טיול משפחתי בגדנסק עם ילדים (צפון פולין) בחורף 4 ימים

סיכום הביקור שלנו בגדנסק עם ילדים, צפון פולין. ארבעה ימים, ארבעה אנשים  (שני מבוגרים, שני בנים 8,12). היעד נבחר די רנדומלית האמת (היו לנו ימים נתונים, היינו אמורים לטוס למקום אחר וויז אייר ביטלו לנו את הטיסה אז זה היה היעד הכי זול כשהזמנו).

בית מלון מומלץ בגדנסק עם ילדים

מלון נובוטל גדנסק סנטרום (Novotel Gdansk Centrum)

המלון נבחר כי הילדים מתים על נובוטל (אקס בוקס ושולחן פוזבול. מה צריך יותר מזה?) והמיקום שלו נראה מוצלח. החדר היה אחלה, השירות היה סביר וארוחת הבוקר הייתה בינונית מינוס.

אבל המיקום באמת היה סבבה והאקס בוקס ניצח הכל.

גדנסק בחורף

הזמן נבחר כי קיוויתי לקצת שלכת, מזג אוויר קריר והזדמנות ללבוש מעילי חורף וכפפות וכובעים (היה בהחלט קריר, באזור ה-10 מעלות, אבל הבאתי שלושה כובעים ובסוף השתמשתי רק באחד! איפה המזג אוויר הקפוא שהובטח לי?), קיוויתי שבפולין מתחילים לקשט לכריסמס ישר אחרי הלווין, אבל זה לא ממש המצב ולא הייתה בכלל הרגשה של "עוד רגע כריסמס"…

לבוש, בעיקרון מה שעבד הכי טוב בשבילי היה חולצה ארוכה דקה, מעיל חורף עבה אמיתי, ג'ינס רגיל ומגפי ברך מרופדים עם גרביים עבים וכובע עם פונפון  (כל הבנים סובלים פחות מקור, אז הם הלכו עם נעלי ספורט וגרביים רגילים).

טיפ לכל הנוסעים עם ילדים (או שרגישים לקור בעצמם) הקור והיובש יכולים לגרום לגירוי ואדמומיות מאוד חזקים בפנים. כדאי לקנות (אני לא יודעת אם יש בארץ אבל יש בכל בית מרקחת או רוסמן באירופה) Wind und wetterbalsam שעוזר מאד.

טיסה ישירה לגדנסק פולין

הטיסה, טסנו ריינאייר כי זו הטיסה היחידה שהיתה. לקחנו שלושה טרולי (ותיק מתקפל למקרה של שופינג פרוע) ושילמתי פרימיום כדי שיהיה בטוח שאפשר יהיה להעלות אותם למטוס. בפועל לא הייתה אכיפה של כללי הטרולי בכלל. שתי הטיסות יצאו בזמן והגיעו בזמן והדיילים היו אחלה.

בטיסה הלוך הכל היה פיקס, בטיסה חזור קצת פחות – הרבה בלגאן, לא היה אוכל למכירה, לא היתה התחשבות בצרכים מיוחדים וכאלה. לא נורא, סתם קצת מעצבן. מצד שני, בטיסה חזור תמיד הכל יותר מעצבן.

המסלול שלנו בצפון פולין

התניידות, בעיקר ברגל, וכמה מוניות. משדה התעופה ומהמלון לא היו בעיות עם המוניות והכל היה בסדר. לקחנו גם מונית אחת חזרה מהקניון והנהג לקח לנו בערך כפול ממה שהיה צריך לעלות (הוא שם מונה, אבל עם תעריף מוגזם בטירוף). לא נורא, סתם לא נעים ומיותר.

היום הראשון ההגעה לצפון פולין

הגענו בערב. לקחנו מונית מהשדה למלון, עלה בערך 60 זלוטי. בגלל שהגענו כבר בערב והיה חשוך וקר (ובגלל שאנחנו כרגע בקטע של אכילה בריאה ובמלון יש בתפריט מנות מתאימות) אז אכלנו ארוחת ערב במלון.

היום השני עיר העתיקה גדנסק

יועד כולו להסתובבות בעיר העתיקה. המטרה היתה לנצל את כל שעות האור בחוץ אז יצאנו מהמלון די מוקדם, לצערי לפני שפתחו את הגלגל הענק אז לא הספקנו לעלות עליו, אבל הוא נראה אטרקציה מגניבה.

היה קר מדי לטעמי לשייט אז במקום הסתובבנו ברגל ברחוב הראשי (Długi Targ) הילדים שלי חובבי חנויות של מזכרות ופיצ'פקעס אז נכנסנו לכל חנות אפשרית (יש אחת לכלי זכוכית מאוד יפה די בהתחלה ליד הפסל של נפטון), בחנו את כל תכשיטי הענבר, צפינו איך מכינים סוכריות בתוך החנות, ועברנו בערך מאה בתי קפה שנראים כולם נהדרים ומלאי מאפים ריחניים.

משם ירדנו לרחובות הפחות ראשיים של העיר העתיקה והסתובבנו כדי להגיע ל- Hala Targowa, שוק מקורה חביב. אני מניחה שחובבי הז'אנר יאהבו יותר, אנחנו פחות התחברנו.

אחרי קפה ומאפה המשכנו לכיוון בית הקולנוע – Cinema City להסתובב במרכזון קניות ליד (יש שם חנות די גדולה של Terranova עם בגדים נחמדים במחירים מצויינים) ולראות את הסרט החדש של ת'ור במחיר מצחיק ואיכות צפייה נהדרת. ארוחת צהריים מאוחרת במקדונלדס שבתחנת רכבת ממול (לא הכי מומלץ, רק לחובבי הז'אנר. אבל כמו כל הדברים האחרים – זול מאד).

סיימנו את היום בשיטוט בקניון Madison Shopping Gallery שלחלוטין לא הרשים אותנו חוץ מאשר בפסלים של הכלבים המפוזרים בו.

היום השלישי סיור כנסיות ומוזיאונים בגדנסק

יום התרבות שלנו,  הלכנו לראות את המנוף מימי הביניים ואת רחוב Mariacka שלידו שיש בו גם כל מיני פסלים של מפלצות, גם את הבית הכי עתיק בגדנסק והוא מוביל לכנסיית סנט מרי המרשימה (שכרגע בשיפוצים בחוץ).

משם המשכנו ברגל (כעשרים דקות הליכה) למרכז הסולידריות – Europejskie Centrum Solidarności והאנדרטה שלידו. שניהם מאד מרשימים ויש המון מה לראות. במחיר הכרטיס מקבלים גם מדריך אודיו באנגלית שמפרט עוד המון על ההיסטוריה והפוליטיקה של פולין.

הילדים קיבלו מסלול ילדים עם משימות והסברים המתאימים לגילם ומאוד התעניינו. חוץ מזה העוגות בבית הקפה של המרכז מצויינות. משם המשכנו למוזיאון המדע (עוד כעשרים דקות הליכה) – Centrum Hewelianum. המוזיאון מאוד אינטראקטיבי והילדים יכולים לגעת ולשחק בהכל, ההסברים הם גם בפולנית וגם באנגלית, ויש די הרבה מה לראות. אבל הוא טיפה מבולגן מבחינת שילוט ולוגיסטיקה (היינו בטוחים שהלכנו לאיבוד בחיפוש אחר החלק הרביעי שלו) ואין אף ספסל או קפיטריה. בעייתי משהו.

אבל הילדים נהנו מאד (אם כי לטעמי מתאים יותר לגילאים צעירים).

סיימנו בהליכה חזרה לעיר העתיקה ועצירה באחד מעשרות בתי הקפה הקטנים והמגניבים שבה (ספציפית עצרנו ב- Amina Cafe לשוקו חם ועוגות ללא גלוטן).

היום הרביעי קניות בגדנסק

יום השופינג. כי איך אפשר בלי? התחלנו בקניון Manhattan, בעיקר בגלל שיש בו סטארבקס גדול יחסית, אבל מסתבר שיש בו גם H&M גדול יחסית וC&A נחמד וגם היה לא עמוס בכלל.

משם המשכנו ברגל דרך חנות Flying Tiger הלא מאד גדולה אבל הכרחית למכורים כמו הילד שלי וסיימנו (אחרי עוד חמש דקות הליכה) בקניון Galeria Bałtycka שהיה לטעמי הכי מוצלח מכולם – מבחר גדול של חנויות, מחירים טובים, מגוון של אוכל, ומאוד נעים להסתובב.

לא הספקנו גם את קניון Galeria Metropolia שנמצא בדיוק ממול.

שדה התעופה קטן אבל חביב.

אין הרבה אופציות אוכל, יש מקדונלדס וכמה מסעדות אבל לא מקום שאפשר לקנות סנדוויצ'ים ולקחת למטוס. החנויות לא מרשימות במיוחד. אבל אולי זה בגלל שכרגע חצי ממנו נמצא תחת בנייה.

העיר עצמה מאד נחמדה, היה עוד די הרבה מה לעשות (חוץ מאשר לנסוע לסופוט וגדיניה) שלא הספקנו, היא מצטלמת נהדר, יש בה המון היסטוריה שמרתק ללמוד, וכיף להסתובב בה ברחובות.

לסיכום

גם בתקופה הזו של השנה היא מלאה בתיירים, וכל מי שאוהב ישיבה נינוחה בבתי קפה יתאהב בה בשנייה.