אטרקציות בברצלונה המומלצות ביותר שאתם חייבים להכיר!

אחרי שחזרתי מהטיול המהנה, הגיע הזמן לעשות סיכום מפורט הכולל אטרקציות בברצלונה שמומלץ מאוד לבקר בהן.

טיסה – רכשתי כרטיסי טיסה של פגסוס, הם תמיד, תמיד בדיליי של לפחות 3/4 שעה! זה מתיש ולא מכבד והם גם לא מצהירים על כך, הם פשוט מאחרים. לא מומלץ.

מונית מהשדה לאזור הרמבלס – המחיר הוא 30 יורו, הם עובדים לפי מונה תמיד, שימו לב. כך שלא יכולים לגבות מכם יותר ממה שצריך. המונה גלוי וניתן לחשב לבד, שימו לב שלא אומרים לכם סכום אחר ממה שכתוב.

מלון צ'יק אנד באסיק רמבלאס (Chic&Basic Ramblas) בברצלונה:

חוות דעת:

התארחתי במלון chic &basic ramblas שנמצא ממש בסמטה שבתחילת שדרת הרמבלס – זו שנמצאת מדרום לכיכר קטלוניה (מהמלון עד הכיכר בהליכה די מהירה לקח לי כ- 10-15 דקות, בדרך יש מלא מסעדות וחנויות כך שזה לא מורגש).

המלון מעוצב מגניב, הלובי מגניב ממש ויש בר מסעדה שאפשר לשבת שם בערב, בבוקר מגישים שם ארוחת בוקר בתשלום של 10€ (אנחנו לא אכלנו שם, יצאנו החוצה) וכל חדר בצבע שונה עם רעיון שונה. החדר מאוד בסיסי והמחיר נוח, אנשי המלון אדיבים וחביבים.

אפשר בכיף לקחת מלון גם בקרבת הרמבלס ולא על הרמבלס וזה יוצא יותר זול.

כלי תחבורה בברצלונה:

רכשתי כרטיס T10, שימו לב- ניתן לרכוש רק מתחנת המטרו ויש כזו בכל חור. הכרטיסיה ניתנת לשימוש מספר אנשים בו זמנית ובכל כלי התחבורה – אוטובוס, רכבת, מטרו.

מסעדות בברצלונה:

על רמבלס 77 (צד שמאל כשכיכר קטלוניה ממול) יש את הפסטה מרקט שהיא בבעלות ישראלית אך לא כשרה, עם זאת, הפסטה נעשית בעבודת יד וטעימה ממש!
הח'ברה שם מבינים עניין ודאגו שבשר או גבינה לא יהיו במגע עם המנה שלי (מטעמי טבעונות).

על הרמבלס בצד שמאל (המספרים האי זוגיים) ממש פניה אחת לפני סוף השדרה, כלומר – הסמטה האחרונה לפני כיכר קטלוניה, הרחוב נקרא Carrer de tallers
אם תלכו בסמטה הזו – ראשית תראו כל מיני חנויות מעניינות ושנית – בצד ימין שלה קיימת מסעדת Flax & kale מסעדה צמחונית – טבעונית.

רוב המנות טבעוניות וגם את הצמחוניות (רובן) – אפשר להפוך לטבעוניות, האוכל הטבעוני הכי טעים שטעמתי! מלבד האוכל המהמם, יש דגש על אוכל בריאותי וקיימות מנות ללא גלוטן, שייקים בריאים וטעימים ועוד…

מסעדות כשרות בברצלונה:

מסעדת מכבי שנמצאת בצמוד לפסטה מרקט (רמבלס 77) כשרה לחלוטין והיא מסעדה עם בשר ודגים ויש כמובן מנות צמחוניות וטבעוניות (לא מיוחדות, יותר כמו- תבשילי אורז, חומוס עם תוספות, צ'יפס, סלטים). לא אוכל גורמה אבל נחמד מאוד (גם הזדמנות לשמוע קצת עברית).

יש את מסעדת שיקשוק או משהו בסגנון באחת הסמטאות הראשונות על הרמבלס בצד של המספרים הזוגיים, צד ימין עם הפנים לכיוון כיכר קטלוניה. ושם בסביבה יש גם פלאפל שזו מסעדה של פלאפל בלבד והם טבעוניים בשל כך.

אני ממליצה לחקור את הסמטאות, הרחובות הצרים האלה שנמצאים על הרמבלס, מצאתי שם מלא מציאות שוות! ובכלל- לכו שם לאיבוד, בצד הימני עם המספרים הזוגיים בין הסמטאות זהו הרובע הגותי ובהמשכו נמצא הרובע היהודי (תשאלו כל הזמן), יש שם בית כנסת מחודש ומגניב לטייל שם, אוירה אחרת! מה שכן – בית הכנסת נסגר בשעה 18:00 (או 17:30, לא זוכרת בדיוק) אם בא לכם להספיק לבקר- תקדימו.

אטרקציות בברצלונה:

מכל האתרים הכי נהניתי בפארק גואל (קו 24 מכיכר קטלוניה, במקרה שלי האוטובוס לא עבר בתחנה של כיכר קטלוניה ביום הזה וגם לא בתחנות קרובות ובסוף לא היה זמן ולקחתי מונית מאזור הכיכר- 10€), המבנים פשוט מהממים! הפארק שליו וכיפי, שבו לאכול שם על ספסל מתחת לעץ.

מחיר כרטיס – 7.5€, הזמנתי באתר הבית שלהם והדפסתי. כשהגעתי לא המתנתי אפילו שניה. אפשר להיכנס עד חצי שעה מעבר לשעה שהוזמנה. מה שכן- תגיעו קצת לפני וטיילו בחלק שללא תשלום ורק אז כנסו לחלק בתשלום. אם יצאתם מהחלק עליו שילמתם- לא תוכלו להיכנס חזרה.

סגרדה פמיליה:

גם כאן רכשתי כרטיסים באתר הבית, רכשתי את הכרטיס הפשוט ביותר בסך 15€.קיבלתי את הכרטיס במייל והדפסתי. אפשר להיכנס טיפה לפני השעה הנקובה או עד 15 דקות אחרי. אל תאחרו.
צאו מפארק גואל מהחלק בתשלום עלו מעט במעלה הגן ובאותה המדרכה יש קו אוטובוס מספר 92 שמגיע לסגרדה תוך 15 דקות, יורדים בתחנה קרובה והולכים ברגל רק ישר 5 דקות עד לסגרדה. הנהגים ממש חמודים ודואגים להסביר בדיוק ואפילו להודיע עם ההגעה לתחנה. תשאלו כל הזמן, כולם אדיבים ומוכנים לעזור.

הר היהודים

אז ככה, יש את המבצר שאפשר לעלות אליו עם רכבל שנמצא ליד קניון המרמגנום – אך שימו לב – התחנה נסגרת בשעה 19:00.
הרכבל הזה מגיע עד למבצר ומשם אפשר לרדת ברגל דרך הגנים הבוטניים (ככה כתוב בכל מקום, אני אישית לא פגשתי גנים בוטניים וצעדתי כשעה כדי לרדת מההר) בירידה יש מזרקה ומפל וקצת פרחים.

*מדגישה כי לא היינו עם מדריך, שאלתי את תושבי המקום ופעלתי לפי ההסברים שלהם וזה מה שיצא (;
אם אתם עולים לשם בערב – קריר שם, קחו עליונית. אגב, הנוף משם מקסים.

שוק סנט אנטוני

שוק מקורה ושקט, ללא תיירים בכלל, המון דוכני בשר (אותי אישית זה קצת הגעיל) ודוכני פירות מסודרים יפה יפה! מעבר לזה – אין מה לראות שם – לכו לבקר במחנה יהודה!

לה בוקריה

דומה מאוד לסנט אנטוני רק לא מקורה והומה אדם, אי אפשר לזוז וכמובן – היזהרו מכייסים. מה שכן – יש המון דוכני מיצים טבעיים.

שכונת אל ראבל

שכונה מאוד עממית ונחמדה, בין הבניינים, בסמטאות מצאתי חנויות וינטג', מצאתי סניף נוסף של אחת מהן אגב גם באחת הסמטאות על הרמבל Flamingo vintage, חנות מטורפת, לא רכשתי כלום כי יד 2.
יש חנות נוספת בשם- Clever Cookie, שהגעתי אליה במיוחד והיא היתה סגורה גם ב- 11:30 בבוקר והחלטתי לוותר עליה ולהמשיך. תלכו ברגל בין הסמטאות ותתחברו לרמבלאס..

קניון ספלאו (Centro Comercial Splau), ברצלונה

לא מקורה, טיפה מרוחק ממרכז העיר – אפשר לקחת מטרו L3 מהרמבלס (בכל נקודה על הרמבלס) לרדת בתחתנת – Plasa espanya ולקחת קו רכבת שנקרא R5, נשארים בתוך תחנת המטרו ושואלים, יש שביל כזה שצריך לעבור בתוך המטרו ואז מגיעים לרציפים של הרכבות, רק לשים לב באיזה רציף ולעלות, לרדת בתחנת Cornella riera

לצאת וללכת ברגל לפי הסברים של אנשים, בגדול – לצאת וללכת ברגל לפי הסברים של אנשים, ביציאה מהתחנה צריך לפנות שמאלה וללכת בקו ישר בין הסמטאות ואז להגיע לכביש ראשי ולקחת שוב שמאלה והקניון ענק ובצבע אדום. תשאלו כל הזמן תוך כדי הדרך, זו שכונה מעט שקטה ואין כמעט אנשים ברחוב אבל יש מכולות וכו'.

רק לשאול… שם נמצא הפריימרק הגדול ביותר בברצלונה – 2 קומות ענקיות, קניתי בעיקר פיג'מות מהממות, נרות ופיצ'יפקעס.

למי שלא חובב קניות של נעליים או בגדים במקומות שכאלה, אולי לא כדאי. (תכלס זה דומה לאורבניקה/דקתלון). בקניון יש כל מיני מותגים כמו – זארה, מנגו, ספורה, נייק ועוד ועוד.. מה שכן – מנגו וזארה על הרמבלס היו הרבההה יותר שווים!!

מבחר ענק, מנגו – 3 קומות (2 מהן לנשים) והמחירים הם אותם מחירים, זו רשת! (ראיתי שאנשים כותבים לרכוש ברשתות האלה רק מחוץ לרמבלס וזו שטות. (זה בדיוק כמו לקנות במנגו בעזריאלי ובמנגו באשדוד – המחירים זהים).

אגב – חנות נעליים אדירה! נמצאת בצד שמאל על הרמבלאס, החנות נמצאת על הרמבלס ממש בקצה של פניה לתוך סמטה בסוף הרחוב לכיוון כיכר קטלוניה במדרכה השמאלית (מספרים אי זוגיים) שניה איכות ברמה גבוהה, נעליים נוחות, חומרי גלם מעולים ומחירים נהדרים ביחס לאיכות!

בארץ כל נעל היתה עולה יותר-  תאמינו לי, קניתי כבר ביוקר בארץ נעליים הרבה פחות שוות!! אם הייתי יכולה הייתי מעמיסה את כל החנות לישראל.

CASAS שמה. כשיוצאים ממנה ולוקחים ימינה לתוך הסמטה, ממש בצמוד, יש חנות בת שלה, בה מוכרים נעלי ספורט וסניקרס ואם רוכשים בשתי החנויות ניתן לאחד את הקבלות – בקשו לאחד את הקבלות לשם החזר מס (הסבר מפורט בהמשך). ושוב – בין הסמטאות על הרמבלס – מציאות ומחירים מצויינים. תלוי מה, תחפשו, תבררו… יש גם חנויות יקרות מאוד!

למשלמים בכרטיס אשראי – תבחרו לשלם ביורו!!! האפשרויות הן יורו ודולר, בדולר מחיר המוצר יקר יותר. (קניתי נעליים שהמחיר ביורו היה 90 ובדולר- 109) בקיצור בחרו לשלם ביורו.

החזרי מס בברצלונה:

בכל חנות שתקנו, במידה ותגיעו לקניה מעל 91 יורו (רק מעל הסכום הזה מאפשרים החזרי מס), תבקשו טופס החזר מס, הם עושים את זה בלי בעיה.

שימו לב – אם אתם רוכשים באותה חנות יום למחרת ומצטבר לכם סכום נוסף זה תופס – בקשו בחנות לאחד את הקבלות ותלכו לעשות החזר רק בסוף. קיימות 3 חברות של החזר מס – ממה שאני נתקלתי. הראשונה Fnac נמצאת ממש בסוף שדרת הרמבלס לכיוון כיכר קטלוניה מצד שמאל (המספרים האי זוגיים).

קחו שמאלה בקטנה בסוף השדרה ותראו מעבר חציה ענק – חצו אותו וכנסו למתחם שמולכם, קשה לפספס, החנות הראשונה היא בירקנשטוק משמאלכם וכתוב באותיות גדולות ממולכם Fnac.

שתי החברות הנוספות נמצאות ממש על כיכר קטלוניה – יהיה שלט גדול אדום עם (Information) שם יש מדרגות שיורדות מתחת לכיכר ותראו מולכם Tax free, ממש ממול הדלפק מצד שמאל יושבת החברה השניה של החזר מס. תשאלו ותראו את הקבלות ויכוונו אתכם. שם מקבלים את ההחזר הכספי + מעטפה שבתוכה יהיו הקבלות החתומות שלכם. את שאר הפרוצדורה ממשיכים בשדה התעופה.

שימו לב – עם ההגעה לשדה יש בוטקה של Tax free בצבע כחול – זו עמדה של המשטרה בה חותמים לכם על החזר המס ואז תצטרכו לשלשל את המעטפות בתיבה שנמצאת ממש בכניסה לטרמינל.

משם ממשיכים לצ'ק אין. אותי שלחו אותי מיד לאחר החתימה על הטפסים לבידוק הבטחוני עוד לפני הצ'ק אין ושם התברר לי שאני בכלל צריכה לעשות קודם צ'ק אין (מה שהיה לי מוזר כי ידעתי שצריך לעשות את הפרוצדורה לפני הצ'ק אין) אז עשינו צ'ק אין.

המשכנו לבדיקה בטחונית ובידוק גופני ודיוטי פרי ואמרו לי שתיבת המעטפות נמצאת אחרי הדיוטי פרי, אז לא, מסתבר ששלחו אותי לדוכן ההחזר הכספי וכל זה אחרי שהסברתי לכל מי שפגשתי בדרך שאת הכסף והחתימה כבר יש לי וכל מה שאני צריכה זה לשלוח את המעטפות בתיבה! בדוכן הזה התברר לי שאני צריכה לצאת מהטרמינל לשים את המעטפה בתיבה ולעבור את כל תהליך הבידוק מההתחלה וכל זה כשהטיסה שלי בעוד חצי שעה.

הפקיד הפחות נחמד שחתם לי על הקבלות קיפל הכל בגסות והוציא את הכל דרך הפתח הקטן שאמר לי ללכת לבדיקה בטחונית לא אמר לי פרט אחד פשוט וחשוב כאחד! הייתי צריכה לצעוד כמה מטרים מחוץ לדלת הכניסה לטרמינל, לשלשל את המעטפות ולהמשיך לצ'ק אין, בידוק בטחוני וביקורת דרכונים! זהו! פשוט! אף אחד בשדה לא ידע להסביר לנו את הדבר הכה פשוט הזה.

בסוף מישהי מחברת Area התנדבה לשלשל את המעטפות עבורי כדי שלא אפספס את הטיסה, אמרה שזה בדרך שלה לרכבת הביתה.

מקווה שכך קרה, לפעמים פשוט צריך לסמוך, אחרי הכל היא לא חייבת לי כלום. אם לא היא – בגלל הפקיד הלא נחמד או שהייתי מפספסת את הטיסה – או את החזר המס. אז פעלו ממש כמו שכתבתי בהתחלה.

אופציה נוספת היא פשוט לעשות איחוד של הקבלות בחנות בה קניתם, בחנות ייתנו לכם מעטפה מתאימה, בשדה התעופה לאחר צ'ק אין, בידוק בטחוני ודיוטי פרי, גשו לדוכן שנמצא אחרי הדיוטי פרי, המתינו קצת בתור, תקבלו החזר כספי ושם גם ייקחו מכם את המעטפות ואז כל הפרוצדורה נעשית במקום אחד.

כתיבת תגובה

  • מישמיש 29 מרץ 2019 14:44 at
    מישמיש 29 מרץ 2019 14:44 at

    למשלמים בכרטיס אשראי – תבחרו לשלם ביורו!!! האפשרויות הן יורו ודולר, בדולר מחיר המוצר יקר יותר. (קניתי נעליים שהמחיר ביורו היה 90 ובדולר- 109) בקיצור בחרו לשלם ביורו.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
דילוג לתוכן