל אפשר לוותר אם אתם בחוסר זמן) זה היה יום מעונן חלקית וחיכינו ליום למחרת לשיט של הלונג ביי בשביל מזג אויר שמשי ומושלם!!

שיט להלונג ביי!

תעזבו את כל הסוכנויות שדופקות מחירים (אפילו רוז) סוכנות L travel, על הכביש מול הים – אחלה סוכנות שבעולם!! הוא אוהב ישראלים ברמות (יש לו אוסף אגורות מודבק על הקיר) ויש לו מחיר מיוחד והכי זול בפער מכל השאר לישראלים- 12$.

מחירים:

שיט של יום מ- 8 עד 5 שעובר במערה, עושים קייאקים, עוברים באי הקופים ומקיפים את האי המקומי (כולל ארוחת צהריים). בקיצור, מה שכולם מציעים רק בזול (וגם אחלה של סירה). זה יצא לכם הרבה יותר זול מכולם גם אם אתם מכניסים את הסליפר הלוך חזור שהוא גם מיותר אגב (סליפר מהאנוי לקאטבה עולה רק- 8-7 דולר).

שיט של יומיים כולל לילה מעלה משמעותית את המחיר כי זה הופך להיות ממש קרוז (בגלל זה חסכנו בכסף) אבל שמענו שזה פשוט מדהים להתעורר באמצע הים וגם יש פינוקים וארוחות שף וכו וכו. למי שיש זמן וכסף – שווה להשקיע.

נקודה חשובה!! לנעול את התיקים שלכם עם מנעול לארוך השיט כי יש הרבה חלקים שבהם התיקים נשארים על הסיפון ואתם בקייקים או משהו וצוות הספינה עושה השלמת הכנסה מהארנקים שלכם (שמענו סיפורים).

אחרי לילה שלישי בקאטבה – לקחנו אוטובוס לנין בין (5 שעות נסיעה) ב-8 בבוקר גם דרך אותה סוכנות. 180 אלף והגענו לשם ב-13:00. יש עצירה בטאם קוק וגם בנין בין.

טאם קוק המדהימה!!

לינה בטום קוק:

ישנו במקום חדש שנקרא Tam coc moonlight bungalow במחיר של 15 דולר ללילה לזוג כולל ארוחת בוקר. קרוב לשאר ההוסטלים והמלונות וממש קרוב לאגם שממנו יוצא השיט הקצר. מושלם מושלם מושלם! משפחה מקסימה, מפנקים בטירוף, מרווח ותנאים מעולים. נשארנו שלושה לילות!!

אטרקציות בטאם קוק:

טאם קוק מלאה באטרקציות שכולם מכירים – השיט (200 אלף לאדם) ומערת Mua (100 אלף לאדם) והסתובבות עם אופניים (השכרה ב-20-30 אלף ליום). יש עוד פגודות שוות למי שמעניינת אותו התרבות הבודהיסטית בכלל והתרבות בויאטנם בפרט (הדת המשולשת שמשלבת כמה השקפות).

יש את הפגודה הכי גבוהה באסיה (באי דין) ממש שווה לטייל ולקרוא קצת כדי להבין את תרבות הפולחן, שווה גם להגיע בערב כי הכל מואר באורות, וגם ביום יש נוף מהמם מהמקומות הגבוהים (כניסה חינם, מסלול של 5 ק"מ, אפשר לשלם 30 אלף לכיוון למן אוטובוס תיירים שלוקח למקדש וחזרה) זה קצת יותר רחוק אז עדיף להשכיר טוסטוס (100 אלף ליום עם אופציה לפחות אם יוצאים בצהריים).

יש סוגים שונים של שייט ברחבי טאם קוק – קרובים ורחוקים, מספר שונה של שעות ומעבר במספר שונה של מערות (עדיפות לרחוקים יותר והמתויירים פחות). יש גם פגודות במרחק נסיעה עם אופניים- המקום שבו תתארחו פשוט ייתן לכם מפה ויסביר לכם מה האטרקציות הקרובות והרחוקות. נגיד יש גם מעיינות חמים במרחק 40 ק"מ מטאם קוק שגם מופיעים במפה(רק אם אתם משקיעים עוד יום בטאם קוק).

חלק בתשלום וחלק לא.. מן הסתם שמה שבתשלום יותר מרשים אבל גם המקומות הקטנים החינמיים מאוד אותנטיים (: שימו לב שכל חניה באטרקציה עולה כסף מ-5 אלף לאופניים עד 15 אלף לאופנוע. דלק- אל תקנו ביותר מ-20 אלף לליטר ותתדלקו הרבה כי הטוסטוסים פה אוכלים יםםם דלק!

בערב לקחנו סליפר מטאם קוק לדאנאג – 300 אלף (אותו מחיר להויאן) שיוצא ב- 8 וחצי בערב ואורך הנסיעה כ-13 שעות.
למרות שישנתי כמעט כל הדרך- הסליפר שובר את העצמות ובגלל הרבה עצירות בדרך הגענו רק ב10 וחצי בערך
הגענו לדאנאג והתמקמנו קרוב לים ב-Nice de paris hotel ב-250 אלף ללילה לזוג- 2 מיטות זוגיות בחדר.. אחלה תנאים, זרם המים הכי טוב וחזק שהיה בטיול עד כה!!! והעיקר המזגן כי חם פה בטירוף.

דאנאג:

היא העיר ה- 4 בגודלה בויאטנם ושימשה בעבר את האמריקאים ודרום ויאטנם כבסיס של חיל האויר במלחמת ויאטנם. יש פה הכל, העיר מתמערבת ואפשר לראות קניונים ובניינים חדשים ובבניה לצד הבניה הישנה יותר. הזדמנות טובה לעשות קניות של דברים בסיסיים בסופרמרקטים בזול יחסית.

יש כאן הרבה מוזיאונים וכו אבל באנו ליומיים, קצת בשביל החוף ובשביל הרי השיש. אז אחרי הסליפר המייגע הלכנו להסתלבט בחוף (עיירת חוף עם מלא מסעדות ואוכל טוב למי שאוהב פירות ים) ובערב הסתובבנו באזור גשר הדרקון והנהר בעיר.

ביום השני שכרנו טוסטוס (120 אלף) ונסענו להרי השיש (כניסה 40 אלף). מקום מגניב שממש צריך לחקור! הרבה מערות ופגודות, הרבה שיש!! ממש הכל.. קירות מדרגות מערות פסלים חצובים.. מיוחד ויפה. נוף מטריף מלמעלה, יםםם של מדרגות לכל מקום, וחם ולח כי זה ממש קרוב לים.

ממש אפשר לראות איך הרי השיש נעלמו לאט לאט (הם ממש קטנים) כתצואה מחציבה ממושכת של בני אדם.. אומרים שהרבה מהמבנים והפסלים בויאטנם עשויים מהשיש שנחצב מההרים האלה. בקיצור כמה שעות מעניינות שממש שווה ללכת אחר כך סתם לים ולרבוץ.

יש חופים יפים, יש חצי אי ששווה לבקר בו גם עם פגודה גדולה ופסל ענק של אלת הרחמים ואי הקופים (הר). יש אוכל מעולה בכל העיר כי היא נורא מערבית (אכלנו סושי מטורף – לא זוכרת איך קוראים למקום). ממליצה להגיע בערב לאזור גשר הדרקון- יפייפה ומלא אורות מתחלפים, יש קפה עם תצפית מעולה עליו ממש קרוב, על הנהר. יש ימים במהלך השבוע שגם יש זיקוקים ב- 21:00 בערב מהגשר.

מדאנאג לקחנו מונית ספיישל להויאן – 250 אלף. לא היה לנו כוח להסתבך. אפשר גם לקחת אוטובוס מקומי לחוויה (בערך 25 אלף כרטיס) אבל התחנה שלו בדאנאג היתה מאוד רחוקה מהמלון שלנו וגם התחנה הסופית שלו בהויאן רחוקה מהכל. (למי שרוצה לחסוך- מומלץ!).

הוי אן!

עיר החייטים המדהימה! יש כאן פשוט הכל.. אפשר להסתובב שעות ולקנות את כל העיר בערך! היינו כאן שבוע.. יכלנו ממש להשאר יותר אבל היה נגמר לנו הכסף..

לינה בהוי אן:

ב- 2 הלילות הראשונים היינו במלון קטן Thin Phuc – לא קרוב לעיר העתיקה אבל מרחק של 5 דקות באופניים (המקום מאפשר בחינם) ושילמנו 6 דולר ללילה (לאחת) כולל בוקר. מקום חמוד לאללה עם חדרים טובים וזולה יפה בחוץ אבל זרם במקלחת שאין לו אמצע :-0 או קר או חם. בעיני שווה למצוא משהו בעיר העתיקה כי כיף לצאת ישר למרכז העניינים. למי שמחפש שקט – ולבחור מתי להגיע להמולה זה איזור ממש מומלץ!

אחר-כך עברנו לדייזי ל-4 לילות נוספים – אותו איזור, בריכה בחוץ וכיף לאללה אוכל מעולה, יחס מפרגן ואוהב ישראלים במיוחד (היא באמת אלופה), חדרים מפנקים ופשוט יש כאן הכל! (אוכל ואלכוהול).
בתכלס, אתם יכולים לישון איפה שבא לכם ופשוט לקחת אופניים או טוסטוס.

אטרקציות בהוי אן:

מסתובבים! כי זה פשוט כיף. מתפננים בהומסטיי עם הבריכה ועושים סדנאות!
יש כל מיני טיולי יום מהויאן (דאנאג, איים, שנירקולים) ששווה לבדוק דרך המלון או סוכנויות ברחוב (יש מלא). וכמובן שבאים לתפור! שמלות, בגדי אירוכים, נעליים וכו… אני אישית תפרתי רק בגדי ים אצל HANI.

היא אלופה וסבלנית לתיקונים (בערך 600 אלף דונג לבגד ים). ממליצה בחום! הערה חשובה לבנות- אין בהויאן את כל הבדים בעולם אז לדעת לבוא עם כמה אופציות שאתן אוהבות (באתי עם דוגמאות מפינטרסט ויש דברים שפשוט אין).
תכלס, יש פשוט מלא תופרות בכל מקום.

סדנאות בהוי אן:

סדנת במבוק אצל טאן האלוף – Taboo Bamboo Workshop – קצת רחוק- בערך 600 אלף לאדם, 4 שעות, אתם מכינים מה שאתם רוצים! תבואו עם דוגמא מראש (הכנתי מנורה מטריפה) בדרך כלל מתחיל ב-14:00 בצהריים. ככל שתהיו קבוצה יותר גדולה המחיר לאדם יהיה זול יותר (ופחות יחס אישי).

סדנת עור- Blue lotus leather.
שעתיים של כיף בשעות הערב (למי שיש סבלנות) להכין ארנק קטן ויפה (בין 6 ל-10 דולר תלוי בכמה עור אתם משתמשים). יש גם סדנאות של 5 שעות ומעלה שמתחילות בבוקר במחיר של 45 דולר ואתם מכינים דברים יותר גדולים שלא יביישו שום חנות עור. רצוי לבוא יום לפני, לראות איפה המקום, להצהיר כוונות ולתאם שעה לפי מה שבא לכם ליצור.

סדנת אוכל- אצל הון המהממת – 500 אלף (זה הסדנה הזולה) בערך 5 שעות (מ-3 עד 8) שכוללת ביקור בשוק המקומי והסבר על האוכל והמנהגים הויאטנמים, קצת רגליים במים עם דגים, שיט בנהר ליד הבית שלה עם הסבר קצר על מלחמת ויאטנם וסדנת בישול עם כל מה שקניתם עם הסברים ושליחת מתכונים בסוף. אליפות!! לא לוותר…

דברים שלא הספקתי לעשות אבל ישנם- סדנת ציור, כפר קדרים במרחק נסיעה עם טוסטוס ליד הויאן וסדנאות כמובן, יוגה Nomad.

איפה אוכלים בוי אן?

יש שוק אוכל אוכל מטורף! גם מקורה עם אוכל מקומי ליד השוק של הירקות Cho hoian) 2 קומות בניין צהוב). מדהים מדהים מדהים ואת שוק הלילה המתויר יותר עם כל החנויות והשווקים אחרי הגשר היפני בתוך עיר העתיקה. פשוט אל תהססו ותאכלו מה שבא לכם- הכל טרי וטעים!! יש גם המון אוכל מערבי (פיצות פסטות וכו בהרבה מקומות).

  1. Ganesh- מסעדה הודית מעולה!
  2. Dingo deli- מסעדה שיש בה הכל! (סנדויצים (מטורפים בהרכבה, פיצות פסטות סלטים מאפים קינוחים. גם מנות ללא גלוטן)
  3. Mix- מסעדה יוונית עם מנות גדולות וטעימות
  4. What else- בית קפה עם אוכל טעים וקפה. וקוקוס טעים בטירוף!!
  5. יש איזה באן מי מפורסם ממש שיש אליו תור באיזור של התופרות (לא זוכרת את השם).

משלוח מהוי אן:

אני עשיתי בהויאן כי שם קניתי את כל המתנות למשפחה אבל אפשר לעשות מכל מקום.
בעקרון אפשר להגיע לדואר או פשוט להזמין את הדואר למלון שלכם. הם מגיעים עם משקל וקרטונים לאריזה. יש ספרון שבו מראים איך מחושב המחיר לפי משקל ויש מיסים מקומיים שצריך להוסיף (5 דולר).
משלוח אווירי (מגיע לארץ עד חודש) יותר יקר ממשלוח ימי (מגיע תוך שלושה חודשים).
שלחתי 7.7 קילו (בגדים חמים וקניות למשפחה וחברים) ויצא לי 1,300,000 דונג. (אם הייתי עושה אווירי זה היה עולה 2,600).

הערה חשובה – אם עושים משלוח מהמלון – הם לא מביאים נייר פצפצים! אז אם יש לכם דברים שבירים שאתם שולחים (קרמיקה, מנורות, ספלים) לעטוף טוב בחנות וגם בבגדים (עטפתי בסוודרים וצעיפים ושלחתי) כי אי אפשר לדעת באמת איך מתייחסים למשלוח. אפשר לעקוב אחריו בדואר- כבר יסבירו לכם איך כשתעשו. חשוב לשים לב- אסור לשלוח כלי נשק (חרבות וכו) ומוצרי חשמל- יפתחו לכם את החבילה!

אז אחרי שבוע בהויאן:

לקחנו סליפר ב-260 אלף מאחת הסוכנויות ברחוב לכיוון דאלאת. אספו אותנו מהמלון כבר ב-6 בערב והגענו לדאלאת בערך ב-12 בצהריים. היה קצת קשוח (מלא עצירות באמצע, עצירה של שעתיים בנה טראנג ומעבר לאוטובוס מקומי). אפשר לשלם יותר לאוטובוס אקספרס ולהגיע ב-13 שעות.

דאלאת!

אחד המקומות היפים שראיתי! חקלאות הרים מהפנטת, נהרות אגמים וים של מטעי קפה שדות אורז (לא טרסות). אם אתם עם אופנוע – פשוט תסתובבו מסביב כמה ימים וץעצרו איפה שבא לכם. זה יהיה לכם כיף!

לינה בדאלאת:

חואן! זה מקום לגמרי של ישראלים- מי שלא טוב לו (כי הרבה עיקמו לי פרצוף כשאמרתי חואן) יש המלצות חמות על tigon ועל מקומות נוספים. היינו יומיים אצל חואן והיה כיף לאללה!! 5 דולר ללילה לדורמס או חדר פרטי שחולקים. ישנו 3 בנות בחדר עם 2 מיטות זוגיות ושילמנו גם 5 כל אחת.. זה כולל ארוחת בוקר וערב אצל חואן. הוא ממש פרו ישראלי (וגם מאמין שהיה כזה בגלגול הקודם) וכבר אחותו טלי יודעת להכין מה שצריך (שקשוקה, סלט קצוץ ותכלס מה שמבקשים).

מה עושים בדאלאת?

סגרנו דרך חואן גם את הסנפלינג מפלים (50 דולר לאדם לא משנה מה גודל הקבוצה) וגם את טיול היום הארוך של האיזי ריידר (35 דולר).

סנפלינג מפלים – ממליצה בטירוף! בתור אחת עם פחד גבהים שלפני כל ירידה עם החבל אמרתי למשריך שאני לא רוצה למות- אחת החוויות האדירות!! שווה כל דולר כבר אחרי המפל הראשון.
קודם כל זה ממש טיול יום. מ-8 וחצי עד 4 וחצי בערך. יש 3 מפלים שעושים בהם סנפלינג (2 בלי מים והאחרון עם), מגלשת מים טבעית וקפיצה מצוק לתוך המים.

בין התחנות ממש מטיילים בתוך השמורה המטריפה הזאת! נהנתי מכל שניה, האנדרלין מקפיץ את האוירה לשמיים ותכלס חוויית ההצלחה למי שבאמת יש בו פחד מהדברים האלה היא מדהימה! המדריכים היו הכי מקצוענים וחמודים בעולם- הרגשתי בטוחה לאורך כל הדרך וגם יצאו אחלה תמונות.

איזי ריידר!

מי שיכול לרכב לבד – יותר כיף (: אבל לא הייתי מוותרת על חואן כמדריך. אני אישית חנונית ופריקית של הסטוריה אז נהנתי מכל פיסת מידע שחואן זרק והפצצתי אותו בשאלות.
חואן עשה תואר בהדרכה והוא בקיא בכל ההסטוריה של ויאטנם בכל התחומים- צבאי, תחקלאית, דתית- השלמתי את כל הידע שהיה חסר לי לאורך הטיול בהבנה את התרבות שלהם.

איפה עוברים עם הטוסטוסים?

תצפית יפה על עמק הקפה והאורז, קפה קקי של סמורים- מרכז מבקרים תיירותי לחלוטין (אבל אחלה נוף), שדה חמניות תיירותי לחלוטין ומיותר (במושבים בארץ יותר יפה), מפעל לייצור אטריות (מגניב), דפי אורז, מפעל לייצור יין אורז (תשתו קצת מי שאוהב), משי (תולעי משי- מזעזע אבל מעלה מודעות), פגודה גדולה והבודהה הצוחק הענק (אחלה הרצאה על עצמו ועל הבודהיזם-ממש מעניין) כפר של אינדונזים קתולים, מטעי פלפל שחור, חממות של פטריות (הכל ממש נחמד ומעניין), שדות אורז (מספר את ההסטוריה של ויאטנם עם אורז- סופר מעניין!

ויאטנם תחת שלטון קולוניאליסטי של צרפת, המלחמה עם צרפת והמלחמה עם האמריקאים שהיא מלחמת ויאטנם הנוראית המדוברת), אגם יפייפה בשקיעה.. והיה מושלם בקיצור. מעייף מאוד במיוחד אם עושים את הסנפלינג מפלים יום לפני. בעיני גם שווה את הכסף. אם לא היה אכפת לי מהמידע וההדרכה היתי פשוט שוכרת טוסטוס ב-5 דולר ומסתובבת יומיים שלמים ברדיוס של 60 ק"מ סובב דאלאת וקוראת קצת בויקיפדיה.

אוכל- יש סניף של Ganesh! מושלם! אבל בעקרון אתם אוכלים אצל חואן בוקר וערב ואם אתם איתו באטרקציות אז גם ארוחת צהריים.

סגרנו דרך חואן סליפר לילה להוצ'ימין. יצאנו ב- 24 בלילה מהבית שלו עם מיניבוס (שעה מושלמת) והגענו ב- 5 להוצ'ימין (יש מעבר מסליפר לאוטובוס והאוטבוס מוריד אתכם באיזשהי סוכנות). וואלה לא זוכרת כמה זה עלה אבל שילמתי סביבות ה-200-250 נראה לי (פשוט שילמתי על כביסה לינה ונסיעות בסוף).

הוצ'ימין סיטי/סייגון:

בירת הדרום – עיר עצומה ומערבית לגמרי! בהשוואה להאנוי היא ממש רחבה וגדולה יותר אבל התנועה בכבישים נוראית לא פחות ופקוק ומסוכן טירוף.

לינה בהוצ'ימין סיטי/סייגון

אם אתם באמת מגיעים בלילה – חשוב לסגור מקום לינה מראש שיודע שאתם מגיעים אליו ב-5 בבוקר. כאן דיי התפנקנו ושכרנו דירה שווה ביותר – Saigon corner house – שאתה עושה צ'ק אין עצמאי עם ססמא ששולחים לך בהודעה. דירה עם כל הכלים שצריך אם בא לכם לבשל (: 10 דולר ללילה (לאחת).

אנחנו התמקמנו באיזור של בית חב"ד שהוא יקר יותר כי זה הסתדר לנו בדיוק עם חג שני של פסח, שישי ושבת וגם יחסית קרוב למקומות שרצינו להיות בהם.
כמובן שיש הוסטלים שווים אחרים יותר באזור הפאבים. חברים שלנו ישנו והמליצו על 199x.

אטרקציות בסייגון:

קודם כל המלצה חמה!! הסוכנות הישראלית של ניסים טל (יש גם בהאנוי) פשוט אלופים. זה גם ממש קרוב לבית חב"ד וגם זה פשוט עוד בית לישראלים (העובדות מקומיות). מלבד זה שאפשר להתקשר לניסים בכל שאלה, בקשה, צרה, חילוץ, בעיות ויזה הוא גם סוגר לכם אחלה נסיעותהדרכות ונותן טיפים מעולים להסתובבות בעיר (גר שם כבר 5 שנים) ופשוט מכיר שם הכל.

אז כדאי להכיר ולפרגן, אפשר לגהץ אצלו באשראי ללא עמלה! (מכונה ישראלית בעברית) ואפשר ללכת לשחק טאקי בכיף או להחליף ספרים בעברית (יש ספריה צנועה). אז סגרנו דרכו את המעבר לקמבודיה ואת סיור היום לדלתת המקונג (יש גם של יומיים ושלושה).

סיור יום לדלתת המקונג – יוצא ב-7 בבוקר עד 18 בערב. 290 אלף דונג כולל ארוחת צהריים.

סיור חמוד לאללה – יש נסיעה של שעתיים הלוך ושעתיים חזור על לדלתא ורוב הסיור עצמו מתנהל בשייט בים הבתים של האנשים ובין השווקים הצפים שאפשר לקנות בהם פירות.

המדריך שלנו טריו היה פשוט אלוף (גם בהתלהבות שלו וגם בידע) אז היה ממש כיף ומעניין לטייל איתו כשהוא הסביר על התרבות באזור הזה של המדינה (הוא מקומי), על ההסטוריה, הפירות הטרופים, המטעים, הכנת ממתקי קוקוס, הכנת דפי אורז, פופאורז (יעני פופקורן רק מאורז ולא מתירס) וכמובן שאתם טועמים מהכל, טריק תיירים של להצטלם עם נחש, ארוחת צהריים עם הופעה אותנטית של ויאטנמים שממש לא יודעים לשיר אבל מצחיק לאללה… קיצור היה כיף ומצחיק אבל היה חום אימים.

מרוב שהרגשתי שאני מתאדה הפסקתי להנות באיזשהו שלב ולקראת סוף הסיור יש זמן טיול עצמאי בשוק המקומי- בחרנו פשוט לשבת ליד מאוור, לשתות נוזלים למיניהם עם קרח ולאכול גלידה עד שהאוטבוס יצא.

בטוטאל – אהבתי וממליצה אם אין לכם קשיים עם חום. אם אתם לא ממהרים לצאת מויאטנם הייתי ממליצה לעשות לילה באחד הכפרים על דלתת המקונג ולסגור סיור משם- בעיני יהיה יותר אותנטי ויותר כיף וגם תהיו אדונים לעצמכם (אנחנו מיהרנו בגלל הויזה שנגמרת).

מוזיאון המלחמה (יחסית באיזור שלנו) – בעיני חובה. מוזיאון קצת קשו (ויזואלית) אבל זאת הסטוריה מטורפת של מדינה שצריך להכיר. 40 אלף לכרטיס כניסה.
מערות קוצ'י – לא עשיתי מפאת קוצר זמן אבל שמעתי שממש שווה את זה ועדיף בשעות אחרה"צ.

שדרת הפאבים-לא תפספסו.. המולה מטורפת' שווקי לילה ויום, קניונים, באולינג, קולנוע, Time square יעני המנהטן של הוצ'ימין…
באמת שמה שתרצו תוכלו למצוא כאן.
יש כל מיני בתי קפה על גורדי שחקים – שווה לעלות בשביל התצפיות על העיר (מרגיש ניו יורק) אבל להכין את המוזמנים שרוב המקומות האלה ממש יוקרתיים ברמת הקפה ב-140 אלף (כשבדרך כלל זה 40-50) או שאתם תצליחו למצוא משהו זול ושווה.

מסעדות מומלצות בסייגון

יש מלא אוכל טוב בכל מקום בתכלס.. מסעדות איטלקיות והמבורגרים איכותיים. סטארבקס ו-kfc בכל פינה. אתם לא תרעבו זה בטוח.

  • ארוחת בוקר– הכי טובה שאכלתי בויאטנם – The vintage imperium cafe. משתווה לארץ!
  • 4pizza (רשת, יש גם בהאנוי).
  • Al's fresco
  • בית חב"ד – מזכיר קצת אוכל של בית!
  • יש להם גם את ה-Lotteria – שזה בתכלס המקדונלדס המקומי שלהם ונמצא בכל מקום- פשוט ממש זול יחסית לאוכל במסעדות. אם יש חובבי אומנות ביניכם- יש שדרה של כמה חנויות יצירה שקניתי שם כמעט את כל החנות (צבעים מכחולים מחברות מה שתרצו) 138 Nguyễn Đình Chiểu, Phường 6, Quận 3, Hồ Chí Minh, וייטנאם

בהמשך הרחוב גם סופר ענק שממש מזכיר את השופרסל שלנו- רק יותר זול פי אלף.. ממצרכים בסיסיים דרך אוכל בגדים מצעים וכו- משהו mart, לא תפספסו.
יש עוד הרבה מה לעשות פשוט נמאס מתישהו מהאוירה העירונית הסואנת- אז שכל אחד יחליט מה שבא לו.

יצאנו על הסליפר של 21:30 מוהצ'ימין (תמיד יש גזירת זמנים אחורה של שעה אז 20:30), מעבר גבול לקמפוט דרך הא טין – 455 אלף דונג. למה זה יקר? כי זה כולל הסעה מהסוכנות לתחנת הסליפר, סליפר ב-21:30 בלילה מהוצ'ימין שמגיע להא טיין ב-6 בבוקר. הסעה מהא טיין לגבול, מכווינים אתכם לעשות ויזה ויש אוטובוס ב-7 בבוקר מהגבול לקמפוט- בערך 3 שעות. מגיעים לקמפוט ב-10 בבוקר. (המחיר כולל הכל).

נ.ב – תמיד אנשים שואלים כמה אמורים לבזבז בערך כי זה באמת קצת מלחיץ כשמתכננים טיול ארוך במזרח אז יצא לי אישית לבזבז 1250 דולר לחודש שלם בויאטנם (זה כאילו נחשב הרבה, אפשר לעשות את זה בפחות) כלומר 4400 שקל הכל כולל הכל – אוכל במסעדות מערביות ומקומיות, נסיעות, השכרת טוסטוסים, קניות ומתנות למשפחה, כביסות, אוכל, אלכוהול, ציוד לציור, פינוקים ומאנצ'ים, מלא קפה ובתי מלון (ישנו ר-ק בחדרים פרטיים לאורך כל הטיול).

אז עופו על הטיול שלכם!

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

  • רונית 17 מרץ 2019 12:11 at
    רונית 17 מרץ 2019 12:11 at

    אליפות של כתבה כל הכבוד למדתי המון 🙂

  • מיקה 06 ספטמבר 2019 17:54 at
    מיקה 06 ספטמבר 2019 17:54 at

    היי! אם אפשר איכשהו ליצור איתך קשר לכמה שאלות אשמח ממש:) 🙂

    • AlexAdmin 06 ספטמבר 2019 20:40 at
      AlexAdmin 06 ספטמבר 2019 20:40 at

      שלום רב מיקה, את תוכלי לרשום את כל השאלות בקבוצת הפייסבוק שלנו (הלינק הנמא בכתבה) ויענו לך על הכל. תודה ושבת שלום 🙂

  • TalM 28 אוקטובר 2019 23:02 at
    TalM 28 אוקטובר 2019 23:02 at

    מסאפה ללופ בנסיעת לילה, האם כדאי?

    • sedmedia 28 אוקטובר 2019 23:07 at
      sedmedia 28 אוקטובר 2019 23:07 at

      נארה לי שזה ממש לא מומלץ ואפילו מסוכן בגלל שהדרך מפותלת ולא מוארת ולמחרת בבוקר תהיה עייף לאופנוע.
      השעות הכי מומלצות לצאת לדרך בין 12:00 ל- 17:00 ולישון לילה כמו שצריך לפני הלופ.

  • גיל 06 ינואר 2020 19:50 at
    גיל 06 ינואר 2020 19:50 at

    היי תודה על הכתבה המעניינת. אני מתכנן 13 יום טיול עם הבת שלי שכרגע במזרח, שנחבור יחד בהאנוי בתחילת מרץ. אני חושב להתמקד בעיקר בצפון – האנוי, הלופ בלאוי קי ע"ג אופנוע, סאפה, הלונג ביי, נין בין, הוי אן, הואה?…מה כדאי לתאם מראש? תודה

    • AlexAdmin 06 ינואר 2020 23:28 at
      AlexAdmin 06 ינואר 2020 23:28 at

      שלום רב, חשוב לקבל ויזה מראש ולתכנן מסלול מסודר. כל השאר תוכל לעשות בדרך. אם יהיו שאלות נוספות תוכל לפנות אלי ב״צור קשר״ ונעזור בשמחה.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
דילוג לתוכן