טיול משפחתי של 11 ימים בגרמניה עם 2 ילדים קטנים וסבתא כולל אטרקציות ותמונות

הרכב נוסעים: זוג + 2 בנות (3.5, כמעט 7) + סבתא.

סה"כ 13 ימים כולל טיסות, 11 ימים נטו לטיול, כולל רכב שכור החל מהיום החמישי.

הרעיון לטיול החל להתגבש משאיפה לטייל באזור היער השחור. מאחר ולא השכלנו להזמין כרטיסי טיסה בזמן וכרטיסי הטיסה היו יקרים להחריד החלטנו לחפש טיסה זולה ולבנות סביב יעד הטיסה טיול.

היעד שנמצא – ברלין. מאחר ואני ובעלי היינו בברלין לפני חצי שנה, ומאחר והבנות שלנו לא במיטבן בטיולים עירוניים – הסיבה היחידה ששילבנו את ברלין עצמה בטיול הייתה עבור אמא שלי שמעולם לא היתה בברלין.

מצרפת בפוסט זה את החלוקה הכללית שלנו לפי אזורים, ואעלה פוסטים מפורטים נפרדים לכל אזור בטיול למי שמעוניין לקרוא יותר לעומק.

טיסת איזי ג'ט (EASYJET) לברלין . נחיתה בשונפלד, המראה מטגל.

ברלין

יום חמישי ברלין:

הגעה לברלין בשעות אחה"צ המאוחרות ישירות לדירה.

לקחנו דירת AIR b&b עם סלון, מטבח, חדר רחצה ו-3 חדרי שינה בשכונת קרויצברג (ליד רחוב ברגמן). דירה מדהימה, מעוצבת, מאובזרת. ממליצים בחום רב.

יום שישי + שבת:

ברלין – ביקרנו ברוב האתרים המרכזיים, גן החיות ו- Sea Life Berlin.

יום ראשון:

נסענו בתחבורה ציבורית לאיים הטרופיים.

יום חמישי:

הגענו לברלין בשעות אחה"צ המאוחרות.

הזמנו מראש הסעה שלקחה אותנו ישירות לדירה ששכרנו בשכונת קרוייצברג דרך AIR B&B.

אז למה דווקא קרויצברג? את קרויצברג לא הכרנו (למעט סיור גרפיטי שעשינו באזור אחר לחלוטין של קרויצברג).

הדירה ממוקמת סמוך לרחוב ברגמנשטרסה, המיקום נראה לנו חביב, תחבורה ציבורית מאוד קרובה לדירה, האזור לא רחוק במיוחד מאזור פרידריכשטרסה ומרכז סוני. הדירה נראתה לנו יפה ונוחה אז החלטנו שנתמקם שם.

אציין שזה היה הניסיון הראשון שלנו עם AIR B&B והדירה הזו היתה החלום בהתגלמותו.

רק חששתי שאם הדירה כל כך מדהימה – שאר הדירות בטיול בטוח יאכזבו… זו היתה דירה עם 2.5 חדרי שינה, סלון, מטבח, פינת אוכל, חדר רחצה. הדירה היתה מאובזרת, מעוצבת ומסוגננת – ישירות למגזין (מילה של מעצבת פנים). בעלת הדירה – מקסימה. זו היתה חוויה נהדרת עבורנו. שהינו שם סה"כ 4 לילות. ממליצה בחום רב למשפחות.

לגבי השכונה – עפנו על קרויצברג. אם לקראת הטיסה הראשונה שלנו לברלין חרשנו בדיונים של "אלכסנדרפלאץ או קודאם" כדי להבין איפה לקחת מלון – הדילמה נפתרה. רק אזור ברגמנשטרסה בקרויצברג!

יום שישי:

התחלנו את הבוקר השימשי והנעים (26 מעלות) בסיבוב קצר בקרוייצברג להראות לאמא שלי קצת את תרבות הגרפיטי. משם המשכנו לחומת ברלין – גלריית איסט סייד ובהמשך נסענו להאקשה מרקט – Hackescher Markt. הסתובבנו בכל החצרות ועצרנו לארוחת צהריים באחת המסעדות.

משם הלכנו לראות את בית הכנסת כשבדרך עצרנו כמובן לגלידה ב- Paul Möhring – Tradition & Wahnsinn

מבית הכנסת הלכנו דרך אי המוזיאונים עד ל- Sea Life Berlin (חביב – לא יותר). ביציאה תפס אותנו גשם וצניחת טמפרטורות מטורפת (12 מעלות) ורצנו לשבת בבית הקפה הראשון שראינו עד שייגמר.

כשראינו שלא נגמר לבשנו מעילי גשם ויצאנו לכיוון אלכסנדרפלאץ (כשבתכנון המקורי היינו אמורים לעלות למגדל הטלוויזיה).

בדרך קלטנו שתיק המצלמה עם הנייד נשכח בבית הקפה, רצתי לשם אחוזת אימה כדי להכנס ולגלות שהתיק נעלם.

הרגשתי שהלב צונח לי לתחתונים שעל היום הראשון איבדתי טלפון חדש בן שבוע ומצלמה יקרה ואז ניגש אלי אחד העובדים וכשאמרתי לו ששכחתי שם תיק מצלמה הוא חייך אלי וסימן לאחד העובדים שהביא לי את התיק מהחדר האחורי. חזרתי לנשום.

בגלל מזג האוויר והראות העכורה החלטנו שמוותרים על מגדל הטלוויזיה. עשינו סיבוב קצר באלכסנדרפלאץ בדוכנים של אוקטוברפסט, העלנו את הבנות לסיבוב בכרכרת סוסים וקינחנו את היום בשופינג קצר בפליינג טייגר ובפריימרק.

יום שבת:

את הבוקר פתחתנו בגן החיות המדהים. אחרי כ-5 שעות בגן החיות השארתי שם את בעלי עם הילדות ולקחתי את אמא שלי לסיבוב "חובה לראות בפעם הראשונה בברלין":

נסענו לרייכסטאג (לצערי היינו אמורים להכנס לסיור בכיפת הרייכסטאג אבל היתה תקלה בהזמנת המקומות וההזמנה שלנו לא נקלטה כך שלא יכולנו להכנס לסיור). משם המשכנו לשער ברדנבורג, שדרת Unter den Linden, ככר באבלפלאץ, ז'נדארמארקט.

את היום סיימנו בחנות השוקולדים האהובה עלינו – Rausch Schokoladenhaus – לשם הצטרפו בעלי והילדות אחרי ביקור קצר שלו איתן ביוניקלו לקניית מעילים לבנות בגלל צניחת הטמפרטורות הקיצונית שהייתה אמורה ללוות אותנו בהמשך הטיול.

לצערנו המסעדה בשיפוצים כך שהתכנון לנוח שם על קפה ועוגה התפקשש לו.

הסתפקנו בהצטיידות שוקולדית יפה ולצערי בגלל שהרגליים שלי היו מפורקות – חזרנו לדירה ולא הספקתי לסיים לאמא שלי את הסיור שהיה אמור לכלול גם את אנדרטת השואה ואת סוני סנטר.

יום ראשון:

היום הזה היה מוקדש לאיים הטרופיים. אחרי התלבטות האם לשכור רכב או להשתמש בתחבורה ציבורית – בדקנו זמני נסיעה בגוגל מפות והחלטנו שהתחבורה הציבורית מספקת אותנו.

לפי גוגל מפות מדובר סביב שעה נסיעה לכל כיוון. ההגעה הצריכה מאיתנו 2 רכבות תחתיות (כרטיס לאזור AB) ולאחר מכן רכבת פרוורים בתשלום נוסף שמגיעה עד לתחנה שממנה יש הסעות בשאטלים לפארק.

אז כמובן ששעה זה לא בדיוק, כי גוגל מפות לא מחשבים פספוסי רכבות עקב הצורך לעלות ולרדת במדרגות עם עגלה וגוגל מפות גם לא מחשב את זמן ההמתנה לשאטל (שלא בדיוק מגיע כל כמה דקות כמו שחשבנו).

לקח לנו שעה וחצי להגיע ועוד בערך 45 דקות לעמוד בתור בכניסה לפארק. עד שמצאנו את הלוקרים שלנו והתארגנו כולנו בבגדי ים וכו' – עוד 20 דקות מבוזבזות. קחו את זה בחשבון.

פארק המים עצום בגודלו ומהמם ביופיו. א-ב-ל… גולת הכותרת שלו זה הבריכה שעשו בצורת ים. לגרמנים אין ים. זה מלהיב אותם. לנו יש ים. זה לא מלהיב. והמים בבריכת ה"ים" היו קפואים. בעוד בבריכה שנקראת "לגונה" המים היו חמימים יותר ושם העדפנו להיות. אין בפארק הרבה מגלשות מים. הוא יותר ליופי ולרוגע. לנו זה בסדר כי אנחנו עם סבתא וילדות קטנות.

הבת הגדולה עלתה על כל המגלשות למעט אחת שלא הורשתה עליה (מדובר ב-2 מגלשות קטנות שנמצאות בלגונה ועוד 4 סוגי מגלשות שנמצאות בפאתי הפארק).

יש עוד אזור בפארק עם עוד מגלשות אבל חיצוני ולשם לא הלכנו (12 מעלות בחוץ והגרמנים הפסיכים האלו יצאו החוצה ונכנסו למים הקפואים).

האוכל בפארק סביר, לא מעבר. החזרה לברלין היתה די מתסכלת.

חיכינו מעל לחצי שעה לשאטל שיביא אותנו לתחנת הרכבת.

קיווינו שאולי השאטל מסונכרן עם הרכבת כך שלפחות לא נצטרך לעמוד בגשם ובקור בהמתנה לרכבת (לא רכבת תחתית. התחנה לא מקורה בכלל). טעינו. חיכינו לרכבת 50 דקות. ב-12 מעלות וכשיורד עלינו גשם. עם 2 ילדות קטנות.

למזלנו לא מדובר בגשם כבד אלא ממטרים קלים אבל היה קר, מתסכל ומעצבן.

את הרכבת השניה פספסנו בדקה וכנראה שזו היתה הרכבת האחרונה לכיוון שלנו מה שגרם לנו לצורך לעשות סיבוב ולקחת יותר רכבות כדי לחזור לדירה.

הסיוט הזה לקח לנו קצת יותר משעתיים וחצי. אז המלצה שלי? עדיף לשכור רכב בבוקר ולהחזיר אותו בסוף היום ולא לנסוע לשם בתחבורה ציבורית.

הרי ההרץ

יום שני + שלישי: הרי ההרץ: העיירה ת'אלה ועלייה ברכבל ל- Hexentanzplat.

העיירה קוודלינבורג, מסלול צמרות עצים – Baumwipfelpfad Harz, העיירה וורנינגרוד.
לינה בקוודלינבורג, בדירה מדהימה ומומלצת דרך Booking. בדירה סלון, מטבח, חדר רחצה, 2 חדרי שינה. ממליצים בחום רב.

קישור לדירה: Apartmenthaus Seiler

יום שני: את הלילה האחרון בברלין עברתי בחוסר שינה ועם חום כך שאת הבוקר פתחנו מאוחר מהמתוכנן. אני ואמא שלי אירגנו את הבנות ובעלי יצא להביא את הרכב השכור מסוכנות AVIS במרכז העיר.

נסענו לכיוון העיירה תאלֶה – Thale – מכאן ולמשך היומיים הקרובים תכנונים לחוד ומציאות לחוד. היה קר. מאוד. וגשום. והתחזית הראתה שביומיים הקרובים זה יהיה ללא שינוי. בנוסף אני חולה ומרגישה זוועה. לאחר שהגענו כבר לתאלה החלטנו שלאור מזג האוויר הגרוע נוותר על התכניות שלנו ונסע ישירות לדירה בקוודלינבורג ונעשה סיבוב בעיירה ונסיים את היום מוקדם.

החלטנו לחפש סופר להצטיידות. במהלך הקניות בסופר הבת הקטנה הקיאה על עצמה. בקיצור – מהפח אל הפחת. הבנו שהיום שלנו הלך ואת הרי ההרץ כנראה שלא נזכה לחוות בטיול זה. מחוץ לסופר היה גן שעשועים חביב ביותר. החלטנו שניתן לגדולה קצת לשחק שם כדי שלא תתבעס יותר מדי. הקטנה הפתיעה אותנו וגם רצה לשחק ואמרה שהיא מרגישה טוב. פתאום השמש יצאה לה מהמחבוא שלה. נהיה נעים. אמרנו שאולי לא כל היום אבוד ואולי ננסה בכל זאת לעלות ל- Hexentanzplatz.

עד שמצאנו חניה הגשם חזר והשמיים התקדרו. שוב חשבנו לוותר. ושוב השמש יצאה והתבהר. החלטנו שלא ניתן לגשם להכתיב לנו את היום ושהולכים לרכבל ויהיה מה שיהיה. עלינו ברכבל עם רצפת הזכוכית למעלה להר הריק מאנשים (חוץ מכמה גרמנים משוגעים שאוהבים לטייל בגשם ו.. אנחנו). טיילנו כמה דקות וכמובן שהגשם חזר.

רצנו חזרה לכיוון הרכבל ושוב תהינו אם להמשיך או לרדת. החלטנו להמשיך ולחפש את הבית ההפוך של המכשפה. התחממנו עם קפה ועוגה בבית הקפה ואני נכנסתי לבית של המכשפה עם הגדולה (שקצת פחדה). על מזחלות ההרים שתוכננו ליום זה – ויתרנו כמובן. גם המסלול הרגלי שתכננו לעשות בוטל.

אחרי חוויותנו בבית המכשפות חזרנו למטה עם הרכבל וכמובן שוויתרנו על שלל הפעילויות הנוספות שניתן לעשות שם (בעונה….)

פארק חבלים (שהיה פתוח בשביל קמצוץ ילדים גרמנים משוגעים) ופארק שעשועים קטן (שהיה סגור בגלל הגשם). משם נסענו לדירה שלנו ב- Quedlinburg. את הדירה הזו הזמנו דרך בוקינג. בניגוד לחשש שלנו שיש רק לאן לרדת אחרי הדירה המדהימה בברלין – גם הדירה בקוודלינבורג עלתה על כל הציפיות שלנו – מבחינת מיקום, מראה ונוחיות. בדירה יש סלון, מטבח, פינת אוכל, חדר רחצה, 2 חדרי שינה. כמובן שהדירה מאובזרת, מסוגננת ומעוצבת לא פחות מהדירה הקודמת. והמיקום שלה מעולה לא פחות. ממליצים בחום!

קישור לדירה: Apartmenthaus Seiler

יום שלישי:

להפתעתנו התחזית שוב השתנתה וניכר כי לא ירד היום גשם. את הבוקר פתחנו בשיטוט בקוודלינבורג היפה ומשם נסענו לאחד מהמסלולים שבחרנו (תוכננו 2 מסלולים אך בגלל שלא הספקנו לראות את קוודלינבורג ביום הקודם החלטנו לוותר על אחד מהם) –

מסלול צמרות העצים – Baumwipfelpfad Harz‎. מדובר במסלול בגשרים שנבנו בצמרות עצים. אורך המסלול כ-2 ק"מ לדעתי. במסלול פזורות כל מיני הפעלות לילדים – חלקן מוטוריות וחלקן לימודיות (בגרמנית כמובן). ניתן לעשות את המסלול הלוך וחזור בצמרות העצים וניתן בסוף המסלול לרדת מהגשר ולעשות את הדרך חזרה למטה בתוך השמורה (זו היתה הבחירה שלנו). המסלול נגיש כולו לעגלות. אהבנו מאוד. משם המשכנו לעיירה Wernigerode המקסימה.

על מה עוד ויתרנו בהרי ההרץ בגלל חוסר זמן ובגלל מזג האווויר?
* סכר Rappbodetalsperre (יש שם תצפית יפה וגם גשם גשר תלוי שנראה לי מפחיד עבור ילדות קטנות ועבור אמא שלי אבל אני הייתי מתה ללכת עליו. בנוסף יש שם גם אומגה שנראית חוויה לא נורמלית).
* העיירה הַאנֶנְקְלֶה – Hahnenklee (כולל שביל הליכה הקרוי "דרך ספסלי האהבה" -Liebes Bank Weg).
* מזחלות הרים Erlebnisbocksberg Hahnenklee GmbH & Co. KG.
* העיירה Goslar.

אזור המבורג

יום רביעי: Serengeti Park . בערב הגעה ללינה בפרברי המבורג בדירת Air b&b בבית פרטי על שפת נהר. בדירה סלון, מטבח, חדר רחצה, 2 חדרי שינה. דירה מדהימה, מעוצבת ומאובזרת. ממליצים בחום רב.

קמנו מוקדם ויצאנו לנסיעה ארוכה של כשעתיים לכיוון Serengeti Park . מדובר בספארי גדול שניתן להסתובב שם ברכב השכור או באוטובוס של הפארק. בנוסף לספארי עצמו יש שם גם גן חיות ופארק שעשועים ויש גם בקתות ללינה.

הפארק עצום בגודלו. לשמחתנו היה ריק לחלוטין וחוץ מאיתנו היו בעיקר קבוצות מאורגנות של פנסיונרים גרמניים.

הנסיעה החוויתית בספארי ארכה לנו כשעתיים במהלכה ג'ירפות חמודות דחפו את הלשון שלהן לתוך הרכב שלנו וזכינו לראות מקרוב ממש אריות ונמרים זוללים את ארוחת הצהריים שלהן, ועל הדרך גם זכינו בשורה ראשונה לצפייה בפורנו בכיכובם של אריה ולביאה. מהספארי עצמו נכנסנו ישר לפארק השעשועים וויתרנו על אזור גן החיות (גם ככה היינו בגן החיות בברלין).

המתקנים בפארק השעשועים בסרנגטי מזכירים קצת את הסופרלנד/לונה פארק בישראל. לא מתקנים מרשימים במיוחד והפארק לא מרשים ביופיו כמו פארקי השעשועים הגדולים באירופה אבל הוא כולו בקונספט של פארק בתוך ספארי והאווירה בהתאם. בחרנו בהופעה אחת להיות בה (למרות שהפארק היה ממש ריק ההופעות התקיימו כמתוכנן. היו בערך 20 צופים).

הופעה קומית שמשלבת קטעי אקרובטיקה וקפיצות ממקפצות גבוהות לבריכה (כן. קור כלבים בחוץ והגרמנים המשוגעים האלה קופצים למים הקפואים בשביל 20 צופים).

היה מאוד נחמד והאווירה בפארק היתה נהדרת (וכמובן שלא היו תורים לאף מתקן כי… היה ריק). יש בפארק גם אזור של דינוזאורים ומתקנים של סירות מיוחדות. בהחלט שווה ביקור.

משם נסענו לדירה השלישית ששכרנו – בפרברי המבורג. מדובר בבית פרטי על גדות הנהר שבעלי הבית משכירים את עליית הגג (כניסה נפרדת).

גם כאן מדובר בדירה נעימה ומאובזרת מאוד עם סלון, מטבח, פינת אוכל, חדר רחצה ו-2 חדרי שינה. ממליצים בחום.

יום חמישי: המבורג, כולל שיטוט בעיר העתיקה, שיט באגם אלסטר וביקור במוזיאון המיניאטורות. נסענו להמבורג והשארנו את הרכב בחניון: CONTIPARK Parkhaus Speicherstadt שנמצא סמוך למוזיאון המיניאטורות – Miniatur Wunderland.

משם נסענו בתחבורה ציבורית למרכז העיר. בעלי לקח את הבנות לחנות לגו ואני הלכתי עם אמא שלי לחנות C&A הסמוכה לבקשתה. אכלנו ברחוב Shrimps and chips מצוין והמשכנו לכיוון אגם אלסטר כדי לעשות שיט באגם.

בחרנו אקראית ספינה שבדיוק עמדה לצאת להפלגה ונראתה לנו חביבה. זכינו מסתבר לשוט בספינת קיטור ששומרה ושופצה.

הקפטן נתן לילדות לחבוש את הכובע שלו והזמינו אותנו לרדת לחדר המנועים של הספינה להתרשם. השיט היה חביב, הפוגה של שעה ביום, לא מעבר. היחס החם של העובדים בספינה הפך את החוויה למוצלחת יותר.

על המבורג עצמה לא ממש עפנו. אני רציתי ללכת גם לנמל ול- Elbphilharmonie Hamburg (אולם הקונצרטים של הפילהרמונית – מבנה אדריכלי מרשים שניתן לעשות בו תצפית חינם) ולפארק הצמחים והפרחים – Planten un Blomen וכמובן גולת הכותרת – מוזיאון המיניאטורות.

בפועל אמא שלי לא הרגישה טוב ואמרנו שאחרי השיט נסגור את היום ונחזור לנוח בדירה. נסענו לכיוון החניון ובדרך עצרנו לאכול במסעדת קרפים מצוינת – i Breizh Haus der Bretagne.

אני התבעסתי בעיקר שנפסיד את מוזיאון המיניאטורות (שגם ככה היינו שם כי הרכב היה בחניון הסמוך), בעלי ממש לא רצה ללכת לשם ורצה לסגור את היום ואמא שלי שהתחילה להרגיש קצת יותר טוב גרה את ההתלבטות ואמרה שנלך למוזיאון המיניאטורות.

עפנו עפנו עפנו על המוזיאון הזה. פשוט מדהים. היינו שם שעתיים, אבל הייתי יכולה להיות שם יומיים שלמים. בעלי שדמיין את המקום כמשהו אחר לחלוטין – הודה לי בסוף על שהתעקשתי ללכת לשם. אז אם הולכים להמבורג – מוזיאון המיניאטורות זו תחנת חובה. אחרת אפשר לוותר על המבורג.

יום שישי:

נסענו לעיר ליבק ששוכנת על הים הבלטי. הסתובבנו בעיר העתיקה והיפה וכמובן שביקרנו בחנות הענקית של מפעל המרציפנים הגדול והמפורסם של ליבק – Niederegger – שנחשב על ידי רבים למרציפן הטוב בעולם.

קנינו הרבה מרציפנים מיוחדים (ואחרי שגם נתנו לילדות לטעום הבנו שמסתבר שהם עם אלכוהול) וגם ישבנו לאכול במסעדה שלהם. עשינו קצת שופינג והמשכנו לפרברי ליבק לכפר דייגים קטן ומהמם בשם Gothmund.

זהו לא כפר תיירותי, אין מה לעשות שם חוץ מלטייל כמה דקות בין בתי המגורים שלהם ולהתמלא קנאה שאנחנו לא יכולים לחיות כך. על הטיילת של ליבק Travemünde ועל ספינת הפיראטים שרציתי לעלות אליה – ויתרנו.

היידה פארק, טירת שוורין וחוות התותים של קארל.

יום שבת + ראשון היידה פארק:

היידה פארק. בשבת לינה במלון של הפארק עצמו. ביום ראשון בסוף היום נסענו לעיירה שוורין למלון מרקיור. המלון עצמו סביר. לא מעבר.

ארוחת הבוקר נהדרת ומפתיעה (מנסיוננו במלונות 3 כובים באירופה ארוחת הבוקר די גרועה).

קישור למלון: Mercure Hotel Schwerin Altstadt

היידה פארק

יום שבת:

קמנו בבוקר, עזבנו את הדירה מוקדם ונסענו להיידה פארק ליומיים כולל לילה במלון של הפארק. את החדר קיבלנו מיידית עם הגעתנו בשעה 9:30 בבוקר ונכנסנו לפארק בשעה 10 בבוקר מיד עם הפתיחה. הפארק משגע ביופיו ובתקופה הזו מקושט בכל פינה לקראת האלווין.

גולת הכותרת של הפארק וההפתעה הגדולה שהכנו לילדות היה אזור שלם בפארק "Peppa Pig Land". הילדות היו באקסטזה מטורפת ועד היום לא מאמינות שפגשו את פפה פיג וג'ורג' (אם תהינו אם אפשר להתעלות על הטיול לדיסנילנד משנה שעברה – אז מסתבר שאפשר). באמצע היום השארנו את אמא שלי עם הבנות באחד מגני השעשועים הפזורים בפארק ורצנו לרכבת הרים סמוכה. את ארוחת הצהריים אכלנו בפארק עצמו ואת ארוחת הערב במלון.

יום ראשון:

קמנו מוקדם לאכול, עשינו צ'ק אאוט זריז והעמסנו לרכב את כל המזוודות. נכנסנו לפארק חצי שעה לפני הפתיחה הרשמית (צ'ופר לאורחי המלון) והשארנו את אמא שלי עם הבנות בגן שעשועים ורצנו לעשות 3 רכבות הרים לפני שיתחילו התורים הגדולים. גולת הכותרת זו רכבת ההרים Kraken שהייתה לדעתנו מ-ע-ו-ל-ה ועלינו עליה פעמיים ברצף.

אחרי שעה של רכבות הרים, חזרנו לילדות והמשכנו להנות בפארק עד 16.

החלטנו לחתוך מוקדם יותר וללכת לבריכה של המלון ולנוח קצת לפני שאנחנו ממשיכים בנסיעה ארוכה לעבר היעד הבא.

הבריכה של המלון משגעת ויש שם גם מגלשות קטנות לילדים אבל המים קרים יחסית וקפאנו מקור. מצאנו את עצמנו רוב הזמן שוכבים על רצפת בריכה הפעוטות המחוממת (20 ס"מ גובה מים) כדי להתחמם.

בשעה 17:30 עזבנו את היידה פארק ויצאנו לנסיעה ארוכה לכיוון העיר שוורין על מנת לפצל את הנסיעה חזרה לכיוון ברלין כך שלא נאלץ לנסוע עם הבנות 4 שעות ברצף.

שוורין נבחרה בגלל שהיא בערך באמצע הדרך בין היידה פארק לברלין ובגלל שיש שם טירה יפה ששווה לראות. בשוורין שכרנו 2 חדרים במלון מרקיור. המלון עצמו סביר. לא מעבר.

ארוחת הבוקר נהדרת ומפתיעה (מנסיוננו במלונות 3 כוכבים באירופה ארוחת הבוקר די גרועה) והוא ממוקם במרחק 5 דקות הליכה מהטירה ומהמרכז ההיסטורי של העיר.

יום שני טירת שוורין:

טירת שוורין + חוות התותים של קארל (ליד ברלין). בסוף היום הגעה למלון בפאתי ברלין בקרבת שדה התעופה טגל (כי הטיסה היתה בשעה 8 בבוקר). מלון נחמד, חדרים מרווחים מאוד. אין מעלית ויש הרבה מדרגות, השארנו את המזוודות ברכב ועלינו רק עם טרולי.
קישור למלון: Hotel Lindenufer

חוות התותים של קארל:

בבוקר קמנו ליום גשום נוסף ויצאנו לטיול רגוע מסביב לטירת שוורין (בימי שני הטירה סגורה וניתן לטייל רק בגנים המרהיבים).

משם נסענו לכיוון ברלין כשתכנון המקורי היה לצאת מוקדם ולשלב את פוטצדאם עם חוות התותים של קארל אך בגלל הגשם הצפוי וחוסר זמן החלטנו שנוותר על פוטצדאם ונסע ישירות לחוות התותים של קארל.

מדובר בסוג של שוק איכרים ענקי שנשען על ייצור מוצרים מתותים (אבל לא רק).

הריח שיש שם – לא עובר בתמונות. ניתן לטעום מריבות התותים, מסוכריות הגומי, מהסוכריות המיוחדות שהם מייצרים במקום – הייצור נעשה בחדרים עם קירות זכוכית לעיני הקהל הרחב.

במקום משולב פארק ענקי עם עשרות אטרקציות לילדים קטנים כולל מבוך, גני שעשועים, מגלשות ענק, ג'ימבורי, רכיבה חוויתית בטרקטור, טרמפולינת ענק, ורכבת הרים (די שווה).

במקום יש כמובן מספר מסעדות וניתן לבלות שם יום שלם בכיף.

רוב האטרקציות לילדים הן בחינם או בעלות של יורו (הטרקטור ורכבת ההרים בעלות של 4 יורו אבל ניתן לקנות כרטיס יומי שמאפשר עלייה חופשית כמה פעמים שרוצים).

כרגע יש שם בנוסף גם תערוכת קרח כולל מגלשות שהילדים יכולים לגלוש בהן.

עלות כניסה לתערוכה של הקרח עלתה בערך 8 יורו לאדם וכרטיס יומי שכולל את התערוכה ועלייה חופשית לרכבת ההרים ולטרקטור עלתה אם אני זוכרת נכון 15 יורו לאדם.

על בעלי והבנות שילמנו 15 יורו ואני ואמא שלי הסתפקנו בכרטיס של ה-8 יורו כי כל השאר היה… חינם (חוץ מהקניות). המקום כולו מקושט לקראת האלווין והאווירה כיפית במיוחד. נהננו מאוד והמקום מומלץ בחום!

יש חוות תותים זהות נוספות ברחבי גרמניה. בסוף היום נסענו למלון בפאתי ברלין בקרבת שדה התעופה טגל (כי הטיסה שלנו היתה בשעה 8 בבוקר).

המלון עצמו נחמד, חדרים מרווחים מאוד. החסרון שאין מעלית ויש הרבה מדרגות, אז השארנו את כל המזוודות ברכב וארזנו רק את מה שצריך בטרולי קטן שאיתו עלינו למלון.

לא הזמנו ארוחת בוקר כי יצאנו מהמלון בשעה 4:30 לכיוון שדה התעופה.

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן