בודפשט עם ילדים – 9 ימים עם שלושה ילדים

מסלול של תשעה ימים עם שלושה ילדים בני 10,7, ו3.5.

טיסת לבודפשט: טסנו טיסת ערב עם חברת Up.

מסלול טיול עם 3 ילדים בבודפשט במשך 9 ימים

טיול עם ילדים בבודפשט

יום 1 – פארק עירוני וגם חיות

התחלנו את היום בפארק עירוני מרהיב, כמה מתקני שעשועים וטרמפולינה בדרך לגן חיות שנמצא בתוך הפארק. גן חיות ענק ויפה עם מסעדות ומתקני שעשועים בדרך וחיות שלא רואים בארץ, הילדים מאוד נהנו. משם המשכנו לגלגל הענק וחזרה לדירה. בדרך עצרנו בסופר השכונתי במרחק שלוש דקות הליכה מהדירה שלנו.

יום 2 – סיור מודרך בבודפשט

בבוקר קבענו סיור פרטי עם מדריכה ישראלית שחיה בבודפשט. סיור של 3.5 שעות. קצת היסטוריה, קצת תרבות, הפרלמנט, אנדרטת הנעליים ועוד כל מיני דברים להכרת העיר. לאחר סיור וארוחת צהריים לקחנו סיור באוטובוס תיירים עם הסבר בעברית, הילדים ממש התלהבו. במהלך 48 שעות שזה כולל גם שייט, עלינו כמה פעמים לאוטובוס וגם לשייט וכל פעם הילדים שמעו בהתלהבות את ההסברים. הקטן נורא נהנה מהמוסיקה פולקלורית שניגנה בין לבין ההסברים.

יום 3 – Galery 3d

על הבוקר נסענו ל- Galery 3d, זוהי גלריה עם ציורי קיר תלת מימד. כשעה וחצי מהנה ומצחיקה ביותר. צלם ביים אותנו ולאחר מכן שלחו לנו את התמונות למייל והדפיסו שלוש מהן. מי שלא חושש לעשות צחוק מעצמו, זה המקום! הילדים נהנו בטירוף!

המשכנו שייט לאי מרגיט

אי יפה ומטופח באמצע נהר הדנובה, באי אין תחבורה פרט לרכבי גולף ואופניים. שכרנו רכב גולף לשעה ועברנו בכל האי. בדרך אכלנו שיערות סבתא בצבעים מוזרים וגודל מוגזם ואז הילדים גילו מגרש שעשועים (הסוכר מקודם) ואנחנו רבצנו בנחת כמה שעות טובות.

לאחר חזרה לעיר אכלנו ארוחת ערב המשכנו לשייט לילה, שאמרו לנו "חובה!!!". הילדים עברו אותו בחצי שינה, יום ארוך, לילדים, מדי ארוך. אך בחו"ל לא מתלוננים.

יום 4 – גן הבוטני בודפשט ופארק הדינוזאורים

התחלנו את היום בגן הבוטני, שם נפתחה תערוכה יפנית לרגל פריחת הדובדבן. אכזבה! היה יום ראשון, המון אנשים, שלושה עצי דובדבן… משם תוך שעה נסענו לפארק הדינוזאורים, אך היה תכנון לקוי של זמן, נסיעה ארוכה ותור ארוך גם שם. לשעה 15:00 היו לנו כרטיסים לקרקס, כך שנאלצנו לעזוב בלי להיכנס, למרות שהמקום נראה נחמד מאוד, גן חיות, פארק חבלים שעובד עכשיו רק בסופ"ש לפארק הדינוזאורים.
חזרנו לקרקס, שהיה פשוט וואו! מומלץ ביותר! חששתי מקטעים עם חיות,אך בקושי היו כאלה, כלבים,חוגים,כלבי ים.

יום 5 – פארק המים אקווה וורלד

נקודת חובה! עם או בלי ילדים, מקסים! יש הכל מהכל, בריכות רגילות, משטח ענק לקטנטנים, בריכות חמות בחוץ,סאונה מדהימה. תכננו להישאר שלוש שעות, נשארנו שבע…והילדים לא רצו לעזוב.

יום 6 – רכבת הילדים בודפשט

בבוקר נסענו לרכבת הילדים. זהו מסלול של רכבת של 11 ק״מ, אותה מפעילים ילדים בני 12-15, ממש מרתק, הילדים שלנו היו מוקסמים! במסלול הרכבת היה אמור להיות פארק חבלים,שהיה סגור וגם רכבל שהייתה סגורה אף היא. אבל הייתה נסיעה מיוחדת עם נופים מרהיבים והייתה הליכה מדהימה ביער וכשהילדים משלימים עם גורלם המר של הליכה טיפה ממושכת ולא קלה, נולדות שיחות נדירות.

משם חזרנו לפארק העירוני ובערב הזמנו מקום למסעדת האבירים השנוייה במחלוקת, אנחנו נהננו מאוד! האווירה מיוחדת לאור נרות, מלצרים בתלבושות של פעם. באמת מיוחד! אחרי השעה 20:00 יש מופעים קצרים וחוץ מרקדנית בטן, שפחות מתאימה לילדים, המופעים נחמדים ביותר, מסעדה יקרה. מחירים של הארץ.

יום 7 – טיול בעיירה סנטאנדרה

בבוקר נסענו לעיירה סמוכה "סנטאנדרה" ברכבת הפרברים, נסיעה של 45 דקות. שם הלכנו למוזיאון הפתוח Skanzen. מודה, אני חובבת הז'אנר. שחזור של חיי הונגריה של פעם. מקום שקט, ירוק ופשוט מדהים ביופיו. עובדים מחופשים ששמחו לספר לילדינו על החיים של פעם, הראו והדגימו, בילינו שם יום שלם כמעט עד הסגירה, שעתיים האחרונות הילדים העסיקו עצמם במשחקים של פעם. היה מדהים!
לאחר סגירת המוזיאון נסענו במונית למרכז העיירה, שהינה ציורית עם חנויות ובתי קפה. מאוד שונה במודפשט

יום 9 – טיול במרכז העיר וטיסה לישראל

ליום האחרון לא היו תוכניות מיוחדות, הטיסה שלנו בחצות. יצאנו לעיר לספוג את האווירה. התחלנו בכיכר Vorosmarty, בו דוכני אוכל ועבודות יד, אווירה תיירותית ותוססת. שם נזכרתי בחנות Sugar המדוברת והלכנו אליה, חנות ממתקים ססגונית צבעונית, יפה ומיוחדת, הילדים היו מרוצים אש! אחרי שהסתובבו ובחנו את הכל, יצאו עם נחשי גומי וברד.
ישבנו בחוץ הילדים ספגו כמות סוכר שנתית בצבעים מחרידים והמשכנו לרחוב ואצי, מדרחוב ססגוני של בתי קפה,חנויות וכל טוב. אכלנו בחוץ עם מיליון תיירים נוספים, בחרנו מזכרות והמשכנו לקפה ניו יורק, סיום מושלם לטיול שלנו. מומלץ בחום!
חזרנו לדירה ומשם לשדה התעופה. עיכוב אלגנטי של שעה וחצי, שחצי מהזמן ישובים במטוס, הילדים ישנים ולי הזדמן לרשום פוסט זה.

מלונות מומלצים בבודפשט עם ילדים:

• Sofitel Budapest Chain Bridge – מלון חמישה כוכבים מפואר במיקום מעולה!
  • Mercure Budapest City Center –  מרקיור בודפשט סיטי סנטר מלון 4* ממוקם על המדרחוב המפורסם רחוב ואצי (Váci Utca), הנמצא בלב בודפשט (Budapest), במרחק של של כ-2 דקות הליכה מנהר הדנובה (Danube River), מי שמחפש מלון מצויין במחיר טוב אזי זאת אחלה אפשרות.
  • Danubius Grand Hotel Margitsziget – מלון דאנוביוס נבנה בשנת 1873, והוא שוכן באי שליו וירוק (Margaret Island), אשר במרכז בודפשט (Budapest). מלון 4* זה כולל ספא שבו תוכלו להנות מג'קוזי, שתי בריכות, סאונות שונות וטיפולי יופי. מחלקת האבחון מציעה מבחר טיפולים רפואיים.
  • Four Seasons Hotel Gresham Palace Budapest – מלון פור סיזנס היוקרתי ביותר בעיר וכל מילה נוספת רק תגרע!

מסקנות ותובנות מהטיול לבודפשט:

1. ניסיון ראשון ומאוד מוצלח עם Airbnb, אופציה אידיאלית לטיול עם ילדים.
2. לא היינו בקניונים או קניות, אוהבת קניות בשקט בלי ילדים ובארץ. (חוץ מנעליים לקטן בעקבות הרעיון להצטלם ליד המזרקה)
3. את רוב הנסיעות עשינו במוניות מטעמי הנוחות.
4. בודפשט הרבה יותר יקרה ממה שחשבתי.
5. למדתי להינות ,סוף סוף, מנחת גם אם זה לשבת שעה ולעשות כלום בערך, תוך שאני בוהה בילדיי מאכילים יונים או משתוללים בגן שעשועים.
6. יעד עירוני קשה יותר לטיול עם ילדים, ההפוגות לטבע עשו טוב לכולם.