טיול בטייוואן – שלושה שבועות של חוויה אסיאתית הכוללת מסלול וטיפים

כתבה על טיול של 3 שבועות בטייוואן הקסומה, ההרכב הוא שתי חברות צמחוניות 🙂

נקודות כלליות על טיול בטייוואן:

  • ניסינו כמה שיותר לעשות קאוצ'סרפינג. זה משדרג את הטיול בכמה רמות כשלמארחים יש זמן פנוי להסתובב איתך או סתם לדבר ולאכול איתך בבית.
  • שלומי ורחלי מבית חב"ד מקסימים! הם התחילו לעדכן יותר בפייסבוק לגבי אירועים שהם עורכים אז שווה לעקוב.
  • לאוטובוס צריך כסף מדויק. בחלק מהאוטובוסים התשלום הוא בתחילת הנסיעה ובחלק בירידה מהאוטובוס.
  • יש תחנות מידע לתיירים בהרבה מתחנות הרכבת/מטרו. כדאי להיעזר בהם, יש להם דפים מוכנים עם תשובה לכל שאלה שיכולה להיות לכם. בטייפיי הם יודעים אנגלית, במקומות אחרים לא בהכרח.
  • כספומטים ללא עמלה: CTBC, CHB, BANK OF TAIWAN.
  • מי שצריך להמיר דולרים שיעשה זאת ב-BANK OF TAIWAN, הם נותנים את השער הכי טוב, ורק שם ניתן להמיר שטרות שהם לא 100 (לפי מה שאמרו לנו בבנק אחר).

TAIPEI

רכבת מהשדה לתחנה המרכזית 160 דולר. יש שני ארגונים מציעים סיורים חינמיים, TOUR ME AWAY ו-LIKE IT FORMOSA. שניהם היו מצוינים.

טיול יום: YELIU – פארק סלעים מאוד מיוחדים שנוצרו עקב השחיקה של המים. אוטובוס קו 1815 מהתחנה המרכזית, 96 דולר, שעה ורבע נסיעה.

JIUFEN

עיירה שבנויה על צלע הר. יש באזור מסלולי הליכה. אנחנו טיפסנו על ההר עם הפגודות לאורכו (לא יודעת מה השם), הטיפוס לא לוקח הרבה זמן באופן מפתיע, ומהפסגה אפשר לראות את טייפיי 101. קו 1062 מיציאה 2 בתחנת ZHONGXIAO FUXING, 98 דולר, שעה ו-20 דקות נסיעה.

ILAN

עיירת חוף. נסענו לשיעור גלישה ב- Rising Sun Surf Inn, ככל שיש יותר אנשים המחיר יותר זול.

HERE X THERE הוסטל קפסולות מאוד קרוב לתחנה המרכזית אבל יקר 350 דולר ללילה.

HAPPY TAIPEI הוסטל ליד תחנת מטרו שילין. יותר זול וכולל ארוחת בוקר.

מסעדות: MINDER VEGETERIAN בתחנה המרכזית, בופה צמחוני.

HAULIEN

בעיר עצמה נקודת העניין היחידה היא שוק לילה עצום, מכאן יוצאים לפארק TAROKO GORGE המפורסם.

TAROKO GORGE – מומלץ להביא אוכל איתכם. בפארק יש כמה דוכני אוכל ו-7/11 בתחנה האחרונה TIANXIANG. חובה להביא מספיק מים, אנחנו לא ראינו שום מקום למלא את הבקבוקים, ויש מעט מקומות בפארק שניתן לקנות שתייה/אוכל.

יש אפשרות לישון בתוך הפארק אבל אנחנו חזרנו לעיר לישון. קנינו פס של יומיים אז זה היה ניצול טוב שלו. חייבים להתחיל את היום מוקדם כי כבר בסביבות 5 נגמרים כל האוטובוסים וכל המוניות מתאדות.

רפטינג-750 דולר, כולל איסוף מההוסטל וארוחת צהריים (יש אפשרות לבקש ארוחה צמחונית מראש). שעה וחצי נסיעה. הטלפון של החברה: 038781166.

SLEEPING BOOT HOSTEL הצוות ממש מקסים ועוזר בהכל, אבל הם קצת רחוקים מתחנת הרכבת.

LAZY HOUSE קצת יותר זול ויותר קרוב לתחנת רכבת, וגם כולל סנדוויץ בבוקר, אבל שורץ יתושים!

מסעדות: GREENLAND – מסעדה צמחונית.

KAOHSIUNG

העיר עצמה לא כל כך מעניינת. יש אגם עם כמה דברים מסביב והרבה שווקי לילה.

טיול יום: XIAO LIUQIU – אי פצפון שכולו יער ולגונות. אפשר לעשות שנורקלים באזור והבנתי שסיכוי גבוה לראות צבי ים.

אנחנו ראינו במקרה כשהיינו בנקודת תצפית והסתכלנו על הים. שעה נסיעה מהתחנה המרכזית 120 דולר, הליכה של 10 דקות למזח ומשם מעבורת של חצי שעה 410 דולר הלוך+חזור.

ממש כשיוצאים מהמעבורת יש מקומות שמשכירים קטנועים. ללכת ישירות לחנויות, אותנו תפסו שתיים שניסו לגזור עמלה. אנחנו השכרנו אופניים חשמליות (יש רק מקום אחד שממנו ניתן להשכיר) ב-200 דולר.

KENTING

הרבה חופים מהממים! אפשר לטייל בפארק הלאומי ולהגיע לנקודות תצפית. שוק לילה עצום כמובן. אוטובוס אקספרס מ- KAOHSIUNG לוקח שעתיים. עשינו גם פס יומיים לאוטובוסים שבדיעבד מיותר. לא עושים הרבה נסיעות ולא כל האוטובוסים כלולים בפס. אפשר גם להסתדר עם קצת טרמפים.

RAINBOW WAVE HOSTEL – מיקום מעולה ליד תחנת האוטובוסים הכי מרכזית. הרבה חנויות ומסעדות בסביבה.

TAINAN

אפשר לוותר על המקום. היינו באטרקציות בעיר שהומלצו פה בעבר ולא התלהבנו.

Chimei museum – התארחנו אצל סטודנטיות שלקחו אותנו למוזיאון הזה. ממש מושקע מבפנים ומבחוץ, 200 דולר. אבל אין סיבה להגיע במיוחד.

מסעדות: www.long-spring.com.tw/home.php בופה צמחוני.

ALISHAN

יער שיש בו הרבה עצים מאוד עתיקים. כשהגענו נגמרו כבר הכרטיסים לרכבת שנוסעת דרך היער. אפשר להזמין מראש באינטרנט. במקום לקחנו אוטובוס 7322, 236 דולר, שעתיים נסיעה.

אנחנו נשארנו לישון בהוסטל של הכנסייה. לא היו שם מעונות, לא ברור אם זה כי אין או כי נגמר המקום אז לקחנו חדר זוגי וזה היה מאוד יקר. בדיעבד עדיף כטיול יום. את הפארק סיימנו בערך ב-5 שעות. קמנו לפנות בוקר לראות את הזריחה. אפשר לוותר.

בצהריים יש אוטובוס של 4 שעות ל-SUN MOON LAKE.

SUN MOON LAKE:

אגם גדול. יש מסלול שמקיף את כל האגם שאפשר לעשות ברגל, אפשר גם לשכור אופניים. יש כל מיני אטרקציות מסביב. אנחנו היינו בגן פרפרים ומקדש.

ישנו ב- THAI HO, יש שם הרבה מלונות זולים, 800 דולר לחדר זוגי. כדאי להגיע ולהזמין חדר שם כי כמעט אף מלון לא הופיע באינטרנט.

נסענו באוטובוס ישיר חזרה לטייפיי, בערך 4 שעות.

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן