חופשה עם ילדים בוורוצלב – 5 ימים בחודש ספטמבר בפולין הקסומה

סיכום הטיול שלנו בוורוצלב – Wroclaw, פולין (חמישה ימים, שני הורים, שני בנים 8,12).

היעד נבחר לפי השיטה הידועה – מה המקום הכי זול שלא היינו בו בתאריכים שלנו.

המלון, נובוטל צנטרום (Novotel Wrocław Centrum) נבחר לפי השיטה הידועה – אם יש נובוטל קח אותו. הילדים מתים על הארוחת בוקר והאקס בוקס וגם אני. המיקום שלו אחלה, החדר היה קטן אבל חמוד, והארוחת בוקר מצויינת כרגיל.

אני אוהבת לנסוע לחופשה כאשר קריר ואני יכולה להשתמש בכובעים שלי בלי להרגיש מוזרה… מזג האוויר היה מדהים, קר אבל לא קר מדי (היו יומיים בלי כובעים!), יום אחד גשום (מי אמר תירוץ לקניון ולא קיבל) ומזג אוויר סתווי מהמם (אין כמו תירוץ לעוד הפסקת קפה).

מטרת הנסיעה היתה חופש, אז הקצב היה איטי במקצת. היינו מאלה שסוגרים את ארוחת הבוקר במלון, וחוזרים למלון עם מספיק זמן לשחק באקס בוקס.
מזוודות – אנחנו נסענו עם שלוש קטנות (שונאת לחכות למטען) ותיק מתקפל למקרה שיקפוץ עלינו שופינג.

המסלול:

יום 1 – הגענו אחר הצהריים, לקחנו את כל המפות האפשריות במודיעין (כולל כזו של הגמדים, בחינם) ותפסנו מונית (מסודרת) ביציאה מהשדה. עלה לנו 65 זלוטי למלון. משם הלכנו לקניון Arkady wrocławskie (חמש דקות מהמלון) שבו יש אקווריום (אטרקציה לילדים) שנמצא ממש ליד בית קפה מקומי נהדר. קצת הסתובבות בקניון, קצת קניות בסופר (מתים על זה, ממתקים מקומיים, לחם מקומי, כל הדברים שכיף לגלות ממקומות אחרים שהיינו בהם וכאלה. זה חוויה לילדים) וברוסמן וחזרה למלון לאכול עוד קצת ולישון.

יום 2 – ארוחת בוקר במלון (כמובן) יציאה לעיר העתיקה לחפש גמדים. הגמד הראשון שראינו היה בכניסה לעיר העתיקה, אבל בדרך הספקנו לראות עוד סטארבקס, פסל של פיל, את הנהר ומלא רחובות ש"וואו זה נראה ממש כמו ברלין כאן". בעיר העתיקה הלכנו קודם כל לראות את בית הכנסת (שהיה סגור כי היה ראש השנה) אבל עדיין מצאנו מלא גמדים ועשינו שיחה עם הילדים על אנטישמיות מודרנית והיחס של עמים לעבר שלהם אז היה שווה.

חזרנו למרכז העיר העתיקה והלכנו לחפש את מה שבאמת חשוב – מקדונלדס (אין מה לעשות. אחד זה חובה). העיר העתיקה נהדרת, כיף להסתובב בה, הלכנו שעות בעקבות גמדים ובניינים (ואולי חנות לגו אחת). סיימנו בסטארבקס (בכל זאת זה לא סתיו בלי Pumpkin spice latte) והתחלנו ללכת חזרה למלון (טוב, נו, אז עצרנו בדרך בעוד איזה רוסמן, ב-HEBE ובקניון RENOMA ואולי גם לעוד קפה).

יום 3 – הצלחנו לקום אפילו יותר מאוחר, ואחרי ארוחת בוקר (מזל שלא סגרו עלינו) הזמנו מונית לגן החיות (לארבעה אנשים זה עלה כמעט כמו תחבורה ציבורית). גן החיות מאד מומלץ. יש לו גודל מושלם בעיני, החיות מאוד קרובות לאנשים ובתקופה הזו של השנה עירניות והיו מאד חביבות. הפסקה ופעילות בפארק חבלים הקטן של הגן חיות (בתשלום נוסף) וצהריים במסעדה של האקווריום ואז סיבוב באקווריום היחסית לא גדול אבל מאד מושקע ונעים. בסך הכל לקח לנו כחמש שעות לעבור את הכל וכשסיימנו היתה בדיוק מונית ליד הכניסה אז לקחנו את זה (ואת העובדה שהיתה לי בעיה ברגל ולא יכולתי ללכת יותר) כסימן ולחזור למלון לנוח.

יום 4 – היה גשם. וגם היה שבת, וארוחת בוקר היתה עד שעה מאוחרת יותר. אז לקחנו בסוף מונית לקניון הגדול, Magnolia Park כדי לקנות כמה דברים לילדים. ברור שלילדים. קניון נהדר, מאד נהננו, לא הספקנו אפילו ללכת את כולו שלא לדבר על להכנס לכל החנויות שרציתי או לקנות הכל. כולם מאוד התלהבו מהעובדה שיש שם סופר פארם. המחירים היו של תחילת עונה כמובן, אבל עדיין אטרקטיבי. היו די הרבה אנשים (סופשבוע וגשם אני מניחה) אבל הוא מספיק גדול אז זה לא מאד מורגש.

יום 5 – היום האחרון. הצלחנו לקום מוקדם ולארוז הכל. היה לנו עד הערב אז השארנו הכל במלון ויצאנו (הכי מוקדם שלנו) במונית ל Hydropolis, כי בכל זאת צריך מוזיאון אז עדיף שיהיה כזה שהילדים יוכלו לגעת בדברים. התערוכה היתה מאד נחמדה, בכל מקום כתוב גם באנגלית, לקח איזה שעתיים לעבור הכל. חמש דקות הליכה משם יש רכבל קטן וחמוד שמעביר אנשים את הנהר, ובגלל שהיה סופשבוע ובוקר אז היינו לבד. משם הלכנו ברגל חזרה לעיר.

עם עצירה ב- Galeria dominikanska, בעיקר כדי לאכול צהריים. אכלנו ב-Max, המבורגרים מאד טובים (יש להם ארבע אופציות לצמחונים וטבעונים. ארבע!) המשכנו לכיוון העיר העתיקה, לביקור בחנות האהובה על כולם Tiger, קניית Chimney Cakes ממול, ומשחק עם בלונים בכיכר הראשית. זהו. עוד עצירה אחרונה בסטארבקס וחזרה למלון למונית לשדה התעופה.

שדה התעופה קטן, ויכול להיות שזה היה מקרי, אבל הגענו בשש וחצי בערב בערך ולא היה אוכל. בנינו על ארוחת ערב בשדה וזה התברר כבעייתי ביותר (מזל שבמצב צבירה חופש גם בייגלה ועוגיות שוקולד מהסופר נחשבים ארוחת ערב מזינה), גם לפני וגם אחרי הבידוק. אין שם מי יודע מה לעשות או לקנות וכשהטיסה התעכבה בשעה וחצי הדבר שהכי שימח אותנו היה שלילדים היו אייפדים מוטענים.

למי שיש ילד עם צרכים מיוחדים, בשדה התעופה התייחסו אלינו נהדר, העבירו אותנו את הבידוק מהר, לקחו אותנו למטוס באמבולנס, חיכו לנו בנחיתה ואף אחד לא נתן הרגשה שאנחנו מטריחים אותו או מגזימים בדרישות…
החוויה בעיר היתה נהדרת, כולם ידעו אנגלית (וגרמנית) והיו מאד נחמדים ושמחים לעזור. לא היתה הרגשה שהילדים מפריעים, גם כשהם השתוללו, גם כשהם עשו רעש. האוכל נהדר, הנוף דומה לברלין והמחירים מצויינים (בעיקר לדברים מקומיים).