טיול משפחתי בסלובניה וקרואטיה – 12 ימים בלתי נשכחים ביעדים קסומים

החלטתי לכתוב סיכום יותר ארוך שיספק יותר מידע למי שמתכנן טיול כזה בעתיד. הערה חשובה, הטיול הזה תוכנן בראיה שלנו משפחה שאוהבת לטייל, הבנות רגילות לטייל גם בארץ וגם בחו"ל אבל הוא מתאים לנו, לא אומר שהוא הכי נכון ולא אומר שהוא הכי מתאים, לנו הוא התאים מאוד וגם מאוד נהננו ממנו.

הרכב משפחתי: נסענו זוג הורים + ושלוש בנות (10,7.5,1.5).

טיסה לקרואטיה:

הזמנו באמצע מאי (עלות 450 למבוגר, 420 לילד תינוק בחינם), בגלל העלויות הגבוהות של טיסה ישירה ללובליאנה החלטנו לטוס לזאגרב עם קונקשן של טורקיש באיסטנבול (בהלוך שעה וחצי, בחזור שעתיים ורבע).

טורקיש חברה מעולה עם שירות מצויין (איפשרו לנו לשלוח גם כיסא תינוק וגם עגלה בנוסף לכל הכבודה) ומטוסים (בעיקר בטיסה מאיסטנבול לזאגרב מזאגרב לאיסטנבול) מאוד מרווחים. בהלוך היה לנו איחור של שעה ועשרה אבל הטורקים הביאו איש צוות שלהם לשער שדאג לקצר לנו תהליכים והביא אותנו (וגם את הנוסעים האחרים בקונקשיין) לטיסה בזמן.

תחילת הטיול:

יצאנו באיחור של 45 דקות בשבת 19.8 נחיתה ב- 5:20 והמראה לזגרב ב 6:05. נחתנו ב- 7:15 בזאגרב ויצאנו לאסוף את המזוודות ולהתקשר למלון שיבואו לאסוף אותנו. מראש החלטנו לקחת את הרכב רק למחרת (כמו שעשינו בטיול הקודם בהולנד) המלון שהוזמן נמצא 7 דקות נסיעה מהשדה ומספק שאטל חינם אל ומהשדה.

המלון Cool rooms Zagreb airport נמצא בשכונה הצמודה לשדה הישן (הטרמינל החדש נפתח במרץ השנה) משופץ והחדרים מרווחים מאוד. ארוחת הבוקר (שהוספנו במקום) הייתה בסדר גמור (אין להם מטבח שם אבל יש מספיק אוכל) ויצאתי לבד לאסוף את הרכב מהשדה.

השכרת רכב:

הרכב הוזמן דרך חברת Rentalcars שכבר השתמשנו בה מספר פעמים.  בחרנו לקחת רכב של 7 מקומות (5+2) והזמנו סיטרואן c4 גראנד פיקאסו + ביטול השתתפות מלא. לאחר שבדקתי את כל האותיות הקטנות + שיחת טלפון לנציג שרות כדי לוודא שאין שום בעיות נסתרות הוזמן הרכב מחברת Fleet (לאחר שקראתי ביקורת גם עליהם ובררתי את המחיר באתר שלהם יותר יקר) בעלות של 4100₪ לסכום זה נוספה עלות של 87 יורו עלות מעבר בין מדינות לכל התקופה.

הרכב היה מצויין מאובזר ומרווח ולא היתה לנו כל אף בעיה איתו. את כיסא התינוק הבאנו מהבית ולבנות החלטנו (למרות שזה אסור מבחינת החוק, עד גיל 12 או גובה 1.50 הגדולה שלי 1.47  לוותר על בוסטרים).

מהלך הטיול המשפחתי בסלובניה וקרואטיה (המסלול)

יום א 20.8:

לאחר איסוף הרכב (היו מאוד נחמדים וקיבלנו רכב חדש עם 4700 ק"מ) יצאנו לכיוון בלד, כשהכוונה לקחת יום של התארגנות ולהגיע לדירה באגם. לאחר הכנסת הכתובת לבלד יצאנו שמחים וטובי לב לדרך

אחרי 40 דקות נסיעה מגיעים למעבר גבול אבל כאן מתבררת לנו הטעות של וויז – בגלל העומס על האוטוסטרדה וויז לוקח אותנו למעבר צדדי משמעותית פחות עמוס אבל הוא רק לתושבי האיחוד

אחורה פנה קצר והתחברות לאוטוסטרדה לכיוון לובליאנה אבל פה פוגש אותנו פקק תנועה של כמעט 50 דקות (יום ראשון) וסוף סוף אנחנו חוצים את הגבול (קונים את המדבקה לאוטוסטרדה של סלובניה, ממש אחרי מעבר הגבול בצד ימין יש רכב עם דגלים שבו ניתן לקנות מדבקה עלות שבוע 15 יורו שבועיים או חודש 30 יורו, קנינו לחודש לשוכרים הבאים). בגלל העיכוב בלוחות הזמנים מחליטים להיכנס לעיירה קרני לחלץ עצמות.

בעיירה ישר מוצאים את הקניון קלנדיה (התירוץ היה שנעשה קניות אוכל בו אבל בפועל ישר קפצנו לחנות הספורט וקנינו לבנות נעליים במחיר מצויין) ובאזור שלוש כבר רעבים אז מקדונלדס קצר ויוצאים לכיוון בלד. לא טיילנו כלל בעיירה בגלל עייפות מגיעים בחמש וחצי לדירה בבלד מתמקמים.

הדירה – (Maline apartments) הוזמנה לשישה לילות ונמצאת 7 דקות הליכה מהאגם ושלוש דקות הליכה מהסופר. הדירה לא זולה אבל חדשה לגמרי מאובזרת (מיקרו , מדיח WIFI ) ומאפשרת שני חללי שינה מופרדים על-ידי מדרגות (הבנות ישנו למעלה והיו מאוד מרוצות) ובעלת הבית קסניה פשוט מקסימה (הכינה מתנת יום הולדת לבת הגדולה שלי כי ראתה לפי התאריך בדרכון שיש לה יום הולדת, עשתה לנו כביסה בלי לבקש כסף וכשרצינו לשלם לא הסכימה) מספקת המון מידע ורק מנסה לעזור.

יום ב 21.8

יוצאים בבוקר למפל סביצה, המפל יפה מאוד והטיפוס ממש לא קשה, בקצה העלה מתגלה המפל וגם הנוף לאגם בוהיני. לאחר הירידה הבנות מבקשות לשחק קצת בנחל ואנחנו מוצאים את עצמנו מבלים עוד שעה במקום. בהמשך מחליטים לנסות לטפס על קיר טיפוס שנמצא ממש בקצה של אגם בוהיני (איפה שהפסל של האייל).

הטיפוס על הסלע ממש מוצלח (המדריך דובר עברית בסיסית מה שמקל מאוד את הטיפוס) וגם המסעדה שנמצאת באתר טעימה מאוד (הקטנה בינתיים משחק בגן שעשועים קטן שבמקום). מחליטים לנסוע לתצפית בהר ווגל, לוקחים מעילים (שהתבררו כנדרשים) עולים ברכבל, הנוף מדהים אבל בגלל שהאומגות כבר נסגרו (מסתבר שהקבוצה האחרונה יוצאת בשלוש) וגם עייפות של הבנות נשארים שעה למעלה (משחקים קצת במתקנים הקיימים) ויורדים חזרה.

יום ג 22.8

פותחים את היום מוקדם בקניון וינטגאר, ההליכה בקניון מאוד נוחה (בבוקר ממש אין עומס) והנופים פשוט מדהימים כל פעם מחדש. לאחר סיום המסלול מחליטים לנסוע למגלשות הרים המשקיפות על אגם בלד. המגלשות מאוד נחמדות אבל התור מאוד ארוך לקחנו שלושה סיבובים לכל ילדה מה שהעביר לנו את מרבית היום (הילדות מאוד נהנו).

בערב הולכים לתצוגת אבירים במצודת בלד, נוף יפה מאוד וגם התצוגה נחמדה.

יום ד 23.8

יוצאים לשמורת טריגלאב, נסיעה קצרה בנופים יפים ואנחנו באגם יאסנה , עצירה של כמעט שעה (הקטנה ישנה ברכב) וממשיכים לעבר מעבר ורשיץ', הנוף מדהים הסיבובים מאוד מפותלים לאחר חציית המעבר עצמו עוצרים בקניון סוצ'ה אבל מחליטים לא להיכנס למסלול אלא רק לשבת כשעה על הנחל ולהנות.

ממשיכים ללפנה ושם עושים הפסקה של שעה לטבול במים הקפואים ולהנות מפיסת גן עדן הזו. ארוחת צהרים בדרך וממשיכים למפל קוזיאק – מפל יפיפה עם גשר תלוי מאוד גבוה (ראינו סלובנית שקופצת ממנו למים) והמפל מתגלה בסוף המסלול

מגיעים לרכבת המכוניות ועולים על הרכבת האחרונה לבוהיני – יום ארוך ומעייף אבל שווה את המאמץ (רפטינג לא עשינו בגלל קוצר הזמן וההרכב המשפחתי שלא אפשר לכל המשפחה לעשות)

יום ה 24.8

מחליטים על יום יותר רגוע לנוח קצת, שוכרים אופניים לשלוש שעות ומטיילים מסביב לאגם בלד. הנסיעה רגועה ומאוד יפה, אחרי הצהרים הולכים לחוף הפרטי מתחת למצודה ונהנים במתקני מים שהוא מציע.

יום ו 25.8 נוסעים ללובליאנה

נוסעים ללובליאנה, חניה חמש דקות ממרכז העיר ויוצאים לשוטט בעיר, העיר מאוד יפה ובמקביל יש את שוק האוכל פתוח כל יום שישי. המון דוכנים של כל סוגי האוכל, המנות לא יקרות ומאוד נחמד לטעום. אחרי הסתובבות נוספת (וקניות) במרכז העיר נוסעים לקניון BTC, הקניון נחמד מאוד ואנחנו מוצאים לנו גם לגו לבנות וגם קניות נחמדות בסניף דקטלון.

יום שבת 26.8

עוזבים את הדירה שלנו בבלד ויוצאים לפוסטוינה שם הזמנו שני לילות במלון הצמוד למערה (התברר כעסקה מצוינת, מה גם שנותן הנחה על מגוון הפעילויות) Postojna Cave Hotel Jama מתייעצים עם פקיד הקבלה הנחמד ומחליטים לפצל את הביקור במערה ובמצודה ולדחות את שקוציאן ליום האחרון (שוב הייתה המלצה מצויינת לעשות את המערות יום אחרי יום נראה לי יותר מדי עמוס בטוח לבנות)

הולכים לפארק חבלים (מצויין הבנות לא רצו לעזוב שם) ומספיקים (בקושי) לסיור האחרון במערת הנטיפים בשש בערב – מערה מרשימה מאוד גדולה עם כמות נטיפים אדירה, מומלץ לקחת את ההסבר בעברית (למרות התשלום הנוסף).

יום ראשון 27.8

יוצאים בבוקר לביקור במצודת פרדיאמה – מאוד יפה וההסבר בעברית מאוד מעניין, מחליטים לנסוע לעיירה פיראן. עיירה מקסימה עם המון סמטאות ומסעדות מצויינות (אוכל איטלקי משובח והמון מאכלי ים) לאחר סיבוב של שעתיים בעיר מחליטים להיכנס לים (החוף בלי חול אלא רק עם אבנים) הילדות מאושרות  סיבוב קצר עם הרכב בפורטורוז (סוג של אילת) וחוזרים חזרה למלון.

יום שני 28.8

יוצאים בבוקר למערת שקוציאן ומגיעים בזמן לסיור של 11, המערה מאוד מרשימה (המבוגרים אהבו אותה יותר מפוסטיונה) אבל המסלול לא קל אחרי שעה וחצי מסיימים ומחליטים לנסות ולתפוס גם סיור במערה קריזנה (מערת הדובים). אחרי ארוחת צהרים מגיעים למערת קריזנה אבל הסיור של 3 בדיוק מתארגן לצאת ואין כבר מקום עליו (בפועל מזל שכך) מחליטים להמשיך בנסיעה לשמורת פליטביצה כמתוכנן. בפועל הנסיעה מאוד קשה, שלוש שעות של נסיעה בכבישים צדדים ובסוף הגעה באזור 7 בערב למלון שלנו בתוך השמורה.

המלון שהיינו בו – Etno garden Apartments

יום שלישי 29.8

יוצאים בבוקר לשמורת פליטביצה (המלון נמצא 10 דקות הליכה מכניסה 3 הצמודה למפל הגדול) נכנסים לשמורה והולכים ישר למפל הגדול, משם לוקחים את ההסעה עד נקודה שלוש ומשם מחליטים לרדת במסלול H לאורך כל המפלים והאגמים. הנוף פשוט משגע, אחרי 4 שעות לוקחים את המעבורת לנקודת ההתחלה. נוסעים לכיוון אופטיה התחנה האחרונה שלנו בטיול, נסיעה קלילה של שעתיים וארבעים דקות.

מגיעים למלון Hotel Agava מלון מצוין במיקום מעולה.

יום רביעי 30.8

קמים בבוקר ומחליטים ללכת לחוף הים הציבורי, בחוף מגלשה לים ומפרץ מקסים בו אנחנו מבלים את כל הבוקר, אחרי מנוחה קלה במלון יוצאים להסתובב לאורך הטיילת (שדרת הכוכבים) ומסיימים בגן שעשויים על הטיילת.

יום חמישי 31.8

יוצאים מאופטיה לפארק המים טרמה צ'ה, בפועל הוויז שוב לוקח אותנו למעבר של תושבי האיחוד אבל למודי ניסיון אנחנו מתקנים את הטעות ומגיעים לפארק מים. הבנות מאוד נהנות (הפארק יפה מאוד ומרשים) ובחמש לוקחים כיוון לשדה בזאגרב. החזרת הרכב (הכל עובר חלק) והחתמת פקיד המכס על טפסי ה- T.

Tax refund (אין איפה להגיש אותם אבל שלחנו אותם בארץ נראה מה יצא מזה) ועולים לטיסה חזרה דרך קונקשן באיסטנבול.

חוות דעת על קרואטיה וסלובניה:

היה טיול מאוד יפה, נופים מרשימים מאוד, ואנחנו מאוד מקווים לחזור לפה גם בעתיד.