חופשת ירח דבש בפורטוגל של 9 ימים בחודשים יולי אוגוסט

אנחנו זוג שמאוד אוהב לטייל- בעיר, בטבע, ברגל, באוטו… לא משנה איך אבל מאוד אוהבים להיות בתנועה ופחות מתחברים לבטן גב.. את הטיול תכננו בעצמנו מתוך קריאה בקבוצות בפייסבוק וכמובן גם ספר לונלי פלנט של פורטוגל ששימש אותנו גם בתכנון וגם בטיול עצמו. נהנינו מאד לקרוא את הרקע ההיסטורי על המדינה בכלל ועל המקומות השונים שהגענו אליהם (בזמן שהוא נהג אני הקראתי מהספר). זה מאוד הוסיף להבנה שלנו מה אנחנו רואים והיכרות עם המקומות.

חשוב להבין שפורטוגל מאוד מגוונת ואפשר למצוא בה המון סוגים של פעילויות ובהחלט יש המון מה לראות ולעשות רק צריך להכיר את הדברים ולבחור את מה שאוהבים כי אי אפשר להספיק הכל.

אנחנו החלטנו לסגור את כל מקומות הלינה מראש, זה נתן לנו שקט ודרש מאיתנו להבין מראש איפה אנחנו רוצים להיות ולראות, בחודשים יולי-אוגוסט אני מניחה שזה חוסך גם לא מעט כסף.

המסלול שלנו בפורטוגל:

16.7- טיסת סנדור שהמריאה ב- 17:00 ונחתה ליסבון באזור 21:30, בחרנו בטיסה ישירה ושמחים שעשינו את זה. המטוס די צפוף אבל זה מה יש, משם לקחנו מונית למלון סמוך לשדה. לדעתי ממש *לא* מומלץ. א' יש תור ארוך וזה ממש מבאס לחכות למונית. למרות שהוא מתקדם מהר יחסית זה עדיין סתם זמן שנשרף.

ב' כי אובר מאד מאד יעיל בליסבון. לצערנו לא היה לנו סים עדיין ולא יכולנו להשתמש באובר ובמקרה הספציפי הזה הנהג גם היה **** ודי גנב אותנו (ידענו כבר באותו רגע, אבל לא היה לנו כוח להתווכח ולריב בערב הראשון של הטיול אחרי טיסה לא קצרה..). לינה במלון: Encarnacao home.

17.7- השארנו את המזוודות במלון וחזרנו לשדה התעופה בערך רבע שעה ברגל.

עשינו *סים מקומי* וודאפון – 10 אירו, כולל 3 ג'יגה גלישה, שיחות והודעות. הגלישה הספיקה לנו לבערך שבועיים כולל ניווט כל הזמן עם גוגל מאפס. לאחר שהגלישה נגמרה החיבור לוואטסאפ ממשיך פשוט מאד מאד מאד לאט עד בלתי אפשרי לגלוש בכל דבר אחר.

משם נסענו לפניש (Peniche), בדרך עצרנו במאפרה לראות את הארמון הלאומי. בפניש אכלנו צהריים ועלינו לצוקים. חוויה מדהימה לעמוד מול האוקיינוס הענק ולדעת שאין כלום למרחק רב מאד. בילינו בחוף הים בעיירה הסמוכה באליאל והמשכנו לאובידוש.

לינה: Josefa D Obidos – Hotel (מומלץ).

למידע נוסף והזמנת חדר במלון המצויין לחצו כאן

קצת על *אובידוש*:

היא עיירה עתיקה עם רחובות צרים וחומה המקיפה שאפשר לטייל עליה. בכניסה לעיר העתיקה יש קצת דוכנים שמוכרים מאכלים מקומיים, מאפים וכמובן מזכרות, תיקים וכל טוב. אנחנו מאד נהנינו מהביקור, בקלות אפשר להיכנס שם לאווירה ולהבין איך חיו לפני מאות שנים. לצערנו יצא לנו להיות שם ביום רביעי, ולהפסיד את *פסטיבל ימי הביניים* המתקיים בסופי השבוע בקיץ. אין לי ספק שהחוויה רק מתעצמת עם התלבושות.

18.7- פתחנו את הבוקר בסיור על חומות העיר והמשכנו ל *אלקובסה*. עיירה חביבה שעיקר העניין בה הוא המנזר שבה שהוא בהחלט מרשים ובמיוחד מעניין לקרוא את הסיפור שמאחריו.

המשכנו אל *נאזארה*. עלינו ברכבת-כבלים לתצפית על העיירה מלמעלה וגם בחלק העליון של העיר היו הרבה דוכנים. ירדנו ברגל בשביל מסודר ונוח חזרה אל העיר שוטטנו קצת. סה"כ זו עיירת חוף חביבה עם המון המון דוכנים וחנויות, מסעדות דגים ומאכלי ים בשפע. אנחנו אכלנו המבורגר מוצלח.

משם המשכנו לקוימברה, שם לנו במשך שלושה לילות ב-  Serenata Hostel Coimbra.

קצת על *קוימברה*:

העיר הרביעית בגודלה בפורטוגל. העיר מחולקת בין מה שקורה "למעלה" – שזו האוניברסיטה, ו"למטה" שזה כל השאר. המקום שישנו בו נמצא למעלה. למרות שמדובר בתקופת הקיץ וחופשה של הסטודנטים היה הרבה רעש בערב ובלילה ואני לא ממליצה לכם לישון באיזור הזה אם אתם באמת רוצים לישון. מה גם שלמרות שרוב הסטודנטים גרים שם, עיקר חיי הלילה שלהם מתרחשים בכיכר הרפובליקה (לחזור ממנה לחדר במעלה המדרגות זה לא ממש כיף).

מקוימברה יצאנו לכמה מקומות:

יום אחד- *סרה דה אשטרלה* -טיילנו ברכב ועשינו מסלול הליכה קצר, המשכנו בדרכים המפותלות לכפרי הציפחה ועשינו עצירה ב *פיודאו* להסתובב.

יום שני- נסענו לעתיקות הרומיות ב *קונימבריגה* , משם המשכנו ל *טומאר*, עיירה מקסימה, הסתובבנו בה וכמובן גם במנזר.

יום שלישי- סיור מודרך בקוימברה. אנחנו מאד מאד נהנינו מהסיור. מדובר על סיור המיועד לקבוצה ועולה 10 אירו לאדם, בפועל יצא שלא היו עוד נרשמים באותו יום אז קיבלנו סיור פרטי לגמרי רק לשנינו וזה לא גרם למדריך לנסות לזרז או לקצר. שלוש וחצי שעות של סיור מקיף ומעניין באנגלית. בסוף החלטנו לתת לו יותר כי באמת חשבנו שהגיע לו. הוא גם המליץ לנו על  מסעדה טובה וזולה של המקומיים לארוחת צהריים ובסוף הסיור הסיע אותנו לשם.

לאחר ארוחת הצהריים עלינו בחזרה לגובה של האוניברסיטה במעלית מהרחוב, המגיעה בדיוק למוזיאון המדע. במוזיאון המדע ניתן לקנות כרטיס הכולל גם את הספרייה וכך לחסוך את התור הארוך במרכז המבקרים של האוניברסיטה. בכרטיס כתובה השעה שבה תיכנסו לספרייה. הייתה לנו שעה וקצת וסיירנו במוזיאון.

חלקו דומה במידה מסוימת למדעטק בחיפה ויש בו תצוגות אינטראקטיביות וחלקו מוזיאון טבע עם המון המון פוחלצים. מוזר, אבל חביב. פחות נורא כשנזכרים שהמפוחלצים נעשו לפני המון זמן ולא הייתה אז מודעות לשמירה על הטבע.

הסיור בספרייה קצר וממצה, נכנסים בשעה הנקובה ויוצאים 20 דקות לאחר מכן. קצת הייתי רוצה שיהיה שם מישהו שיסביר לי מה בדיוק אני רואה אז אם יש לכם אפשרות לסיור מודרך כן הייתי ממליצה לקחת אותה.

21.7- מקוימברה המשכנו ל *ארוקה*. התכנון היה לעשות למחרת את המסלול עם הגשרים (תיכף ארחיב) ובמקרה לגמרי יצא שהגענו לשם ביום של פסטיבל ימי הביניים נהדר עם כל מיני דוכנים, תלבושות וכמובן אוכל. היה מוצלח מאד. מקום הלינה היה בסדר גמור והמארחת הסבירה פנים ורצתה לעזור לנו Casa do centro -av 25 abril n13.

לגבי *המסלול עם הגשרים* – בקצרה – מיותר. לא מסלול מרשים במיוחד ביופיו, חלק גדול מההליכה לא מוצל, ואם כבר אתם מחליטים לעשות אז חשוב לדעת כמה דברים: צריך להכנס לאתר שלהם ולרכוש כרטיס מראש. זה לא יקר (יורו או שניים) אבל הם מגבילים את הכניסה למקום ולכן כדאי לרכוש מראש.

ברכישה אתם גם בוחרים מאיזה צד להיכנס אז שימו לב כי יש שתי כניסות. הדבר המקובל הוא להתחיל באחת ולסיים בשנייה ולקחת מונית חזרה לחניה (כ- 15 אירו עם מונה). ההמלצה שלנו – תתחילו בצד של אספינוסה (Espinaca), לכו עד האמצע בערך, איפה שאפשר לרדת לחוף של הנהר וחזרו באותה דרך. גם תחסכו את הכסף במונית וגם את העלייה והירידה שיש בצד השני שהן ממש לא תענוג. *ואל תבואו ביום ראשון בקיץ!!!* יש המון המון מטיילים.

22.7- לאחר המסלול המשכנו לטייל ברכב לכיוון עמק הדוארו עד למלון שלנו ב*פינאו*. זה היה החלק הכי "ירח דבש" בטיול בפורטוגל. בילינו שם לילה אחד והוא היה מעולה!!!

המלון הוא חלק מהיקב ושמו: Quinta de la rosa.

במסגרת השהות שלנו הספקנו להיות בבריכה כמעט לבד, לעשות סיור ביקב (10 אירו לאדם) ולהשתתף בטעימות יין. בדרך כלל יש להם טעימות בעלות של 10 אירו לאדם, אך במקרה בערב שהיינו היו טעימות של יינות יקרים ומיוחדים יותר בעלות 30 אירו לאדם.

אנחנו החלטנו לא לוותר ונהנינו מאד. במסגרת הטעימות טעמנו יין אחד לבן, 2 אדומים ו- 3 פורט. לאחר מכן אכלנו ארוחת ערב במסעדה של המלון. מסעדה לא זולה, אך ברמה מאוד גבוהה. הארוחה הכי טובה שאכלנו בטיול. הטיול ברכב בעמק הספיק לנו ולא הרגשנו צורך לעשות גם שייט, יש שאומרים שזה מאוד נחמד כי מגיעים לאזור שאי אפשר להגיע ברכב.

23.7- נוסעים לכיוון העיר השלישית *בראגה* ועוצרים ב- Casa de Mateo הארמון המוכר המתנוסס על בקבוקי היין. הכניסה בתשלום כוללת סיור מודרך ומעניין בחדרי הבית ואפשרות לסייר באופן עצמאי בגנים (המטופחים ומעוצבים). עוד עצירה ב*גימראייש* עיר שמרכזה העתיק הוא אתר מורשת של אונסק"ו. עשינו שם עצירה קצרה ואולי היינו רוצים להקדיש עוד זמן אם היה אך מיהרנו להגיע להתמקם במקום הלינה לקראת הטיול למחרת בפנדה ג'רש.

מקום הלינה: Se guesthouse Rua Dom Paio Mendes, nº43, Braga

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן