טיול זוגי בבודפשט – כל מה שצריך לדעת על טיול עם בן או בת זוג בבודפשט

חזרנו לא מזמן מטיול זוגי בבודפשט, בכתבה הזאת אנסה לעזור לכם בכמה שיותר טיפים חשובים על מנת שהטיול שלכם יהיה מוצלח ומהנה כמו שהיה לנו!

טיול בבודפשט – טיסה:

אלעל אפ. צ'ק אין מראש. טרמינל 1. די נחמד לא בדיוק אוהב לקנות בשדות תעופה. יצאנו בעיכוב של 10 דקות לא קריטי הטיסה הייתה נחמדה ושקטה. לקח לנו בערך 3 שעות טיסה. בחזור למרות מספר רעידות לקראת נחיתה (נראה לי שטייס המשנה למד איך להנחית/התנסות וכ'ו) בגדול גם יצא בזמן וסבבה.

**דיוטי פרי**:
אין הרבה מה לעשות בטרמינל 1 מבחינת מבחר אבל לי זה גם ככה לא עושה את זה. הדיוטי בבודפשט זהה לטרמינל 1 גם מבחינת מחירים ומעז אפילו לומר שיותר יקר, מבחינת אוכל זול מאוד.

טיול בבודפשט – שירות נסיעות/העברות:

המחיר הכי זול שנתקלתי? 15 יורו למונית עד 4 נפשות בשעות 8 עד 22. מ- 22 ועד 8 מדובר ב- 18 יורו.
כל הזולים שהם אלכסנדרה ומוקי היו תפוסים אז קבעתי עם בוקי. בוקי הוא סדרן של שירות הסעים מבודפשט. המחירים שלו 18 יורו או 5500 פורינט מ- 8 עד 22. ומ- 22 עד 8 המחירים הם 20 יורו או 6000 פורינט.

דיברתי איתו בוואטסאפ. מסרתי לו שם, מספר טיסה ושעה. אמר לי מחירים ושעות, קבענו. אמר לי שיחכה לי מישהו עם שלט והשם שלי עליו ביציאה + שם הנהג סוג הרכב ומספר לוחית רישוי.

הנהג היה אדיב מאוד, שירותי מאוד. הוא שם בסמרטפון את השם שלי ואת עלות הנסיעה מול העיניים כך שאין פספוס על העלות. ובנוסף קבעתי איתו גם חזור. בשתי הנסיעות היו דייקנים ואדיבים. ממליץ בחום בוקי/391 9503 Buki +36 70

מלון בוטיק מומלץ בבודפשט

ראינו וקראנו ביקורות, צפינו בסרטון ביוטיוב והוחלט על מלון בוטיק מומנטס שהוא 4 כוכבים.

חגגנו נישואין דאגנו לציין מראש, הגענו לחדר עם מרפסת גדולה ונוף לרחוב הראשי. בקבוק שמפניה קטן וקופסת שוקולדים עם ברכה מהצוות חיכתה בחדר. חדר מרווח עם כל מה שהיינו צריכים ומה שלא היה שיחה קטנה ותוך 30 שניות הביאו לנו לחדר.

היו מקסימים ואדיבים. העלות דרך בוקינג כולל מע"מ ולא כולל מיסים של העיר. גמר חשבון סופי כללי מתבצע בצ'ק אאוט מהמלון.

ארוחת בוקר במסעדת המלון הייתה נחמדה ובסיסית לא עשירה מבחינת ישראלים אלא כיאה לארוחת בוקר באירופה. מאפים היו קוראסונים, 2 סוגי מאפים מתוקים, לחמניות, כל סוגי הממרחים, גבינות היו צהובות עם ובלי לקטוז וברי.

ביצים עין ומקושקשת, בייקון ונקניקיות, פנקייקים עם מייפל קצפת ונוטלה, משקאות קלים וחמים מגוונים, דגני בוקר פירות וירקות (לא סלט) מומלץ בחום.

נמצא על שדרת המעצבים (אופנה) רחוב אנדרשי, מיקום מאוד מרכזי קרוב לבודפשט איי, שדרת ואצי, בזיליקת אישטוון בטווח של 10 דקות הליכה אפשר אפילו להתפזר ל-3/4 מהאתרים שרוצים לראות ולחוות בבודפשט. מיקום מושלם שקרוב להכל בהליכה.

מידע נוסף על המלון >>>

צ'יינג' בבודפשט:
קניתי יורו בארץ דרך כספומט של בנק לאומי, שער ההמרה הכי טוב מול כמה וכמה צ'יינג'ים פרטיים, בנקים ודואר..
המרה בצ'יינג' של האיראני היה הכי גבוה ביחס לרשת הצ'יינג'ים שיש להם שם בכל חור או פרטיים אחרים שם. מומלץ בחום פתוח כל יום משעה 9 בבוקר ועד 19 בערב. כתובת: Budapest, Király u. 1, 1061 (שלט סגול יש כיתוב בערבית).

תחבורה ציבורית בבודפשט:
יש כרטיס בודפשט עם 24/48/72/7 שכולל הנחות באחוזים גבוהים או כניסות חינם לכמה מקומות וכמובן נסיעה באוטובוס/קרונית (טראם)/מטרו/רכבת ואפילו מגיע לכם שיט שהוא סוג של טקסי. לא קניתי כי לא היה לי צורך בו.

רכשתי כרטיס נסיעה רגיל של bbk תחנה סגולה שיש בכל תחנה או בשדה התעופה וניתן לרכוש במזומן או אשראי. הכרטיסים הם כרטיס 1 או כרטיסיית 10 ניקובים או חופשי ל- 24/72 שעות. שבוע. כרטיס משפחתי ל-24 שעות עד 4 נפשות. חינם ילדים עד גיל 7 או מבוגרים מעל 70. מאוד נגיש. מאוד זמין. מאוד נוח. מגיעים לכל מקום שצריכים! מומלץ בחום. הכרטיס ל- 24 שעות עלה לי 1680 פורינט.

סים בבודפשט:
בלי הרבה להתרוצץ יש את רשתות Vodafone ו- T-mobile שפזורות בעיר ובקניונים. החנות הקרובה ביותר למלון שלי הייתה וודאפון כ-4 דקות הליכה.

פתוחים מ- 10 ועד 19. סגור בשבת וראשון. יש להם כל מיני דילים אני הלכתי על 5 גיגה ב-61 שקל (4500 פורינט). חגגתי על האינטרנט חופשי בוואטסאפ ויוטיוב וגוגל מפות ואחרי 5 ימים שרפתי רק 4.1 גיגה. למי שלא חוגג על האינטרנט ומתחבר כל שנייה וחצי ל- wifi אפשרי 2 ג'יגה בגדול לאותה תקופת זמן.

מלונות מומלצים בבודפשט:

  1. Sofitel Budapest Chain Bridge – מלון סופיטל בודפשט צ’יין ברידג’ הוא מלון חמישה כוכבים מפואר המוקם בלב בודפשט, על גדת נהר הדנובה (Danube), ומציע נופים מרהיבים של גשר השרשראות (Chain Bridge) ושל הארמון המלכותי (Royal Castle). זהו מלון יוקרתי הנמצא במרחק הליכה נוחה מרחוב ואצי (Vaci), תיאטראות ואטרקציות מרכזיות, ובסמוך אל אזורי העסקים והקניות המרכזיים. אמצעי תחבורה ציבורית נגישים בקלות ממקום האירוח.
  2. Mercure Budapest City Center – מלון מרקיור בודפשט סיטי סנטר מלון ארבע כוכבים ממוקם על המדרחוב המפורסם רחוב ואצי (Váci Utca), הנמצא בלב בודפשט (Budapest), במרחק של 2 דקות הליכה מנהר הדנובה (Danube River), מי שמחפש מלון מצויין במחיר טוב אזי זאת אחלה אפשרות.
  3. Danubius Grand Hotel Margitsziget – מלון דאנוביוס נבנה בשנת 1873, והוא שוכן באי שליו וירוק  (Margaret Island), אשר במרכז בודפשט (Budapest). מלון ארבע כוכבים זה כולל ספא שבו תוכלו להנות מג’קוזי, שתי בריכות, סאונות שונות וטיפולי יופי. מחלקת האבחון מציעה מבחר טיפולים רפואיים.
  4. Four Seasons Hotel Gresham Palace Budapest – מלון פור סיזנס היוקרתי ביותר בעיר וכל מילה נוספת רק תגרע!

טיול בבודפשט – מסעדות וקינוחים:

עשינו את המסלול המומלץ וקיבלנו ים של ביקורות והכוונות, הנה התמצית מכל מסעדה:

ואפיאנו (Vapiano)

רשת איטלקית שיש לה 4 מסעדות בבודפשט (אולי יותר). היינו בזו שנמצאת בואצי. לפעמים יש שם תור בכניסה אנחנו חיכינו 5 דקות. מקבלים כרטיס מגנטי לבן אדם וניגשים לתחנה. (פסטה/פיצה/מאכלים שונים) הטבח מרכיב לך מנה לבחירתך מהתפריט על המקום. הכל נעשה בדקות ספורות פרט לפיצה עקב אפייה מקבלים זמזם כשהיא מוכנה.

הזמנתי ריזוטו ממש טעים ואשתי פיצה מרגריטה שלא הייתה וואו אלא "בסדר". בסוף הארוחה ניגשים לקופה והיא עושה חישוב לפי מה שטעון בכרטיס. היה זול ונחמד. אווירה סבבה במסעדה. (צריכה קצת שיפוצים). סביב ה-3000 פורינט. ניתן להשאיר טיפ בצנצנת בקופה.

מנזה (Menza)

תכננו להיכנס למסעדה מתישהו במהלך הטיול ואכן יצא לנו לאכול בה באחד מהמסלולים שלנו. נכנסנו בספונטניות בצהריים. קיבלנו שולחן צמוד לחלון שמשקיף לרחוב. אני יודע שהדעות חלוקות פה בקבוצה כי אומרים שעמוס אבל מבדיקה שלי אכן יש מקומות שעמוסים במסעדה ויש כאלה שלא. אם יצא לכם לשבת ליד החלונות ממש לא עמוס ונוח עם מלא מקום.

ובכלל אפשר לשבת בחוץ אם נעים ולמי שמעוניין לשבת בחוץ וקר, יש פטריות חימום ושמיכות פליז על הכיסאות. אשתי הזמינה מרק דלעת שהגיע עם חתיכות מקורמלות של דלעת והיה טעים מאוד.

אני הזמנתי פסטה שמנת ופטריות עם חתיכות של עגל. היה שירות מעולה, מדהים וטעים. בסוף חשבון השירות כבר היה כלול במחיר. 3500 פורינט עם שתייה. טיפ כלול במחיר.

לנגוש (Retró Lángos Büfé)

הלכנו כי רצינו לנסות ולראות על מה כל המהומה. מדובר בסוג של ספינג' גדול עם שמנת חמוצה מרוחה עליו וגבינה צהובה מגורדת. בחלק שלי הוספתי בצל סגול. המקום עצמו נמצא על הכביש הראשי.

שולחנות וכיסאות שעוד שנייה אתה נופל מהם. הרבה אנשים קנו והלכו לשבת בכל מיני מקומות אחרים כי לא רק שצפוף, היו שם הרבה יונים שיושבות לך על הראש ונוגעות באוכל (לא הכי בריאותי). לנגוש 1 עולה שם 650 פורינט. החלטנו שלא לאכול שם ונזכרנו שראינו דוכן בשוק האביב. אותו הדבר רק ב- 1000 פורינט.

אני אהבתי, אשתי פחות. בנוסף הזמנתי גם את הלביבה מתפו"א שהם מכינים שנראה לי בתוספת קמח או משהו כזה. היה נחמד אבל אחרי כמה ביסים זה מתחיל להימאס (לביבה ענקית!!) עלה גם 1000 פורינט.

שוגר (Suger)

חנות הממתקים שנראית נחמד מאוד ונקייה (הזכיר בית מרקחת). מלא ממתקים ברובם שנעשו על המקום ופחות דברים מוכרים. יש שם דוכני פנקייק/ואפל בלגי/קרפים/גלידה ויש קומה 2 לילדים מעין משחקייה כזו. התלהבות לילדים בלבד.

גלידה פרח (Gelarto rosa)

טעים מאוד, ראינו איך הם מכינים את הפרח ממש יפה ומקצועי. 2 טעמים עלו 1500 פורינט.

מר פאנק וגברת בייגל (Mr funk & mrs bagle)

חנות מגניבה וטעימה, כשמה כן היא. דונאטסים מרהיבים בכל מיני זיגוגים וטקסטורות. שייקים מפוצצים בשוקולד ובהרבה הרבה סוכר ובנוסף מוכרים שם בייגלים למיניהם. 1100 פורינט ל- 2 דונאטס שאכלנו.

צ'ז דודו (Chez dodo)

חנות מקרונים קטנה (די צמוד לגלידה פרח) טעים ומעולה! מומלץ בחום לאוהבי המקרון ממש איכותי! קנינו קופסא של 6 יחידות בעלות 2890 פורינט.

הארד רוק קפה בודפשט (Hard rock caffe budapest)

נמצא בסוף/תחילת הואצי תלוי מאיפה מגיעים. נכנסנו, חיכינו קרוב ל 15 דקות עד שהתפנה מקום. הכניסה היא חנות המתנות שלהם (כל כך מסחרי למות!) ירדנו לקומה התחתונה ששם נמצאת המסעדה. המלצרים די התמהמהו. אשתי הזמינה בורגר עוף מפורק ואני הזמנתי סטייק.

האוכל היה טעים שירות "בסדר" לא רע ולא מעולה. האוכל סבבה ומאוד יקר ביחס לעיר. המחיר כלל יותר את שם המסעדה ופחות את טעם וטיב האוכל. 15000 פורינט אוכל שירות שתייה קלה וקוקטייל. לא כל כך מומלץ , מתוייר בהגזמה. טיפ כלול במחיר.

המסעדה של רוברטו (Comme Chez Soi)

הזמנו מקומות 3 חודשים מראש. שימו לב שההזמנה מתבצעת דרך המייל של המסעדה [email protected] והתשלום במזומן בלבד. מסעדה ממש עממית וצפופה.

הושיבו אותנו ממש בפתח חלוקת האוכל כשצלחות מעל לראשנו ואני אישית התעצבנתי אבל!..לא רק שכל שנייה המלצרים ורוברטו עצמו ניגש אלינו וציינו כמה הם מצטערים שזה השולחן היחידי שיש להם לתת לנו כי המסעדה מפוצצת וכל שנייה גם נכנסים אנשים שלא הזמינו מקומות מראש ורק אומרים להם מצטערים המסעדה מלאה.

אלא הם רק הרעיפו עלינו פינוקים כל שנייה. ספתח לשולחן שמפנייה לשנינו. אשתי הזמינה פסטה בולונז ואנוכי מרק גולש. תוך כדי ארוחה כששואלים אותנו אם הכל בסדר וששוב הם מצטערים פינקו אותה ביין לבן לשנינו.

המנה של אשתי הייתה עצומה (לא מגזים! אשכרה מנה לשניים) היה טעים מאוד מאוד ובנתיים שוב הצטערו והביאו לנו צ'ייסרים של לימונצ'לו. הזמנו לקינוח קרם קרמל ובנתיים קיבלנו שוב על חשבונם סורבה לימון טעים ושוקולד מריר בייתי לאיזון הטעמים בין הארוחה לקינוח.

ובסוף הקינוח רוברטו ניגש אלינו ואומר שנשלם רק על זוג כוסות יין ושהארוחה עליו. היינו בשוק! אמרנו שאין מצב ושהשאוכל והשירות היו מדהימים ונמליץ לכולם להגיע כי פשוט אין דברים כאלה. הוא התעקש, אבל אני יותר שמנו יותר ממה שהוא ביקש כמובן כולל טיפ (סה"כ הכל היה אמור לעלות לנו 5200 פורינט.

וכשיצאנו מהמסעדה רוברטו חיכה לנו בחוץ והגיש לאשתי חבילת שוקלדים של המסעדה.

תראו, לא מדובר פה רק בהמלצה. תודעת השירות והאכפתיות. האוכל הטעים ובכלל ההרגשה שרוברטו והמלצרים נתנו לנו, פשוט וואו. אין מילים. אם היה אפשר לבוא למסעדה מבלי להזמין מקומות מראש ככל הנראה היינו אוכלים שם כל ערב!

פיצה מי/Pizza me

הללו את הרשת שיש לה פיצות טעימות. הלכנו על מגש עם תוספת עולה 4000 פורינט. יש גם מגש מיוחדות שעולה 5000. משולש עולה בין 400 ל-500.
ממליץ בחום, טעימה מאוד! לא מזכיר את דומינוס או האט..

סוויט/The sweet

חנות קטנה וחמודה שמכינים עוגיות ושוקולדים מיוחדים. די נחמד לא התלהבנו.

קפה ג'רבו/Café Gerbeaud

בית קפה העתיק והמיוחד שבני אצולה ישבו שם וכל שאר הבלה בלה. קפצנו לשם על הדרך משוק האביב. מקום ממש מרשים ועתיק. המנות גם כן מרשימות, זול יותר למי שקונה טייק אוואי אבל ממש חווייתי לשבת שם. מרגישים פלצנים אוטומטית איך שמתיישבים על הכיסא, טיפ כלול במחיר.

ויקי ברצלונה/Vicky Barcelona Tapas Bar

הזמנו מקום דרך דף הפייסבוק שלהם יום לפני. רצוי להזמין מקום מראש כי תמיד מפוצץ שם. יצא לנו להיות ביום חמישי שזהו יום הופעות חיות. שמתחילה ב- 20:00. אווירה נחמדה ולא נראה צפוף במיוחד. נאמר לנו שלאחר 23:30 מוציאים את כל השולחנות כי לאחר מכן יש מסיבה עד 4 בבוקר/אחרון הלקוחות.

לגבי שירות ואוכל, היה מדהים. אחד הסטייקים הכי טובים שיצא לי לאכול מעולם! הזמנו בנוסף סלט, ממולאים ושיפודי עוף. מנות למרות שמדובר בטאפאס היה פשוט מפוצץ וטעים. פינקו אותנו בצ'ייסרים והזמנו קינוח קרם ברולה שהיה טעים מאוד. ואז המלצרית אומרת לנו שזה על חשבון הבית. הכל הוגש בזמן והשירות היה מעולה. אווירה מעולה. טיפ לא כלול במחיר. מומלצת בחום!

רוזוום/Ruszwurm

קרמשניט מספר 1 בבודפשט ובכלל. 550 פורינט (טייק אוואי) על תענוג כל כך טעים שבא לך רק עוד ועוד. מי שבוחר לאכול בבית הקפה יש צורך בתשלום נוסף על השירות.

המסעדה של ג'יימי אוליבר/Jamie's Italian Budapest

ממש בהמשך הדרך שלנו מרוזוום נתקלנו במסעדה ללא תכנון מיוחד לאכול בה ובדיוק פתחו אותה ב- 12 אז אמרנו לעצמנו יאללה, נראה על מה המהומה כי הדעות חלוקות פה בקבוצה. אז הזמנו פסטה והיא לא בדיוק הייתה וואו. פיקנטית ודי מלוחה.

לא התלוננו, כמה ביסים שהיו בסדר וזזנו משם. המחיר לא מצדיק את המנה והאוכל וכנראה שככה זה בבודפשט. מה שיקר הוא רק סבבה או בסדר ומטה. ומה שזול טעים ומעולה. לא מומלץ.

קיורטוש

היינו בשוק האביב אז יצא לי להזמין מדוכן שם. המאפה היה עטוף בשכבת סוכר בטעם תפוז. ממולא (לבחירתי) במוס שוקולד ועליו קצפת עם עוגיית אוריאו או כל דבר אחר שתרצו לפזר. נפרדתי מ-1800 פורינט והיה טעים ונחמד. בגדול היה לי דוכן ליד המלון מול מסעדה בשם "חצ'פורי" אחד שהכין שם את אותו הדבר אולי רק פחות תוספות ב- 650 פורינט. לא יצא לי לאכול גם אצלו, אבל הריח היה נהדר בכל פעם שיצא לי לעבור שם.

שייט בבודפשט

החלטנו שאנו מעוניינים בשיט בערב האחרון וחיפשתי בקבוצה משהו מומלץ. הזמנתי לנו כרטיסים בשייט של לג'נדה. 5500 פורינט לאחד לשייט לילי שמתחיל החל מ- 18:30 (לאחר מכן כל שעה וישנם עוד סוגי הפלגות עם ארוחות שלמות וסיור באי מרגיט). כולל שתייה קלה/שמפנייה/יין/בירה לאדם.

מקבלים וואצ'ר בסוף ההזמנה למייל ומראים אותו בקבלה שם לדיילת (אין צורך לעמוד בקופה אפשר לעקוף ישר לדיילת).

שייט אורך שעה עושים סיבוב לגשר האחרון שבדנובה בין בודה לפסט ואז מגיעים לאי מרגיט ועושים סיבוב חזור. בשעה זו בדרך כלל יש שקיעה (רומנטי וזה) ואז מחשיך וזוכים לצלם תמונות ממש יפות של כל המבנים מוארים בלילה. כל השייט יש הסברים בעברית באוזניות על ההיסטוריה וכ'ו של כל מה שרואים מחוץ לאוניה. אין חשש לקיפאון הכל אטום נעים וחמים.

התניידות בבודפשט

לגמרי גוגל מפות, פשוט לכתוב את שם המקום בעברית או אנגלית ומקבלים מיקום מדוייק במסלול הליכה/תחבורה ציבורית/אוטו יש תמונות רלוונטיות כי לדוגמא חיפשנו לפי כתובת והחנות לא בדיוק הייתה שם. אלא ליד או בערך. אז עדיף להציץ בתמונה ולראות את המיקום המדוייק.

מזג אוויר בבודפשט

בין 3 ל-12 במהלך כל הטיול. יומיים באמצע יצאה השמש אבל שמש שקרנית. עדיין נחמד לא לראות רק אפור כל הזמן. קר בקטע של חולצה טובה ומעיל מספיקים. למי שרגיש לקור המלצה ל ביגוד טרמי למרות שאישית לא היה צורך. ביום האחרון היה טפטוף קליל לא הרס כלום. הסתובבנו קצת עם מטריה שקיבלנו מהמלון והיה סבבה לגמרי. לא היה מבול או משהו כזה.

בודפשט אטרקציות לזוגות:

  1. הגלגל הענק (budapest eye) – מומלץ אך ורק בערב! לא רק שהוא מואר יפה ומובלט יותר, כשעולים עליו, ניתן לראות את כל המקומות השווים בבודפשט מוארים כגון בית הכנסת, הבאזיליקה, גשר השלשלאות וכ'ו. עלות 2700 פורינט לאדם.
  2. בזיליקת אישטוון הקדוש (Szent István Bazilika) – הבזיליקה בין המרשימות שראיתי, מומלץ בחום לאוהבי הכנסיות. הכניסה חינם אך נהוג לתרום כמה פורינטים בכניסה יש תיבה עם זקן חמוד.
  3. בית הכנסת הגדול/Dohány utcai Zsinagóga – מדובר בבית הכנסת הכי גדול באירופה ואחד מתוך ארבעת הגדולים בעולם! הכניסה היא בעלות של 4000 פורינט לאדם. פתוח מ-10 בבוקר ועד 17:30 כשיש סיורים פנימיים בכל חצי שעה ובשפה העברית פעם בשעה החל מ-10:30. מומלץ בחום, הוא מרשים ביותר מבחינת גודל ומבנה. יש שם את הערבה הבוכייה, כשמדובר בעצם בעץ מתכתי שבכל עלה בעץ מוטבע שם של יהודי שנרצח בשואה (הגטו בבודפשט) כשמצידו השני של העלה יש ספרות רומיות עם מיקום "משוער" של הקבר שלו. ובעצם יש בחצר האחורית של בית הכנסת כמה וכמה הנצחות למיניהן שפשוט חייבים לראות.
  4. גשר השלשלאות סצ'ני/Széchenyi Lánchíd – גשר תלוי, יפייפיה שבכל השלשלאות שלו יש מלא מלא מנעולים ששמו. יפה לראות ונוף יפה בחצייה. הוא הגשר הראשון שנבנה בבודפשט ומחבר בין בודה לפשט. יש היסטוריה שלמה והסבר על מה ומו לגביי הגשר ניתן לכם לגלות לבד.
  5. גשר החירות/Szabadság híd – הגשר הירוק שכולו מברזל, גם יפה לראות, קרוב מאוד לשוק המקורה אז אם אתם כבר שם, תנצלו.
  6. השוק (הגדול) המקורה/Nagy Vásárcsarnok – במילה אחת? אכזבה. לא מצאנו שם שום דבר שאין בכל מקום אחר. וחבל. קומת מינוס זהו סופר גדול בשם aldi שנראה כמו מחסן. לא סטייל טסקו המוכר. קומת קרקע מלא נקניקים, גבינות, פפריקה וירקות ופירות. קומה עליונה סובינירים ו"מסעדות" קטנות. סגרתם את כל המבנה הגדול הזה (והמבוזבז) ב-5 דקות בלחץ. לא מומלץ ללכת לשם במיוחד. רק אם זה על הדרך.

  1. שוק האיכרים/Szimpla Kert – בעצם מדובר בחנות/פאב ענק כשביום ראשון בלבד! הוא הופך לשוק איכרים עם תוצרת ביתית של גבינות/נקניקים/תבלינים/רטבים/ריבות/דבש וכ'ו. מקום מדהים ותוסס כשהגענו לשם בדיוק היו נגנים והיה ממש אווירה כיפית. (הזהרו מכייסים די צפוף שם).
  2. פוד טראקס קראוון/Street Food Karavan Budapest – לא שמענו, והיינו בדרך לשוק האיכרים שאגב ממש צמוד לאזור, יש אזור חנייה כזה שקוראים לו karavan ושם יש מלא מלא פוד טראקס עם כל מיני מאכלים שונים לאו דווקא מקומיים. מומלץ לחובבי הפוד טראקס. היה נראה שטעים לאנשים.
  3. בניין הפרלמנט ההונגרי/Országház – מבנה עצום ומדהים. מרהיב מבחינת גודל ועושר המבנה. כיף לראות. בחצר הפרלמנט יש מספר הנצחות. 1. זוג חיילים שמסתובבים במעגל סביב דגל הונגריה כשמסביבו יש כדורים בשלשלאות. 2. תא הנצחה למרד ההונגרי, לוחות מתכת ירויות ובגדול הנצחת השנה 1956. ו- 3. כיכר שהנציחה כמה כבדים הונגריים. כרטיס כניסה לסיור פנימי עולה 3500 פורינט לאדם.
  4. אנדרטת הנעליים (נעליים על הדנובה)/Cipők a Duna-parton – עצוב. חובה לראות. נמצא בין גשר השלשלאות לפרלמנט על שפת הדנובה. אנדרטה לזכר הקורבנות שנורו ונזרקו לדנובה. האזכור שיש בהנצחה לא בדיוק אומר יהודים למרות שבכל מקום אחר כן צויין שמדובר על ירי של יהודי על ידי אנשי צלב החץ בזמן השואה. הדעות חלוקות ועדיין, עצוב מאוד. במיוחד זוג הנעליים של ילד/ילדה קטנים ליד זוג נעליים של גבר ואשה (מסמל משפחה). המראה שבר שם אנשים.
  5. שלט שלום הונגריה/hello hungary – נחמד להצטלם, שלט ענק כזה כמו שבטרנד כרגע עושים בכל עיר. נמצא בתחילת הואצי/ליד תחנת המטרו דואק.
  6. שוק אביב (שבכיכר וורוסמרטי)/Vörösmarty tér – שוק האביב חל מאמצע מרץ ועד אמצע אפריל בכיכר וורוסמרטי (סוף הואצי) הרבה דוכנים של אוכל וסובינירים בגדול. ויש שם במה גדולה לכבוד הפסחא עם שירים וריקודים עממיים וגם תקעו שם שלט של בודפשט צבעוני למי שרוצה להצטלם. שימו לב, המחירים שם לתיירים כך שמי שמעדיף לקנות או לאכול לא כל כך מומלץ כי הכל יקר פי 2 (לא מגזים). אווירת חג מקסימה. מומלץ לבקר.

  1. מדרחוב ואצי אוצה/Váci utca – מלא מלא מסעדות וחנויות וכיף לטייל כשבסוף המדרחוב יש את הכיכר וורוסמרטי שכרגע חל בו שוק אביב אבל בכל פעם יש משהו אחר שם. וכשמגיעים לכיכר פונים שמאלה ומשם יש המשך לעוד מלא מלא חנויות ומסעדות שוות. לא לטייל שם לא נחשב לביקור בבודפשט.
  2. גבעת הטירה בבודפשט/Budai várnegyed – הדרך לגבעה ישירות מגשר השלשלאות קדימה ולמי שאין כח לטפס (כמונו) יש את הרכבל Budapest Castle Hill Funicular, הלוך חזור עולה 1400 לאדם. לא בדיוק אטרקציה אבל כיף, עליה וירידה תוך דקה עם נוף מדהים. בגבעה יש ים של אטרקציות: ארמון בודפשט, כנסיית מתיאש, באסטיון הדייגים, בית החולים שבהר, הריסות ממלחמת העולם ה2, אזורים הסטוריים מימי הביניים, מוזיאון המרציפן, מוזיאון הארי הודיני, מסעדת ג'יימי אוליבר, רוזוום עם הקרמשניט הכי טעים בעולם וכ'ו..אפשר לבלות שם יום שלם בכיף. בדיוק כשהגענו היו חילופי משמר, נחמד לראות ולחוות. מומלץ בחום.

מסלול חד יומי בבודפשט בשיטת >>> | סיור עצמאי ברובע היהודי של בודפשט >>>

כתיבת תגובה

  • אסתר ניר 24 אוקטובר 2018 11:00 at
    אסתר ניר 24 אוקטובר 2018 11:00 at

    הי, אני והמשפחה מתכננים להגיע לבודפשט ב 25/11-29/11 מדובר ב 6 בוגרים בים הגילאים 50-30.
    אשמח לקבל הצעה למסלול.

    • AlexAdmin 24 אוקטובר 2018 12:52 at
      AlexAdmin 24 אוקטובר 2018 12:52 at

      שלום אסתר, קודם כל תודה על התגובה. חשוב לדעת שמלונות בבודפשט באותם ימים עולים בין 40 ל- 180 יורו ללילה, אנו נכתוב לך מסלול מומלץ ליום אחד ואם תרצי מסלול יותר ארוך אזי תוכלי לשאול בקבוצת הפייסבוק שלנו מאנשים שכבר חוו מהחוויה של בודפשט.

       

      1.  כנסיית מתיאס – כנסייה מהמאה ה -14 על שם המלך מתיאס, שנישא כאן, עם מוזיאון לאמנות כנסייתי.
      2. מעוז הדייגים – מבצר מהמאה ה -19 עם 7 מגדלי תצפית מצופים המציעים נופים פנורמיים ובית קפה על טרסה.
      3. Várhegy – Várhegy הוא אזור של בודפשט, הונגריה, הממוקם ברובע I. של טירה בודה.
      4. טירת בודה – מקום המפגש של הגלריה הלאומית ההונגרית בתוספת תצוגות של מזבחות גותיות לפיסול.
      5. אפס אבן קילומטר – אבן פיסול מאבן גיר המציינת את הנקודה שממנה נמדדים כל המרחקים לבודפשט.
      6. גשר שרשרת – גשר המאה ה -19 גשר תלוי, שתוכנן על ידי ויליאם טירני קלארק & מואר בלילה.
      7. בניין הפרלמנט ההונגרי – מבנה גותי בסגנון בסגנון מתקופת עם חדרים מעוצבים להפליא, בתוספת מרכז מבקרים.
      8. בזיליקת סנט סטפן – מקום הקבורה הרומי הקתולי, שנבנה בין השנים 1851 ל -1905, עם קונצרטים רגילים.
      9. Andrássy út – שדרת Andrássy הוא שדרה בבודפשט, הונגריה, משנת 1872.
      10. Hősök – חלק מאתר מורשת עולמית של אונסקו, עם פסלים של מנהיגי 7 שבטים שייסדו את הונגריה.

       

  • כנרת 11 נובמבר 2018 22:16 at
    כנרת 11 נובמבר 2018 22:16 at

    פוסט ממצה ותמונות נהדרות..
    אנחנו מגיעים זוג+ 2 ילדים בני 5 ו 7+ סבא וסבתא זורמים ב25.11
    אשמח להמלצות למקומות סגורים שמתאימים לנו ( מלבד מוזיאון 3d, מיניפוליס, מיניברסום)
    תודה!

  • בודפשט לזוג 29 מאי 2019 22:56 at
    בודפשט לזוג 29 מאי 2019 22:56 at

    תודה רבה ששיתפתה פוסט מועיל מפורט כזה. זה ממש עוזר לנו לתכנן את הטיול הזוגי שלנו לבודפשט.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
דילוג לתוכן