טיול במדריד – קניות, אטרקציות, תמונות וטיפים מאוד חשובים

חזרנו מטיול במדריד והגיע הזמן לעזור גם לכם לתכנן את הטיול הבא בעיר מיוחדת זאת!

טיסות למדריד עם אייר אירופה

טסנו עם Air Europa חייבת לשבח ולציין שעד כה נסעתי בעיקר עם אל על ותמיד הייתה איתם בעיה, אבל עכשיו אין סיכוי שאוותר על החברה הזו.

המחיר מאוד נוח לכיס (גם לאחר הוספת כבודה ובחירת מושבים) מאוד דייקנים בשעות, השירות מעולה, אדיבים מאוד ונענו לכל שאלה ובקשה שהייתה.

במטוסגם הלוך גם חזור היו מסכים לכל כיסא סרטים וסדרות בחינם. ישנו ויפיי בתשלום למי שלא יכול בלי.

את הצ'ק אין (גם הלוך וגם חזור) עשינו באינטרנט והדפסנו כרטיס אלקטרוני, זה לקח בידיוק שניה וחצי ממש פשוט ולא מסובך אפשר דרך הפלאפון או מהמחשב.

אך זה עדיין לא קיצר תהליכים בדלפקי הצ'ק אין בשדה התעופה.

חיסרון יחידשעות הטיסה. לא הצלחנו למצוא לתאריכים בהם טסנו שעות נוחות אבל מנגד לא הרגשתי בזבוז (הלוך 16:05 וחזור 9:05).

מונית משדה התעופה במדריד למלון

אז לפני הטיסה ביררתי בקבוצה (פייסבוק) היו כאלו שהציעו נהגים וכאלו שהציעו את המוניות בשדה.

אז אנחנו הלכנו על המוניות בשדה, נוח, מסודר ומשתלם. מחיר קבוע של 30 יורו. בחזור בקשנו מהקבלה שיזמינו לנו מונית לשעת הבוקר המוקדמת שהוא לקח לנו 32 יורו אבל לא נורא בכלל בנוסף הנהג התקשר באינטרקום כשהיה למטה כדי שלא נחכה סתם בחוץ.

מלון ליד מרכז קניות במדריד

Aspasios Gran Via Apartments – אז מטעמי כשרות אנחנו בחרנו לקחת מלון דירות שיש בו מטבח על מנת שנוכל להכין אוכל בעצמנו. כמו כן, זה מאוד נוח גם כלכלית לא להוציא כסף על ארוחות בחוץ בכל יום.

בנוסף, האזור בו המלון ממוקם פשוט מושלם! הוא מרחק של דקת הליכה מתחנת הרכבת gran via וכמובן מרחוב הקניות המפורסם והפרימארק.

מרחק הליכה של כמה דקות מכל האטרקציות, מוזיאונים, פארקים, הארמון וכו'.

לאחר שסגרנו את המלון קבלנו אישור ונשאלו לגבי שעת ההגעה שלנו.

בגלל שהגענו לאחר שעות הצ'ק אין (סביבות השעה 21:30-22:00) שלחו לנו מייל מסודר עם קוד הכניסה, הסבירו כי המפתחות לדלת נמצאים בתיבה x ומסרו קוד.

כמו כן השאירו טלפון לכך שאלה ובעיה שזמין 24/7 והוסבר לנו שהצ'ק אין ניתן יהיה לבצע פשוט בבוקר שלמחרת החל מהשעה 8:30 כשנוח לנו.

הדירה הייתה מאוד נוחה, נקייה, מסודרת ומאובזרת בכל טוב. 2 חדרי שירותים ומקלחת, כספת, מטבח מאובזר הכולל מקרר גדול, כיריים, מכונת כביסה בקיצור- דירה לכל דבר.

כמו כן, לאור השהות הארוכה (7 לילות) הגיע לנו גם ניקיון של החדר (מה שבדך כלל אינו מוצע לשוהים קצרים) כמובן אם היה חסר משהו למשל ניחר טואלט או סבון כלים או שקיות זבל וכו' בקבלה דאגו למלא לנו במידה וביקשנו.

כמו כן, WiFi בחינם מאוד מהיר וטוב.

אני אישית נותנת למלון הזה 5 כוכבים.

חיסרון אבל יכול להיות שזה גם לא חיסרון לאחרים – לא מתאים במיוחד לשומרי שבת, במידה ורוצים לצאת מהחדר האור במדרגות באופן אוטומטי נדלק בגלל חיישנים ובנוסף אין מפתח רגיל רק כרטיס כניסה.

אבל זה רלוונטי רק למחמירים.

קניות במדריד

אז כמובן שטיול בנות חייב להכיל לקניות ואין מה לעשות. חייבת לציין שעניין השפה קצת הקשה אבל תמיד מצאנו דרך להסתדר.

יש לבקש את ה-Tax free לפני כל קניה, לא רק בפרימארק, מאיתנו לא ביקשו דרכון בקופה אבל – במידה ורכשתם כמה פעמים בחנות ואתם רוצים לחבר את החשבוניות יש להביא דרכון או צילום של הדרכון ולהגיע לקומה האחרונה ליד המשחקים של הילדים לשירות הלקוחות ושם הם מחברים את הקבלות וממלאים לכם את הטפסים הרלוונטיים (זה לוקח זמן אם מגיעים בשעות העומס).

פרימארק

תחנה ראשונה– רחוב קניות שלם ובעיקר פרימארק.

המלצה – תגיעו בפתיחה ולא בסופ"ש. השערים של הפרימארק נפתחים בשעה 10:00 בדיוק וכן יש תור שלם של אנשים שעומד בחוץ וממתין לפתיחה.

בהתחלה יש שם הכל והחנות יותר מסודרת גם אין תורים במדידה והקופות ריקות.

רחוב פואנקרל (Calle de Fuencarral)

גם כן שניה מהמלון ומהפרימארק – רחוב שלאורכו לא משנה לאיזה כיוון תלכו בו הוא שוקק חנויות ויש בו גם את החנות דקטלון למעוניינים.

חנויות יוקרה למי שזה מעניין אותו/אותה, מאוד נחמד להסתכל גם מבחוץ על חלונות הראווה מדובר בחנויות של טיפני אנד כו, גוג'י, פראדה וכאלו מגיעים לתחנת הרכבת Núñez de Balboa ומתחילים למעשה ללכת לכיוון פארק רטירו ברגל. כמובן ברחובות האלו יש גם פנדורה, זארה, זארה הום, מנגו, פול אנד בר ועוד מותגים רגילים.

כיכר פוארטה דל סול (Puerta del Sol)

מאוד מרשימה, בלילה בעיקר, לא משנה מאיזה כיוון תגיעו לכיכה הכיכה עצה שוקקת חיים (היזהו מכייסים!) ומלאה בחנויות.

לחובבי הארי פוטר ובובות Funko pop

חנות בשם Atlantica PopLand &Harry potter store היא נמצאת קרוב יחסית לכיכר פלאזה דה אספניה.

יש שם מגוון מאוד רחב של בובות funko pop ודברים שונים לחובבי הארי פוטר.

כתובת: Calle del Limón, 19, 28015 Madrid, spain

חנויות מוספות

חנויות אלה – הופ (ALE-HOP) וחניות של פיצ'יפקס מה שנקרא, מלא שטויות אבל דברים שימושיים ובזול.

אני באופן אישי מכורה לחנות הזו תמיד מוצאת מה לקנות, יש לא מעט סניפים שלה במדריד ובעיקר בגראן ויה. מומלץ!

חנות דומה אך יותר מזכירה את החנות Enter שיש בארץ Flying Tiger Copenhagen.

יש לא מעט סניפים, בארה"ב החנויות האלו הרבה יותר עצומות ובעלות מבחר גדול יותר אבל גם פה יש לא מעט מציאות.

חנות El corte ingles – יש לה כמה כניסות אבל בכניסה דרך החנות של סמסונג כשפונים ימינה למעליות יש אפשרות לעלות לקומה 9, יש שם מסעדות וברים ומיני שוק אוכל. מכיוון שזה בקומה 9 ניתן לראות את מדריד מלמעלה תצפית מהממת – היינו שם בלילה מאוד יפה שם.

אטרקציות כלליות במדריד

סן מיגל מרקט מדריד

סן מיגל מרקט מדריד (Mercado De San Miguel) מאוד נחמד. יש להיזהר מכייסים. יש גם את הצד של הקניות וגם את הצד של האוכל מומלץ על הכל.

מתחם האוכל מזכיר את שרונה מרקט מאוד.

מוזאונים במדריד

יש מוזאונים שנפתחים בשעות מסויימות ובימים שונים בחינם למבקרים.

למשל מוזיאון ריינה סופיה ביום ראשון היה בחינם החל משעה 14:00 עד השעה 16:00, התורים בהתאם. כמובן שבחינם זה רק עד לקומה 2. מתאים לחובבי האומנות (פיקאסו והיצירות של גרניקה).

מוזיאון הפראדו – ספציפית בטיול הזה לא הספקנו להגיע אליו אבל מומלץ. עצום ממש ובעבר שהייתי היה מרתק לחובבי האומנות.

סיור בארמון

הסיור הרגיל והכי פשוט עולה 10 יורו תאמינו לי שווה כל שקל. מדהים ביופיו ולא משעמם לרגע. יש שיאהבו ויש שלא אבל אנחנו נהיננו מאוד.

פארק רטירו

היינו ביום ראשון כך שבערך כל העולם היה שם, הומה מאוד הרבה מופעי רחוב מאוד יפה וגם נפלנו על מזג אוויר מאוד נעים. בקיצור מושלם. העברנו שם בערך חצי יום מאוד מומלץ. מה שכן התור להיכנס לארמון הזכוכית/קריסטל היה ארוך אז ויתרנו.
יש כאלו שעושים שייט באגם גם נחמד אבל שוב עניין של כמה בא לכם לעמוד בתור ביום ראשון כשחצי מתושבי מדריד והתיירים שם.

רכבות וניידות במדריד

קודם כל אני באופן אישי מעדיפה ללכת ברגל ככה שגם רואים ומתרשמים מהעיר המדהימה הזו וגם הכל קרוב כך שבממוצע מרחק בין האטרקציות השונות הוא כ10 דק של הליכה במקסימום במידה ותכננתם את הטיול מראש ולפי אזורים.

מזג האוויר הקר והגשום לא הכי אפשר ללכת הרבה ברגל ולכן מבחינת רכבת, ההמלצה הכי טובה היא לרכוש את הכרטיס + כרטיסייה של 10 נסיעות.

הכרטיס עצמו אינו שמי וניתן להעביר עליו נסיעה לכל אחד. העלות 12.5 יורו (כולל הכרטיס והוא רב שימושי) כך שיוצא 1.25 יורו לנסיעה כשנסיעה אחת בודדת עולה יורו וחצי.

אנחנו רכשנו את הכרטיסייה של 10 הנסיעות לפי אזור 1 והשתמשנו בה במשך יומיים.

המכונות קצת מעצבנות כי גם כשמבקשים שהשפה תהייה באנגלית באיזשהו שלב זה עובר חזרה לספרדית אבל אם יש בעיה תמיד יש מישהו שנמצא ליד המכונות להציל את המצב. הם מאוד אדיבים וסבלניים.

החזר מס לתיירים במדריד

הרגע לו חיכינו כל הטיול. ההחזרים על כל הדברים שרכשנו בלי הרף עין.

קודם כל חשוב מאוד לציין כי יש לבקש את הטאקס פרי לפני כל קניה, במידה ובקשתם בסוף ייתכן וזה יהווה בעיה ויהיה צורך בחשבון מחדש.

כמו כן, יש חנויות שמאפשרות איחוד של קבלות על מנת להגיע ל91 יורו להחזר ויש כאלו שלא.

כמו כן, ישנם עסקים שממלאים את הטפסים עם הפרטים (שם דרכון כתובת טלפון וכו') במקומכם כך שאין לכם מה למלא ולעומתם ישנם עסקים שמוציאים בנוסף לקבלה הרגילה עוד קבלה עם טופס שעליו אתם צריכים למלא את הפרטים שלכם לפעמים גם יש אפשרות של מספר כרטיס אשראי.

איך זה עובד?

מדגישה כי הנאמר רלוונטי לטרמינל 1 לא יודעת לציין לגבי הטרמינלים האחרים

קיימות 2 אופציות להחתמת הטפסים לקבלת ההחזר:

אופציה ראשונה – יש להגיע עם כל הקבלות והמזוודות לפני הצ'ק אין למתחם של הטיסות הנכנסות (אם הגעתם לטרמינל 1 יש לרדת לקומה 0 וללכת לכיוון אולם הטיסות הנכנסות, שער 200 אם זכרתי נכון) שם יש להיכנס לשערים שמהם אנשים בעצם יוצאים ולבקש מאחד השוטרים העומדים בכניסה שיחתימו לכם את הקבלות (פשוט תגידו tax free והם כבר יוציאו חותמת).

מאיתנו לא ביקשו לראות את המזוודות ולא ביקשו דרכונים, הבנתי שקרו מקרים שכן בקשו.

אופציה שניה – שאותה גילינו לאחר שהגענו לעמדת ההחזרים, בצמוד לעמדה של גלובל בלו יש עמדת החתמה ( אבל עדיף ממה שהבנתי להחתים לפני הצ'ק אין).

לאחר ההחתמה ואחרי הצ'ק אין, יש לגשת לעמדת הTax free (נמצא ליד שערים:25B ו-26B) יש 2 : אחת של גלובל בלו ואחת לכל השאר (מעטפות לבנות עם פס כתום).

בגלובל בלו קבלנו את ההחזר במקום במזומן ללא עמלות ניכוי ובעמדה השניה יש ניכוי עמלה ממזומן ולא הציעו לנו אפשרות של אשראי.

לסיכום

מאוד נהיננו, עיר מדהימה ותוססת. ממליצה אפילו סתם לצאת לבלות בעיר מאוד נחמד בערב להסתובב שם.

אם יש לכם שאלות נוספות, תכתבו בבקשה בתגובות.

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן