טיול בהונג קונג ומקאו – 10 ימים בחודש אפריל כולל מסלול ואטרקציות

בעקרון הונג קונג בכלל לא היה חלק מהתוכניות שלי, אך כאשר חבר טוב שלי גיל יעקב סומובול קיבל כמו כל שנה, את הטבת יום ההולדת של הנוסע המתמיד של אלעל – כרטיס טיסה שני תמורת 100 נקודות (+ מיסי נמל) ואחד מהיעדים שניתנו לבחירה היה הונג קונג.
בדקנו, חשבנו, גיגלנו ובסוף החלטנו – נוסעים להונג קונג ומקאו!

חלפו 4 חודשים של ציפייה ותחקירים על היעד, עד שהגיע הזמן לחופשה.
הטיסה יצאה לדרך ביום חמישי בשעה 22:00 (טיסת אלעל ישירה, עיכוב של 20 דקות..). הגענו להונג קונג בשעה 14:00 שעון מקומי (הפרש של 5 שעות מהארץ).
לקחנו מונית למלון – The CityView, המלון ממוקם במרכז קאולון על הרחוב המרכזי – נתן רוד.
המלון עצמו מעולה, חדיש ומודרני, עם ארוחת בוקר עשירה והיתרון הגדול שלו – מקבלים סמארטפון לכל זמן השהייה שיכול לשמש כראוטר לגלישה באינטרנט.

התמקמנו ויצאנו לטייל בנתן רוד לכיוון טיילת צים שא צוי, הגענו אליה בדיוק בזמן לסימפוניית האורות – המופע האור קולי על גורדי השחקים באי הונג קונג. המופע נערך כל ערב בשעה 20:00 ואורך כ-15 דקות.

ביום שבת נסענו לטייל באי הונג קונג, התהלכנו ברחובות העיר עד שהגענו למדרגות הנעות הארוכות בעולם (באורך של כ – 800 מטר), עלינו עד למעלה וירדנו חזרה מסביב לכיוון רכבל הפסגה.
עם רכבל הפסגה הגענו לאחת האטרקציות המרכזיות בהונג קונג – Victoria Peak, משם אפשר לתצפת על קו הרקיע המרשים של העיר.
שהגענו בצהריים היה ערפל כבד, אז הסתובבנו ב-2 הקניונים הגדולים שממוקמים בפסגה ואחרי שעתיים בערך, הערפל נעלם למזלנו והייתה ראות טובה. בפסגה נשארו עד הערב, כך שראינו את כל הונג קונג גם ביום וגם בלילה.


ביום ראשון טיילנו באיזור קאולון, הגענו לקניון סיטי הרבור – קניון עצום שגם אחרי כמה שעות של שיטוטים לא הצלחנו לראות את כולו.
בערב יצאנו לטייל בשוק הגברות -Ladies Market .

ביום שני נסענו לאי לנטאו ולכפר נגונג פינג, שם ממוקם טיאן טאן בודהה – פסל הבודהה היושב הגדול בעולם. לצערנו הרכבל שמוביל לבודהה סגור בגלל עבודות תחזוקה עד מאי, אז נסענו באוטובוס. אחרי נסיעה מפותלת של כחצי שעה הגענו לכפר ואחרי טיפוס של 268 מדרגות, הגענו לפסל הבודהה.
בכפר עצמו טיילנו במנזרים ובחנויות..

ביום שלישי נסענו לאושן פארק – לונה פארק ענק משולב עם גן חיות, בפארק יש הרבה אטרקציות למבוגרים ולילדים וגם כ-5 רכבות הרים מטורפות. בחלק של הגן חיות, אפשר למצוא דובי פנדה, אזור אוסטרלי עם קואלות וקנגורו והרבה חיות ים.

ביום רביעי נסענו לסטנלי מרקט, הממוקם באזור הדרומי של הונג קונג, שם יש שוק גדול וטיילת יפה.
בערב טיילנו בשוק הלילה של רחוב טמפל.

ביום חמישי עזבנו את הונג קונג ועברנו למקאו – לאס וגאס של המזרח. את המעבר עשינו בהפלגה של כשעה במעבורת.
במקאו נשארו 2 לילות במלון The Venetian Macao – מלון המעוצב בהשראת ונציה (העתק של המלון בוגאס). המלון עצמו מפואר ועצום, הלכנו לאיבוד כמה פעמים בדרך לחדר.
בתוך המלון נמצא הקזינו הגדול בעולם ויש 4 בריכות חיצוניות – מים קרים, מחוממים, למבוגרים בלבד וג'קוזי ענק.
כל החדרים במלון הם סוויטות, אנחנו לנו בסוויטה הבסיסית – סוויטת רויאל בגודל של 70 מ"ר..

במקאו, כמו בוגאס, יש סטריפ של מלונות פאר – ונישיאן, פריזיאן, סטודיו סיטי, גלקסי וכו'. במרכז העיר יש את מלון ווין עם המזרקות המפורסמות ואת מלון גראנד ליסבואה המרשים.
בעיר עצמה טיילנו בכיכר סנאדו – הכיכר המרכזית, ובמרכז האי טייפה.
ביום שבת בצהריים חזרנו במעבורת בחזרה להונג קונג ומשם יצאנו בשעה 21:00 בטיסה חזרה לארץ מלאים בחוויות וסיפורים.

טיפים והמלצות:

  • כסף והמרה – בהונג קונג משתמשים בדולר הונג קונגי. 1 דולר הונג קונגי = חצי שקל בערך. במקאו יש מטבע משלהם אבל מקבלים דולר הונג קונגי. בצ'ייג'ים בארץ אין דולר הונג קונגי, רק בבנק הפועלים בנתב"ג. אנחנו הזמנו דרך האתר של גרופון ואספנו את הכסף בשדה.
  • תחבורה – הרכבת התחתית בהונג קונג מאוד פשוטה ויעילה, אפשר להגיע איתה לכל מקום.
  • מומלץ לעשות את כרטיס האוקטופוס – כרטיס נטען שאיתו אפשר לשלם בכל סוגי התחבורה הציבורית. הכרטיס עולה 150HK$ שזה 50 דולר והם פיקדון ו-100 דולר לשימוש. את הפיקדון מקבלים בחזרה בשדה שמחזירים את הכרטיס.

  • המעבורת למקאו – נסענו עם המעבורת של חברת טורבו ג'ט, המעבורת יוצאת כל רבע שעה וקנינו כרטיסים במקום. את החזרה להונג קונג קנינו מראש שלא נפספס את הטיסה בטעות.. כרטיס למעבורת עולה 164 HK$ 35  + HKD למזוודה במשקל 20-30 קילו.
  • אוכל  – אפשר למצוא ברחוב את כל סוגי המאכלים האסייתים – נודלס, דים סאם ומאכלי ים בלי סוף.. הונג קונג מאוד בעייתית למי ששומר כשרות. למי שלא מתחבר כל כך לאוכל האסייתי (כמונו) יש כמה סניפים של פיצה האט ומקדונלדס אפשר למצוא בכל פינה. האוכל גם מאוד זול – ארוחה מלאה במקדונלדס בכ-25 ₪.
  • מזג אוויר – מזג האוויר מאוד לא צפוי, היה לנו מזג אוויר חם כל השבוע, אפשר היה ללבוש קצר, אבל היה ערפל כמעט כל היום וגשם ירד מדי פעם, בעיקר בשעות הצהריים למשך חצי שעה-שעה.
  • קניות  – בהונג קונג יש הרבה קניונים גדולים שהגדול מכולם הוא הרבור סיטי הענק. המחירים בקניונים לא זולים, כמו בארץ פחות או יותר. מציאות אפשר למצוא בשווקים. בשוק כמובן אפשר להתווכח ולהוריד את המחיר המבוקש (שמלכתחילה גבוה). בשוק הגברות ראינו שהרוכלים יותר גמישים ובסוף רודפים אחרינו ונותנים את המחיר שביקשנו (גם אם הוא מגוחך). בשוק הלילה הרוכלים יותר עקשנים ולא מוכנים לרדת לכל מחיר.

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן