טיול משפחתי באגם גארדה – 9 ימים עם רכב שכור באזור האגמים בצפון איטליה

ההרכב: סבא סבתא, אחות של אשתי ועוד המשפחה הגרעינית שלנו: זוג עם שתי בנות בגילאים 4 ו 8.

זמן הטיול: חודש אוגוסט

ונציה

יום ב’, הגעה לונציה, נסיעה לאזור גארדה. הסתובבות קלה באזור המלון, ובטיילת בפסקיארה דל גארדה.

מלצ’סינה

יום ג, מלצ’סינה, שיט ללימונה וחזרה, הרכבל למונטה באלדו. טיפ חשוב, אם לא מצליחים להגיע על הבוקר, שיט ללימונה ב-9 יורו למבוגר (חצי מחיר לילד), מסתובבים בלימונה חוזרים למלצ’סינה אוכלים ומסתובבים עד שעה 16:00 ואז הולכים לרכבל, המחיר יורד ויש גם פחות תורים. הרכבל חובה, מדהים למעלה.

רק קחו עליונים דקים כי יכול להיות קריר. וחשוב גם לוודא שעולים ביום שהראות למעלה טובה ואין עננות באזור.

גארדלנד ועולם המים

יום ד’, גארדלנד ועולם המים בכרטיס משולב. הבנות שלי צעירות, באנו על הבוקר ומכיוון שלא עשינו את האקסטרים, התורים היו שפויים 10-15 דק’ גג ברוב המקרים. התורים באקסטרים מייאשים, עם ילדים גדולים או נוער הייתי בא בערב בחצי מחיר אחרי 18:00 ועד 23:00, פעמיים אפילו אם לא ממצים בפעם אחת.

אגם טנו

יום ה’, אגם טנו, ריבה דל גארדה (אפשר לשלב באמצע גם את אגם לדרו, בעינינו עדיף להישאר הרבה זמן באותו אגם ולכן לא הגענו לשם). חלק משלבים ביום הזה גם את מפלי ורונה, אנחנו ויתרנו כי הבנו שלא מרגש.

באגם טנו היינו 3 שעות והצטערנו שלא נשארנו עוד, המקום הכי יפה בעיני בכל הטיול. מומלץ להביא מגבות חוף או אפילו מחצלת ואם יש משחקי ים לילדים.

ורונה

יום ו’, ורונה ובערב ארוחת אבירים. בתכנית המקורית היה אמור להיות ורונה + סרמיונה + ארוחת אבירים אבל ירד גשם והכל לקח יותר זמן. השארנו את סירמיונה ליום אחר, אבל גם התכנית המקורית מומלצת בחום כולל סירמיונה. בורונה חובה מלבד האטרקציות הידועות:

1. בית של יוליה
  2. ארנה
  3. מדרחוב ג’וזפה מנסיני והפיאצה דלה ארבה
  4. גשר Castelvecchio Bridge המקום הכי יפה בעינינו יותר מכל האטרקציות בורונה.
    תיכנסו לחלק שאינו בתשלום, לעלות על הגשר וליהנות מהנוף ההורס שניבט בין עתיקות הגשר.

פארק סיגורטה (Parco Giardino Sigurtà), ורונה

יום שבת, הגנים הבוטניים Parco Giardino Sigurta, בורגטו המדהימה וסירמיונה (בתכנית המקורית היינו אמורים להמשיך למנטובה, אבל הוספנו במקום את סירמיונה שלא הספקנו יום קודם), אם הספקתם, סעו למנטובה. בפארק לקחנו עגלות גולף בדיל מעולה שיש דרך רפאלה מגו איטלי.

35 לעגלה לשעתיים כולל שני מבוגרים, מבוגר נוסף 10 ילד נוסף 6. אפשר גם להביא דברים לפיקניק אחרי הסיור. מקום מקסים להעביר בו כמה שעות של שקט.

בורגטו היא פנינה, אל תוותרו על העליה לתצפית במבצר למעלה רק ודאו שאתם לא מגיעים לשם בסיאסטה ובנוסף אם מישהו מתקשה בעליה מדובר בעליה קשה יחסית כי יש מדרגות להר קודם ואז טיפוס למבצר.

• בבורגטו אכלנו במסעדה מעולה שנמצאת ממש על הנהר בשם Lo Stappo (מאד מומלץ).
  • ליד יש אחלה מקום שעושה מילקשייקים שווים (זה אגב נקרא Frappa לא מילקשייק). בסירמיונה הגלידה הורסת.
    לקחנו מנה גדולה במיוחד וגם שם עלינו לתצפית מדהימה במגדל הטירה בכניסה. לא לפספס. סגור שם ביום שני, שימו לב לזה.

לאציזה

יום ראשון, סופ”ש באזור ומאד עמוס. יצאנו מוקדם ונסענו לחוף הים בלאציזה שהוא חוף ים חולי מומלץ. חשוב להגיע גג ב-10 למקום לפני שנהיה עמוס.

בכניסה לחוף יש אזור עם דשא שהוא בתשלום (10 יורו למבוגר ו5 לילד), בעיני שווה כל אגורה. יושבים בלי עומס ויוצאים לחוף ממול כל פעם שרוצים. יש גם בחוף שלל פעילויות ספורט ימי מקיאק וסאפ ועד מצנח. אחרי שעות בחוף האגם הלכנו להסתובב ולאכול משהו בלאציזה.

פארק המים CAVOUR

יום שני, בתכנית המקורית היום הזה היה שמור לשילוב של פארק המים + עיר הסרטים. כל הזמן התלבטנו לגבי זה ובסוף הלכנו לפארק המים CAVOUR ההפתעה הנעימה של הטיול. פחות מתקנים אבל מקום מקסים, שקט וללא תורים כלל.
בילינו שם כמה שעות בכיף, הבנות שמחו ללכת לכל מגלשה עשרות פעמים. אחרי זה נסענו לשעתיים שופינג בקניון IL LEONE

ונציה

יום שלישי, ונציה. היה חם. מי שלא מתכוון או אין לו זמן להגיע לאיים מוראנו ובוראנו אין טעם לקנות כרטיס יומי לאוטובוס הימי ב20 יורו לבנאדם. מיותר. עולה 7.5 יורו לכיוון אחד. מעל גיל 6. חניה מומלצת בחניון VENEZIA TRONCHETTO PARKING שעולה 21 יורו ליום ויש לידו תחנה של האוטובוס הימי. היה לנו חם מאד. הלכנו באיזי בסימטאות, אבל בקיץ זה מקום לא קל עם ילדים בעיקר.

•  אם חוזרים מוקדם באחד הימים אפשר לשלב את המרחצאות החמים בCOLA. אנחנו ויתרנו כי זה פחות בשבילנו בחום הזה.
  • לא הספקנו להגיע לאגם לדרו, ולפארק המפלים מולינה (Parco Delle Cascate), שהיו בתכנית ובעיני שווים. לגן החיות והספארי (Parco Natura Viva) לא הלכנו כי הבנות לא רצו
  • לדולומטים אם רוצים להגיע הכי כדאי לפצל ולהזמין שני לילות מלון באזור. אנחנו לא עשינו את זה וקצת הצטערנו. ישנו בדרום האגם אז ויתרנו על נסיעה ארוכה לשם ובחזרה ביום אחד. הבנות שלנו לא מרגישות טוב בנסיעות. לדולומיטים נגיע בפעם אחרת כבר.

טיפים והמלצות לטיול באגם גרדה:

• תזרמו, כל דבר הוא בסיס לשינויים וקחו מראש בחשבון שלא תספיקו הכול ושני מקומות ביום זה מעל הראש. אנחנו סימנו את כל האטרקציות באזור על מפת גוגל (המפה למטה) ופשוט בחרנו כל ערב מה עושים למחרת ומה הכי חשוב לנו, כמובן גם לפי אזורים ומה קרוב אחד לשני וגם לפי כמה שעות צריך לכל דבר. אם פספסנו משהו זה כי הוא היה פחות חשוב מדברים אחרים כנראה.
  • לשמור כסף קטן בעיקר לחניות במקומות מבודדים כמו אגם טנו שם אי אפשר להשתמש בשטרות. בכביש המהיר דווקא אפשר.
  • אל תפחדו להשתמש באוטוסטרדות, זה מעולה, זה חוסך פקקים וזה במחיר סביר. רק שימו לב שאתם בנתיב שאינו של המנויים (בצהוב, TELEPASS) אלא איפה שיש אייקון של יד עם כסף בלבן. יש לפעמים נתיבים שהם גם וגם.
  • בכלל, רצוי להימנע אם לא נוסעים למקום מסוים מנסיעה בכביש העוקף של האגם, בעיקר בסופ”ש יש סיכוי להיתקע שם בפקק. אמנם כביש מדהים אבל סביר להניח שממילא תיסעו שם פעם או פעמיים כשתהיו חייבים.
  • WAZE עובד מעולה באזור, רק צריך להיות מאד קשובים כי המעגלי תנועה והפניות הקטנות מסובכים.
  • לא הכול זה פארקים ופארקים, אל תרוצו לכל הפארקים ותתישו את עצמכם, הנופים יפים ויש מגוון של דברים לעשות. ככה הגענו למשל לפארק המים CAVOUR במקום ל-CANEVA והיה נדיר שם. כמובן שזה גם עניין של טעם, אנחנו לא רצים לפארקים גם בארץ.
  • לא צריך להתחבט בבחירת מסעדות. הגעתם לשעת הצהריים תעיינו בתפריטים שיש מחוץ למסעדות ותבחרו מקומות שיש בהם עוד אנשים. בד”כ הם טובים. פסטה ופיצה יהיו טעימים כמעט בכל מסעדה. והמנה, למרות שהיא לכאורה מנת ביניים, גדולה מספיק בעיקר באקלים החם הזה.
  • תאכלו הרבה גלידה. אין דבר כזה יותר מדי.
  • פיצה בערב, הכי כיף למצוא מקום שווה ליד מקום המגורים ולהביא ב- TAKE AWAY, הכי נוח במקום לרוץ כולם למסעדה וגם מוזיל עלויות.
  • במקומות שהוסיפו לכם לחשבון COPERTO אין מה להוסיף טיפ, באחרות הוספנו. זה יכול לצאת גבוה בארוחה זולה כמו פיצות שהחשבון הוא 20 יורו וקופץ ל-27 רק על ה-COPERTO, עוד סיבה בערב לקחת בטייק אווי. בצהריים ישבנו כל יום במסעדה.
  • הסופרים מאד זולים, אפשר לקנות שישיית מיים ביורו עד 2 למרות שגם המיים בברזים סבבה ובערים יש ברזיות למלא בקבוקים ועדיין נוח לצאת עם כמה בקבוקי מים קרים בתחילת היום. אפשר גם לקנות אחלה גבינות, לחם ונקניקים לסנדביצים לבוקר ולנסיעות. או לארגן פיקניק במקומות כמו פארק סיגורטה.
  • שימו לב לנהוג לפי כללי המהירות, יש מלא מצלמות בכל מקום ובטח שלא להכנס לאיזורים המוגבלים לרכב (ZTL).
  • אל תלכו לארוחת האבירים. כבר אמרתי?

מלונות מומלצים באיזור אגם גרדה:

• Hotel Villa Orizzonte – מלון עם נוף מרהיב! נמצא בעיירה מלצ’סינה.
  • Panoramic Hotel Benacus – מלון מצויין במחיר טוב מאוד, הנוף מהחלון בלתי נשכח. נמצא בעיירה ריבה דל גארדה.
  • Hotel Milano & SPA***S – המלון הכי מיוחד שמצאנו בורונה.

מפת אטרקציות מפורטת:

Comments

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support