שייט נהרות בונציה עם יאכטה – שבע חברות כולל תמונות

יום 1: נחתנו ב- 8:00 בבוקר בשדה התעופה מרקו פולו בונציה (איטליה), נסענו עם מונית שהוזמנה מראש ל- Casale sul sile שם היינו אמורות לקבל את היאכטה ולהתחיל את השייט נהרות בונציה. כשהגענו נאמר לנו שהגשר Portegrandi בעבודות ולכן לא נוכל לעבור ממנו ונקבל את הסירה במעגן מיד לאחר הגשר.

אחרי הדרכה על הלגונה והנהרות העבירו אותנו למעגן המדובר, קיבלנו שוב הדרכה על הסירה עצמה ואיך להפעיל אותה, לאחר מכן הפלגנו לעגינת לילה בחניון ללא תשלום באי San Francesco del Deserto. חניית לילה זו הייתה במקום חנייה ב- Mazzorbo, מסתבר שזאת הייתה בחירה נכונה, לא עוברות באזור סירות בלילה ולכן הלילה עבר שקט ורגוע ושונה מהמעגן במזרבו ובוראנו.

הפלגה למעגן מזורבו

יום 2: התעוררנו לבוקר ערפילי במיוחד, לא היה ניתן לראות למרחק של יותר מחמש עד 10 מטר קדימה, לכן המתנו עד השעה 11 בבוקר אז הפלגנו עדיין בערפל למעגן במזורבו, חצינו את הגשר רגלית ל Burano טיילנו באי הצבעוני והמקסים הזה, נהננו מהעבודות התחרה בה וחזרנו למעגן, משם הפלגנו לונציה למעגן באזור S. Elena חניון מאוד נקי ומסודר.

לקחנו משם את ואפורטו (אוטובוס ימי) לכיכר S. Marko וגשר Rialto, נהננו והתרשמנו מהעיר, לקראת ערב לקחנו שוב את ואפורטו לגטו היהודי שם סעדנו ארוחת ערב במסעדה של בית חבד.

המשכנו לרכוש מצרכים חסרים בסופר ליד הגטו וחזרנו למעגן בS. Elena ללינת לילה ביאכטה.

הפלגה למוראנו

יום 3: בבוקר יצאנו למוראנו Murano עם הואפורטו משם לגטו לראות אותו באור יום ועוד מעט שיטוט בונציה. תכננו לישון הלילה בלידו די יזולו Lido di Jesolo אבל לא כל כך הלך, מסתבר שלא נצמדתי מספיק בזמן השייט לעמודי הסימון בלגונה והיה שפל.

פתאום גאות ושפל, מושג בעלמה, קיבל עבורינו משמעות אמיתית!

נתקענו בשפל בין האי וינולה Vignole לסנטה ארסמו S. Erasmo, אז מצאנו את עצמנו ממתינות עד שיגיע הגהות עוד 4 שעות על מנת שנוכל להתקדם בדרכנו, ואז היה למעשה שמונה בערב בדיוק כשנהיה חושך העלתה… אז הצלחנו לצאת מהבוץ אבל ממש לא היה קל להתקדם, למזלי עוד כשהיה אור בדקתי במפה כדי להבין איפה החניה הכי קרובה וידעתי לאן אני צריכה לשוט, שייט שאמור לקחת חמש דקות ל- Sant erasmo, לקח כ- 20 דקות אבל הגענו.

מסתבר שהחניה מתאימה לכלי שייט קטנים יותר משלנו אבל בחסות החושך לא הייתה ברירה וקשרנו את עצמנו למזח. ראיתי במפה שיש מסעדה באי ויצאנו בהליכה רגלית של כ- 20 דקות לבלות, אנו שומרות כשרות ולכן שתינו רק בירה וקולה, נהננו מהשקט והרוגע באי החמוד הזה, התלהבנו שנוסעות בה מכוניות ואופנועים בודדים מה שלא ראינו עד עכשיו באזור.

תחילת הלילה היה שקט ורגוע אך לקראת שלוש לפנות בוקר התחילו לעבור סירות מנוע וכבר לא יכולנו לישון ברציפות מכיוון שהסירה טולטלה. תיארתי לעצמי שבטח מדובר בדייגים שיוצאים לעבודה כדי לספק את הסחורה שלהם על הבוקר.

יצאנו ב-7:30 בבוקר יז'לו (Jesolo)

יום 4: היינו צריכות לסגור פער העיקוב של אתמול אז נסענו ברציפות ללא עצירות במשך 7 שעות, הדרך הייתה מאוד יפה וציורית, עגנו במעגן הצמוד לים האדריאטי ויצאנו לעיר לקניון בו יש אקווריום, הסתובבנו מעט וחזרנו ליאכטה לארוחת ערב ולינת לילה. למעשה זאת עיר קיץ וסממני האטרקציות ניכרות בה בכל פינה אבל באוקטובר מסתבר אין ממש מה לעשות בה, הלילה עבר רגוע, החניון היה נקי ומסודר.

עגינה בעיר קאורלה (Caorle

יום 5-6: יצאנו עם אופניים לסופר וב-10 בבוקר יצאנו לדרך של שעתיים וחצי לעיר Caorle לעגינה שני לילות לשבת ומוצש, מסתבר שזאת הייתה החלטה נכונה לעגון בעיר לשבת.  בעיר ישנה טיילת מקסימה על החוף המלאה עבודת אמנים בפסלי אבן, מגדל אור יפה ועתיק, העיר מאוד צבעונית ויפה.

למרות שמדובר גם בעיירת נופש של תיירים אוסטרים וגרמנים ושוקקת חיים ביולי אוגוסט, היה מה לעשות שם גם באוקטובר, ראשית בגלל היופי החיצוני וההיסטורי של העיר והברים ומרכז משחקי מחשב למבוגרים וילדים שהיו פתוחים עד אחרי 12 בלילה, החניון היה נקי ומסודר וממש קרוב לעיר. במוצ״ש יצאנו ברכיבת אופניים בעיר והיה מושלם.

בדרך ל- Precenicco

יום 7: לראשונה התעוררנו ליום גשום… עשינו צ'ק אאוט בשעה 9 בדיוק, הפסדנו את שעת פתיחת הגשר מיד אחרי Caorle ולכן היה צורך להמתין לשעה 11 שיפתחו לנו שוב, בשלב מסוים איבדנו את הדרך בעקבות דייג שהטעה אותנו, הטעות ותיקונו לקח לנו שעה, ואז הגענו לשער אחרי Bibone בשעה 14:00, היה כתוב שהוא פתוח מ- 13:00-17:00 ובפועל הוא נפתח רק ב- 16:00 לכן היה עלינו להמתין שעתיים, לפחות מקום זה היה ציורי ויפה כך שנהננו מהמתנה בנוף משגע.

לאחר מכן התחילו ממטרים חזקים ורוחות, מה שהאט את ההפלגה ובנוסף התחיל תהליך השפל כשהמים זורמים נגד כיוון הנסיעה שלנו, קצב ההפלגה הואט עוד יותר.

רצינו להספיק לבקר את Bibione ו- Lignano בדרך ל- Percenicoo אבל ויתרנו על הרעיון מפאת חוסר זמן… בסופו של דבר הגענו ל- Precenicco ממש בשעה 18:30 עם הדקות האחרונות של אור יום.

קשרנו את הספינה בחניה של Houseboat ממש סמוך לחניה יש בית קפה ובר, שתינו והתחממנו.

לאחר מכן התקשרתי לבחור של לה בואט שיעזור לנו להתחבר לחשמל כי משהו שם לא עבד בעמדה. בינתיים הוא הביא לנו גם שמיכות חלופיות כי שלנו נרטבו בגשם, השתמשתי בהן כדי להגן עלי מפני הרוח בשיוט בדרכי לפרצ'ניקו.

חזרה לונציה

יום 8: קמנו לבוקר שמשי במיוחד, עשינו צ'ק אאוט, תכננו לעשות קארטינג ב- Precenicco אבל רוב הבנות העדיפו להמשיך לונציה ולכן הזמנו מונית לשדה התעופה בונציה, שמנו את התיקים בשמירת חפצים (7 יורו למזוודה) והמשכנו עם המונית לונציה לזמן חופשי, אחר הצהריים לקחנו אוטובוס קו 5 ישירות לשדה התעופה מרקו פולו.

מלונות מומלצים בונציה:

• Hotel Londra Palace – מלון חמישה כוכבים ומבחינת הפאר הוא הטוב בעיר!
  • Rosa Salva Hotel – בין המלונות העתיקים והמיוחדים בעיר, נמצא כמאה מטרים מכיכר סנט מרקס ובמחיר כלולה ארוחת בוקר בסגנון בופה.
  • Antico Panada – מלון שלושה כוכבים במרכז העיר, במחיר (50 יורו) כלולה ארוחת בוקר.

סיכום שייט נהרות בונציה:

החוויה הייתה מאתגרת מאוד ושונה, פסטורלית ורגועה. הייתי חוזרת על החוויה שוב עם מסכנות רבות שלמדתי על הדרך מהניסיון.