טיול בדרום איטליה – נאפולי והסביבה כולל טיפים ומסלול

טיול בדרום איטליה

ספוילר: היה מטורף

לנאפולי הגעתי ממש במקרה במהלך יורוטריפ, בתור אוהדת מושבעת של איטליה (פעם שלישית שלי במדינה המטורפת הזאת) שלא הייתה עוד בדרום, החלטתי שהפעם זהו יעד חובה.
הגעתי לנאפולי אחרי שהזמנתי הוסטל יומיים מראש: NeapolitanTrips Hostel & Bar (הוסטל מטורף, הכל חדש, 2 מקלחות ושירותים בכל חדר, נקי, נעים, עם בר, פינג פונג, סנוקר ואחלה מטבח) וכל התענוג עלה לי 90 יורו ל-4 לילות (!!)
בגלל שהגעתי ממש מאוחר לקחתי מונית, שלא יעבדו עליכם – המחיר משדה התעופה בנאפולי למרכז העיר הוא בין 18-20 יורו.

נאפולי

הגעתי למסקנה שנאפולי עצמה היא הודו של אירופה אבל בלי הקסם, מלוכלכת, מלאה בטוסטוסים (בערך פי 3 טוסטוסים מתושבים) וחוקי התנועה הם בגדר המלצה בלבד.
בנאפולי עצמה אין הרבה מה לעשות וכדאי להקדיש לה יום יומיים לכל היותר..
לעומת זאת, היא שוכנת באחד האזורים הכי יפים שיש ומשמשת כמרכזו.

פומפיי

כחצי שעה נסיעה מנאפולי נמצאות חורבות העיר פומפיי, עיר עתיקה שבשנת 79 לפני הספירה הוחרבה בעקבות התפרצות של הר הגעש וזוב, אשר כיסה את כולה באפר רעיל וקבר אותה מתחת לאדמה לאלפי שנים.

למי שחובב היסטוריה וארכיטקטורה זה אחד המקומות המדהימים!!!! אני הייתי שם 6 שעות ולא הספיק לי.. מומלץ לקחת את הסיור המודרך כי המדריך מספר על המון מבנים את הסיפור שלהם ובאופן כללי נותן הרבה מידע מעניין על העיר עצמה והחיים בה באותה תקופה.

חשוב לדעת – למי שיש דרכון אירופאי והוא מתחת לגיל 25 הסיור עולה רק 2 יורו, למי שלא הסיור יעלה 15 יורו ומחיר כניסה לאתר 12 יורו, אז אל תשכחו להביא איתכם את הדרכון או צילום שלו***

וזוב

כ-45 דקות נסיעה מנאפולי נמצא הר געש וזוב, הר געש פעיל – אותו הר געש שהחריב את העיר פומפיי לפני יותר מ-2000 שנים.

ניתן להגיע אליו מנאפולי ברכבת ואז באוטובוס, את כרטיס הכניסה לאתר קניתי בזמן שקניתי את כרטיס האוטובוס מהרכבת- 20 יורו הלוך חזור באוטובוס + כניסה לאתר. הטיפוס לא קשה במיוחד אבל כן תלול ויש קושי יחסי, לי לקח בערך חצי שעה עד 40 דקות להגיע עד לראש הר הגעש – הנוף מהמם, הדרך יפה וההר עצמו נחמד, לא מרשים במיוחד (לטעמי).

האי קפרי

האי קפרי הוא אחד הכי יפים שהייתי בו! הוא נמצא שעה -+ הפלגה מהנמל בנאפולי וכרטיס בכיוון אחד יכול לעלות בין 14 ל-20 יורו. הפלגה קלילה ונעימה, חשוב לבחור יום יפה מבחינת מזג אוויר וראות.

כשהגעתי לאי, ישר עליתי למעלה במדרגות עד למרכז האי, טיפוס קצת קשוח אבל האוויר הנפלא והנוף עשו את שלהם! ולמי שרוצה יש גם מן רכבל כזה שלוקח מהנמל למטה, עד למרכז האי למעלה ולכיוון ההפוך (אם אני זוכרת נכון 2 יורו לכיוון).
אי מקסים, יפהייפה, נעים מאד לטייל בו ופשוט ללכת לאיבוד בין הסמטאות שלו.. במרכז יש המון מסעדות וחנויות. קחו בחשבון שהוא יותר יקר מנאפולי.

**לא כדאי לפספס אותו!**

רצועת החוף אמלפי והעיירה פוסיטאנו

בערך שעה ורבע נסיעה מנאפולי נמצאת רצועת החוף אמלפי.

דרך פשוט עוצרת נשימה, כאילו נכנסתם לטיול בתוך גלויה. הכבישים אמנם צרים וצריך לנהוג שם יותר בסבלנות וזהירות, אבל הנוף שנשקף כל הדרך שווה את הכל.
אני הצטרפתי לחברה שהכרתי בהוסטל ששכרה רכב והגענו ברכב לאורך רצועת החוף לעיירה פוסיטאנו, עיירה מהממת, נראת כאילו עכשיו צויירה על גלויה, צבעונית שוכנת על מרגלות הר ומצד שני הים.
מחזה מהמם!!
שווה לגמרי את הנסיעה, האווירה הנעימה והיופי של העיירה בשילוב עם הים וההרים מצד שני.

אם יש לכם שאלות, תגובות, המלצות אשמח אם תכתבו אותם למטה.

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן