לונדון 10 ימים – טיפים ואטרקציות מומלצות עם כרטיסים אויסטר ו-"לונדון פס"

זאת הייתה נסיעה ראשונה וארוכה יחסית (8 ימים נטו, סה״כ 10). כיוון שזאת נסיעה ראשונה ללונדון רציתי לנצל את המירב, לראות כמה שיותר. לכן עשיתי תוכנית מדויקת, שלקחה בחשבון כמה שיותר פרטים – וזה עבד מעולה!

טיפים חשובים לטיול בלונדון

סים:

אם יש משהו אחד (ורק זה) שאני מצטער עליו, הוא שהתפתתי לפרסומות ורכשתי סים של World 8. בעיני, היה שווה לת…. 1G של החבילה הבסיסית נגמרו אחרי 4 ימים ולתוספת של 1G נדרשתי 75 ש״ח. במקום זה קניתי סים מקומי עם חבילה של 6G של חברת Vodafone ב- 10£. שווה (בוורלד 8 שהייתי צריך לשלם עבור זה בערך פי 9! ). קנו דטה סים מקומי. זה פשוט יוצא הכי זול (אלא אם אתם צריכים שיחות טלפון רגילות לארץ).

טיפ: בקופות ב- Primark קניתי מטען לשני USB ב- 7£ (דרך אגב יש שם שמפו H&S קטן ב- 1£, בסופר פארם עולה 5.70).

ניווט:

השתמשתי לניווט גם ברגל וגם בשימוש בתחבורה הציבורית ב- Google Maps. היה מעולה ומאוד פשוט. הערה אחת, היישום לא יודע לעשות ״מחשב מסלול מחדש״. אז אם טעיתם, פשוט סגרו את האפליקציה והתחילו מהתחלה.

שילוב של שני הכרטיסים אויסטר ולונדון פס

הכי חשוב!!!!: London Pass + Oyster . כיוון שנסעתי נסיעה ראשונה ולזמן ארוך, רציתי לראות כמה שיותר אתרים ואטרקציות. השילוב של שני הכרטיסים נתן תשובה מעולה, בחישוב שעשיתי חסכתי לפחות 100£. בזכות הלונדון פס (London Pass) קיבלתי כמעט בכל מקום הדרכת אודיו בחינם. לדעתי מומלץ בכל האתרים, חוץ מלאלו המכירים היטב את ההיסטוריה והפרטים של המקום בו מטיילים. אם לא, הדרכת אודיו מספקת מידע ועושה את הסיור מעניין ואינפורמטיבי יותר.

מלונות מומלצים בלונדון

אטרקציות מומלצות בלונדון

בית הפרלמנט בלונדון (ארמון וסטמינסטר)

סיור מרתק ומעניין. הן מבחינת הארכיטקטורה של המבנה האדיר, הן מבחינת ההיסטוריה והן מבחינת הסיפורים על המסורת הבריטית והיחסים והקשר של בית המלוכה ובית המחוקקים והכרות עם הפוליטיקה.

גריניץ׳ בדרום לונדון

מומלץ למי שיש לו זמן, לא למי שיש לו רק יומיים בלונדון. אני עשיתי לשם שייט ב City Cruise, שיט נחמד מאוד. אחד מאנשי הצוות מסביר לאורך על השייט על כ-ל האתרים שעוברים לאורך המסלול (כמעט ברמה של עמוד החשמל שעליו השתין צ'רלס דיקנס כשיצא מהפאב) ויש תצפית מזווית אחרת על כל האתרים לאורך התמזה. המוזיאון בגריניץ׳ נחמד, לא יותר. אני חזרתי דרך ה Foot Tunnel ל Dogs Islands או קנרי פיר. אזור מעניין לעבור בו. משם רכבת למרכז העיר.

טירת וינדזור

למי שיש לונדון פס משולב עם אויסטר הכניסה והנסיעה, אחרי 10:30 בבוקר, בחינם. שווה.

ונציה הקטנה לונדון

התחלתי את היום במקום קסום זה, פשוט קסם. המשכתי ברגל לאורך תעלת ריג'נט עד לריג'נט פארק, חציתי אותו לכיוון מאדאם טוסו. טיול מהנה של בוקר.

מאדאם טוסו

מאדאם טוסו – אני, ואני מדגיש: אני, לא רואה טעם בהזמנת כרטיסים מראש. כשאני הייתי שם בשעה 11:00 לא היו תורים לקניית כרטיסים. אם אתם הולכים לשם עם ילדים התכוננו: המקום הוא מלכודת ״תקנו לי״ אחת גדולה. לאורך כל התצוגות ישנן חנויות, קיוסקים ואטרקציות בתוספת תשלום. אישית- חוויה מיותרת למבוגרים.

ארמון המפטון קורט

מעניין, נחמד לראות כיצד התנהלו חיי היומיום בארמונות המלוכה. מעבר לזה תצוגת החדרים המפוארים מרתקת. לא לפסוח על הגנים המרהיבים!

מצודת לונדון

עצה ראשונה וחשובה, תכננו להגיע למקום בשעת הפתיחה, 9:00. אם תגיעו מאוחר יותר תצוגת תכשיטי בית המלוכה תהיה מפוצצת ויהיה תור ארוך, שלא יאפשר לכם גם גישה לכל התצוגה וגם להנות מהתצוגה בצורה מירבית. התכשיטים המוצגים שם מרהיבים, למרות שציפיתי לכמות הרבה יותר גדולה. שאר התצוגות במצודה יפות ומעניינות ובהם תיתקלו בתורים קצרים יותר, אם בכלל.

לונדון איי

אם אתם מתכוונים לבקר באתר תצפית נוסף, לדעתי הלונדון איי מיותר לחלוטין. בעיקר למבוגרים. גם לילדים נראה לי שזו לא אטרקציה מדהימה. גם כאן, התור לא היה ארוך ונגמר ברבע שעה. לא נראה לי שיש טעם להזמין כרטיסים מראש (לא בדקתי מבחינת עלויות).

נקודת תצפית: בניין השארד

תצפית מה Shard – בהיותו הבניין הגבוה ביותר בלונדון, התצפית מהשארד מדהימה. שוב, כלול בלונדון פס, לא זול בכניסה בנפרד. מישהו כתב שבקומה 50 יש בר שאפשר לראות ממנו את הנוף מסביב, ורק צריך להזמין משהו. לא בדקתי, אבל זה כמו העצה לקחת אופניים ולהחזיר כל חצי שעה כדי לחסוך את דמי השימוש (טריק ישראלי טיפוסי, פחות הסגנון שלי).

שוק בורו

לדעתי – חובה!! שוק בורו ( Borough Market) אוכל מדהים. לראות להריח לטעום ו/או לאכול. מציע להגיע בשעות הבוקר המאוחרות, לפני 12:00 כיון שבשעה זו מתחילים כל העובדים באזור לצאת להפסקת צהריים ומגיעים כדי לקנות אוכל ונעשה צפוף ובכל הדוכנים הנחשקים יש תורים ארוכים. לחובבי הצדפות, אל תפספסו.

פורטובלו וקמדן

יום שבת הוא ה-יום לבקר בהם. המוני אנשים, מאות דוכנים וחנויות, עשרות דוכני אוכל בתי קפה ומסעדות. לחובבי עתיקות, וינטג׳ וכד׳ בעיקר, ולאלה שרק רוצים לחוות את אווירת השוק ועשרות אלפי האנשים בו.

מחזות זמר מומלצים בלונדון

הייתי בשניים, Kinky Boots ואלדין. נהנתי בשניהם. הנקודה היא שכדי להיות בטוח קניתי לקינקי בוטס כרטיסים במחיר מלא (75£) זמן רב מראש ואלאדין ברגע האחרון. טעות!! (לפחות) לשני המחזות הללו היו כרטיסים של הרגע האחרון במחירים מוזלים (מאוד). אז מי שגמיש מבחינת יום המופע, ונמצא באזור התיאטראות, מומלץ לדעתי לא לקנות כרטיסים מראש. יכול להיות חיסכון של עשרות פאונד לכרטיס.

חוויה קולינרית במסעדת מישלן לה אטלייה דה ז'ואל רובושון

בעקבות המלצה שקראתי הזמנתי ארוחת ב Pre- theater מסעדת מישלן L’Atelier de Joel Robuchon. ארוחת 3 מנות המחיר הוא  45£ ארוחת ארבע מנות 60£. לקחתי ארוחת 3 מנות וקיבלתי שתיים נוספות על חשבון הבית. מדהים ומומלץ!!!! חוויה קולינרית שלא מהעולם הזה. ביום שאני הייתי לא היה מלא לגמרי, לדעתי לא חייבים להזמין מקום מראש, לא בדקתי.

סיור בשורדיץ לונדון

סיורים מודרכים של Arternative, לקחתי שני סיורים: סיור אמנות בטייט מודרן וסיור אמנות רחוב בשורדיץ׳.

שני הסיורים היו מדהימים. המדריכות מנוסות, בעלות ידע נרחב בנושא שהעבירו, עשו זאת בצורה מאוד נעימה ומתודית. מומלץ בחום.

שתפו את העמוד

כתיבת תגובה

    Generic selectors
    Exact matches only
    Search in title
    Search in content
    Post Type Selectors
    דילוג לתוכן