אוסטריה סלובניה עם ילדים 15 יום באוגוסט עם רכב שכור

סיכום טיול משפחתי של משפחת וינשטיין עם ילדים בני 11 ו-9 באוגוסט, אורך הטיול הוא ברוטו 15 ימים וכלל את המדינות אוסטריה (וינה וקרינתיה), סלובניה וגיחה סמלית לאיטליה.

טיסה לוינה בחודש אוגוסט עם ילדים

אוסטריאן איירלנייס – מקומות מרווחים, צוות אדיב.

מנות כשרות (השכנה לכסא אמרה שלא משהו) מנות ילדים מחולקות ראשונות אך נדרש להזמין מראש, גם הרגיל היה בינוני מינוס. ילדים סביר היה סביר.

איסוף מהשדה עם עופר המקסים – 43-676-843361212+

החל מיום השלישי של הטיול שכרנו רכב מחברת ABRIX הסלובקית פשוט התכתבתי איתם במייל. המסירה הייתה לדירה, החזרה בשדה תעופה.

רכב חדש, אוטומטי, עם GPS מובנה, בוסטרים בחינם, ביטוח כולל כיסוי השתתפות עצמית. ממליצה בחום.

אוסטריה עם ילדים מתבגרים

תחילת הטיול – וינה, אוסטריה.

בוינה שכרנו דירה, בדרך קנינו חלב וביצים לדירה, יש סופר בשדה. יום חם, מעל 30 מעלות.

ביום ראשון בוינה התחלנו בבית קפה סנטרל, ממליצה על עוגת הבית שלהם שנקראת קפה סנטרל בהתאמה (מספר 9) וקפה אלכוהולי.

המשכנו למוזיאון הטבע – דינוזאורים, פרה הסטוריה,מטאורים. גם מי שהיה בלונדון זה מעניין ולא כפילות. היינו שלוש שעות בקומה ראשונה. לקומה שניה כבר לא היה כוח. היה מאוד חם.
המשכנו לסיור רגלי בעברית של שגיא, סקרט וינה, עם מרגריטה המדריכה. מומלץ.

אחריו הלכנו לסניף החדש של מסעדת שניצלים המפורסמת. Figlmüller Bäckerstraße היה טעים מאוד. מחירים בהתאם למלכודת תיירים. שמחה שהלכנו.

למסעדת השניצלים וקפה סנטרל הזמנו מקום מראש ובמיוחד, בשניצלים זה ממש חובה.

המשכנו (נסיעה) ל- Hunderwasser בניין מרתק עם קניון תיירים תואם, כחצי שעה.

ומשם לפארק פרטר. הכסף זרם בו כמים. אטרקציות משפחתיות שוות עלו כ-20 יורו. ממליצה בחום על בית האימה בו המסלול רגלי, כניסה מגיל 10. הרכבות שדים בהן נוסעים בקרון פחות מפחידות. לרכבת זומבים לא נתנו לנו להיכנס כי הילדים צעירים מדי.

וינה, אוסטריה

יום חם, מעל 30 מעלות.

יום השני התחלנו ב-8:30 בארמון שנבורן אלין הזמנתי כרטיס קלאסיק מראש לפי העדפות הילדים הם רצו מבוך וגרלייט, בלי גן חיות ובלי מוזיאון ילדים. לקראת סוף סיור בחדרים התחיל להיות חם ועמוס, טוב שבאנו מוקדם.
המשכנו דרך הגנים בתשלום שכלולים בכרטיס לסיור בפארק בין המזרקות השונות עד שהגענו לגרלייט. להצטייד בכובע ומיים.

שם הזמנו מרק גולש הכי טעים שפגשתי וכמה קינוחים. משם המשכנו למבוך וגן המשחקים הצמוד, לקראת 13 סיימנו והתחלנו חזרה למרכז וינה.

צהריים בעוד מסעדה מומלצת Café Landtmann היה מקום לשבת. והיה סוג של מזגן. האוכל טעים. מחירים לתיירים.

בסיום הארוחה, מתים מעייפות הלכנו לשכב על הדשא בפארק מעבר לכביש הצמוד לרטושה.

משם המשכנו למוזיאון המוזיקה. ממוזג. הבן אהב אותו יותר,הבת פחות. לדעת על מנת באמת להנות ממנו נדרש לדעת אנגלית ו/או חינוך בסיסי במוזיקה קלאסית. הילדים שלנו לא עומדים באף אחד מהקריטריונים הנ"ל.

נסיעה לקרינתיה. Turracherhöhe, Seegrotte

יום שלישי: על הבוקר קבלנו רכב אל הדירה מחברת Abrix המקסימים מהם הזמנתי רכב בהזמנת אמייל.

המשכנו כ-40 דקות נסיעה ל- Seegrotte. מנהרת פחם לשעבר שפרצו בה מיים תת קרקעים לנוצר אגם. בזמם מלחת העולם השניה שימש כבונקר לבנית מטוסים. לוקח פחות משעה. מזכיר בילוי במכרות פחם אחרים, אבל משלב שיט קטן באגם. להביא מעילים!

המשכנו בנסיעה ארוכה ל- Turracherhöhe, נוקי פליצר והמתחם למעלה. במקום ניתן לקנות קרנטיה כארד במזומן.

עולים למעלה עם רכבל ורק אחרי מיצוי מתקנים למעלה יורדים עם המגלשה. היקרה למדי בתוספת תשלום. בירידה למטה חכו מספיק זמן אחרי הנוסע הקודם. המפעיל משחרר מהר מדי והבן שלי התנגש בנוסעים הקודמים אפילו שהאט. אחרי מגלשות בצ'כיה נותרנו מאוכזבים. הנוף מדהים. בשש הם סוגרים, בסיום עצרנו באגם ליד לגלידה והנאה מהנוף.

לינה צימר בקרינתיה

צימר בקרינתיה – בחרנו צימר בעיר Traffen, דירה מרווחת ונקיה עם מרפסת ענקית ונוף משגע. עם מדיח כלים ומכונת כביסה. מזגן לא היה, אבל בערבים/לילה אין בו צורך. בעלת הבית הייתה מאוד נחמדה, נתנה טיפים מה לעשות מסביב. גרה באותו בית בקומה הראשונה. ממליצה על הדירה.

קרינתיה דרך Malta, מפל פאלבאך 

יום רביעי: עליה לדרך מלתא Malta המאלפת. (כלול בכרטיס) מצטלמים עם מפלונים, הסכר, ההרים והאגמים. נוף מרשים ביותר.

משם במשכנו למפל פאלבאך (Fallbach) שנמצא ליד נהר. במקום יש מתקנים לילדים, חלקם עם מים. הילדים הסתפקו בלחוץ נעלים. (הנחה עם כרטיס)

משם למוזיאון העינוים Foltermuseum (כלול בכרטיס) .

מוזיאון בונזאי Bonsaimuseum (כלול בכרטיס). חצי שעה, מרשים ושונה.

ירדנו אל חוף Strandbad Ertl באגם לאכול צהריים ולשחות, חניה חינם לבאי המסעדה. ניתן לשכור סירת פידלים ולשחק במיני גולף, אנחנו פשוט שחינו. מכוון שבאנו מאוחר, קבלנו הנחה בכניסה. לא שכרתי תא הלבשה וזה היה טעות. האוכל היה בסדר גמור, כל המשפחה הזמינה המבורג ואני דג – מסעדת ארל.

קרינתיה, אוסטריה:

יום חמישי (אוסטריה)

התחלנו את היום ב- Raggaschlucht מסלול שכולו עליה על גשר מעץ, אבל המראות של המפלים והזרימה בדרך קשה לתאר. למרות שהיה יום חם, המקום קריר. (כלול)

משם המשכנו לרכבל (Mallnitz) (כלול) בשביל לגלות בשעה 12-10 שמ- 12 עד 13 הם בהפסקת צהריים.

המראות אחרי שעולים את שני השלבים קשה לתאר. כמו בכוכב אחר. בגלל הבדלי גובה, נדרשת שכבת בגדים נוספת לעומת למטה. ניצלנו את ההזדמנות לאכול מרק למעלה תוך כדאי צפיה בנוף.

אחרי הרכבל נסענו לראות מופע נשרים אדלר ארנה בורג לנדסקרון (Adler Arena Burg Landskron) בשעה 17-30 (כלול). אם לא היינו שורפים שעה ב-12, היינו מספיקים גם את הקופים שנדחו ליום אחר.

בסיום המופע, הצוות האכיל את העופות הדורסים ארוחת ערב. זה היה אפילו יותר מעניין מהמופע עצמו שהיה מוצלח. (מי שהיה ביער השחור, שם יותר אהבנו). אז לכן ממליצה להגיע בשעה הזו.

קרינתיה עם ילדים

יום שישי (אוסטריה)

היום התחלנו בפארק ההרפתקאות בקרינתיה Kärntner Erlebnispark Presseggersee  והיינו שם כ- 3 – 5 שעות, לאחר הנחה של קרינתיה כארד שילמנו 75 יורו. המחיר כולל סירות פדלים ומתקני שעשועים במקום. לא כולל מיני גולף ולא כולל שמשיות.

המים יחסית לא קרים, יש טרמפולינות, הילדים מצאו כמה מתקנים שממש התלהבו מהם, יש מגלשת מים. הכי מתאים לגילאי 4-8 כי אז כל הפארק מתאים. גם לקטנים יותר יש מתקנים יעודיים. וכאמור לגדולים יש, אבל פחות.

משם המשכנו לרכבל Bergbahnen Dreiländereck על גבול אוסטריה/ איטליה (כלול)

לאחר מכן לפיצריה Pizzeria Bar Italia בכניסה לאיטליה ואז לאגם Lacs de Fusine. (הפיצות דקות. ילדים חיסלו אחת חצי חצי, ואנחנו שלמה כל אחד). מי שאוהב ירקות צלויים יש אחת שהוא קרה לה צמחונית. היו עליה חצילים, זוקיני ופלפלים קלויים. חנינו ליד האגם הגדול והלכנו ברגל לקטן. הגדול אגם יפה, אבל רגיל.
הקטן ממש מרשים על רקע ההרים המקיפים אותו.

פארקים באוסטריה

יום שביעי (אוסטריה):

התחלנו את הבוקר בפארק הקופים (Monkey Mountain – Affenberg Landskron). ממש כמו בסרט נשיונל גאוגרפיק. מתחם פתוח. לוקח כשעה. מומלץ.

פארק Rosegg אכזבה! החלק הראשון עם האכלת חיות משק דווקא נחמד ויש גם גן משחקים, החלק השני כולל מסלול בשמש בעליה, החיות מסתתרות רחוק בצל. רובן לא ראינו, רק מעדר בפולו נהננו.

בשורה תחתונה אם יש לכם קרינתיה כארד ואתם עם ילדים קטנים להגיע רק לחלק הראשון, צהריים אכלנו ב Falle – Das Landgasthaus היה טעים, מתמחים בעוף מטוגן בטמפורה. גם מה שכתוב חזה עוף הוא בעצם שניצל. המנות גדולות. בדיעבד היינו צריכים להזמין פחות.

עוגת קרמשיט טעימה, אבל עם ליקר. לכן ילדים לא אהבו (כמה חבל…)

מוזיאון פתוח לקלטים Keltenwelt Frög. המסלול מוצל. יש הסברים באנגלית. אין הרבה מיצגים. אבל מה שיש מעניין. לאוהבי הסטוריה וארכאולוגיה. אם כבר באזור, כלול בכרטיס.

מגדל הפירמדייל –  Aussichtsturm Pyramidenkogel

עם המגלשה בת שמונה קומות. מדדו גובה של הבן שלי עם נעלים. אז קיבל אישור לגלוש. מציע לא לשאולה אותם שאלות קידבק מי שגבולי בגובה.

קנינו כרטיסיה של 7 כרטיסי גלישה (20) ועוד אחד בודד.(4). למחזיקי כרטיס קרינטיה

המשכנו לחוף המושקע בקלגנורף Strandbad Klagenfurt . בפחות מ10 יורו כי הגענו בשעות הערב מקבלים מגלשה, מקפצות למים ושחית ערב עם ברווזים. סוף סיכום קרינתיה.

סלובניה עם ילדים מתבגרים

zelezni , vrsic, Kobarid Museum.

יום שמיני (סלובניה):

ב- 8:30 כבר היינו באגם zelezni רק אנחנו והציפורים. פיסת גן עדן קטנה. כ-20 דקות.

טיף: קנינו מדבקת וינייטה (Vinjeta) לכבישים המהירים והמשכנו לאגם יאסנה (Lake Jasna), עשינו סיבוב מלא סביבו כחצי שעה. והתחלנו מעבר מעבר ורשיץ' (Vršič Pass).
נקודות 8,16,17,24

בגלל הגשם הלכנו למוזיאון המלחמה Kobarid Museum l.l.c, בהתחלה יש סרט עם כתוביות בעברית ומקביל גם דף הסבר בעברית. מוזיאון נחמד ומעשיר, אבל במזג אויר מוצלח הייתי מתמקדת בטבע.

משם הלכנו למוזילניאום עם נוף המרשים לפי ההוראות בספר.

מפל קוזיאק (kozjak Fall ), קובאריד – היה גשם אבל ויתרנו על הסוף. היה רטוב ואי אפשר היה לעבור בלי להכנס למים, בסיום נכנסנו לפאב ב-CAMP LAZAR הילדים הזמינו בלינצקס מתוק ואנחנו מאפה מקומי. היה ממש טעים.

לינה:

בית ההארחה פרי סטפאנו (Guesthouse Pri Štefanu)

חוות דעת סופית: שרות מדהים, חדרים נקיים ופשוטים, אוכל זול וטעים. נוח מאוד כנקודת מעבר לפני סיום הטיול בעמק.

יום תשיעי – סלובניה טולמין, שיט, Skofja loka

בבוקר עשינו מסלול טולמין בגשם קל. חייבים נעלים מתאימות. מסלול מרשים. לקרוא טוב את המפה. בטעות עשינו עליה אחת מיותרת. לאחר מכן הלכנו לשיט ב- Ladja-lucija.si. הקפטן אדיב ומצחיק, הילדים הצטלמו כסקיפרים. המעבר היה בדרך הזויה בהרים. אולי כן היה צריך לחכות לרכבת מכוניות ב-14.

Skofja loka אחת הערים העתיקות בסלובניה. אכלנו באחלה מסעדה מוצלחת Inglič, gostinstvo, d.o.o., Škofja Loka ועשינו סיור מקוצר בגלל הגשם.

לינה בעיר Gradnikova cesta 23, 4240 Radovljica, Slovenia, דירה ASHE סגרנו דרך בוקינג. של הבת שלה. דירה מרווחת ונקיה, עם גינה קטנה וחמודה, הציעה להשתמש בטרמפולינה לבעלת הבית קוראים הלן. אין מזגן, אבל ממש לא היה בו צורך, גם לא בימים החמים.בעלת הבית הייתה מאוד נחמדה, נתנה טיפים מה לעשות מסביב. גרה בית ליד . ממליצה על הדירה.

סלובניה – פוסטוינה

יום עשירי (Postojna Cave ו Predjama טירה בסלובניה):

היה יום גשום מאוד ולכן בחרנו דווקא אותו לביקור במערה, חובה להזמין כרטיסים מראש, אחרת תורים אינסופיים.

המערה מרשימה, אין מה להוסיף, לא לשכוח מעילים והסברים בעברית. ניתן להגיע לטירה עם הסעה פנימית, אבל תודאו שעת חזרה. שרפנו כמעט שעה.

הטירה Predjama שונה מאוד מאחרות בגלל שבנויה בסלע. ועניין העברית שוב. הלכנו גם לראות את פינת הזוחלים. הילדים התלהבו ממנה ברמות. לחפש את היצורים הקטנים, ההסברים. הקיצר התגלה כהצלחה.

מוזיאון Expo לעומת זאת חביב, לא מעבר. כולל גם תערוכה קטנה על אדם הקדמון, נחמד.

סלובניה – מפל פריקניק – מוזיאון אשליות – פארק סקי קרניסקה גורה – אגם וינטגר גורגה

Vintgar Gorge, Peričnik, Museum of Illusions, Museum of Illusions, Kranjska Gora

יום 11: סיימנו כרגע מסלול Vintgar. הגענו בשמונה. בחזור כבר הייתה נהירה של אנשים (עברית שפה דומיננטית). מי שמתכנן להגיע עדיף תדחו למחר בשמונה או היום לקראת ערב, מפל Peričnik. הקשת היפיפה שמשתקפת במים, שווה את העליה של עשר דקות.

מגלשות קרסה גורה. מסודר, אין תור. העליה די איטית. מספיק סיבוב אחד. בכל מקרה העליה ברכבל פתוח. אז כמות הסיבובים שילדים עושים צריכה להיות זהה למבוגרים. צהריים אכלנו Gostilna Kurej , היה טעים.

לובליאנה – Museum of Illusions, קטן אבל מגניב. ילדים ממש בתלהבו.
עשינו הליכה בין כל הגשרים.
גלידה vigo, להזמין גלידה עם אותו שם.

אגם בוהיני, בלאד כולל הטירה ופארק חבלים

יום 12: בוהיני – חנינו בתשלום קרוב למרכז המבקרים ופשוט טיילנו לאורך הנהר עד שנמאס. עדיין היה יחסית מוקדם בבוקר אז ויתרנו על שחיה. המים קרים למדי אבל צלולים ומזמינים.

בלאד: התחלנו בגבעת סטזה, הבן קצץ כמה פעמים מגובה למתנפח ענק.

משם המשכנו ברכבל לפארק חבלים. הגובה שלו אפשר לו לעשות שלושת המסלולים הראשונים. הגדולה מיצתה אחרי שתיים.
לפני שירדנו במגלשת הרים עשינו צילומי נוף.

למטה רצינו להתחיל מקפה פארק. אבל המלצרים התעלמו מאתנו ואחרי עשר דקות עברנו למסעדה אחרת Oštarija Peglez'n. מומלץ

על שיט לאי ויתרנו כי החלטנו שהמחיר מוגזם וגם כי העדפנו להספיק למופע בטירה שהיה ממש נחמד. הנוף מאלף. הטירה עצמה מעניינת.

אוסטריה – פארק שעשועים ליד אגם נויזידלרזה

יום 13: ביציאה מסלובניה בדקו לנו דרכונים. מכוון שאבידן הזהיר אותי שהכבישים בסוף אוגוסט יהיו עמוסים הקדמנו חזרה לכוון שדה תעופה לעומת מה שחשבתי לעשות במקור. סגרתי ללילה אחרון מלון שכולל ארוחת בוקר מצוינת וכניסה ללונה פארק, כך שיצא מאוד משתלם. המלון נראה מיושן, אבל הכל היה נקי ושרות מצויין. Hotel Burgenland Eisenstadt

הגענו לפארק Familypark Neusiedlersee בשלוש בצהריים,הספקנו מאוד גבולי את המתקנים שרצו הילדים, בהמתנה ממוצעת של רבע שעה במתקן. עבורם היו כ-10 מתקנים רלוונטים. עבור ילדים קטנים זה בכלל גן עדן ורצוי להגיע לפחות לחצי יום. הפארק מעוצב מדהים, מלא מסעדות, הבעיה רק עומס שהזכיר לי את העומסים בארץ.

ציוד שימושי שעזר לנו:

  1. נעלים למים (גרבים עם סוליות), רב מקורות המים היו עם אבנים.
  2. מעילי גשם דקיקים לימים חמים
  3. בימים קרים + מערות מעילים רגילים ואפילו כובע לילדים.
  4. תיק תרופות מצומצם לנסיענ בתיק. העברתי לבקבוקונים קטנים פנסטיל, אדויל וכדורים נגד בחילה.
  5. סכין מטבח איכותית וקרח חיתוך דקיק.
  6. קפה ותה שאנחנו אוהבים
  7. שקיות זבל וקטנות
  8. קופסאות פלסטיק שניתן לזרוק אחר כך – הגדולה שימשה כפח/שקית הקאות
  9. הקטנות לארוז גבינות רטובות לאחר פתיחה
  10. בגדי ים שני סטים, כי לא תמיד מספיק להתייבש ומגבות.
  11. אריזה: מכוון שהתוכנית כללה חמש מקומות לינה שונים היה חשוב לארוז נוח תיק רחצה ענק מפוקס עם וו תליה בקצה בו ארזתי כל הציוד אמבטיה והיה במצב מוכן ונגיש כל הזמן על כל השקיות כתבתי בטוש מה הן כוללות ולא הייתי צריכה לפתוח על מנת לבדוק, והכי חשוב לכל יום הכנתי מראש סט משפחתי יומי עם חולצות והלבשה תחתונה. פשוט כל יום שלפתי שקית מוכנה ממזוודה. היו ימים שהשארנו רב הציוד ברכב.

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן