טיול קצר לרומניה בספטמבר: 3 ימים בסינאיה ובראשוב

אני מבינה שכולם בסטטוס שלנו (זוג צעיר) בגדול עושים בעיר פחות או יותר את אותם הדברים. אבל חשבתי שיהיה נוח לארגן את המידע והחוויות האישיות שלי בפוסט אחד מרוכז, כדי שאנשים שיש להם פחות זמן לארגן טיול בדקה ה-90 ממש יוכלו לעשות לעצמם העתק הדבק (עם התאמות כמובן). מדובר בטיול קליל בראש השנה ברומניה לא יקר של התנתקות מהשגרה.
תהנו!

פירוט עלויות ברומניה:

זוג בגיל 28-29. תקופה: ראש השנה ברומניה, 3 ימים מלאים (3 לילות). עלות: סה"כ כ-5000 ש"ח כולל הכל.

טיסה של וויז אייר שסגרנו כשבוע מראש עלתה 280 דולר לאדם (תיאלצו להוסיף עוד 13 דולר לאדם כדי להיות נוסע בסטטוס "פריוריטי", זאת כדי להבטיח שהטרולי יעלה איתכם למטוס וכך תחסכו את ההמתנה למזוודה. טריק חדש של חברת הלואו קוסט להרוויח עוד כסף, כנראה בצדק מפאת חוסר מקום בקבינה של המטוס).

130 יורו על 3 לילות בדירה משופצת ומאובזרת בכל טוב ממש בלב העיר העתיקה (פרטי הדירה בהמשך הפוסט), 75 יורו לאדם על טיול יום ממצה ויפה (פרטי המדריך בהמשך הפוסט) והשאר כסף לבזבוזים, בהם תחבורה ציבורית, מסעדות, כניסה לטרמה (מתחם בריכות וספא) וקשקושים למיניהם.

מטבע מקומי: ליי, שווה ערך כמעט לשקל (0.94 משהו של שקל שווים לליי אחד). באנגלית נקרא RON. בפוסט ארשום מחירים בשקלים מנקודת הנחה שזה דיי זהה, והסטייה זניחה.

על הלינה ברומניה:

הדירה שלקחנו דרך האתר בוקינג נקראת Amo Bucharest, עלתה לנו 130 יורו ל3 לילות (בגדול 120, ועוד 10 "מס ניקיון").
ניתן לשלם ביורו או במטבע המקומי לבחירתכם.

בעלת הדירה כריסטינה הייתה מקסימה, כמה שעות אחרי ביצוע ההזמנה באתר כבר שלחה לי וואטסאפ עם פרטים לגבי הגעה במונית או באוטובוס, וגם סייעה לי במהלך השהות בשאלות לוגיסטיות שהתעוררו.

בדירה מטבח עם מקרר ומקפיא, פלטת גז עם מחבתות, כלי מטבח (ושמן לטיגון), מצנם, קומקום (ותה וסוכר) ומכונת קפה עם קפסולות.

כמו כן יש טלוויזיית פלזמה (לא השתמשנו), ספה, שולחן אוכל וכיסאות, מיטה זוגית ומזגן חדיש (חשוב בקיץ! לא בכל דירה יש…) וחדר מקלחת&שירותים עם סבון, שמפו ונייר טואלט.
כל הדירה משופצת קומפלט (הבניין עצמו ממש ישן), מאוד צעירה ונקייה.

מה שכן היא ממוקמת בקומה השמינית בבניין עם מעלית עד הקומה השישית… משמע תמיד צריך לעלות/לרדת 2 קומות במדרגות. לנו זה לא הפריע.

מסלול טיול רומניה בספטמבר – המסלול:

יום 1 – נחיתה בבוקרשט, סיבוב בעיר, פארק וארוחת ערב.

נחיתה בנמל התעופה הבאין לאומי בבוקרשט, הגעה עצמאית (באמצעות מונית, יש מכשירים להזמנת מוניות בשדה שמעניקות מספר לפי תעריף מוגדר, מאוד נוח ומסודר) לדירה הנפלאה, הסתובבות קצרה להכרת העיר העתיקה (אין שם הרבה מה לעשות ביום), נסיעה במטרו להרסטרו פארק (מרחק של 4 תחנות מטרו), בפארק יש אגם ענקי, סירות שניתן לשכור ושבילים לטיול. בחרנו להקיף את כל האגם מה שלקח בסביבות השעתיים וחצי.

מאוד שמח שם ביום ראשון, הרבה אנשים (אבל אין צפיפות מפאת הגודל), דוכנים של שערות סבתא ותירס חם, להקות רחוב… אווירה נעימה. אם אתם מתכוונים גם להקיף את האגם- נעליים נוחות זה חשוב!

בערב יצאנו לאכול בעיר העתיקה וכמעט שלא זיהינו אותה- מסתבר שבערב היא הופכת להיות תוססת, צעירה ולא תמימה מדי (המון מועדני חשפנות).

יום 2 – טיול יום לסינאיה וברשוב.

פירוט: את הטיול סגרתי כמה ימים לפני דרך פטר. הטלפון שלו: 40769934822+ וניתן לפנות אליו בוואטסאפ או בצ'אט של הפייסבוק באנגלית (Petre Nae).

מחירים: טיול לזוג יעלה 75 יורו לאדם, אבל ככל שיהיו יותר אנשים המחיר יורד.

המדריך שהיה איתנו היה אלכס (ניתן לפנות אליו דרך פטר). הוא היה אדיב מאוד, בעל אנגלית מעולה, צעיר, זורם ובעל ידע רב. הוא לקח אותנו בדרך כפרית יפיפיה לסכר ענק, לאחר מכן לעיירה סינאיה בה טירה יפה ורכבל שניתן לעלות עליו ולצפות ברכס הרי הקארפטים בתשלום נוסף, כ-45 שח לאדם.

אנחנו עלינו, נוף יפה אך בפסגה קר! חשוב להגיע עם בגדים ארוכים גם בקיץ…אנחנו לא באנו מוכנים).

לאחר מכן המשכנו לעיירה בראשוב (עיירה מאוד מערב אירופאית, נקייה וציורית). טיול כייפי ומומלץ. במצטבר כ-4 שעות ברכב.

*בדרך כלל טיול כזה כולל ביקור בטירת בראן שהיא כביכול הטירה של דרקולה. מניסיון עבר שלי מדובר בסוג של מלכודת תיירים, הטירה לא מעניינת ומאריכה את השהות ברכב. ביקשתי לוותר עליה. מה גם שמסתבר שדרקולה בכלל לא חיי שם!

יום 3 – מוזיאון הכפר הפתוח, קצת קניון, טרמה.

לצד פארק הרסטראו נמצא מוזיאון הכפר הרומני שנחשב למוזיאון הפתוח הגדול ברומניה. הגענו באוטובוס. לאחר חוויה חיובית שעברנו במוזיאון הכפר הפתוח ביער השחור (מושקע, מעניין ויפיפיה) בחרנו לראות גם את הגרסה הרומנית (יש במקום בתים מתקופות שונות של רומניה).

בפועל לא התרשמנו…לרוב המבנים לא ניתן היה להכנס, וגם כשכן, לא היה כלום בחלל הבית (בניגוד למקבילו הגרמני). המקום נעים לטיול קצר אך החוויה קצת סתמית. פחות ממליצה לזוג. כניסה- 30 שקלים לאדם.

לאחר מכן עשינו סיבוב קצר בקניון המקומי (המון המון בגדים לאירועים למי שמחפש… אמא שלי קנתה שם לעצמה ולאבי בשנת 2017 שמלת ערב, נעלי עקב, חליפה ונעליים אלגנטיות לחתונה שלי וכל העסק עלה לה כ- 800 ש"ח). לאחר מכן לקחנו מונית לטרמה.

טרמה פארק מים (Therme) בוקרשט

פארק המים תרמה הוא מותג מתחמי בריכות וספא ברחבי אירופה כולה (הם ממש נראים אותו הדבר).

מקום נקי ומסודר מאוד, לאחר תשלום דמי הכניסה (כ-80 שקלים לאדם) מקבלים שעון שיש לענוד אותו ובאמצעות הסריקה שלו ניתן לרכוש מזון, שתייה, כניסה למתחמים השונים ומסאז' על גבי מיטת מים (מומלץ!) ומשלמים את היתרה בסוף השהות.

* חשוב להביא איתכם מגבות, בגדי ים וכפכפים בתוך התיק ולא עליכם מטעמי היגיינה (זו הדרישה. כך נהגנו והכל היה בסדר).

במקום 3 מתחמים:

  1. מתחם לילדים הכולל מגלשות (נקרא גלקסי).
  2. חלק למבוגרים בלבד הכולל בריכה מקורה וחיצונית, סאונה ובר בתוך הבריכה (קונספט מגניב לאללה) הנקרא פאלם (עליו שילמנו בעצם).
  3. מתחם נפרד המהווה את הקומה העליונה ושם ממה שהבנתי יש מסאז'ים בתשלום נוסף וסאונות- שם לא היינו כי מקריאת פוסטים קודמים הבנתי שמיותר לנו.

היה ממש כייף ומרגיע לשהות במקום, ובלילה עם התאורה המקום בכלל מהמם.

הגענו בערך ב-16:00 והיינו עד 20:00, בדיעבד לדעתי היינו צריכים להגיע ב-18:00 כשכבר מחשיך ולהיות שם רק בחושך ולהינות מהאווירה.

אבל אנחנו קצת היפראקטיביים, יש אנשים שישמחו להיות שם מהצהריים המוקדמים ועד לסגירה ב-23:00… אינדווידואלי. הבנתי שקיימת הסעה חינמית, אנחנו קצת התעצלנו.

מונית הלוך עלתה כ-40 שקלים, ובחזור כ-70 שקלים.

בכל הפעמים שהשתמשנו במוניות התעקשנו על מונה ולא עלינו על מי שלא רצה לתת לנו את זה, אבל עדיין כנראה יש להם איזשהו תעריף רמאות לילה שם (אני רושמת "רמאות" כי בעלת הדירה הזמינה לנו גם כן בלילה מונית לשדה התעופה מאיזו אפליקציה מקומית וזה עלה כ-40 שקלים, והטרמה ושדה התעופה ממש כמעט באותו מיקום.

כנראה רימו אותנו עם המונה מבלי שנוכל להתווכח, כי המונה הופעל. אל תנסו להתקין את האפליקציה אצלכם, הטלפונים מהארץ לא תומכים בה, ניסינו).

מסעדות בעיר העתיקה בראשוב

  1. אכלנו מספר פעמים בסוג של מסעדה/פאב איריים (נראה שיש שם כמה כאלו, אותו תפריט…) – אוכל מערבי (צ'יזבורגר) ומקומי (קבב רומני ותפוח אדמה מוקרם) וקינוח (עוגת גבינה הומייד עם רוטב פירות יער).ממש טעים ולא יקר!
  2. אכלנו במסעדה יוונית (יש 2 כאלו בעיר העתיקה לדעתי)- לא ממש מוצלח.
    *לא מתקרב לאוכל יווני אמיתי… פירות ים מבושלים יתר על המידה, אותו רוטב (אומנם לא רע) בראשונות ובעיקריות.
  3. בערב האחרון אכלנו במסעדה מעולה בעיר העתיקה הנקראית  Taverna covaci, יש בה הכל מהכל, אנחנו התמקדנו במנות בשריות (צלעות כבש ופילה בקר). טעים ביותר.

כתיבת תגובה

  • ירון 02 נובמבר 2018 22:14 at
    ירון 02 נובמבר 2018 22:14 at

    כתבה מעולה! רומניה מאוד זולה וזה הפלוס העיקרי בה. אני אגב כן ביקרתי בטירת בראן והיה מאוד נחמד.. מתאים למי שאוהב את כל הנושא של דרקולה (אפילו שהוא לא באמת חי שם 🙂 אגב טיפ מניסיון למי שרוצה לשכור רכב בזול ברומניה במקום להתנייד במוניות, חפשו את האתר carmaster.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
דילוג לתוכן