טיול משפחתי ביפן – כתבה על כל העלויות והמחירים לטיול של שלושה שבועות

לטובת כל מי שמתכנן טיול למדינה המדהימה הזאת מצרפת סיכום עלויות, מסקנות/טיפים וקובץ מפורט למדי של הטיול שלנו (כמובן שלא הספקנו את כל מה שכתוב שם).

קצת רקע:

טיילנו בחודש ספטמבר זוג + פעוט בן שנה ו-3 במשך 3 שבועות. גם בערים וגם בכפרים ועיירות. תמיד אכלנו במקומות זולים (לפעמים גם בחנויות נוחות) וישנו במלונות זולים (עם דירוג של 7-8 במינימום בבוקינג/אגודה). השתמשנו בפאס של 3 שבועות + כרטיס סויקה במטרו ואוטובוסים עירוניים.

מחירי טיסות ליפן:

טווח מחירי הטיסות כמובן רחב ותלוי כמה זמן מראש מזמינים, באיזו תקופה, טיסת יום או לילה….אבל ממה שאני ראיתי כרטיסים יכולים לנוע החל מ-600 דולר ועד 1400 דולר (כמובן שאפשר תמיד למצוא גם ביותר יקר…).

עלויות לינה ביפן:

ברוב המלונות שילמנו כ-250 ש"ח לחדר, היו מקומות ששילמנו אפילו פחות. אם ישנים במלון קפסולות/דורמיטוריז כמובן שהעלות יורדת. רוצים חדר גדול יותר/חדר משפחתי? ריוקאן מפנק? זה יעלה יותר.

עלויות אוכל ביפן:

טווח המחירים רחב למדי ותלוי מאוד איפה אוכלים, מה אוכלים…אבל בגדול ארוחה במסעדה זולה עלתה כ-30 ש"ח לבן אדם.

עלויות אטרקציות ביפן:

חלק מהאטרקציות הן בחינם. מה שלא – ילדים קטנים נכנסים בחינם, ורוב המקדשים/בתים יפנים מסורתיים/גנים יפנים וכו' עולים כ-500 ין (כ-16 ש"ח). כמובן שיש כאלו שעולים חצי מחיר ויש כאלו שעולים פי שתיים.

אטרקציות יקרות יותר (דיסנילנד, אקווריום, יוניברסל סטודיו וכו') יכולות לנוע מ-3000-8000 ין (100-250 ש"ח). אפשר לבדוק מראש מחירים באינטרנט.

האטרקציות היקרות ביותר שהיינו בהן עלו כ-100 ש"ח לבן אדם.

עלויות תחבורה:

מחירי האוטובוסים העירוניים ו/או מטרו משתנים בהתאם למספר התחנות (לעיתים יש אוטובוסים שהמחיר בהם קבוע ולא תלוי מרחק). באופן גס מאוד כ-200-250 ין לנסיעה.

מעריכה שהוצאנו כ-300 ש"ח על כל הנסיעות העירוניות.

לגבי נסיעות ארוכות – אנחנו חישבנו והגענו למסקנה ששווה לנו לקנות פאס של 3 שבועות. כדאי לבדוק אם זה שווה לכם או לא ולא סתם לקנות.

קניות ביפן:

יש המון המון דברים שאפשר לקנות. אני לא מדברת על שופינג של בגדים אלא על המוצרים הכי קטנים ומגניבים שאפשר למצוא בחנויות של הכל ב-100 ין, זה גרושים. תכינו בצד כסף לקניות.

להזמנת טיול מודרך בטוקיו לחצו כאן להזמנת טיול מודרך בקוגושימה לחצו כאן

כמה טיפים/מסקנות לטיול ביפן:

  1.  צריך להסתובב עם שקיות, כי אין פחים ברחובות.
  2. היפנים לא יודעים אנגלית! תורידו גוגל טרנסלייט, זה עוזר מאוד.
    *לפעמים גם אין שילוט באנגלית, למשל בכפתורים במעליות.
  3. מעליות – ביפן יצא לכם להשתמש בכפתורים של פתיחת/סגירת דלת. אם לא תלחצו על הסגירה – הדלת לא תסגר.
    דבר נוסף – יש מעליות שבהן הדלת מיד נסגרת על הבא בתור שנכנס, אז צריך שמישהו יכנס למעלית וילחץ מהר על הפתיחת דלת. המעלית נסגרת ממש בדרמטיות וזה ממש כואב, ראו הוזהרתם!

  1. * אם אתם מסתובבים עם מזוודה ועגלה קחו בחשבון שהרבה פעמים צריך לחפש את המעלית. בדר"כ היא תקועה באיזה מסדרון נסתר וצריך לעשות טרק שלם בשבילה. כמו כן, אין הרבה מעליות וצריך לחכות בתור. וגם – לא בכל התחנות מטרו יש מעליות, אז תצטרכו להרים במדרגות או לחפש אם יש דרגנועים שעובדים.
  2.  נדיר לראות ספסלים ברחוב שאפשר לשבת ולנוח.
  3. נעליים – בהרבה מקומות צריך להוריד נעליים, אז עדיף להסתובב עם נעל שנוח להוריד (כמובן שלא חובה).
  4. עונות – גם בעונה שהיא חמה מומלץ להביא תמיד מטריה/מעיל גשם, וג'קט/מעיל יוניקלו קליל וכו'.
  5. יש שירותים ציבוריים בכל מקום, נקיים ובחינם לגמרי.
  6. יש מלא מרכזי קניות, עצומים, אתם לא תדעו מאיפה להתחיל ולעיתים זה כבר יכול ממש לעייף.
  7. מסעדות הרבה פעמים לא גלויות לעין! הדלתות סגורות ובכניסה יש מן בד כזה בצורת מלבנים וזה נראה כאילו המסעדה סגורה (אם קלטתם שזאת בכלל מסעדה). אז זהו שהיא כנראה לא סגורה – צריך לפתוח את הדלת הזזה והופ! גיליתם מסעדה.
  8. היפנים ממש נחמדים ומתוקים וינסו לעזור לכם אם תבקשו עזרה. עם זאת הם לא קמים במטרו כשהם רואים אנשים מבוגרים/הורה עם ילדים וכו', אז הנמיכו ציפיות.
  9. מי שמטייל עם מזוודה גדולה – אם תרצו לאחסן לפעמים את המזוודה בלוקרים, יכול להיות שתהיה לכם בעיה. רוב הלוקרים הם קטנים (ויש המון מהם), ויש גם לוקרים גדולים יותר אבל לוקרים ממש ממש ענקיים נדיר למצוא ואם יש, יש מעט מאוד מהם, ואם הם מלאים תצטרכו לחפש אם יש בתחנה חדר מזוודות (אבל קחו בחשבון שלא תמיד יש). פתרון אחר אפשרי הוא לעשות במקום זאת שילוח מזוודות (לא השתמשנו). זה די פשוט ולא מאוד יקר.

  1. חדרים במלונות קטנים – בטח כבר שמעתם את זה, אבל החדרים במלונות קטנים מאוד. עדיף שלא לרדת מה-12 מ"ר אם זה אפשרי. כל חדר פרטי מגיע עם אמבטיה (ולא מקלחון, אם זה חשוב למישהו).
    טיפ לתפעול המזגן – להוריד אפליקציה לטלפון של החברה של המזגן והרי לכם אפשרות לתפעל את המזגן דרך הטלפון הנייד שלכם ולא להסתבך עם הכפתורים ביפנית.
  2. סים מקומי – קנינו סים של 5 ג'יגה אינטרנט ל-21 יום והספיק לנו בול.
  3. תשתמשו בגוגל מפס כדי לנווט – הוא עובד מצוין. גם אתר היפרדיה מעולה.
  4. היפנים אוהבים שמשלמים במזומן. יש מקומות רבים שלא מקבלים אשראי.
  5. מוזיאון אורות באודאיבה– מדהים! רק בואו עם סבלנות….יכולים להיות תורים, ואותי קצת התיש לעבור בין החדרים ולהגיע שוב לאותם חדרים שכבר הייתי בהם ולא למצוא איפה עוד לא הייתי (נותנים לך "ללכת לאיבוד" במתחם בכוונה. אין מפה).
  6. ריוקאן – ממה שיצא לי לראות החדרים לא מאוד מבודדים מבחינת רעש (אבל אולי לא כולם כאלה, כדאי לבדוק לפני). קחו בחשבון אם בא לכם את השקט שלכם או אם אתם מטיילים עם ילדים.

תכנן טיול עצמאי ליפן לזוג

ככה אנחנו הערכנו לפני הטיול את העלויות – תכננו מסלול וחישבנו כמה יעלו הנסיעות, בדקנו מה ממוצע המחירים של המלונות.

עלויות לינה

ראינו שהזולים ביותר לחדר זוגי כמעט ולא יורדים מה-250 שח בערים הגדולות, והכפלנו במספר הלילות.

עלויות אוכל, אטרקציות וקניות ליום

הערכנו 100 ש"ח לאדם לאוכל ליום ו-100 ש"ח ליום לאדם על אטרקציות. הוספנו עוד 1000 ש"ח על קניות (ובזבזנו יותר…).

*אני רק מזכירה כי אנחנו טיילנו ברמת תקציב נמוכה יחסית. מי מכם שאוהב להתפנק במלון, רוצה להשכיר רכב, מתכנן סבב ברים ומסיבות או אוהב לאכול ארוחה שלמה עם מנה ראשונה, עיקרית, קינוח ושתיה – צריך לחשב הרבה יותר ממה שציינתי.

מלונות מומלצים ביפן:

אלו המלונות שבהם עצרנו במהלך הטיול:

סיכום העלויות לטיול ביפן:

כל העלויות השוטפות (מלונות, אטרקציות, אוכל, נסיעות) עלו לנו משהו כמו 15,500 ש"ח לכולנו (לא כולל קניות!).

לטייל ביפן זה יותר זול מישראל, ולדעתי זול יותר גם מטיול באירופה (כמובן שתלוי איך ואיפה מטיילים…), אבל זה עדיין לא מחירים של הודו.

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן