הולנד עם ילדים (אוגוסט) – טיול משפחתי עם רכב 8 ימים, נקודת התחלה – בריסל

הולנד וקצת בלגיה – אוגוסט. הנוסעים – זוג + 2 ילדות (גילאים 6+3).

מחיר טיסות לבלגיה והולנד אוגוסט

Brussels Airlines לבלגיה, 6,900 ₪ לכרטיסי Flex&Fast שמאפשרים לשלוח גם מזוודה, ביצוע שינויים, ארוחה חמה סבירה בהחלט וקדימות בתור בכל מיני מקומות בשדה התעופה בבריסל.

סה"כ אחלה חברת תעופה אשר פינקה מאוד את הילדות.

השכרת רכב בשדה התעופה בבריסל

הוזמן דרך שלמה-סיקסט, 2,000 ₪ ל-BMW 216 אוטומט דיזל היברידי עם ביטול השתתפות עצמית.

סה"כ נהגנו 1250 ק"מ והדלק עלה פחות מ-100 אירו.

יודגש שהפקיד הבודד של Sixt בשדה התעופה בבריסל היה מאוד לא שירותי, מה שגרם ללקוחות רבים לבזבז קרוב לשעה מהרגע שבו שלח אותם עם המפתחות ועד שהם הצליחו למצוא את הרכב ולצאת לדרכם.

כסאות בטיחות הבאנו מהבית (מאוד יקר להזמין דרך חברת ההשכרה).

טיפים כללים

נהיגה

עם אפליקציית Here, מעולה. מתריעה על מהירות מעבר למותר (אבל לא להסתמך רק עליה…יש הרבה מצלמות ולא אפשרי לעדכן באפליקציה כל תמרור הגבלת מהירות שהוסיפו לפני שבוע).

גלובל סים מהארץ חוות דעת

גלובל-סים מהארץ, 99 ₪ לחבילת גלישה של 2G, השתמשנו בעיקר לניווט וכן לגלישה (היכן שלא סמכנו על ה-Wifi), נשארנו עם קרוב לחצי מהחבילה, מה שטוב זה שאפשר להשתמש בזה גם לנסיעות הבאות.

תוספת של 30 ₪ איפשרה רכישת 30 דקות שיחה נכנסת/יוצאת לארץ.

שיחות מקומיות – לא אפשרי, אבל לא היינו צריכים.

מזג אויר בהולנד ובלגיה בחודש אוגוסט

היה סבבה, כמה טיפות גשם בזמן שנהגנו אבל חוץ מזה היה לנו מזל. בבקרים ובלילות היה קצת קריר ולכן הסווטשירט היה די שימושי עבור הילדות.

ציוד הכרחי – טאבלט לכל ילדה במהלך הטיסות והנהיגה.

מלונות מומלצים בהולנד ובלגיה:

החלטנו לא להשתקע בכפר נופש אחד אלא לישון 2 לילות בכל מלון ולהתקדם לאורך המסלול. המלונות היו די טובים, ובממוצע עלה לנו 210$ ללילה כולל ארוחת בוקר.

החזר מע"מ  Refundit.Tax

בקניה מעל 50 אירו של מוצרים עליהם יש החזר – מקבלים כ-10% חזרה. אפשר לקבל מזומן בשדה התעופה אבל לוקחים שם עמלה של 3 עד 3.5 אירו לכל קבלה, ולכן ביקשנו לקבל את ההחזר לכרטיס האשראי (טרם קיבלנו, אבל צילמנו את כל המסמכים ובמידת הצורך נשלח מייל לאן שצריך).

לאחרונה החלו בבלגיה בשיטה חדשה להחזר מע"מ – מי שרוצה לחסוך לעצמו את הביקור במכס (ברוב המקרים),שיבדוק את Refundit.Tax, אבל באמת שלא היה תור בשדה.

כרטיס מוזיאונים

מומלץ מאוד, חסך לנו כ-35 אירו, וכנראה שיחסוך עוד יותר (עשינו רגיסטרציה לכרטיס, דבר שהופך אותו לתקף לשנה שלימה).

מסלול טיול הולנד עם ילדים 8 ימים נקודת התחלה בריסל

18/8 טיסת אחה"צ לבריסל ונסיעה למלון ליד אפטלינג (הולנד).

19/8 אפטלינג – התחלנו באיזור Marerijk הקסום, משם רכבת לאיזור Ruigrijk האתגרי, לאחר מכן ל-Symbolica הנחמד, אזור Reizenrijk ואז איזור Anderrijk.

20/8 נסיעה לאזור ארנהיים, שם ביקרנו במוזיאון הפתוח (בו קנינו את כרטיס המוזיאונים, הבנות מאוד נהנו ממתחם החווה בו חלבו פרות מעץ, כיבסו כביסה ביד, שאבו מים וכו' וכן מהמקום בו עזרו לאשת האיכר לערום ערימות חציר). בשעה 16:00 יצאנו לכיוון פארק הוחה ולואה (אכלנו שם ולקחנו אופניים למסלול חוויתי של כ-10 ק"מ).

21/8 נסיעה לדולפינריום (dolfinarium.nl) – קנינו כרטיס VIP אבל בדיעבד היה אפשר להסתפק בכרטיסים רגילים. המקום היה מאוד הומה. כדאי להביא בגדי ים למגלשות מים שיש באיזור שנמצא הכי רחוק מהכניסה הראשית. משם המשכנו למסעדה+משחקיית עמי ותמי – מקום מדהים שמאוד מומלץ להזמין בו שולחן מראש. בניגוד לאזהרות, האוכל היה די סבבה.

שעות פעילות: כל יום החל מ- 10:00 ועד- 18:00
אתר אינטרנט: www.dolfinarium.nl

22/8 יום של הרבה נהיגה (325 ק"מ) שכללה הרבה עצירות בדרך. תחנה ראשונה – חיטהורן.

לקחנו סירה אצל מייק בכתובת Hylkemaweg 27, ושטנו שעתיים להנאתנו. תחנה נוספת – שובר הגלים/סכר Afsluitdijk – חשוב לצורך הבנת המאבק הבלתי נגמר בין הולנד והים.

תחנה נוספת – יער הפיות Sprookjeswonderland – כמו אפטלינג אבל לילדים הקטנים יותר (וזול משמעותית). הגענו לשם די מאוחר אבל תוך שעה אחת הספקנו את רוב האטרקציות החשובות.

23/8 זנסה סכאנס – מפעל קבקבי העץ, סדנת הכנת שוקולד ב-Cacao Lab (הילדות מאוד נהנו, יש לשים לב לשעות שבהן הסדנה נערכת), טחנת רוח Verfmolen de Kat. משם המשכנו אל וולנדם הפסטורלית, בה ביקרנו במפעל הגבינות.

ממליץ מאוד להשאיר את קניית המזכרות לשם (בזאנסה סכאנס המבחר יותר רחב אבל בוולנדם הדברים שקנינו היו יותר זולים). משם לקחנו שיט אל האי (לשעבר) מרקן, די היה בזבוז של זמן.

האי מת ומוזנח, מלא עכבישים. רצינו לקחת אופניים ולרכב עד למגדלור אבל החבר'ה שמשכירים אופניים חתכו מוקדם באותו יום, ואנחנו סתם נתקענו. בדיעבד היה עדיף להישאר בוולנדם עוד קצת. בערב הלכנו לעשות קניות ב-Primark ליד המלון ב-Zaandam הנחמדה (החנות לא עמוסה ויש הרבה מה לקנות). ארוחת ערב טעימה ב-Eazie מול ה-Primark.

24/8 תכננו לבקר בשוק הגבינות של אלקמאר אבל ביטלנו ברגע האחרון. במקום זה נסענו לטירת Muiderslot. הכניסה כלולה בכרטיס המוזיאונים, הוספנו 2 אירו לחוברת משימות עבור כל אחת מהבנות, אחרי שמשלימים את המשימות מקבלים מדליה בחנות המזכרות אחרי טקס מיוחד. משם המשכנו לאטרקציה שלא מופיעה במסלול של התייר הישראלי הנפוץ – משחקיית מיפי (Nijnte Museum).

מדובר במקום שמיועד לגילאי 2-6 המעוצב ברוח הספרים של הארנבונת המפורסמת, הכניסה כלולה בכרטיס המוזיאונים (יש לשריין מראש את חלון ההגעה, דרך אתר האינטרנט). עברנו דרך המלון ליד אוטרכט והמשכנו לפסטיבל הכדורים הפורחים ב-Barneveld (היה ממש נחמד, 29 כדורים פורחים התרוממו לאוויר, קראנו שלמחרת אף אחד לא המריא.

מומלץ לעקוב אחר העדכונים בפייסבוק של הפסטיבל וכן להביא יריעת פלסטיק לשבת עליה – הדשא היה רטוב).

25/8 אוטרכט – מוזיאון הרכבות ומוזיאון תיבות הנגינה, שניהם כלולים בכרטיס המוזיאונים. במוזיאון הרכבות לא לפספס את ביתן 5. מומלץ לקחת חוברת הדרכה בעברית במוזיאון תיבות הנגינה ולהצטרף לסיור המודרך, ולאכול לא רחוק משם ב-Frites Atelier. אוטרכט עצמה ממש מקסימה.

26/8 לפני הטיסה חזרה היינו צריכים לנסוע מאוטרכט אל בריסל. את השעות עד הטיסה העברנו בשני מקומות עיקריים.

הראשון – איזור האטומיום, בו ביקרנו בתערוכת הדרדסים (נפתחה בחודש יוני ולכן לא תשמעו עליה מהתייר הישראלי המצוי, אפשר לבלות שם בכיף משהו כמו שעה וחצי – שעתיים.

לא לפספס את מתחם המציאות המדומה לפני היציאה, בובות של הדרדסים יותר זולות בשדה התעופה).

המתחם השני בו ביקרנו – פסל הילד המשתין במרכז העיר.

rafi 29 אפריל 2019 23:15 at

קרוב למוזיאון הרכבות באוטרכט יש אאוטלט שווה של נייק. כדאי לקפוץ לשם אחרי המוזיאון

עדי 27 אוגוסט 2019 11:43 at

הי, תודה על הסקירה היפה מאחר שציינתם את Refundit, אפליקציה לקבלת החזר מע"מ לתיירים (tax free shopping), רציתי להוסיף כמה נקודות לגבי יתרונותיה: 1. אפשר לקבל החזר מעמ בכל חנות, ולא רק ברשתות הגדולות, עבור כל חשבונית שהיא מעל 50 יורו של פריטים שאתם מוציאים מחוץ לבלגיה (כולל שוקולד ואלכוהול) 2. ההחזר גדול יותר. ריפנדיט גובה עמלה מינימלית ושקופה של 9%, לעומת 35-60 אחוזים שגובות נותנות השירותים אחרות בתחום. זה מאפשר לתייר לקבל החזר משמעותית גבוה יותר, ולא רק 10% שציינתם בטקסט. וכמובן, מדלג על התורים והבירוקרטיה כי הכל באפליקציה. נקודה חשובה, ריפנדיט עובדת בשיתוף פעולה עם שלטונות בלגיה, ונכון ל-2019, השירות עובד רק עבור קניות שבוצעו בבלגיה