טיול לדרום הודו – כתבה מאת ״טיול זוגי במזרח״ (בלוג טיולים בפייסבוק)

המלצות לטיול בדרום הודו: ממויין לפי ערים, שם באנגלית. חלק בשביל החומוס אבל הרוב לא. קצת חפירה אבל שווה את זה!

מומבאי (Mumbai)

עיר צבעונית ותוססת 24/7. מומלץ מאוד לעשות במומבאי Couchsurfing כדי שהמקומיים יכירו לכם את מומבאי הגדולה.

אנחנו ישנו באיזור שנקרא Colaba שפעם הוא היה המרכז אבל היום מומבאי התפתחה מאוד וצפונה יותר נבנו איזורים חדשים.

חיי הלילה גם שונים ומגוונים ובחמישי ושישי אפשר לצאת למועדוני לילה שיכולים להיות חוויה בפני עצמה.

אם תגיעו בדצמבר שזוהי עונת החתונות שווה לחפש חתונה שתוכלו להצטרף אליה, חוויה ססגונית בפני עצמה. באיזור Marine drive ישנן חתונות רבות לאורך כל החוף, תוכלו להתפעל מהיופי והצבעוניות גם מבחוץ.

מומלץ לעשות סיבוב של עשרים דקות באיזור של Dhobi ghat. זוהי שכונה שלמה בה עושים כביסה לכל מומבאי בה גרים 5,000 אנשים.

מי שמעוניין לראות מהי שכונת סלאמס אמיתית יכול גם לעשות סיבוב לאיזור Dharavi. זהו איזור הסלאמס השני בגודלו ביבשת אסיה והשלישי בגודלו בעולם שמשתרע על 2 ק״מ רבוע בלבד.

בנגלור (Bangalore)

מומלץ מאוד לעשות Couchsurfing. מתאימה בעיקר לחיי לילה. רוב המועדונים בהם תמצאו מסיבות נמצאים באיזור שנקרא Indira nagar. אנחנו שם חגגנו את השנה החדשה וזו היתה חוויה אדירה. מועדונים מומלצים:

  • Black rabbit
  • Verpples
  • Glocal
  • Loft 38.

הפאבים נמצאים ברחוב שנקרא Mg road ששם יש גם קולנוע נחמד שנקרא Rex שמשדר רק סרט אחד כל פעם ותוכלו להרגיש את החוויה המקומית של קהל נרגש כשהשחקן הראשי נכנס לסצנה ומנצח את הרעים.

חשוב לא לשאול על בר או דאנס בר בסביבה כי אז תגיעו למקומות קריפים במיוחד של בנות הודיות שעומדות באמצע מעגל גברים שמחלקים להן כסף.

קוניה (Koyna)

בין מומבאי לגואה תוכלו לעצור בשמורת טבע יפיפיה ושקטה שנקראת Koyna. בשביל להגיע לKoyna תצטרכו לקחת רכבת לעיר Satara ומשם אוטובוס לעיירה Mahabaleshwar ולטייל באיזור Metgutad. אנחנו ישנו ב-Jijau residency והיה אירוח חם ומפנק שנמצא במרחק הליכה למעיין. משם תוכלו להמשיך בריקשה או הליכה של כשעה לסכר היפיפה. יום למחרת כדאי ליסוע באוטובוס מקומי של כשעה לאגם היפיפה בעיירה Tapola שם תוכלו גם להעביר את הלילה. חשוב לציין שזו עיירה בה יש בעיקר תיירות פנים למי שרוצה לחוות איזור רבוי בטבע וללא תיירות חוץ מומלץ בחום.

גואה Goa

חופים מומלצים

  1. Arambol – החוף הצפוני משם כדאי להשכיר אופנוע ולסוע עד חוף Querim. מומלץ לעצור בדרך לראות את השקיעה ב-Mandrem.
  2. Palolem – חוף יפיפה משם שווה לסוע ליום לחוף Cola beach במרחק של 20 דקות.

גוקרנה Gokarna

שווה וכדאי לישון ב-Gokarna beach ולעשות טיול יום משם ברגל לאורך כל החופים עד God’s own beach. בחזרה תוכלו לתפוס אוטובוס מקומי עד החוף.

האמפי Hampi

בהאמפי אפשר למצוא מקדשים יפיפיים, נוף מרהיב מפלים וכפרים אותנטיים. שווה לבקר גם באגם sanapur שנמצא במרחק 5 ק"מ, אפשר ללכת לשם ברגל, עם אוטובוס מקומי או אופנוע.

דלהי (Delhi)

עיר לכל דבר. שווה גם כאן כמו בכל הערים הגדולות לנצל את ההזדמנות ולעשות Couchsurfing ויחד עם המקומיים לחוות את העיר. שימו לב שלהודים בדלהי יש נטייה לעלות את המחירים מאוד כשהם נתקלים בתיירים אז תדעו שכדאי להתמקח לפני שעולים על כל ריקשה.
כמה מקומות מומלצים שבקרנו בהם בדלהי ושווה לעשות אליהם סיבוב אם אתם כבר שם:

  1. Akshardhan temple
  2. Old Delhi
  3. Indian gate
  4. Red fort
  5. Humayun’s tomb
  6. Gurudwara Bangla Sahib

אוורויל (Avroville)

עיירה אירופאית בה תוכלו להתנדב בחווה כמה שבועות ולחוות חוויה רוחנית שמשלבת סדנאות מדיטציה ויוגה. דוגמה לחווה כזו היא בודהא גרדן. אם לא תרצו להשאר כל כך הרבה זמן באיזור תוכלו לעשות סיור בחווה שתיאום מראש.
בערב מומלץ ללכת למדיטציה במוזיקה ב-Unity pavilion – music meditation.

כמובן לא לפספס את כדור הזהב הענק Matrimandir בו תוכלו לעשות סיור בשעות הבוקר ואליו יש להרשם מראש.

אם תרצו תוכלו לעשות יוגה במרכז Pitananga, לשם צריך לרכוש כרטיס של אורוויל עם כסף טעון. תוכלו גם לעשות מסאג מיוחד מסוגו ב-Quiet healing center שנקרא Bethsu.
מומלץ לעשות סיור בSvaram שם בונים כלי נגינה מכל הסוגים שאולי יתנו לכם רעיונות אפילו לבנות בעצמכם.

אוטי (Ooty)

עיירה בה מפיקים סוגים שונים של תה, שמנים ושוקולד. שדות התה פשוטים לאורך כל האיזור. כדאי לעשות טיול יום למפלי Pykara waterfalls ובדרך לעצור לפיקניק ב-Pyakra lake השקט והיפיפה באיזור Wenlock Downs 9th Mile Shooting Point. שם מתגוררים בני שבט הToda שביום חג תראו אותם לובשים את הבגד המסורתי ושרים את המנון השבט.

קונור (Coonoor)

עיירה צמודה ל-Ooty לשם כדאי להגיע ברכבת הצעצוע העוברת דרך שדות התה והמפלים המרהיבים. מומלץ ללכת לאיזור בו נמצאות התצפיות למפלי Catherine. מומלץ לעשות ביקור במפעל תה ושוקולד באיזור Tea Factory, Dodabetta Road, The Nilgiris שם תוכלו לראות את תהליך הכנת התה השוקולד והשמנים.

ויאנד (Wayanad)

עיירה נחמדה בה תוכלו לראות מערות Edakkal בהם אבות אבותינו השאירו לנו מסרים מתקופת האדם הקדמון. יש גם מוזאון קטנטן Heritage museum שבו תוכלו לעשות סיור של כעשרים דקות ולהתרשם מפסלי האבן מהמאה ה15 עד ה17 שנמצאו באיזור. מקומות נוספים שתוכלו לראות הם הPhantom Rock, Karapuzha Dam או לעשות סיור בספארי Muthanga בו ראינו כמה ביזונים, נשרים, קופים ויעלים. באופן כללי זו עיירה נחמדה אבל אנחנו היינו מוותרים עליה וממשיכים הלאה.

קנור (Kannur)

אם אתם באיזור שווה לקפוץ ולראות את ריקוד השבט באיזור שנקרא Theyyam.

קודיאקנל (Kodaikanal)

יש אולם חתונות ממש ליד התחנת אוטובוס, שווה לראות חתונה שם בין השעות 12:30-14:00 מאגר מי שתיה יפיפה Kodaikkanal township reservoir שאפשר לעשות בו פיקניק צהריים. משם אפשר להגיע ל-Vatakanal ולראות את הזריחות היפות מעל העננים.

שווה ללכת לטיול יום בכפר הצבעוני Vellagavi ולטעום את הקפה השחור שהם מפיקים במקום.

קוצ'י (Kochi)

כדאי לישון באיזור המרכזי ב-Fort nagar in Fort Kochi. בבוקר תוכלו ללכת לבית הכנסת שנמצא במרחק של 3 ק"מ מfort Kochi. בית הכנסת פתוח מ11 עד 13 ושוב נפתח מ-15-17. הכניסה אליו עולה 5 רופי ואי אפשר לצלם בפנים. שם זה סיור של רבע שעה בפנים וליד בית הכנסת יש יהודיה אחת שגרה שם והיא בת 95 תוכלו לראות אותה למרות שרוב הזמן היא ישנה :).
ליד בית הכנסת יש מסעדה קטנה שנקראת Sree Ganesha restaurant שם אכלנו את ה-thali והDosa הכי טעימים בהודו.

יש באיזור גם בית קברות יהודי עתיק וגם ארמון הולנדי שלא היינו בו אבל שמענו על אנשים שהלכו אליו.

תוכלו ללכת בערב להופעה שמתחילה ב-17 ונמשכת עד 20 שנקראת Kathakali traditional show. זה סיפור אלים הודי שכל תנועה מסמלת מילה. לפני ההופעה הם מתאפרים ותוכלו לראות אותם מתאפרים ומתארגנים זה ממש נחמד. אחרי זה הם עושים הדגמה של כל תנועה ומה היא מבטאת בסיפור ולאחר מכן הם מתחילים את ההופעה.

תוכלו לאכול אוכל טיבטי באחת המסעדות שנמצאות ליד המופע ולטעום Momo. אחרי ההופעה תוכלו לטייל בטיילת שנמצאת באיזור של Vasco Da Gama Square.

מונר (Munnar)

נסיעה של כשלוש שעות ל-Munnar מKochi. כדאי לישון במלון ליד Attukad waterfalls, הוא נמצא בתוך היער והמפל נמצא ממש במרחק הליכה של קמ לשם. תוכלו ללכת למפלים ביום של ההתאקלמות במונאר.

שווה לבקר ב-Mattupetty Dam. נסיעה של כחצי שעה לסכר יפיפה. בסכר תוכלו לטעום סוגים שונים של תה. ממליצה לכם לנסות את ה-Chocolate chai וגם את ה-Vanilla chai. כדאי גם לטעום את הקשיו שם, יש להם סוגים שונים מיוחדים והוא עולה חצי מחיר מכל שאר המקומות בהודו.

משם אפשר להמשיך גם לKundala lake שנמצא במרחק של חצי שעה צפונה.

לא כדאי לפספס את Anayirankalda lake. אגם יפיפה במרחק של כשעה נסיעה. אחד המקומות הקסומים והשקטים מתיירים שנתקלנו בהם בהודו. תוכלו להעביר בו יום ובדרך חזור תוכלו ללכת למופע של כשעה שעולה 200 רופי שנקרא Kalaripayattu. זה נמצא בKalari Kshethra וקונים כרטיסים במקום. המופע מתחיל ב-17-18 ויש מופע נוסף ב-18-19. הראשון זה ריקוד מסורתי והשני זה אומנויות לחימה עתיקות.

אלפי (Alleppey)

נסיעה ל-Alleppey כ-6 שעות מMunnar. אנחנו נסענו באוטובוס מקומי שיוצא כל יום ב-11 או ב-13 או ב-15 מהתחנה המרכזית. יש גם אוטובוסים מאורגנים בסוכנות נסיעות עם מזגן וכיסאות נוחים.

תתאקלמו לילה אחד בהוסטל ובבוקר תלכו לשכור Boathouse. אנחנו ממליצים לראות את הסירה שאתם משכירים ולבחור במקום ולא לסגור לפני בלי לראות כי חלק מהסירות לא נקיות.

אנחנו ישנו Boathouse ממש יוקרתי וחדש של חברת cp 9 wonders במחיר של 9000 רופי בה היו שלושה חדרי שינה וקומה שניה. השייט מתחיל בסביבות 11 בבוקר ונמשך עד 9 בבוקר ביום שלמחרת. זה כולל לינה ושלוש ארוחות. יש צוות של שלושה אנשים על הסיפון. אצלנו היו ארוחות מקומיות של אוכל הודי דרומי קרלה והיה מעולה.

ורקלה (Varkala beach)

חוף יפיפה אליו תוכלו ליסוע ברכבת שלוקחת כשלוש שעות. משם צריך לקחת אוטובוס מקומי שעולה 7 רופי לאדם או ריקשה לחוף שעולה 80 רופי.

תוכלו לטייל בחופים ליד וללכת לבקר במקדש הקרוב Janardanaswamy Temple. כל יום ב-18:30 יש שם טקס שנקרא טקס Puja שנערך כ-20 דקות. כדאי לשים גרביים כי צריך להוריד נעליים בכניסה. הכניסה עולה 10 רופי לאדם והכרטיסן מדליק זיקוק לכל אדם שנכנס.

יש רכבת מVarkala לשדה תעופה בtrivandrum שלוקחת כשעה נסיעה. מהחוף תוכלו לקחת ריקשה או מונית ב-80 רופי לרכבת. ליד השדה יש הוסטל מצויין שנקרא Atithi Holiday Homestays שעולה 600 רופי ללילה במידה ותצטרכו לפני הטיסה.

8 טיפים כלליים על טיול בהודו

  • מחיר נסיעה לקמ בריקשה או מונית זה בערך 20-30 רופי.
  • תורידו את האפליקציה של Uber להזמנת מוניות אם תצטרכו זה יותר זול מסתם לתפוס מונית ברחוב אבל לא בכל מקום יש Uber. יש עוד אפליקציה של מוניות שנקראת ola cabs שהיא יותר שמישה בהודו.
  • תשתו רק מים מינרלים.
  • תשתדלו לאכול פירות וירקות בלי הקליפה.
  • אין קרם הגנה בהודו לכן כדאי להביא מהבית.
  • כדאי לקנות קרמים של הימליה כי המחירים מאוד זולים לעומת הארץ.
  • למקרה שאתם נמצאים בהודו בהולי – מומלץ בחום להעביר חמישה ימים מדהימים חווייתיים ואותנטיים באיזור Mathura.

בתי קולנוע מומלצים בהודו:

  1. Jaipur- Raj Mandir- Palace Cinema
  2. Ahmedabad- open air theatre

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

  • גואה 15 פברואר 2019 14:19 at
    גואה 15 פברואר 2019 14:19 at

    באיזו תקופה מומלץ ביותר לבקר בגואה?

    • AlexAdmin 15 פברואר 2019 18:23 at
      AlexAdmin 15 פברואר 2019 18:23 at

      בעיקרון אפשר לבקר בגואה בכל עונות השנה, זה מאוד תלוי מה אתם רוצים לעשות ומה אתם אוהבים ולא אוהבים. את העונות בגואה אפשר לחלק לשלושה חלקים:
      1) מרץ עד מאי – טמפרטורה במגמת עלייה ומתאפיינת במזגם אוויר חם ולח. תקופה של ים ובטן גב.
      2) יוני עד אוקטובר- העונה הרטובה, תחילת עונת המונסונים. תקופה של שיטפנות, מי שאוהב לראות שטפונות אזי מומלץ לבקר בתקופה זאת.
      * בתקופה זאת מחירי מלונות נמוכים יותר משמעותית.
      3) נובמבר עד פברואר- לפי דעתי העונה הזאת הכי מתאימה לביקור בגואה. מזג האוויר יחסית נוח ,מעט קריר עם עם לא מעט ימי שמש, עוזה זאת מתאימה לטיולים וטרקים בטבע. וכמובן הפסטיבל מפורסם יהיה במהלך תקופת הזאת.
      חשוב להדגיש שיש כאלה שיגידו שעונת התיירות מתחילה מנובמבר ועד סוף אפריל ויש כאלה שיגידו אוקטובר ו-ינואר. כמו שצינתי בהתחלה זה מאוד תלוי בסוגי הפעילות שאתם מחפשים.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
דילוג לתוכן