לאן כדאי לטוס בחודש מאי 2024 – 9 יעדים מומלצים

לאן כדאי לטוס בחודש מאי 2024?

מצד אחד, מזג האוויר בעולם בחודש מאי הולך ומשתפר, מצד שני, עדיין לא חם מדי. אז בואו וגלו לאן הכי כדאי לכם לנסוע! מאמסטרדם וליסבון ועד סיציליה וסין – כל ההמלצות במקום אחד, וגם כמה דילים משתלמים.

חודש מאי מגיע רגע אחרי חופשת הפסח ורגע לפני חופשת הקיץ והוא אידיאלי עבור חופשה קצרה וקלילה. מזג האוויר באירופה אביבי ונוח לטיולים ומאפשר חופשה בניחוח ים תיכוני. מומלץ לטוס ליעדים המשלבים קלאסיקה אירופית לצד חופי ים זהובים, וליהנות מחופשה מהנה הכוללת שופינג, חיי לילה תוססים, מוזיאונים, אטרקציות, מבנים עתיקים ומים בצבע טורקיז.

סציליה, איטליה

האי סציליה הוא האי הגדול ביותר בים התיכון, וזהו יעד מדהים להתחיל בו את הקיץ! בסציליה ישנו הר געש מרהיב אטנה הנחשב לאחד הפעילים בעולם ואדמת יין פורייה, מקדשים יווניים וחורבות רומיות. תוכלו לטייל בעיירות קסומות בסגנון הבארוק כמו רגוסה, ואז לטייל בכיכרות ספוגות שמש בעיר החוף סירקיוז. במאי, האזור הכפרי פורח, והמים החופים חמים. הביאו אתכם את המגבת שלכם כשאתם הולכים לארוחת צהריים בכפר הדייגים הישן פורטו פאלו – המפרץ המבודד היפה ביותר של סיציליה, Capparrina di Mare, נמצא ממש קרוב.

טמפרטורה בסציליה במאי היא 22 מעלות ביום ו- 12 מעלות בלילה.

התניידות בסיציליה:

סיציליה מכוסה ברשת של קווי רכבת ואוטובוס המגיעים לרוב חלקי האי. Trenitalia, חברת הרכבות הלאומית של איטליה, מציעה שירות בין הערים הגדולות של סיציליה, ערים קטנות יותר וכמה עיירות קטנות יותר. עם זאת, ראוי לציין שחיבורים ליעדים קטנים יותר עשויים להיות קשים יותר וזה כרוך בזמני המתנה ארוכים.

אוטובוסים גם מחברים בין עיירות חוף ופנימיות קטנות יותר, אבל השירות הוא לא הכי קל ולעתים קרובות קשה להבין את לוחות הזמנים. מעבורות לא רק מקשרות את סיציליה ליבשת, אלא גם לאיים האאוליים והאגדיים, כמו גם לאיים הפלאג'ים למפדוזה, פנטלריה ולינוזה. מעבורות פועלות בתדירות גבוהה יותר בחודשי הקיץ.

מטיילים רבים לסיציליה בוחרים לשכור רכב על מנת לבקר בפנים הארץ ולנוע בחופשיות רבה יותר מבלי לדאוג ללוחות הזמנים של רכבות או אוטובוסים וזמני המתנה.

כתבה על סציליה תוכלו למצוא –> כאן

מלטה

במלטה, החבויה בין סיציליה ותוניסיה, יש שילוב טעים של תרבות אירופאית ואפריקאית תוך שמירה על זהותה הייחודית. הארכיפלג הזעיר (כולל גוזו) מתחיל להתחמם במאי, כלומר ניתן לבלות את הימים בחופים חוליים במפרצונים נסתרים, לשחות בלגונות בצבע טורקיז, או לחקור חורבות עתיקות וכפרי דייגים מרשימים כולל השוק במרשמלוק בימי ראשון. ולטה, הבירה של מלטה היא עיר מיוחדת במינה עם מספר תצפיות מרשימות ומסעדות מעולות להעביר את סוף השובע שלכם.

מלטה מאוד מתאימה לטיול משפחתי עם ילדים למרות מה שרבים חושבים שזהו יעד רק לזוגות. אוכל מלטזי הוא תענוג, עם השפעות ים תיכוניות חזקות שמייצרות מנות כמו קנולי פיסטוק או ארנב מזוגג בדבש. יש גם ברי יין שמסתתרים ברחובות צדדיים מפותלים ועיר כל כך מיושנת שאתה מרגיש כאילו אתה במוזיאון. כל זה וזה ממש ליד הים.

אנחנו מאוד ממליצים להשכיר רכב ולטייל לאורכה ולרוחבה של מלטה ולא לוותר על הפלגה עם מעבורת לאי גוזו המרהיב שבו תוכלו לראות מכרות מלח צמודות לחוף, להפליג לתוך מערות, לבקר בחורבות האי הנחשב לאוצר של אונסק״ו ועוד..

לצד כל זה מחירי המלונות וההשכרת רכב הם זולים יחסית וכך גם האוכל המסעדות. טמפרטורה במלטה במאי היא באזור ה-24 מעלות.

כתבה מפורטת על טיול של אלכס צבל במלטה תוכלו למצוא כאן

איסטנבול, טורקיה

טיול באיסטנבול

לפני שחום הקיץ הלוהט של טורקיה יגיע, טוסו לאיסטנבול לחופשה עירונית קלילה ומהנה. העיר היא תערובת מפוארת של התרבות האירופית והאסייתית – בזארים (שווקים) שוקקים מלאים ברוכלים להוטים להתמקח שמוכרים מזכרות יושבים ליד גלריות לאמנות. המואזין יעיר אותכם לראות את הזריחה הקסומה על גדות הבוספרוס רחב הידיים. לצד המוזיקה האלקטרונית שעדיין מתנגנת ממועדוני לילה בסירות שצפות על הבוספורוס. יש אינספור מלונות מפוארים לשהות בהם ולהרגיש נסיכים מהאמירויות.

טמפרטורה באיסטנבול בחודש מאי היא 22 מעלות מה שמקל מאוד על טיולים בעיר.

מאיסטנבול תוכלו לעשות טיול לקפדוקיה הקסומה ולראות את כל הכדורים הפורחים או אף לעלות על אחד מהם וליהנות מנוף בלתי נשכח של הרי טורקיה.

לכתבה מפורטת על איסטנבול לחצו כאן

סיאם ריפ קמבודיה – ביקור במקדשי האנגקור וואט

אם אי פעם חלמת להגיע לביקור במקדשים המופלאים הללו ולבקר במקום שבו צולם הסרט טומב ריידר ונחשב לאחד מפלאי עולם, אזי חודש מאי הוא האידיאלי הטמפרטורות עדיין לא גבוהות מדי כמו בקיץ וצד שני אין גשמים כמו בעונה הרטובה. אנו ממליצים לקחת סיור של לפחות יומיים שכן ביום אחד קשה מאוד לעבור בין כל המקדשים ובגלל השמש היוקדת כמעט ובלתי אפשרי להישאר שם יותר מכמה שעות ביום.

מלונות מומלצים בסיאם ריפ:

כתבות נוספות על קמבודיה תוכלו למצוא כאן

קוסקו פרו – הרבה מעבר לרק מאצ'ו פיקצ'ו

נכון שרוב התיירים המגיעים לעיר מגיעים במטרה לבקר במאצ'ו פיקצ'ו אך חשוב לציין שבעיר יש עוד הרבה מאוד אטרקציות שאסור לכם לפספס.

  • ביקור בשווקים של קוסקו – בעיר אינספור שווקים צבעוניים עם עבודות יד ומזכרות.
  • אקסטרים – בעיר תוכלו לעשות סופרמן ובנג'י וכמובן טיול טרקטורונים ורפטינג.
  • רובע האומנים סן בלאס – רחוב מיוחד מאוד וגם אם אתם לא חובבי אומנות מומלץ לבקר ברחוב זה.
  • טרק האינקה טרייל – טרק מרשים מאוד שסופו במאצ'ו פיקצ'ו.
  • טרק האזנגטה (Ausangate) – טרק עם נופים מרהיבים!

מלונות מומלצים בקוסקו:

כתבה נוספת על מאצ'ו פיקצ'ו תוכלו למצוא כאן, כתבה נוספת על פרו תוכלו למצוא כאן

בודפשט  – ארכיטקטורה מרהיבה לצד מרחצאות ומועדוני לילה מטורפים

חודש מאי הוא חודש מעולה לביקור בעיר שכן המזג אוויר הוא נוח מאוד לטיול רגלי, העיר עדיין לא מלאה בתיירים כמו בחודשי הקיץ ומחירי כרטיסי הטיסה עדיין נמוכים יחסית וכך גם מחירי המלונות.

כתבות נוספות על העיר תוכלו למצוא כאן.

מלונות מומלצים בבודפשט:

בייג'ינג  – החומה הגדולה, קניות, היסטוריה מפוארת ותרבות שונה מאוד

בייג'ינג היא עיר תוססת מלאה באטרקציות המתאימות לכולם וכמובן לכל הרכב משפחתי, בחודש מאי המזג האוויר הוא המתאים ביותר לביקור בעיר.

כתבות נוספות על העיר תוכלו לקרוא כאן. כתבות על טיולים בסין תוכלו למצוא כאן

מלונות מומלצים בבייג'ינג:

מרוקו – טיולי ג'יפים ברכס האטלס לצד טיולי שורשים ואוכל מעולה.

בשנים האחרונות מרוקו הפכה ליעד תיירותי מבוקש מאוד בקרב התיירים הישראלים, מרוקו היא מדינה מגוונת מאוד, תוססת, מרגשת ומלאה בניגודים רבים בין עניים לעשירים בין החיים העירוניים לצד החיים הכפריים. במרוקו תוכלו למצוא חופי ים מרשימים מאוד (אגאדיר) לצד מדבר (סהרה) וכמובן מסעדות המגישות אוכל טעים להפליא אל תוותרו על טיול ג'יפים.

כתבה על מרוקו תוכלו למצוא כאן

מלונות מומלצים במרוקו:

גדנסק – מי שמחפש יעד שלא יקרע לכם את הכיס לצד ארכיטקטורה מיוחדת

אחרי שנגמר החורף הגיע הזמן לבקר בפולין! מה שמייחד את העיר גדנסק מעבר לזה שיש טיסת ראיין אייר במחיר מצחיק היא הארכיטקטורה הרשימה לצד קניונים גדולים וכמובן העיר העתיקה היפה של העיר.

כתבות נוספות על העיר תוכלו למצוא כאן.

  • Hilton Gdansk – מלון חמישה כוכבים עם נוף מרהיב מן החלון.
  • Radisson Blu Hotel, Gdańsk – ממוקם בעיר העתיקה, מלון מצויין.
  • Smart Hotel – אפשרות מצויינת למי שמחפש מלון במחיר יחסית נמוך.

סיפורי דרך ואירועים מסביב לעולם בחודש מאי

איי מדיירה, פורטוגל: טיול סולו כולל המלצות וטיפים חשובים

סיפור דרך מאת: אליאור אסבג

איי מדיירה: פסגות הרים שנוגעות בעננים, חול געשי שחור, אקלים סובטרופי במהלך כל השנה. מטפסי קיסוס שזוחלים מתוך הסדקים שלאורךקרא עוד >

קרא עוד

טיול חברים לונדון: סיפור דרך קצר אודות מסעדות, מלון רדיסון בלו, שווקים ועוד..

סיפור דרך מאת: נועה עמוסי אייזנברג

עשינו טיול חברים לונדון בעיקר לנשנושים ושוטטות ברחובות העיר. פעם ראשונה של ארבעתינו. טיסה ללונדון עם ארקיע טסנו בטיסת ארקיעקרא עוד >

קרא עוד

חופשה ברפובליקה הדומיניקנית 10 ימים קסומים בפונטה קאנה והסביבה

סיפור דרך מאת: אולגה אזולאי

הבטחתי שעם חזרתי ארשום פירוט, על החופשה הזוגית שלי ברפובליקה הדומיניקנית… יעד האקזוטי והיפה הזה. הטיול היה בחודש מאי, סה״כקרא עוד >

קרא עוד

קפריסין במאי 4 ימים (טיול חברים) ל-2 איה נאפה ופרוטרס

סיפור דרך מאת: ליאור דהן

קפריסין במאי! חזרנו מטיול עם חברים בחודש מאי ועכשיו הזמן לסיכום. איה נאפה עיר קיט תיירותית שמציעה חופים לבנים, מועדוניםקרא עוד >

קרא עוד

טיול בסין 5 שבועות – סיפור דרך מפורט למטייל העצמאי על טיול מדהים ביעד קסום

סיפור דרך מאת: שלומית מלמוד

סיפור דרך סין – סופר דופר מפורט של 5 שבועות (סוף מאי עד סוף יוני), זוג מאוהב (חדרים פרטיים) וחברים נוספים (לפעמיםקרא עוד >

קרא עוד

לונדון בחודש מאי – 6 ימים בלונדון כולל מלון מומלץ, מסלול וטיפים חשובים

סיפור דרך מאת: עמית שאול

אני וחברי הטוב גיל יעקב סומבול החלטנו לנצל את חופשת יום העצמאות בסופ"ש ארוך בלונדון. אני ביקרתי בלונדון לפני כ-7קרא עוד >

קרא עוד

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

  • Eden.E 21 ינואר 2019 19:09 at
    Eden.E 21 ינואר 2019 19:09 at

    אני וחברה רוצות לטוס במאי ומתלבטות לאן.. מעוניינות ביעד חמים ונעים שאפשר להשתזף בו בטן גב אבל שלא יהיה קר מדי שיהיה מקביל למחיר כמה ימים באירופה. יש דבר כזה?

    • AlexAdmin 01 פברואר 2019 10:24 at
      AlexAdmin 01 פברואר 2019 10:24 at

      שלום רב עדן,
      אם אתן מחפשות מזג אוויר חם וחופשת בטן גב אזי אנו ממליצים לטוס לקפריסין או יוון, אם אתן מחפשות יעד קרוב. או שאפשר לטוס לספרד לאיזור קטלוניה או לאיים הקנריים אם אתן רוצות יעד קצת יותר מרוחק.

  • ‏אורנה 05 פברואר 2019 14:37 at
    ‏אורנה 05 פברואר 2019 14:37 at

    אשמח להמלצות לאטרקציות בבייג’ינג. יש לנו חמישה ימים ומעוניינים למצות אותם

    • AlexAdmin 10 פברואר 2019 17:35 at
      AlexAdmin 10 פברואר 2019 17:35 at

      שלום רב אורנה,
      קודם כל בבייג’ינג היא עיר מדהימה ורק מהללכת בעיר אתם תהנו מאוד! האטרקציות המרכזיות הן:
      1 – החומה הגדולה שעליה תוכלי לקרוא בכתבות שלנו באתר.
      2 – העיר האסורה שאותה אסור לפספס ומומלץ גם להגיע בזריחה.
      3 – ארמון הקיץ (Summer palace)
      4 – מקדש גם העדן (Temple of Heaven‬) זהו המקדש המרכזי בעיר.
      כמובן שישנם שווקים האוכל המפורסמים, מוזיאונים מאוד מעניינים ועוד הרבה מאוד אטרקציות שאסור לפספס ועליהם תוכלו לקרוא בכתבות שלנו באתר, טיול מהנה!

  • Rami 05 פברואר 2019 14:45 at
    Rami 05 פברואר 2019 14:45 at

    שלום,
    אני טס לבודפשט לחמישה לילות,במסגרת לימודית.
    יש שלוש ארוחות ביום במלון.
    כמה כסף רצוי לקחת לבזבוזים בעיקר בשביל ארוחת צהריים וקנייה בסופר?

  • ‏‎Asaf Lavi‎‏ 07 פברואר 2019 17:18 at
    ‏‎Asaf Lavi‎‏ 07 פברואר 2019 17:18 at

    חברה שלי ואני טסים לחודשיים לדרום אמריקה מחודש מאי ל: פרו, אקוודור, קולומביה.

    מסלול בפרו לימה -> איקה -> קוסק -> הווארז -> איקיטוס.
    אקוודור מונטינטה -> בניוס.
    קולומביה בוגטה -> עמק הקפה -> קרטחנה -> סנתה מריה -> סן אנדרס.

    אשמח לשמוע דעות לגבי התאריכים, מזג האוויר (אם מתאים לטרקים בפרו), איזה סדר כדאי לעשות כל מקום, איך עוברים ממקום למקום, לוותר או לשנות משהו ובכללי המלצות.
    הבעיה שלי היא יותר איך להגיע ממקום למקום, איך זה נעשה, אם מזג האוויר לא בעייתי עכשיו לעשות טרקים בהווארז. הסדר הוא לימה -> איקה ->לימה -> קוסקו -> לימה -> הווארז -> איקיטוס -> אווקדור -> בניוס -> בוגטה -> לעמק הקפה – מדגיין – קרטחנה – סנתה מריה – סן אנדרס
    עכשיו אם יש משהו שעדיף לשנות לדוגמא לנחות בלימה ואז ישר לנסוע להווארז (בגלל מזג האוויר שקצת בעייתי ועדיף לסיים עם הטרקים כמה שיותר מוקדם) אז זה לגמרי אפשרי.
    פשוט רוצה להבין איזה מסלול הוא המיטבי (במקומות שרשומים ותכננו) ואיך לעבור ממקום למקום.
    וגם פחות או יותר זמנים בכל מקום, בסוף אנחנו מוגבל לחודשיים…
    חפרתי אבל בגלל שעברתם את זה אתם מבינים הרבה יותר.
    תודה רבה

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
דילוג לתוכן