צפון אנגליה וסקוטלנד עם ילדים – כתבה מפורטת על 12 לילות באוגוסט עם רכב שכור

אשמח לשתף אתכם בחוויות מטיול מדהים שעשינו באוגוסט הקודם למרכז וצפון אנגליה באזור קצת פחות מתוייר (על ידי ישראלים) עם 2 ילדות בגיל 2.5 ו- 5.5.

טסנו למנצ'סטר בטיסת לואו קוסט של רשת מונארך. הטיסות עלו כ-4000 ש"ח לארבעתנו כולל שמירת מושבים ו-2 מזוודות גדולות. לילה ראשון לנו במלון בשדה התעופה כי הגענו מאוחר. בבוקר בעלי יצא לשדה התעופה, קנה סימים מקומיים ולקח את הרכב מהשכרה. שכרנו רכב מקבוצת פולקסווגן פאסאט ב-1200 ש"ח ל-12 ימים ושודרגנו לאאודי A4. רכב נהדר.

יצאנו לדרכנו לחמשת הימים הראשונים של הטיול בהם התארחנו אצל חברים שגרים בעיר קטנה באזור העיר בירמינגהם כך שבימים הנ"ל עשינו טיולי כוכב באזור מרכז אנגליה.
היו לנו סה"כ 12 לילות, מתוכם 5 לילות אצל חברים ו-7 לילות במלונות שונים שעלו לנו סה"כ 4,800 ש"ח.

מסלול טיול באנגליה עם ילדים:

פארק הפסלים ביורקשייר

יום 1: 

פארק הפסלים של יורקשייר (Yorkshire Sculpture Park) בצפון אנגליה – יפהפה ועצום בגודלו עם מסלולי הליכה רבים ופסלים רבים שמפוזרים ברחבי הפארק. הכניסה לפארק היא בחינם והתשלום הוא רק על חניה. בילינו בפארק כ-4 שעות, כל כך נהננו שויתרנו על שאר התכניות ליום זה כי בסופו עוד היתה לנו נסיעה ארוכה דרומה לעיר קטנה באזור העיר בירמינגהם שם התארחנו אצל חברים ל-5 לילות ומשם יצאנו לטיולי כוכב באזור מרכז אנגליה.

פארק שעשועים מגדלי אלטון

יום 2:

פארק השעשועים מגדלי אלטון (Alton Towers) בצפון-מערב אנגליהמדובר בריזורט אשר יש בתוכו מלון, מסעדות פארק מים ופארק שעשועים מהגדולים והנחשבים של אנגליה. מאחר וזמננו מוגבל, הילדות קטנות מדי לכל רכבות ההרים ובעיקר מאחר וחודש לאחר הטיול הזה טסנו לדיסנילנד – החלטנו לוותר על פארק השעשועים וללכת לפארק המים במקום. בנוסף נפלנו על יום מאוד גשום אז פארק מים מקורה במקום להסתובב בחוץ עם הילדות הוא פתרון נהדר.

ניתן להשכיר במקום מגבות, לקטנים יש מצופי חזה בחינם. הפארק מים קטן יחסית אך מאוד נקי ונעים. כניסה מתאפשרת בשני סבבים – בוקר או צהריים, כל סבב לארבע שעות. שעה הפסקה בין הסבבים, מניחה לצורך נקיון ותחזוקה. מי שרוצה להיות יום שלם זה בתוספת תשלום.

מפארק המים התכנון היה לנסוע לאחוזת טרנטהאם, אך הקטנה נרדמה ובעלי החליט שהוא נשאר איתה לנמנם ברכב. בנתיים אני והגדולה יצאנו והסתובבנו מחוץ לאחוזה במדרחוב חמוד עם כל מיני חנויות בוטיק. כשהישנונים התעוררו כבר היה 16:30 אחה"צ והאחוזה נסגרת בשעה 17 אז כמובן ויתרנו.

קוטסוולדס

יום 3:

קוטסוולדס (Cotswold) נמצא בחלקה הצפוני של דרום-מערב אנגליהמדובר באזור הכפרי של אנגליה עם כפרים קטנים וציוריים שנעים מאוד להסתובב בהם. הספקנו לבקר בשלושה כפרים: Bibury, Bourton On The Water, Broadway ובמגדל Broadway Tower שהגדולה שלי משוכנעת (באשמתי כמובן) שזו הטירה של רפונזל (ככה הצלחנו למנוע התקף טנטרום של שעמום לפני שהוא התחיל).

וורוויקשייר

יום 4:

וורוויקשייר (Warwickshire) מערב אנגליה.

טירת וורוויק (Warwick Castle) – אחת מהטירות המפורסמות של אנגליה עם כמות אטרקציות שצריך יומיים בשביל להנות מהכל. מעבר ליופיה של הטירה מתקיימים שם מופעים שונים. אנחנו לא היינו בכולם כי פשוט אין זמן.

התחלנו במופע אבירים "מלחמת השושנים". מופע של חצי שעה עם קרבות אבירים ותאור כללי על מלחמת השושנים בין משפחות האצולה לנקסטר ויורק. הקהל היה מחולק ל-2 מתחמים והמופע כלל כל מה שמצפים מקרבות אבירים (כולל ראש כרות אחד).

אחר מכן היינו במופע תיאטרלי קומי לילדים בה מספרים בצורה מצחיקה מאוד על ההיסטוריה של הטירה. הילדות שלנו סוג של דוברות אנגלית, אין לי מושג אם הגדולה הבינה מה הולך שם אבל היא נהנתה כי הם פשוט היו מצחיקים והחליפו תחפושות בלי סוף. הקטנה נרדמה בעגלה לפני שהמופע התחיל.

לאחר מכן צפינו בהפעלה של טְרֵבּוּשֶה (Trebuchet) – זהו כלי נשק גדול, שבימי הביניים השתמשו בו ליידוי אבנים ענקיות על חומות של טירות וערים מוגנות. מטרתו הייתה לבקוע את החומה או לפגוע בחיילי האויב.

עם הילדה הגדולה גם הלכתי להפעלה בטירה של הנסיכה – מעין מופע קצר שכולל הפעלה של הילדים. לא רלוונטי לילדים שלא דוברי אנגלית כמובן, שמחתי מאוד שהבת שלי הבינה הכל והשתתפה בהפעלה.

יש עוד מופעים והפעלות שמיועדים לגדולים יותר ולכן לא נכנסנו, נכנסנו כמובן לטירה מבפנים שעדיין מרוהטת כיאה לימי הביניים. המתחם ענק, וכרטיס הכניסה כולל אופציה לחזור ליום נוסף בעלות של 1 פאונד לכרטיס.

פארק הספארי של מערב מידלנד

יום 5:

פארק ספארי, מידלנד West Midland Safari Park – מדובר בסוג של גן חיות. לא ממש. קצת פחות והרבה מעבר. מתחם שכולל בתוכו גן חיות יחסית קטן שמחולק למתחמים שונים ויש בו בעיקר חיות קטנות כגון זוחלים, חרקים, פינגווינים, סוריקטות.

מה שכיף שם שיש דברים שאין בגני חיות אחרים: מופע אריות ים, אזור סגור שניתן להכנס אליו ולמורים וקופים מסתובבים איתנו חופשי, מתחם עצום של דינוזאורים זזים כולל ארגז חול בו הילדים יכולים להיות ארכיאלוגים ולגלות עצמות דינוזאורים (תחשבו על אטרקצית הדינוזאורים שפותחים בישראל כל קיץ, תוסיפו הרבה יותר דינוזאורים, בסביבה נעימה והגיונית ומושקעת הרבה יותר, תוסיפו את שאר הדברים שיש למקום הזה להציע ותבינו שעדיין על כל זה – מחיר הכרטיס לא מתקרב למחיר ההזוי שמבקשים בארץ בשביל האטרקציה הדי עלובה שהם מביאים).

בנוסף לכל מה שפירטתי – יש עוד 3 אטרקציות גדולות:

  1. הספארי. גדול בהרבה מהספארי של רמת גן. הסיבה שגן החיות הוא קטן היא כי רוב החיות נמצאות בספארי עצמו. לקח לנו שעה וחצי של נסיעה ברכב בסוף היום ללא תורים לעבור את הספארי.
  2. לונה פארק גדול בתוך המתחם. המתקנים הם בתוספת תשלום, ניתן לקנות כרטיסיה ל-4 מתקנים וניתן לקנות צמיד לעלייה חופשית לכל המתקנים. המתקנים מתאימים מאוד גם לקטנים בחבורה. החלטנו לרכוש להן צמידים והן השתוללו שם ונהנו מאוד.
  3. גן שעשועים מעוצב לפי איזו סדרת טלוויזיה כולל הדמות מהסדרה שמסתובבת שם בין הילדים (נקרא Boj. הבנות זיהו. לי אין מושג). הקטנה הייתה בהלם, לא הבינה איך היא פוגשת את BOJ מהטלוויזיה ולא הפסיקה לחבק אותו. הגדולה? אקסטזה מטורפת.

לסיכום – זה היה יום מדהים עבור הילדות. הרבה אטרקציות במקום אחד. הן נהנו כל כך. וכמו בטירה גם כאן יש איזשהו הסדר שכרטיס הכניסה מאפשר כניסה נוספת עד שנה מיום הביקור או מתנה. מאחר וכניסה נוספת לא רלוונטית לנו – הלכנו לקבל את המתנה. צוידנו ב-3 ספרי ילדים ו-3 ספרים למבוגרים (קידומי מכירות של סרטים).

אזור האגמים בצפון-מערב אנגליה

יום 6:

נפרדנו מהחברים ונסענו צפונה לאגמים (Lake district). נסיעה שאמורה להארך כ-3.5 שעות התארכה עם כל העצירות והעניינים שקשורים לנסיעה ארוכה עם ילדות קטנות ל-5.5 שעות. כך שחצי יום הלך לנו. עצרנו במיקום יפה לארוחת צהריים ואחר כך נסענו ל- Grizedale forest ועשינו שם מסלול רגלי אינטראקטיבי בעקבות הדמויות של טרופותי. מקסים ושונה.

לאחר מכאן נסענו לשמורת הטבע Tarn Hows. לצערי לא היה לנו זמן למסלול רגלי סביב האגם אז הסתפקנו בעצירה קצרה.

לאחר מכן נסענו למלון שלנו בעיירה Bowness On Windermere. המלון נקרא Burnside Hotel & Spa והוא מומלץ בחום רב. לקחנו חדר גדול שכלל 2 מיטות יחיד, מיטה זוגית, סלון וחדר רחצה. היה מרווח ונעים והמיקום נהדר.

*התכנון המקורי שלנו היה להיות יומיים באזור האגמים ואז לנסוע צפונה ללוך לומונד בסקוטלנד ליום אחד נוסף ולהמשיך לאדינבורו. אחרי שראינו כמה זמן לוקח להגיע ממקום למקום באגמים (לא להסתמך על הזמנים בגוגל מפות. הכבישים שם הזויים) הגענו למסקנה ש"תפסת מרובה לא תפסת" ושאם נמשיך בתכנית המקורית התוצאה תהיה 3 ימים ברכב, לא נספיק לראות כלום לא באגמים של אנגליה ולא באגם בסקוטלנד. מאחר ולא הזמנו לינה באגם בסקוטלנד אלא רק ליד אדינבורו פשוט החלטנו שנשאר יום נוסף, נהנה מהאגמים הבריטיים ואז נסע ישירות לדירה ליד אדינבורו).

ווינדרמיר

יום 7: 

היינו בעיקר בעיירה שבה היה המלון שלנו – Bowness On Windermere (ווינדרמיר, צפון-מערב אנגליה).

אטרקציות

הלכנו לאטרקציה של ביאטריקס פוטר (הסופרת שכתבה את סדרת הספרים פיטר רביט עליה מבוססת סדרת טלוויזיה וכמובן הסרט שיצא לא מזמן לקולנוע). מדובר במוזיאון חביב מאוד לילדים שבנוי כולו מבובות ותפאורות שממחישות סצנות מהספרים שכתבה. הילדות יכלו לגעת וללטף את הבובות וכמובן לצרוח את נשמתן בסוף הביקור כשברחנו משם (ומהחנות העמוסה בעשרות אנשים עד אפס מקום לנשום) בלי לקנות אף בובה או ספר של פיטר רביט (הורים מזניחים שכמותנו). אל דאגה, בערב הכל הסתדר כשהורדתי לקינדל פייר החדש שקיבלו אפליקציה של פיטר רביט עם הספר.

אחרי המוזיאון הסתובבנו קצת בעיר, חנויות, גשם, הזמן טס כשנהנים. נסענו לאגם אחר ללכת לאיזה מקום שרצינו והפתעה – הכל נסגר בחמש. גם באזורי נופש בחודש אוגוסט. מוזרים האנגלים האלה. חזרנו למלון ונתנו להן לשחק עם פיטר הארנב בטבלט עד שהועילו בטובן ללכת לישון.

אגמים בווינדרמיר וב- קסוויק

יום 8:

פתחנו את הבוקר בשיט עצמי בסירת מנוע באגם וינדרמיר (Windermere), ולאחריה נסענו למקום שרצינו ללכת יום לפני – בית קפה קסום על אגם קטן בשם Grasemere – וישבנו לנו לארוחת תה מסורתית. תה, עוגות, אווירה קסומה ונוף פסטורלי. היה שווה מלבד הקטע הקטנטן שהקטנה התעקשה לשתות תה ולקחה את הספל של אחותה והצליחה לשפוך על עצמה כוס שלמה של תה. וכאן נגיד תודה לגדולה שהתעקשה לשים בתה שלה חלב ולכן לא סיימנו את מסיבת התה הפסטורלית בכוויה.

לאחר מכן הלכנו לקנות בעיירה את לחם הג'ינג'רברד המפורסם, קניתי ממנו מתנות לכולם (ראבק, מאיפה אני אמורה לדעת שזה כזה כבד???) והמשכנו לעיירה נוספת בשם קסוויק, עיירה מאוד יפה על גדות אגם נוסף שנקרא Derwentwater. ביקור קצר בעיירה, ואז השתעשנו קצת באגם, אכלנו את הג'ינג'רברד ובעלי והילדות אפילו חלצו נעליים ונכנסו למים הקפואים (אני פארשית. נשארתי בחוץ לצלם).

אחר כך נפרדנו מהאגמים היפים והמשכנו צפונה לסקוטלנד.

האגמים אומנם מאוד יפים ופסטורליים, אבל מבחינת נוף – באופן אישי אני יותר אוהבת את האגמים של איטליה, אוסטריה וכו'.

בערב הגענו לעיר פאלקירק (Falkirk) שם שכרנו דירה על מנת לא להכנס עם הרכב לאדינבורו בירת סקוטלנד. הדירה מדהימה וגדולה.

אדינבורו, סקוטלנד

יום 9 + יום 10

נסיעה של 20 דקות ברכבת מפאלקירק. אדינבורו עיר מדהימה והגענו לשם בדיוק בזמן לפסטיבל הפרינג' של אדינבורו. זה אומר שהאווירה מאוד מיוחדת, מאות מופעים חינמים בכל העיר, מופעים והצגות בתשלום, אווירה תוססת וכיף לא נורמלי. כלומר – לאנשים שעושים בשכל ומגיעים לשם בלי ילדים. אנחנו מהסוג השני של האנשים.

אלו שניסו לתמרן לעבור ברחוב עם העגלה. ושמים את הילדות על הכתפיים כדי שיצליחו לראות דברים. ותוהים איך עוברים את עדר האנשים הבא. ומסתכלים ברשימת האטרקציות וקולטים שייקח שעתיים להגיע מנקודה A לנקודה B ברחוב. אז החלטנו להוריד את הלחץ, להנות מהאווירה (כלומר בעלי נהנה מהוויסקי).

נכנסנו למוזיאון של קאמרה אובסקורה אדינבורו שהיה מדהים (כניסה לילדים בחינם). פרשנו מהרויאל מייל המהמם לגינה הסמוכה ונתנו לילדות להשתולל. קצת שופינג ונגמרו יום וחצי. ביום השני ברחנו מוקדם כדי להספיק לעוד 2 אטרקציות:

The Kelpies: פארק מהמם עם פסל סביבתי ענק של 2 ראשי סוסים שנמצא 5 דקות מהמלון שלנו. הגדולה נרדמה באוטו, יצאתי עם הקטנה לסיבוב קצר בפארק. אחלה מקום לפיקניק. משם המשכנו

חנות צעצועים Smyths Toys – אטרקציה העיקרית של היום כי הילדות בלבלו לנו במוח יומיים כי השתעממו רוב הזמן באדינבורו ושיחדנו אותן בהבטחה לצעצועים בשביל שיתנהגו יפה ויתנו לנו לעשות שופינג.

בלקפול

יום 11

היום האחרון בסופו היינו צריכים להגיע למלון בפרסטון, דרומית לאגמים וכ-45 דקות נסיעה משדה התעופה. היו לנו כל מיני אופציות ליום זה כשהאופציה שהכי רצינו הייתה לנסוע לכיוון ההפוך לטירת אלנוויק בה צילמו את הארי פוטר. בקטנה. רק 2.5 שעות נסיעה לשם. נצא ב7 בבוקר. ואז בחזור 3 שעות נסיעה והילדות ישנו ברכב. בקיצור – חיים בסרט. חלומות בצד ועכשיו להתעורר למציאות. מה הדרך הכי קצרה למלון? מה הדבר הכי מעניין שיש לעשות בלי סטיות מהדרך? פארק מים? יאללה.

נסענו לפארק מים בלקפול (Blackpool) – עיר נמל בצפון אנגליה בה יש טיילת עצומה בגודלה עם עשרות אטרקציות: פארק מים, פארק שעשועים, קזינו, ועוד עשרות דברים. האמת? נשמע מקסים וכמו בילוי ליום שלם.

בהתחלה רצינו ללכת לשם במקום לפארק מים שהיינו בו ביום השני כי הפארק מים כאן גדול יותר ומרשים יותר ועל הדרך יש גם לונה פארק וטיילת וזה נשמע ממש מגניב. אבל זה היה מרוחק 2.5 שעות נסיעה לכל כיוון מהחברים אז ויתרנו ו"התפשרנו" על הפארק הקטן והקרוב. וטוב שככה. אז בחזרה לבלאקפול.

כל מה שסיפרתי נשמע נהדר ופסטורלי אך המציאות עגומה. הטיילת נראית כמו הטיילת של תל אביב בשנות ה-80 פוגשת את התחנה המרכזית הישנה. דוכני משחק מטונפים, אוכל זבל וממתקים בכמויות, טינופת וזוהמה. טוב, לא נורא.

בכל מקרה החלטנו שהולכים רק לפארק מים והוא גדול ומהמם. אז חיכינו שעה ומשהו עד שנכנסנו כי הפארק היה עמוס ולא הכניסו עד שלא יצאו אנשים. קיבלנו מגבות ונכנסנו. בתא ההלבשה חיכה לנו חיתול משומש והרבה טינופת. לרגע התבלבלתי וחשבתי שאני לא באנגליה אלא בימית 2000.

הפארק עצמו היה אומנם גדול יותר עם יותר מגלשות שהתאימו לקטנות שלי אך היה מוזנח יחסית, מטונף יחסית, הומה והרבה פחות נעים (יחסית לאנגליה, כן? כי יחסית לימית 2000 ופארקי מים בישראל זה היה גן עדן. אבל אחרי שבועיים שלא רואים זבל זה היה קצת קשה לעיכול. במיוחד היה קשה.

להפנים שגם באנגליה יש אנשים דוחים וזו לא תכונה שמיוחדת לישראלים, ובכך החלום על רילוקיישן למקום בו כל האנשים נורמלים ולא מטנפים את הסביבה ניגוז לו). משם המשכנו למלון הולידיי אין ללילה אחרון.

כתיבת תגובה

  • שני 20 מאי 2019 10:14 at
    שני 20 מאי 2019 10:14 at

    היי
    עשיתם טיול מהמם!
    אשמח לדעת מאיפה צולמה התמונה של שניכם ליד החומה? באיזה כפר?
    יום מעולה!
    תודה מראש,
    שני

  • אורלי נסימיאן 26 אוגוסט 2019 23:34 at
    אורלי נסימיאן 26 אוגוסט 2019 23:34 at

    יופי של כתיבה. מחר אני בקוטסוולד וזה עזר. איפה צולמה התמונה עם הסירות?

    • AlexAdmin 11 ספטמבר 2019 23:55 at
      AlexAdmin 11 ספטמבר 2019 23:55 at

      שלום רב אורלי,
      תוכלי לשאול את השאלה הזאת בקבוצת הפייסבוק שלנו ויעזרו לך בשמחה 🙂

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
דילוג לתוכן