טיול משפחתי בפריז 12 ימים עם 2 ילדים – מסלולים וטיפים חשובים

חזרנו מ-12 ימים, זוג פלוס שתי בנות בגילאים 10 ו-8, שהתחלקו לפי הסדר הנ"ל:

  • 6 ימים מלאים בפריז, משם יום אחד בורסאי ובפונטובלו.
  • יומיים בעמק הלואר.
  • קינחנו בשלושה ימים דיסנילנד בפריז, איך לא?

סה"כ החלפנו 3 מלונות, ביום האחרון בפריז שכרנו רכב מחברת Hertz והחזרנו אותו בתום הטיול בשדה התעופה. כמובן שאת כל הטיסות, המלונות, רכב ההשכרה והמסלול סגרתי מראש כמה חודשים לפני.

טיפים והמלצות לטיול בפריז עם ילדים:

לגבי טיפים והמלצות – יש לי כל כך הרבה, על כל מקום שהיינו בו. אני אשתדל לכתוב כאן את אלו שלא ראיתי אצל אחרים וגם את הדיס-המלצות, לא פחות חשוב.

  • הסעה משארל דה גול לפריז עם חברת עובדיה הסעות' רצה הגורל ועובדיה המנהל בכבודו ובעצמו היה הנהג שלנו (הזמנו הסעה פרטית ובאותה טיסה שלנו (עם אל על) היו עוד 5 שהזמינו דרכו וכל הנהגים האחרים שלו היו תפוסים). עובדיה המתין לנו עם שלט בשדה. בחצי השעה של הנסיעה עד המלון קיבלתי ממנו כל כך הרבה טיפים והמלצות. פשוט לפתוח את הטיול בצורה מושלמת.
  •  כרטיסים מראש: האתרים שאליהם קניתי כרטיסים מראש ופשוט הצילו אותנו היו: מגדל אייפל, שער הניצחון, מוזיאון הלובר, בניין האופרה גרנייה וכמובן ארמון ורסאי. הכרטיסים מראש חסכו לנו דקות ארוכות ארוכות של עמידה בתורים. זה אמנם כובל אתכם ללו"ז, שכן רוכשים ליום מסויים, אבל זה שווה את זה. המלצה שלי להזמין לשעות הבוקר. זה גם מפנה את יתר שעות היום וגם האתרים הרבה פחות עמוסים. שימו לב שלאייפל, לורסאי וללובר הכרטיסים הם גם לשעה מדוייקת (אפשר לאחר עד חצי שעה). לשער הנצחון ולאופרה זה לא לשעה ספציפית כך שניתן להגיע בכל שעה במהלך היום שאליו רכשתם. אם אתם מתכוונים לעלות על מגדל המונפראנס רצוי מאוד להזמין גם אליו כרטיסים מראש.
  • גוגל מפס, גוגל מפס, גוגל מפס. תלמדו לעבוד ולנווט עם גוגל מפס והחיים שלכם יהפכו להיות הרבה הרבה יותר קלים. תבנו לעצמכם מפה אישית עם המקומות, האתרים והמסעדות שתהיו בהם. אני מצרף כאן קישור למפה האישית שבניתי שיכולה בוודאות לסייע לכם. לא לשכוח להצטייד במטען נייד. אם אין לכם – רוצו לקנות. במסעדות ובאתרים שונים לא תמצאו שקעים להטעין את הטלפון. חיפשתי, שאלתי. זה ממש לא דבר מקובל אצלם.

  • מלון Aida opera ברובע התשיעי (10 דקות הליכה מהאופרה) בו התארחנו בפריז. ראשית, המלון מלא ישראלים (לפחות כאשר אנחנו היינו) בזכות ארוחת הבוקר הכשרה והסבירה בהחלט. מצד אחד זה נחמד לשמוע עברית בכל מקום, מצד שני מי שמחפש אווירה פריזאית אמיתית ורוצה קצת להתרחק מ"הישראליות" זה לא המקום. חוץ מזה המלון בסדר גמור, יחסית לשלושה כוכבים, נקי מאוד ובמיקום מצוין, סמוך למלונות נוספים, בתי קפה, מסעדות ותחבורה ציבורית. החכמה היא לא רק להיות במלון בקרבת תחנת מטרו אלא במיקום כזה שיש מספר קווים שמגיעים למקומות שונים. הצוות במלון היה אדיב מאוד. היה אגף אחד בשיפוצים, אבל זה לא הפריע כלל. לפחות לא בערב ולא בבוקר. לקחנו שני חדרי superior שהיו גדולים מאוד ומשופצים לגמרי. סמוך למלון יש מכולות כשרות למי שזה רלוונטי.
  • מסעדות כשרות מעולות שאכלנו בהן (וזה לא היה פשוט למצוא באוגוסט בגלל שרבים בוואקנס): IL CONTE, Pitzman ו-L'as du Fallafel (ממש לא רק פלאפל. בשרים על האש והכל). לגבי מסעדת מי ומי (MI VA MIׂ) הבשרית במארה. מעבר לזה שאין לה תעודת כשרות (טוענים שהאוכל כשר לחלוטין, אבל הם פתוחים בשבת. לנו זה פחות הפריע), השירות היה מזעזע. אשכרה הרגשנו כאילו לא רצו שנשב. גם המנות היו לא משהו בכלל, אבל זה כבר עניין של טעם.
  • בית הכנסת הגדול בפריז. מפתיע אותי שלא ראיתי אף המלצה עליו. מדובר באחד המבנים המרשימים בפריז. גם מבחוץ ובעיקר מבפנים. היינו שם בתפילה בשבת בבוקר והיה מדהים. ממליץ מאוד מאוד גם למי שלא דתי (אם לא בשבת, בררו מתי שעות הביקור).
  • קתדרלת נוטרדאם – כפי שכבר כתבתי בפוסט נפרד, העליה על גג הנוטרדאם שווה כל מדרגה ומדרגה (ויש 442 כאלה). לדעתי, הנוף הנשקף משם הוא היפה ביותר מכל שאר המקומות (אייפל, מונפרנאס, טרוקדרו, שער הניצחון, הלב הקדוש, קומת הגג של גאלרי לאפייט וכו'). טיפ חשוב: כשאתם למעלה בפסגה – להביט כל הזמן על השעון!!! בכל חצי שעה עגולה הפעמונים הענקיים מצלצלים מטרים בודדים מכם. זו חוויה בפני עצמה, אבל חשוב להיות בהיכון ולשמור על האוזניים, אחרת הצלצול ילווה אתכם לאורך כל שעות היום…

  • על שמועות, אגדות ודעות קדומות מול עובדות ומציאות. כמה שסיפרו לי שפריז עיר מטונפת ומלאה מהגרים. אז הנה האמת והעובדות מנק' המבט שלי: מטונפת ממש לא. יש מקום לשיפור לעומת ערים אחרות באירופה, אבל היא רחוקה מלהיות מטונפת.
  • לגבי פליטים/מהגרים/צוענים וכו' – באזורים המתויירים בשעות היום לא רואים אותם בכלל. ברחובות הראשיים השאנז אליזה, ריבולי, סן ז'רמן ראינו אותם משפחות משפחות מקבצי נדבות אבל לא מעבר. גם בכניסות וביציאות מהמטרו אתה לעיתים נתקל בהם אבל זה לא באמת מפריע למישהו. הם לא מעיזים להרים את האף, אחרת מיד יעצרו אותם. המלון שלנו היה באזור האופרה, שם לא נתקלנו בהם בכלל. לא ביום ולא בלילה. גם מאנטישמיות והתאסלמות הפחידו אותי. קשקוש. דיברנו עברית חופשי לגמרי ויש אזורים שלמים של מסעדות ומכולות כשרות במארה וברובע התשיעי ובאזור שער הנצחון בלי שום הפרעה ופחד. המקום היחיד שבו הייתי מוקף מוסלמים מכל עבר היה בגאלרי לאפייט. הנסיכים מהאמירויות והשייחים הסעודים קונים לנשים שלהן שעונים של רולקס ושמלות של ארמאני כמו שאנחנו קונים פיצוחים 🙂
  • אזהרה בנוגע לרחוב סן דניס Rue Saint-Denis באזור פומפידו. על אף היותו רחוב שוקק עם המון חנויות בגדים ומסעדות, לא להתקרב עם ילדים. יש ברחוב הזה מספר חנויות סקס, סרסורים וזונות ברחוב שמחפשות קליינטים לאור היום. (כמו כן, מצטרף להמלצות הרבות שהיו כאן על כייסים ונוכלים. להסתובב אך ורק עם תיק קשור).
  • שופינג – תעזבו אתכם מ-Forum des Halles, תעזבו אתכם מגאלרי לאפייט. שני מקומות מדהימים אבל ע-צ-ו-מ-י-ם. אני אישית (וגם אשתי) לא מסוגלים להסתובב בקניון של 6 קומות, מאות מאות חנויות, שהליכה מצד אחד לצד שני לוקחת 20 דקות (לא בהגזמה). הכי כיף והכי כדאי לערוך את הקניות ברחובות: ריבולי, סן ז'רמן, לאפייט (הרחוב), השאנז אליזה כמובן. הכל תמצאו שם, את כל הרשתות וגם חנויות קטנות. כל עוד מזג האויר יפה – לכו על זה.
  • מטרו – מכיוון שהיינו בפריז משני עד ראשון – רכשנו את ה-navigo שהתאים לנו בול בימים וגם השתלם כלכלית לאין ערוך (על אף שבשבת לא השתמשנו בו). המטרו בלילה לא מומלץ בעליל. הומלסים שתופסים פינה (ולפעמים הרבה יותר מפינה) וחבורות צעירים שאולי לא מזיקים אבל מאוד רעשניים. אם אתם צריכים לחזור בחשיכה למלון – רק מונית (זה ממש לא אומר שפריז עיר מסוכנת. ממש ממש ממש לא, אבל הייתה הרגשה לא נעימה כשנאלצנו לחזור במטרו בחשיכה וזה כך בכל עיר באירופה שהייתי).
  • סינים לא יודעים לצלם. נקודה. אם אתם רוצים תמונה משפחתית או זוגית, לא לבקש מתיירים סינים. יפנים וקוריאנים בהחלט כן. סינים לא. איך מבדילים? פשוט מאוד: יפנים וקוריאנים דוברי אנגלית רהוטה. סינים לא יודעים מילה באנגלית (וסליחה על ההכללה…)
  • ארמון וגני ורסאי – חוץ מהמלצה על רכישת כרטיסים מראש כדי לחסוך את התורים האדירים, ממליץ בחום לקחת קלנועית בעלות 34 יורו לשעה. הגנים כל כך גדולים שהליכה ברגל ממקום למקום תתיש אתכם. רק כשתקבלו מפה של הגנים תבינו עד כמה הם גדולים. המלך לואי ה-14 לא חסך על אף מטר רבוע.
  • אתרים שהיו לי דילמות לגביהם, אבל שמח מאוד שהלכנו אליהם: הפנתיאון וארמון פונטובלו – משכנו של נפוליאון. שני מקומות מדהימים שישלימו לכם את התמונה בכל מה שקשור לתרבות של צרפת ולמהפיכה הצרפתית. גם על הלובר אני לא מתחרט בכלל, אמנם חוץ מהמונה ליזה עשינו אותו ב"ויש" והקדשנו לו רק שעתיים (אפשר בשקט לבלות שם יום שלם אם לא יותר), אבל המקום עצמו מדהים (והיי, ילדים חינם).

  • עמק הלואר, למי שרלוונטי, הספקנו רק 4 טירות מהרשימה: שאמבור, אמבואז, שברני ושאנסונו המדהימה ביותר. כולן מומלצות, אבל אם הייתי צריך לוותר על אחת לטובת טירה אחרת או בשל חוסר זמן – הייתי מוותר על שברני. נק' המוצא שלנו היתה העיר אורלינס. עיר עתיקה יפיפיה עם קתדרלה מרשימה. התארחנו במלון mercure orleans ארבעה כוכבים והיה מושלם. בכלל, עמק הלואר זולה משמעותית מפריז במחירי המלונות.
    • waze בעמק הלואר כל כמה דקות מחליט להתאבד ולוקח לו המון זמן לחזור לחיים. הקליטה שם על הפנים כנראה בגלל כל היערות והעצים. לא לבנות עליו בשום אופן. או שתשתמשו במפה פיזית או שתורידו מראש מפה לנייד ואז יש צורך ב-GPS בלבד. אפשר גם להסתמך על השילוט שמאוד ברור.

דיסני:

  • מלון Davy Rockett Ranch. מדובר במלון שותף של דיסנילנד, ועלות הכרטיסים לשני הפארקים כלולה בעלות המלון לאורך כל השהות ומאפשרת כניסה של שעה וחצי אקסטרה מ-8:30 עד 10:00 לאורחי 5 המלונות השותפים בלבד כשהפארק כמעט ריק. רק זה היה שווה. אמנם לא כל המתקנים פעילים אבל הספקנו המון המון בשעה וחצי הזו (בשני בקרים). המלון עצמו הוא מלון בקתות משפחתיות ענקיות. פסטורלי ושקט. הבקתה מאובזרת לחלוטין, כולל מזגן כמובן. ממש צימר. למלון אין חדר אוכל. את ארוחת הבוקר אוספים ואוכלים עצמאית בבקתה או בפארק. זה המלון השותף היחיד שאין לו שאטלים לפארק כך שהוא רלוונטי רק אם אתם עם רכב או להזמין uber מדיסני (מאמין שתמצאו תמיד נהג פנוי, אבל זה כמובן הימור). מדובר על נסיעה של 15 דק' והחניה בפארק חינם.
    • חשוב לדעת: כשאומרים לכם שהמלון נמצא "רק 10 דק' מהפארק" זה לא שאתם תוך 10 דק' בפארק. מדובר במתחם עצום! תחנת השאטל ממוקמת מול הפלאנט הוליווד – מרחק של עוד 10 דק' הליכה עד השערים לשני הפארקים. ואם אתם עם רכב תוסיפו עוד 10 דק" הליכה מהחניון. שלא לדבר על שני תורים שתצטרכו לעבור בכל כניסה ויציאה: הבידוק הבטחוני והכניסה עם הכרטיס. יש שעות שהתורים בהם ארוכים מאודדדד (עד חצי שעה המתנה).
    • לא לפספס בשום אופן את מופע הסיום. גם אם אתם עם ילדים קטנים – עדיף לוותר על מתקנים שיישנו צהריים ולא יפספסו את המופע. המיצג הכי יפה שראיתי ever שישאר אצלי חרוט לנצח. זיקוקים ומזרקות ופירוטכניקה. אין מילים. מדהים מדהים מדהים.
    • מתקן הנמו בסטודיו לא מתאים בכלל בכלל לילדים. לא יודע מה עבר עליהם, אולי בגלל שהוא לא 360 מעלות הם לא ציינו/דירגו אותו ככה, אבל מה שנראה כלפי חוץ כמתקן נחמד ורגוע – מתגלה ממש כלא כזה. אני יצאתי מבועת ממנו.

והכי חשוב: פריז מדהימה, בטוחה, מזמינה. רק לרצות להישאר שם עוד ועוד.

לעמוד היוטיוב של ליאור תוכלו להכנס כאן  ולבלוג של ליאור כאן
כתבות נוספות על טיולים בפריז תוכלו למצוא כאן 

כתיבת תגובה

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
דילוג לתוכן