טיול כשר בוינה הקסומה 6 ימים – טיפים ומסלול מומלץ מזוג צעיר שומר כשרות

אקדים ואומר שאנחנו זוג צעיר, נמרץ שכמובן חיכה לטוס לאוסטריה ולנצל כל רגע! קמנו מוקדם כל יום ולכן הספקנו המון!

הקדמה קצרה:

  1. דירה – הזמנו דירה שהתאימה לנו לפי מיקום, מחיר ונוחות. הדירה הייתה מצויינת! במרחק של 2-3 דק' מ- U3, מהקו הזה הגענו לכל מקום. לדעתנו הדירה מתאימה רק לזוג +2 (לא זוכרת את השם לצערי).
    *רשימה קצרה של מלונות כשרים בוינה ובאירופה.
  2. מסעדות – לא יהיו המלצות רבות למסעדות כיוון שאנו שומרי כשרות, שתייה חמה שתינו מסעדת "שפע" וארוחת ערב חמה במסעדת נובלינו. היה נחמד+, סחבנו אוכל מהארץ ואף סיר ותרמוס ושאר הדברים כמו פירות וירקות קנינו בוינה בסופר שהיה קרוב (2-3 דק הליכה מהדירה).
  3. כסף – הכל תלוי בכם אנחנו בחרנו להוציא כסף על אטרקציות, טיולים ופחות על שופינג ואוכל.
  4. שופינג – קצת התאכזבנו.. לא היו סיילים מטורפים כמו שחשבנו שיהיו (מכירים ומודעים למחירים של סיילים ממדינות אחרות) ואף בברטיסלבה לא היו מחירים נמוכים, אם חשוב לכם שופינג שווה לתכנן נסיעה לפי הסיילים שיש באותה תקופה.
  5. סים!!! הגענו ביום ראשון ולכן החנויות היו סגורות, הסתדרנו מצויין ללא סים. התחבורה הציבורית נוחה ומובנת ותמיד אפשר לשאול. בשדה התעופה היה ויפי חינם וכן בדירה שבה ישנו היה אינטרנט. את הדרך הגעה לדירה צילמנו מראש בפלאפון והתסדרנו מצויין. יום למחרת חיפשנו את החנות הכי קרובה ליעד שבו טיילנו. קנינו 8 ג'יגה ב-10 יורו. זה מספיק בהחלט!
  6. דרכי הגעה – הכל בעזרת גוגל מפות! כל מקום שהיינו צריכים הוא הראה את הדרכים הכי טובות ומהירות.. מומלץ בחום להשתמש! כל דרכי הגעה במסלול שלנו פשוט כתבנו את המקומות וזה הראה את הדרך הכי מדויקת מהמיקום שלנו.
  7. היה לנו מזג אוויר מצויין!! חולצה דקה ומעיל בעיקר לרוח ולערבים..שמש שמש שמש כל היום! לא ירד גשם בכלל. צריך להיות ערוכים לכל שינוי במזג אוויר, אנחנו הגענו בשבוע ובו מזג אוויר היה נעים ומושלם לטיול.

המסלול בוינה:

‎פסטיבל הבירה בוינה:

יום ראשון: טיסת וויז אייר. היה איחור קל. הטיסה עברה אחלה. אנחנו לא מפונקים אז היה אפילו יותר מאחלה. צוות נחמד, הגענו צ'יק צ'ק מצאנו את העמדה של קניית כרטיסי תחבורה ציבורית (אנשים מכוונים וגם רואים התקהלות ליד העמדה שלהם).

קנינו באותה קנייה מספר כרטיסים:

  1.  כרטיס נסיעה לרכבת למרכז העיר + כרטיס חופשי יומי ליום ראשון (כיוון שהחופשי שבועי תקף רק מיום שני!).
  2. כרטיס חופשי שבועי שתקף מיום שני ליום שני (כרטיס מצויין..לנו הדיל הזה השתלם ביותר על מנת להגיע לכל נק' שרצינו בעיר).
  3. טיילנו בפארק פראטר – פסטיבל הבירה.
  4. טיול לילי בעיר העתיקה.

גן החיות בוינה ואטרקציות

יום שני:

  • גן החיות
  • ארמון שנברון – תצפית וגנים בלבד (לא נכנסנו לתוך הארמון לכן קנינו רק כרטיס לגן חיות) בגרינציג.
  • לאחר מכן בהחלטה ספונטנית החלטנו לנסוע לגרינציג (Kahlenberg) והר קלנברג היה מדהים!!! נסענו בתחילה להר קלנברג וירדנו ברגל עד בגרינציג. הליכה איטית, מיוחדת וכיפית בין כרמים ונופים מדהימים ובעיקר שקט מכל ההמולה של העיר 😉
    שווה לקחת בחשבון אפשרות של ירידה ברגל או בתחבורה ציבורית. ההליכה לא קשה וממש לא מסובכת, שואלים בדרך ויש שילוט לאורך כל הדרך אך זאת הליכה וירידה – לא מתאים לכל אחד.
  • נאשמראקט – הגענו באיחור לצערנו והשוק היה לקראת סגירה, לא היה עמוס בכלל. היה נחמד להסתובב, שוק סגנוני ביותר.

עמק הווכאו

יום שלישי:

עמק הווכאו (Wachau Valley) – נסענו בתחבורה ציבורית לעמק הווכאו, קנינו כרטיס משולב. כדאי לקחת בחשבון שבתקופה הזאת תדירות השייט הרבה יותר נמוכה וכן את מזג האוויר. עמק יפיפה נהנו מאוד! פשוט מאוד להתנייד בתחבורה ציבורית (כדאי לתכנן את המסלול ואת המקומות שאתם רוצים לראות. אנחנו הלכנו על הסטנדרט בעיקר בגלל התדירות הנמוכה בתקופה זאת של סירות בעמק כך שפחות אפשרו לנו גמישות ועצירה בעיירות בדרך! יקר אך שווה כל יורו!

מוזיאונים ושופינג בוינה

יום רביעי:

  • מוזיאון הטבע, היה מקסים בלינו שם מס' שעות
  • רובע המוזיאונים
  • הגן הבוטני + ארמון בלוודר
  • שופינג ברחוב מריה הילפר

טיול מחוץ לוינה

יום חמישי: טיול יום שלם ברטיסלבה (Bratislava) סלובקיה – נסענו באוטובוס לברטיסלבה, הזמנו מראש כרטיסים לאוטובוס בשעה מוקדמת (גם המחיר היה יותר זול!) האוטובוס עוצר ממש צמוד לעיר העתיקה, טיילנו והסתובבנו שם ולאחר מכן בשעת הפתיחה עלינו ברגל לטירה. העלייה ארכה בערך 25-30 דק' ,תצפית על העיר ונהר- היה מקסים!

משם ירדנו מהטירה וחצינו ברגל את הגשר לצד השני, יש פארק ענקי!! ליד הקניון Aupark, אכלנו שם ואחר מכן הסתובבנו בקניון (לא היו מציאות, היה יקר יחסית לתקופה זאת) חזרנו עם אותה חברת אוטובוסים לוינה. נסיעה של שעה +- (לקחת בחשבון שבשעות הצהריים יש מעט מעט פקקים..)

בערב יצאנו שוב לאזור רובע היהודי, כיכר היהודים ולאחר מכן למסעדת נובלינו (מסעדה חלבית כשרה) ולסיום לפארק פראטר, לעלות על מתקנים שלא עלינו עליהם בפעם הקודמת.

יום שישי טיסת חזור:

הטיסה שלנו יצאה בשש בבוקר ביום שישי, לכן בדקנו אופציות הגעה לשדה התעופה. מצאנו שירות מוניות של וויזאר לשדה התעופה. קיבלנו הצעת מחיר נוחה והזמנו מראש. נהג הגיע לפני הזמן היה אדיב, נחמד ועזר בהרמת המזוודות והגענו בזמן!

*יש מצב ששכחתי דברים נוספים.. כי חלק מהיום פשוט זרמנו והלכנו ברגל עד שהגענו לנק' יפות בעיר.

וינה יפה! כיפית! יש הרבה מה לעשות לטייל! מומלץ בחום!!!

תצפיות מומלצות בוינה וסלובקיה:

  • תצפית מהר קלנברג (Kahlenberg), וינה
  • תצפית ארמון שנברון (Schönbrunn Palace) בוינה
  • תצפית מהטירה של ברטיסלבה (Bratislava Castle), סלובקיה

אם יש לכם שאלות נוספות אתם מוזמנים לכתוב בתגובות לפוסט.

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן